Nyt hän tuli markkinoille uusi kia Spotage.Olen kiinnostunut Kiasta.Olisiko jollakin kuvia uudesta Spotagesta?
Kia Sportage
28
13063
Vastaukset
- Arnie
http://sportage.kia.com
www.kia-sportage.com
jos oikein muistan. - Tarjouksen teettänyt
Kovin kalliita ovat Kia Sportaget. Karvalakkimallin neliveto 590e varustepaketilla, talvivarusteilla ja talvirenkailla tuli kaikkinensa paljon kalliimmaksi kuin vastaava Hyundai Tucson EPS-lisävarusteilla, talvirenkailla ja talvivarusteilla.
Lisäksi Delta-Auton hyvitys vanhasta oli 1000e pienempi eli loppujen lopuksi Kian Sportagen hinta oli yhteensä 4000e kalliimpi jos ottaa huomioon myös surkean rahoituspalvelun (7.5% korko kuluineen) versus Hyundain 3.9% korko kuluineen.- Arnie
Jos nyt ei puhuta hyvitystarjouksesta, hinnoitteliko Delta lohkot, talvirenkaat jne. korkeammalle? Niitähän ei ole mikään pakko ottaa Deltasta.
Hinnaston mukaan Sportage on edullisempi. Esim. kaksilitraisen bensa-Sportagen EX-malli sisältää vakionopeussäätimen, automaatti-ilmastoinnin, ESP:n, korinväriset puskurit sekä elektronisella kompassilla varustetun automaattisesti tummuvan taustapeilin. Lisäksi sisustukseen on panostettu selvästi Tucsonia enemmän - on metallisomisteita siellä täällä, muovisuuden ollessa Tucsonissa selvästi hallitsevampi. Tucsonin hinta ESP:llä varustettuna on 30900 1200 = 32100€. Sportage EX:n (hinta 31900) varusteisiin nähden ilmastointi jää Tucsonissa vielä manuaaliseksi, vakionopeussäädin puuttumaan ja puskurit mustiksi. Murtohälytin tosin löytyy, Kiassa sitä ei ole. Tucsonin varustelistassa ei myöskään puhuta elektronisesta jarruvoiman jaosta (EBD). En tiedä onko siinä sitä, Sportagesta se ainakin löytyy. - Arnie
Arnie kirjoitti:
Jos nyt ei puhuta hyvitystarjouksesta, hinnoitteliko Delta lohkot, talvirenkaat jne. korkeammalle? Niitähän ei ole mikään pakko ottaa Deltasta.
Hinnaston mukaan Sportage on edullisempi. Esim. kaksilitraisen bensa-Sportagen EX-malli sisältää vakionopeussäätimen, automaatti-ilmastoinnin, ESP:n, korinväriset puskurit sekä elektronisella kompassilla varustetun automaattisesti tummuvan taustapeilin. Lisäksi sisustukseen on panostettu selvästi Tucsonia enemmän - on metallisomisteita siellä täällä, muovisuuden ollessa Tucsonissa selvästi hallitsevampi. Tucsonin hinta ESP:llä varustettuna on 30900 1200 = 32100€. Sportage EX:n (hinta 31900) varusteisiin nähden ilmastointi jää Tucsonissa vielä manuaaliseksi, vakionopeussäädin puuttumaan ja puskurit mustiksi. Murtohälytin tosin löytyy, Kiassa sitä ei ole. Tucsonin varustelistassa ei myöskään puhuta elektronisesta jarruvoiman jaosta (EBD). En tiedä onko siinä sitä, Sportagesta se ainakin löytyy.Varuste-eroihin vielä: tietääkseni Hyundaita ei ole erikseen ruostesuojattu. Sportaget ruostesuojataan maahantuojan toimesta vielä Suomessa erikseen, vaikka niissä sinkkikori onkin.
Aiheeseen liittyvä linkki:
http://www.koeajo.tv/artikkeli.php?id=286 - Joo
Arnie kirjoitti:
Varuste-eroihin vielä: tietääkseni Hyundaita ei ole erikseen ruostesuojattu. Sportaget ruostesuojataan maahantuojan toimesta vielä Suomessa erikseen, vaikka niissä sinkkikori onkin.
http://www.koeajo.tv/artikkeli.php?id=286Myyjät taitaa eniten kirjoitella täällä kun varusteetkin on noin hyvin tiedossa;)
- Arnie
Joo kirjoitti:
Myyjät taitaa eniten kirjoitella täällä kun varusteetkin on noin hyvin tiedossa;)
Varusteet on kyllä tiedossa, koskapa olen Sportagen laittanut tilaukseen.
- Pecko
Arnie kirjoitti:
Varuste-eroihin vielä: tietääkseni Hyundaita ei ole erikseen ruostesuojattu. Sportaget ruostesuojataan maahantuojan toimesta vielä Suomessa erikseen, vaikka niissä sinkkikori onkin.
http://www.koeajo.tv/artikkeli.php?id=286Sportageen on maahantuojan toimesta ainoastaan paranneltu ruostesuojausta lähinnä pyöräkoteloissa, mitään sen kattavampaa ruostesuojausta niissäkään ei ole. Jos myyjä muuta väittää, niin valehtelee.
- Arnie
Pecko kirjoitti:
Sportageen on maahantuojan toimesta ainoastaan paranneltu ruostesuojausta lähinnä pyöräkoteloissa, mitään sen kattavampaa ruostesuojausta niissäkään ei ole. Jos myyjä muuta väittää, niin valehtelee.
Millä perusteella väität noin? Olen nähnyt paperitkin ko. ruostesuojaohjelmasta. Käsittelyn pitäisi olla kattava. Pitääpä penkoa nuo paperit esiin.
Muistaakseni kolmen tai neljän vuoden kuluttua asiakas voi halutessaan teettää uusintakäsittelyn, jos haluaa 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuun (muuten 6 vuotta). - Pecko
Arnie kirjoitti:
Millä perusteella väität noin? Olen nähnyt paperitkin ko. ruostesuojaohjelmasta. Käsittelyn pitäisi olla kattava. Pitääpä penkoa nuo paperit esiin.
Muistaakseni kolmen tai neljän vuoden kuluttua asiakas voi halutessaan teettää uusintakäsittelyn, jos haluaa 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuun (muuten 6 vuotta).Tiedustelin asiaa Delta-auton myyjältä, joka kertoi että maahantuojan suojauskäsittely on todellakin ainoastaan osittainen. Eli vastaavaa suojausta, kun mitä "ruosteenestofirmat" tekevät ei autossa ole. Tietystä osittainenkin suojaus on parempi kuin ei mitään.
- Arnie
Pecko kirjoitti:
Tiedustelin asiaa Delta-auton myyjältä, joka kertoi että maahantuojan suojauskäsittely on todellakin ainoastaan osittainen. Eli vastaavaa suojausta, kun mitä "ruosteenestofirmat" tekevät ei autossa ole. Tietystä osittainenkin suojaus on parempi kuin ei mitään.
Tuo ensimmäinenkin käsittely tehdään mielestäni nimenomaan ruosteenestofirmassa - samassa, joka myöntää myös sen 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuun, jos ruostesuojaohjelmaa jatkaa asianmukaisesti myöhemmin. Mutta pitää kaivaa illalla paperit esiin ja lukea ne vielä läpi, kun noin kivenkovaan väität.
- Joo
Arnie kirjoitti:
Tuo ensimmäinenkin käsittely tehdään mielestäni nimenomaan ruosteenestofirmassa - samassa, joka myöntää myös sen 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuun, jos ruostesuojaohjelmaa jatkaa asianmukaisesti myöhemmin. Mutta pitää kaivaa illalla paperit esiin ja lukea ne vielä läpi, kun noin kivenkovaan väität.
""Tuo ensimmäinenkin käsittely tehdään mielestäni nimenomaan ruosteenestofirmassa ""
Tuskin niitä missään autoliikkeen tiloissa tehdään jo ihan työsuojelusyistä.
Käsittelyjä on vaan erilaisia ja eri hintaisia,osittainenkin on tietysti tyhjää parempi mut ei täyskäsittelyn veroinen.
Itse en suojaamatonta Korealaista käytettynä ostaisi,enkä japsia,enkä muutamaa muutakaan.
http://www.finikor.fi/ - suojataan
Joo kirjoitti:
""Tuo ensimmäinenkin käsittely tehdään mielestäni nimenomaan ruosteenestofirmassa ""
Tuskin niitä missään autoliikkeen tiloissa tehdään jo ihan työsuojelusyistä.
Käsittelyjä on vaan erilaisia ja eri hintaisia,osittainenkin on tietysti tyhjää parempi mut ei täyskäsittelyn veroinen.
Itse en suojaamatonta Korealaista käytettynä ostaisi,enkä japsia,enkä muutamaa muutakaan.
http://www.finikor.fi/Meidän takapihalla.
Eukko vetää venetervaa pohjaan, ei ruostu! - Arnie
Pecko kirjoitti:
Tiedustelin asiaa Delta-auton myyjältä, joka kertoi että maahantuojan suojauskäsittely on todellakin ainoastaan osittainen. Eli vastaavaa suojausta, kun mitä "ruosteenestofirmat" tekevät ei autossa ole. Tietystä osittainenkin suojaus on parempi kuin ei mitään.
Paperit tarkastettuani, saattaapa tosiaan olla, että myyjä on luvannut liikoja. Papereissa puhutaan auton ruostesuojauksen täydentämisestä Dinol/Sealco Oy:n ohjeiden mukaisesti. Käsittelyn tekee maahantuoja. Toisessa kohti mainitaan vielä erikseen juuri nuo pyöränkotelot. Eli itse asiassa neljän vuoden päästä tehtävä valinnainen (ja itse kustannettava) uusintakäsittely saattaa olla ensimmäinen täydellinen lisäkäsittely. Käsitystä tällaisesta menettelystä tukee myös tämä Sealcon nettisivu:
http://www.sealco.fi/dinol-lisaturva.htm
Kysyitkö myyjältä Kiasta yleensä vai Sportagesta erityisesti? Onhan periaatteessa mahdollista, että kalliimpiin autoihin tehtäisiin kattavampi lisäsuojaus. Mutta täytyypä ottaa minunkin myyjä puhutteluun, vaikkei tämä mikään maata kaatava asia olekaan. - Pecko
Arnie kirjoitti:
Paperit tarkastettuani, saattaapa tosiaan olla, että myyjä on luvannut liikoja. Papereissa puhutaan auton ruostesuojauksen täydentämisestä Dinol/Sealco Oy:n ohjeiden mukaisesti. Käsittelyn tekee maahantuoja. Toisessa kohti mainitaan vielä erikseen juuri nuo pyöränkotelot. Eli itse asiassa neljän vuoden päästä tehtävä valinnainen (ja itse kustannettava) uusintakäsittely saattaa olla ensimmäinen täydellinen lisäkäsittely. Käsitystä tällaisesta menettelystä tukee myös tämä Sealcon nettisivu:
http://www.sealco.fi/dinol-lisaturva.htm
Kysyitkö myyjältä Kiasta yleensä vai Sportagesta erityisesti? Onhan periaatteessa mahdollista, että kalliimpiin autoihin tehtäisiin kattavampi lisäsuojaus. Mutta täytyypä ottaa minunkin myyjä puhutteluun, vaikkei tämä mikään maata kaatava asia olekaan.oli nimenomaan kysymys.
Oheisesta osoitteesta saat mielenkiintoista lisätietoa puhkiruostumattomuustakuusta ym:
http://www.finikor.fi/.composer/upload/kuningaskuluttaja.doc. - seppo
Joo kirjoitti:
Myyjät taitaa eniten kirjoitella täällä kun varusteetkin on noin hyvin tiedossa;)
Sehän on selvää ettei kyse ole mistään myyjistä kun nimenomaan varusteet ON selvillä :D
- halpaan
Arnie kirjoitti:
Varusteet on kyllä tiedossa, koskapa olen Sportagen laittanut tilaukseen.
korealaiset otti sulta rahat pois! heh heh!
5 vuoden takuu hah hah! - Arnie
halpaan kirjoitti:
korealaiset otti sulta rahat pois! heh heh!
5 vuoden takuu hah hah!Olen ottanut hankinnasta kohtalaisen perusteellisesti selvää ennen ostopäätöstä, eikä toistaiseksi ole tullut tietoon mitään syytä katua. Sinä voit toki valita rauhassa jonkun toisen automerkin (ja lyhyemmän takuun, jos pitkät noin naurattavat) sitten kun tulet ajokortti-ikään ja saat jostain autorahat kasaan.
- arkaan
Arnie kirjoitti:
Olen ottanut hankinnasta kohtalaisen perusteellisesti selvää ennen ostopäätöstä, eikä toistaiseksi ole tullut tietoon mitään syytä katua. Sinä voit toki valita rauhassa jonkun toisen automerkin (ja lyhyemmän takuun, jos pitkät noin naurattavat) sitten kun tulet ajokortti-ikään ja saat jostain autorahat kasaan.
paikkaan? sen verran olen tienannut ja puolen tusinaa automerkkiä omistaneena katson kyllä mihin rahani laitan!
- Arnie
arkaan kirjoitti:
paikkaan? sen verran olen tienannut ja puolen tusinaa automerkkiä omistaneena katson kyllä mihin rahani laitan!
Jostain syystä erehdyin. Olisiko kirjoituksesi tyylillä tekemistä asian kanssa?
- heps
Arnie kirjoitti:
Jostain syystä erehdyin. Olisiko kirjoituksesi tyylillä tekemistä asian kanssa?
lueppa tuolta hyundain puolelta juttu "todellista laatua" tätä yritin sulle kertoa että saattaapi tulla verstas tutuksi!
- Arnie
heps kirjoitti:
lueppa tuolta hyundain puolelta juttu "todellista laatua" tätä yritin sulle kertoa että saattaapi tulla verstas tutuksi!
Olen itsekin kirjoittanut mainitsemaasi ketjuun. Enemmän kuin yksittäisten ihmisten kokemukset (huonoja kokemuksia aina sattuu jollekin merkistä riippumatta), minua kiinnostavat tilastot luotettavuutta arvioitaessa. Sportagen tapauksessa sekä Kiaa että Hyundaita koskevat. Sellaiset kuten JD Power Associatesin lausunto, jonka mukaan Kia on ohittanut laadussa Eurooppalaiset ja USA:laiset valmistajat. Tai uutena AutoBildin "Autojen laatu Saksassa 2004", jossa Hyundai sijoittui neljänneksi (jaettu sija Nissanin kanssa). Myös sellaiset tilastot ja tutkimukset, jotka antavat vähemmän ruusuisen kuvan. Joka tapauksessa (sikäli kuin vanha näkemys valhe - emävalhe - tilasto ei pidä paikkaansa) tällaiset tiedot ovat auttaneet karistamaan ennakkoluuloja korealaisia kohtaan. Korealaista ei minulla ole aiemmin ollut.
Sportage on uusi malli. Korealaisten laatu on ollut voimakkaan kehityksen kohteena viime vuosina, eikä se ole samalla tavalla vakiintunut kuin vaikkapa japanilaisten laatu (joka tosin on heikentynyt sitä mukaa kun autoja on alettu valmistaa Euroopassa). Siinä mielessä tietty riski on olemassa, kuten useimpien automerkkien kohdalla uuden mallin ollessa kyseessä, mutta viiden vuoden takuun turvin olen sen kyllä valmis ottamaan. Pitkälle takuulle naureskelu perustunee YLE:n Puskuri-ohjelman sensaationhakuiseen kritiikkiin, joka koski Hyundain takuuehtoja. Kian takuuehdoista ohjelma ei löytänyt huomautettavaa. - huolimatta
Arnie kirjoitti:
Olen itsekin kirjoittanut mainitsemaasi ketjuun. Enemmän kuin yksittäisten ihmisten kokemukset (huonoja kokemuksia aina sattuu jollekin merkistä riippumatta), minua kiinnostavat tilastot luotettavuutta arvioitaessa. Sportagen tapauksessa sekä Kiaa että Hyundaita koskevat. Sellaiset kuten JD Power Associatesin lausunto, jonka mukaan Kia on ohittanut laadussa Eurooppalaiset ja USA:laiset valmistajat. Tai uutena AutoBildin "Autojen laatu Saksassa 2004", jossa Hyundai sijoittui neljänneksi (jaettu sija Nissanin kanssa). Myös sellaiset tilastot ja tutkimukset, jotka antavat vähemmän ruusuisen kuvan. Joka tapauksessa (sikäli kuin vanha näkemys valhe - emävalhe - tilasto ei pidä paikkaansa) tällaiset tiedot ovat auttaneet karistamaan ennakkoluuloja korealaisia kohtaan. Korealaista ei minulla ole aiemmin ollut.
Sportage on uusi malli. Korealaisten laatu on ollut voimakkaan kehityksen kohteena viime vuosina, eikä se ole samalla tavalla vakiintunut kuin vaikkapa japanilaisten laatu (joka tosin on heikentynyt sitä mukaa kun autoja on alettu valmistaa Euroopassa). Siinä mielessä tietty riski on olemassa, kuten useimpien automerkkien kohdalla uuden mallin ollessa kyseessä, mutta viiden vuoden takuun turvin olen sen kyllä valmis ottamaan. Pitkälle takuulle naureskelu perustunee YLE:n Puskuri-ohjelman sensaationhakuiseen kritiikkiin, joka koski Hyundain takuuehtoja. Kian takuuehdoista ohjelma ei löytänyt huomautettavaa.olen sitä mieltä että jos auto maksaa 30000euroa on auton pakko olla kestävä ja luotettava oli minkä merkkinen tahansa!
On hyvä että löytyy myos rohkeita jätkiä joita ei ennakkoluulot vaivaa ainakaan liikaa.
Sitä kautta me muut irvileuvat saamme myös lukea lehdistä kestävyysraportteja.
Halvempi hinta on hyvä asia, joka vaikuttaa myös muitten automerkkien hintaan.
Ja ompahan meillä kuluttajilla enemmän vaihtoehtoja. - Jöhö
Arnie kirjoitti:
Hinnaston mukaan Sportage on edullisempi. Esim. kaksilitraisen bensa-Sportagen EX-malli sisältää vakionopeussäätimen, automaatti-ilmastoinnin, ESP:n, korinväriset puskurit sekä elektronisella kompassilla varustetun automaattisesti tummuvan taustapeilin. Lisäksi sisustukseen on panostettu selvästi Tucsonia enemmän - on metallisomisteita siellä täällä, muovisuuden ollessa Tucsonissa selvästi hallitsevampi. Tucsonin hinta ESP:llä varustettuna on 30900 1200 = 32100€. Sportage EX:n (hinta 31900) varusteisiin nähden ilmastointi jää Tucsonissa vielä manuaaliseksi, vakionopeussäädin puuttumaan ja puskurit mustiksi. Murtohälytin tosin löytyy, Kiassa sitä ei ole. Tucsonin varustelistassa ei myöskään puhuta elektronisesta jarruvoiman jaosta (EBD). En tiedä onko siinä sitä, Sportagesta se ainakin löytyy.Todella hyvä auto ajaa, jos vertaa Hondaan on Sportagen ajo-ominaisuukset aivan omaa luokkaansa.
- olit pöljä
Jöhö kirjoitti:
Todella hyvä auto ajaa, jos vertaa Hondaan on Sportagen ajo-ominaisuukset aivan omaa luokkaansa.
Ku menit semmosen tilaamaan.
No joo, jospa sillä aikansa ajelee, mitähän kaupungissa tollasella vaan tekee..
Mihin Hondaan parempi ajaa? CRVhen? - Arnie
olit pöljä kirjoitti:
Ku menit semmosen tilaamaan.
No joo, jospa sillä aikansa ajelee, mitähän kaupungissa tollasella vaan tekee..
Mihin Hondaan parempi ajaa? CRVhen?...edellisen kirjoittajan ja olosuhteet, joissa hän aikoo autoaan käyttää tai muut hänen autonvalintaperusteensa? Aika erikoista luokitella koko autotyyppi yksiselitteisesti pöljäksi. Voisi olla vaikka perustelut paikallaan.
- Mievaantäältä
Arnie kirjoitti:
...edellisen kirjoittajan ja olosuhteet, joissa hän aikoo autoaan käyttää tai muut hänen autonvalintaperusteensa? Aika erikoista luokitella koko autotyyppi yksiselitteisesti pöljäksi. Voisi olla vaikka perustelut paikallaan.
Jokos Arnie on Kiansa saanut....onko enemmän kokemuksia? Tai yleensä kellään....satutteko omistamaan. Itsekin tuota Sportagea kovasti harkinnut...
- Arnie
Mievaantäältä kirjoitti:
Jokos Arnie on Kiansa saanut....onko enemmän kokemuksia? Tai yleensä kellään....satutteko omistamaan. Itsekin tuota Sportagea kovasti harkinnut...
Täytyy odotella autoa vielä ainakin pari kuukautta.
- saada
Arnie kirjoitti:
Täytyy odotella autoa vielä ainakin pari kuukautta.
odotella Kian huippusosittua mallia tänne peräpohjolan marginaalimarkkinolle hetken, kuhan ny sakut ym. saavat kotteronsa ensin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois
Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie4196858Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1094514Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia
Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta924362Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat
Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom523717Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava1683682Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?
Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole1383681Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!
Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut2483589Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi413143Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a153106Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki
Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin1172869