Rekan rengas rähjähti.. ajoitko Joutsa -JKL väliä

Railikki

Rekan rengas rähjähti.. ajoitko Joutsa -JKL väliä
railikki
25.5.2017 21:45
Hei! Ajoitko 24.05.17 Joutsa-Jyväskylä väliä n. klo 12.30-13.15. näitkö/koitko tapahtuman vaikka jälkikäteen? Eli ajoin Leivonmäeltä jonkin verran eteenpäin, edessäni ajoi rekka joka oli jonkin matkan päässä. Siinä kohtaa ajokaista on kapea, ylämäki tulossa hienoinen kaarrekin. Yhtäkkiä näin savua ja sen rekan ajokaistan puoleinen rengas räjähti, se vyöryi kohti mua, äkkijarrutus n 90-100 km /h ( onneksi vastaantulijaa ei ollut), takana autoja... kaikki tapahtuu sekunneissa.. Sain auton koukattua vastapuolen kaistan puolelta, se ISO rengaspalanen jäi mun auton vänkärin puolen keskiosan kohdalle, naarmut oveen. Yritin vaan pitää auton tiellä, näin että rekka yritti pitää autoa pystyssä ja ohjasi sitä tienpenkareelle. Takana tullut pieni punainen auto joutui kai väistämään toiselta puolen kuin minä. Ajoin mäen päälle ja pysähdyin pysäkille, punainen autoa ajoi ohi, pysähtynyt, muita ei tullut. Vaikka säilyin ehjin nahoin, joka paikkaa särkee sen äkkijarrutksen takia, kädet, niska, oikea polvi ja nyt ehkä järkikin kun miettii jos sieltä mäen päältä oiskin tullut vaikka rekka... Olen myyntityössä (ollut jo 30 v) ja ajan aika paljon. Mietin myös sitä rekkakuskia?

7

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruususelta

      Jospa rengas räjähttää ollessamme ohittamassa juuri tuossakohtaa . Oletan että ohittaja olisi lähesessä risukossa etsimässä maksansa palasia . Todellinen vaaratilanne .

    • ajatteleppasitä

      Hyvä esimerkki,miksi kannattaa pitää turvaväliä!

    • imemies

      pysähtyikö rekka
      soititko poliisille tai 112
      mikset

    • Railikki

      Sori jos viesti oli hiukan epäselvä, kai se järkytys oli päällä vielä kun kirjoitin (on kai vieläkin). En todellakaan ollut ohittamassa rekkaa, enkä koskaan ohita jos ei ole turvallista ja niitä ohituskaistoja on ihan hyvin tuolla välillä. Saavutin rekkaa, eli rekka meni edempänä, jos olisin ollut n. normaalin matkan päässä, siis turvaväliäkin riittävästi , ei siinä ois ollut mitään tehtävissä... Suojelusenkeli oli mulla mukana, näin sanoi kaikki. Mua vain ihmettyttää, eikö kukaan nähnyt mitään..? mihin se rekkakuski häpyi, ei sillä autolla kai voinut ajaa yhtään, vaappui ja huojui.. Vai eikö ketään enää välitä/kiinosta auttaa muita.... Poliisillakin on tiedot mutta jo pääsy poliisin puheille on oma juttunsa, ei kai tässä joka kuljetusfirmaa voi alkaa soittamaan, ... ja kun sitä liikennettä oli molempiin suuntiin..........

      • wreftqwf

        Ei ole lain rikkomista jos rengas puhkeaa ajaessa, ennemmin se on huonoa tienpitoa.


      • qohljj

        Saattaa olla myös ajoneuvon huollon laiminlyöntiä.


    • ammattiTapaaaaa

      Rekkamiehet eivät välitä puuttuvista renkaista . Ajetaan niin pitkälle kun kulkee , toisista välittämättä . Minkäänsortin KÄYTÖStavat eivät koske heidän rotuaan .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe