Berberiinikokemuksia

hpv20

Olen nyt syönyt 500 mg berberiiniä päivässä pari viikkoa. Insuliinin määrää olen joutunut vähentämään kolmanneksen ja siitä huolimatta verensokerit ovat olleet normaalia matalammat. Paastojen pitkäaikaiskeskiarvo on ollut hiukan alle 6 mmol/l (eli juuri siinä missä niiden haluavan olevan) ja berberiinillä tuli kaksi mittausarvoa, jotka olivat huomattavasti tuon alle eli 4.3 mmol/l ja 4.6 mmol/l koska en pienentänyt insuliiniannosta tarpeeksi nopeasti.

Diabeteshoitaja oli muutenkin tyytyväinen verikoearvoihin, kokonaiskolesteroli hiukan alle 4 mmol/l ja LDL-kolesteroli hiukan alle 2 mmol/l.

8

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alan.uskoa

      Samansuuntaiset kokemukset minulla. D2 ilman insuliinilääkitystä.

      • alan.uskoa

        Lisään vielä tuohon edelliseen. Lääkitys ollut Metforem 1g aamuin illoin.
        Olen aikaisemminkin koittanut tuota berberiiniä, lopetin kun laittoi vatsan niin sekaisin. Nyt aloitin uudestaan kolmisen viikkoa sitten, ensin 500mg, nyt 1000mg vuorokaudessa. Vatsa on rauhoittunut.
        Paastot ennen 5.3 - 6.2. Pidin tauon paastojen katsomisessa, nyt katsonut kahtena aamuna, arvot 4.6 ja 4.9. Kontrolli parin viikon päästä, jännä nähdä onko vaikuttanut muihin arvoihin.


    • hpv20

      Itse mittailen paastoja vielä pari viikkoa ja keskustelen lääkärin kanssa asiasta mutta mietin itsekin annoksen nostoa.

      Berberiiniä saa iHerbistä edullisesti eli ostin sieltä tämmöistä 'Nature's Way, Oregon Grape Root, 500 mg, 90 Capsules'. En tiedä onko tuossa 500 mg berberiiniä vai tuota Mahonia a. juurta.

      • joshenkesijotainmerk

        Mitääntakeita siitä, että pillereissäsi olisi berberiiniä, ei ole. Jos tuote alentaa verensokeria, on siinä todennäköisesti sulfonyl. tai muita yhdisteitä, jotka on vaarallisina kielletty lääkemyynnistä-. Minkäänlaistakontrollia ei näillä luontaistuotteilla ei ole. Koemielessä asiakkaiden teettämät labrakokeetovat järkyttävää luettavaa. Jos aiot jatkaa, teetä laboratorioanalyysi ensin.


    • deekaksi

      Itse kokeilin berberiiniä jo joitakin vuosia sitten. Alkuun näytti hyvältä, mutta noin 2-3 viikon päästä vaikutus lakkasi. Jatkoin kuitenkin jonkun viikon. Ei auttanut. Pidin kuukauden tauon. Aloitin uudestaan, ei parantanut verensokereita enää, Harmitti, kun alun positiivisen vaikutuksen takia olin tilannut isommman määrän.

      Kannattaa ottaa huomioon, että berberiini ei ole lääke, Sille ei ole tehty kliinisiä kokeita. Vaikutuksista pitemmältä ajalta ei ole tutkittu.

      Suomessa mainostetun berberiinin aines ei ole samaa kuin kiinalaisten erittäin puhtaista bereberiineistä tehdyt kokeet. Tolonen käyttää epäpuhtaampaa intialaista.

      Oma käsitykseni on se, että berberiini voi olla positiivinen vaikuksiltaan juuri ja juuri diabeteksen diagnoosiarvon ylittäville diabeetikoille, joilla ei ole diabeteslääkkeitä käytössä. Yleensäkin kaikki luontaistuotteet, joilla saattaa olla vaikutusta, julistetaan lääkkeiksi.

      • hpv20

        Berberiinillä on kyllä tutkittu muttei hirveän paljon. Iso osa lääkkeistähän on edelleen luonnonkaltaisia mutta toki syntetisoituja.

        Tolosen tuotteita en osta (tyyppi mm. pitää korkeaa kolesterolia hyvänä ja myy sitten berberiiniä sen alentamiseen).

        Yleensä jos jollain luontaistuotteella on lääkkeenomaisia tai haitallisia vaikutuksia niin se kielletään mutta ei noita lääkkeeksi julisteta koska tutkimusrumba on melkoinen. Sitten noista saatetaan eristää yksittäinen aine ja käyttää sitä tai siitä muokattua ainetta lääkkeenä tai syntetisoida se. Berberiinin erottaminen pitäisi olla suhteellisen helppoa kun se on alkaloidi (liukenee veteen suolana muttei emäksenä ja liukenee poolittomiin liuottimiin emäksenä muttei suolana).


    • hpv20

      Tässä vielä pari huomiota.

      #RAW -merkkistä berberiiniä saa Englannin Ebaystä 30 GBP toimituskulut 6 GBP (joskin löysin yhden pumpun omankin webbishopin) 300 g. Tuo on 98% berberiinihydrokloridia.

      Berberiini poistuu nopeasti elimistöstä eli parempi ottaa kolme pientä annosta kuin yksi iso.

      • hpv27

        Tuo #raw berberiini tuli. Halpaa (300 g noin 40 € , Tolosen berberiini 60 g verkkoapteekissa 33,30 €) mutta maku on kyllä karsea.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe