Suomi 100 vuotta. Paula "Venäjä" Lehtomäen raati antaa isot fyrkat että Tuntematon Sotilas taas kuvataan. Taas.
Koko elokuva on Neuvostoliiton valvontakomission käsialaa. Koko elokuva kertoo Jatkosodasta, ei siis Talvisodasta joka oli koko revohkan alku ja juuri. Ja elokuvassa siis Suomi hyökkää Venäjälle.
Eikun manee hakemaan takaisin Karjalaa. Mutta kuitenkin. Miksi tätä täytyy korostaa?
Koska Venäjä halusi meistä aggressorin? Venäjä antoi meille mahdollisuuden "requimiin" mutta sen ehdoilla: upseerit on vihattavia herroja, Venäläiset syyttömiä ja viattomia, Suomi teloittaa omiaan, upseerit on natseja, Suomalainen sotilas on poterossa nynny tai hullu (Åke Lindmann) jne.
Koko elokuva (alkuperäinen) on sellaista aivopesua että oksat pois. Sitä vaan ei suomettunut tsuhna enään näe. Sotaveteraanit aikoinaan kyllä näkivät sen mutta kritiikki vaimennettiin.
Nyt se on jonkinasteinen Kansallinen Eeppos mutta voi pyhä v**tu sentään, sehän on Suomettumisen Suur-Voitto.
Ja Aku Louhimies toistaa samaa valheellista narratiivia. Ja Putin taputtaa.
Uusi Tuntematon, miksi?
GuandrhLipovir
1
105
Vastaukset
- Ruususelta
Rahoitus lankeaa helposti ja se tietää tilipussia , filmistä viis .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492033Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051737- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781203- 671150
- 251071
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73966- 45947