Sote pääsykokeet ohi,jännätäänkö tuloksia??

Jeppisjepulis100

Miten meni pääsykokeet? Milloin voi aikasintaan odottaa tuloksia?
Ihan hyvä fiilis jäi kokeista. Oulussa kävin Diakin pääsykokeissa tänään

242

16505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sthfg

      "Milloin voi aikasintaan odottaa tuloksia?"
      Tämän kuun lopussa.

    • Kehno

      Kehnosti, itsekin olin oulussa.

      • tii-

        mikä meni kehnosti : (


      • Kehno
        tii- kirjoitti:

        mikä meni kehnosti : (

        Se koe :D


    • Pääsykokeettulossa

      Mitä teillä oli pääsykokeissa ja mikä ala?

    • minustash

      Nyt meni pääsykokeet hyvin!
      Tuloksia voi odottaa aikaisintaan tämän kuun lopulla ja viimeistään 30.6.

    • Sosionomiksi

      Metropoliassa olin sosionomin pääsykokeissa. Kokeista jäi hyvä fiilis, mutta sitä enemmän jännittääkin tulokset. Vielä edessä risen sosionomi -kokeet.

    • Fujin

      Itse olin SeAMK:in sosionomi-pääsykokeissa, olen ollut kyllä ennenkin... Tuntui että meni ihan hyvin, paremmin kuin edellisenä vuonna mutta en tiedä silti riittääkö se kun on paljon hakijoita Taso-testit meni varmaan ihan perus, niissä olin viimeksi päälle keskitason. Minä-essee tuskin oli mitään ylilaadukasta, mutta ainakin parempi kuin edellisvuonna kun nyt olin vähän jo miettinyt mitä laitan... Tiivistelmä artikkelista oli jälleen vaikea, lyhyt aika niin että hyvä kun oikeasti edes ehtisi lukea moista siinä ajassa, saatika vielä tiivistää sen. Haastatteluissa en nyt tiedä loistinko, mutta ei ainakaan mitään hirveän montaa "ööh tota emmätiiä" -tilannetta tullut :D

    • yyh

      Millaisia matikan tehtäviä oli?

    • aapuva

      Mulla on ylihuomenna röntgenhoitajan pääsykokeet. Jännittää, kun ei tiiä oikein mitä odottaa! Eniten matikan osuus...

      • Moidds

        Mihin kouluun hait? Itse olin Metropolian pääsykokeessa. Koe oli helpohko, mutta jotkut kysymykset (etenkin englanninkielisessä) aineistossa vähän outoja. Miten sulla meni? Huomenna vielä ryhmähaastattelu!


    • Toivotaantoivotaan

      Huomenna klo12 Kemin AMK Sairaanhoitajan pääsykokeisiin :/ Vähän jännittää aineistoessee kun olen ammattikoulun käynyt niin kirjoittaminen ei ole paras taitoni, matikkaa taas en jännitä koska aikasemmista vuosista kokemusta ja laskut ovat hyvin simppeleitä :)

    • Joopajoooooooooo

      Mitenköhän tuo pisteytys menee? Meillä oli sh-pääsykokeissa matematiikan, englannin ja äidinkielen osio. Lisäksi haastattelu. Miten paljon painoarvoa milläkin on? Itseä mietittyään tuo matematiikka, joka oli ainut mikä meni huonosti niin onkohan mitään mahkuja päästä sisään.

      • Aasipaasi

        Mietin ihan samaa!


    • ensikertalainenxxx

      Voisiko joku kertoa millainen sosionomin pääsykoe oli

      • Fujin

        Näin ainakin SeAMK:issa:
        Aluksi taisi olla piirrostehtäviä, kahdeksan lokeroa joissa kaikissa tyyliin muutama viiva, ympyrä tms. joista sitten piti jatkaa piirrosta. Sitten oli tasotestejä, eli matematiikkaa ja päättelytehtäviä esim. jatka lukujonoa 1, 3, 5... Sitten oli essee aiheesta "minä", sekä artikkeli josta piti tehdä tiivistelmä hyvin lyhyen ajan puitteissa. Näiden lisäksi oli kaavake jota sai täytellä kun oli aikaa (samanlaisia kysymyksiä kuin esitäytettävissäkin lomakkeissa, tyyliin "miksi haen alalle", "vahvuuteni, heikkouteni", "millainen oppija olen" jne.) sekä toinen lappu, jossa oli hurja määrä väittämiä joihin piti vastauslomakkeeseen merkata väärin tai oikein, riippuen siitä sopivatko ne itseensä.
        Näissä kesti noin kaksi tuntia, jonka jälkeen oli psykologin ja opettajan haastattelut erikseen, mihinkä aikaan kullakin. Itselläni oli viimeisten joukossa, kiitos aakkosjärjestyksen ;) Paljon oli luppoaikaa välissä, kun esimerkiksi psykologille pääsin haastatteluun vasta neljältä. Itse haastatteluihin oli varattu kuulemma opettajalle 20 minuuttia ja psykolle 10-15 minuuttia, mutta itse en kyllä ollut niin kauan kummassakaan. Tiedä sitten oliko se hyvä vai huono merkki...


      • Lähihoituri

        Itse kävin tänään Samk:in sosionomi pääsykokeessa Porissa. Artikkelin lukuaika 20 min. Essee vastausta sai kirjoittaa 40 min. Ryhmähaastattelussa kolme keskusteluaihetta, joista kaikissa kaksi eri teemaa. Piti hoksata puhua myös siitä toisesta. Ehkä saa "pisteitä", kun ohjaa keskustelua eteenpäin.
        Eikä sitten muuta kyselty tai testailtu.
        Lähihoitajaksi aikoinaan oli lähes kolmen tunnin testit. Piti jatkaa kuvioita ja nimetä ne. Seuraava paperi, samat kuviot ja ohjeena jatkaa erilailla kuin ekaan. Matikkaa, sanojen erottelua, luetun ymmärtämistä, sarjakuvien strippien järjestämistä loogisesti ja ties mitä. Siihen vielä ryhmätilanne ja psykologin yksilöhaastattelu. Kakka on kuitenkin vain kakkaa :-)
        Sinne kelpasin 10 arvoisesti. Saa nähdä miten tänään onnistuin..


      • pyhpahpyh
        Lähihoituri kirjoitti:

        Itse kävin tänään Samk:in sosionomi pääsykokeessa Porissa. Artikkelin lukuaika 20 min. Essee vastausta sai kirjoittaa 40 min. Ryhmähaastattelussa kolme keskusteluaihetta, joista kaikissa kaksi eri teemaa. Piti hoksata puhua myös siitä toisesta. Ehkä saa "pisteitä", kun ohjaa keskustelua eteenpäin.
        Eikä sitten muuta kyselty tai testailtu.
        Lähihoitajaksi aikoinaan oli lähes kolmen tunnin testit. Piti jatkaa kuvioita ja nimetä ne. Seuraava paperi, samat kuviot ja ohjeena jatkaa erilailla kuin ekaan. Matikkaa, sanojen erottelua, luetun ymmärtämistä, sarjakuvien strippien järjestämistä loogisesti ja ties mitä. Siihen vielä ryhmätilanne ja psykologin yksilöhaastattelu. Kakka on kuitenkin vain kakkaa :-)
        Sinne kelpasin 10 arvoisesti. Saa nähdä miten tänään onnistuin..

        Olin kanssa Samkin sossu kokeessa, kysyttiinkö teiltä haastattelussa niiden aiheiden jälkeen omaa myyntipuhetta alalle?


      • samksosionomi

        Samassa kokeessa olin minäkin. Meille annettiin lopussa jokaiselle n. puolen minuutin "sana on vapaa" - osio.


      • Fujin
        Lähihoituri kirjoitti:

        Itse kävin tänään Samk:in sosionomi pääsykokeessa Porissa. Artikkelin lukuaika 20 min. Essee vastausta sai kirjoittaa 40 min. Ryhmähaastattelussa kolme keskusteluaihetta, joista kaikissa kaksi eri teemaa. Piti hoksata puhua myös siitä toisesta. Ehkä saa "pisteitä", kun ohjaa keskustelua eteenpäin.
        Eikä sitten muuta kyselty tai testailtu.
        Lähihoitajaksi aikoinaan oli lähes kolmen tunnin testit. Piti jatkaa kuvioita ja nimetä ne. Seuraava paperi, samat kuviot ja ohjeena jatkaa erilailla kuin ekaan. Matikkaa, sanojen erottelua, luetun ymmärtämistä, sarjakuvien strippien järjestämistä loogisesti ja ties mitä. Siihen vielä ryhmätilanne ja psykologin yksilöhaastattelu. Kakka on kuitenkin vain kakkaa :-)
        Sinne kelpasin 10 arvoisesti. Saa nähdä miten tänään onnistuin..

        SeAMK:issa oli vissiin vartti aikaa lukea artikkeli tehdä siitä se tiivistelmä :D Oli varmasti lyhyempi artikkelikin, mutta juuri ja juuri sen ehtisi ajatuksella lukea tuossa ajassa. Kai testattiin vaan kuinka nopeasti pystyy silmäilemään olennaisen tekstistä...


      • Samkki

        Olin myös SAMKin kokeessa. Meillä haastattelussa piti ensin kahdessa minuutissa tutustua toiseen ryhmätilanteessa olevaan hakijaan ja esitellä hänet sitten muille. Sen jälkeen oli nuo samat kolme osiota kahdella kysymyksellä. Meiltä ei enää lopussa kysytty mitään omaa myyntipuhetta alalle. Tiedä sitten oliko hyvä vai huono juttu. Meillä kyllä omasta mielestäni ryhmä toimi hyvin ja taidettiin aiheista puhua vähän aikarajojen yli. Saa nähdä kuinka käy :-)


    • Hupsistakeikkaaa

      Mullakin oli eilen vamk:issa pääsykoe ja siinä oli osio missä täytyi kirjoittaa essee niistä esivalintamateriaaleista pohjautuen. En käsitä mikä mulle siinä tuli kun unohdin kokonaan kunnollisen kappalejaon.. kyllä, kappalejaon. Muuten musta tuntui että sisältö oli hyvä, mutta mitähän tuo kappalejaon unohtaminen saattaa mulle rokottaa pisteytyksen osalta? Muuten meni matikanlaskut hyvin ja ryhmähaastattelu myös, että toivottavasti ei nyt ainakaan kauheasti pisteitä menetä tosta idioottimaisesta kömmähdyksestä.

    • AmebaVirtanen

      Siiis millasta matikkaa noissa sosionomin pääsykokeissa on? Esimerkkejä?

      • samkissakokeessa

        Samkin kokeessa ei ollut lainkaan matikkaa.


      • Fujin

        SeAMKissa oli kaikenlaista, ihan tyyliin "saat kahdella eurolla neljä säkkiä jauhoja, montako euroa maksaa kuusi säkkiä?", prosenttilaskua, jotain "yksi otteluvuoro kestää kuusi minuuttia, sade lähestyy 17 km/h vauhdilla" tyylinen... En edes muista, taisi olla niin monenlaista. Ja paljon kyllä, ei niitä kaikkia ole tarkoituskaan ehtiä. Monivalintoja olivat kyllä vastaukset, eli päätelläkin voi.


    • yyh

      Olipas vaikea matikan osuus oamkissa, saa nähdä miten käy

      • Koulutännenäin

        Niin oli:/ muistatko yhtään mitä sait vastaukseksi kahdesta viimisestä sanallisesta..? Itse sain siitä luusto kaliumfosfaatti tehtävästä vastaukseksi 2,6kg. Mietityttää onko oikein. Ja siitä koeputki tehtävästä sain B putkessa 340ml A putkessa 170 C 210ml ja D 140ml


      • yyh
        Koulutännenäin kirjoitti:

        Niin oli:/ muistatko yhtään mitä sait vastaukseksi kahdesta viimisestä sanallisesta..? Itse sain siitä luusto kaliumfosfaatti tehtävästä vastaukseksi 2,6kg. Mietityttää onko oikein. Ja siitä koeputki tehtävästä sain B putkessa 340ml A putkessa 170 C 210ml ja D 140ml

        Koeputkitehtävään en osannut oikein mitään laskea, laitoin vain muistiin siihen että a=x, b=2x jne. Viimeisestä tehtävästä laskin päässä että olisi jotain 2% jos laskutoimitus siis meni oikein... 9 kilosta 20 prosenttia?
        Muunnokset oli ihan ok ja se ensimmäinen kertolaskutehtävä. Yhtälöt ihan persiistä, olisi pitänyt kerrata niitä enemmän.


    • Turunamk

      Tänään olin suuhygienistin kokeessa Turussa, ihan hyvä fiilis jäi. Olin helpottunut kun ei ollut ryhmäkeskustelua tms. vaan pelkkä kirjallinen koe jossa monivalintoja 😅 Kesäkuun loppuun saa jännätä 🙈

    • Jännittää

      Onko kukaan tulossa huomenna Laurean fyssari kokeeseen tai ylipäätään johonkin? 😊

      • Fysy

        Minä! Jännittää kun ei tiedä yhtään mitä tulee kokeisiin :D


      • Jännittää

        Äläpä :D kuumottaa!


    • Suf1234

      Huomenna menossa laurean terkkari kokeisiin :)

    • kahavittelija

      Oulussa kokeissa oli ainakin yksi nätti tummakutri, ruokalassa istu yheksän maissa ;)

    • Yritystäoli

      Laurean SH pääsykoe oli ainakin lyhyt jos ei helppokin. Ensin oli ongelmanratkaisutehtäviä ja niihin aikaa 4 minuuttia. Sitten ryhmähaastattelu ja lopuksi keskusteltiin Sote-uudistuksesta.

      • Sosionomiksi

        Näin myös laurean rise-sosionomissa. Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi :D


      • minullä

        Hei,Muistatko sinä mitä oli haastattelukysymyksiä Laurean sairaanhoitaja pääsykokeet ?
        Paljon kiitos.


    • Ääääääääääähh

      Aika huonot fiilikset jäi laurean terkkari kokeista. Aivot ei toiminu yhtään ongelmaratkasu tehtävässä, mietin vaa kuinka se kello tikittää. Haastattelu ja keskustelu kai meni ok, en ehkäniin selvästi osannu ilmaista itseäni kuin normaalisti.

      • Juuupa

        Sepä se, kun jäi puolet sanomatta mitä piti. Liikaa mietti vaan mitä ne haluaa kuulla. Ongelmanratkaisu nyt meni ihan penkin alle.


    • enkkueioovahvin

      Turku Amk Bioanalytiikan kokeessa olin tänään. Muuten meni hyvin, mutta enkku jäi ärsyttämään. Läpäisyraja sen osalta 60%???? Mitä helvettiä? Jos muuten menee kaikki hyvin, mutta enkusta sais vaan 2,5/5 pistettä, niin jää opiskelupaikka saamatta??? Ihan perseestä.

      • yyh

        Aika jännä, oulussa ei ollut bioanalyytikoiden kokeessa ollenkaan englannin osuutta. Vain rehtorin/opettajan haastattelu, matikka ja essee.


      • Hulavanne

        Samassa kokeessa, ja samaa kiroilen! Mulle se enkku oli ihan hiton hankala. En kyllä ole yhtään varma, että riittävä määrä oikein menneitä. No, matikkakin osittain kysymysmerkki kyllä. Normilaskijalle varmaan helppoja. Mutta muutoin meni kyllä hyvin ja helposti.


      • enkkueioovahvin

        toivotaan, että muillakin olis enkku vähän hakusessa, ni joutuis luopumaan läpäisyrajoista! :D mielestäni tuo 60% on ihan täysin kohtuuton! mieheni opiskelee samassa talossa ja sanoi, että he ei oo ekana vuonna tarvinnut englantia mihinkään. matikka oli mulle se helpoin.. ennakkomateriaaliosuudet ihan jees. :)


    • FyssariHopeful

      Millaiset fiilikset jäi Laurean fyssarikokeesta?
      Itselle jäi ihan positiivinen olo, mutta vaikea sanoa, kun ei tiedä yleistä tasoa. Voi olla kovakin. Minusta oli kiva, että oli aikaa ryhmähaastattelussa kertoa omasta osaamistaustasta, opiskelumotivaatiosta ja muista. Ihan hyvin osasin vastata ja keskustella, mutta en tiedä olinko tarpeeksi huomioonottava keskustelija. Se logiikkatehtävä ei nyt niin loisteliaasti mennyt.

      • Fysss

        Pulmatehtävät ihan kauheet! :D haastattelu oli nii ja näi en oikeen tiiä olinko hyvä vai en! Jotenki jännä fiilis jäi...


      • FyssariHopeful
        Fysss kirjoitti:

        Pulmatehtävät ihan kauheet! :D haastattelu oli nii ja näi en oikeen tiiä olinko hyvä vai en! Jotenki jännä fiilis jäi...

        Se justiinsa hämää, että mitenköhän he ne pisteet laskevat, tai mistä ne pisteet muodostuu? Etenkin haastattelussa ja keskustelussa mietityttää se pisteytys.


    • Uteliastonttu

      Tänään Laurean sh kokeessa. 4min tehtävät oli päässä hepreaa.. yhteen laskuun olis tarvinnut sen 4min. Ymmärsin kuitenkin että haastattelu oli se tärkein osio näissä soveltuvuuskokeissa. Helppoa oli keskustella mutta viimeiset 5min parin kanssa sote uudistuksista oli hankalampi.. höpötettiin sitten niitä näitä. Opettaja kysyi että onnistuuko opiskelu Englanniksi tai Ruotsiksi.. ohhoh.. jos kompastuin niin tähän.. miten muilla?

      • minullä

        Hei,Muistatko sinä mitä oli haastattelukysymyksiä Laurean sairaanhoitaja pääsykokeet ?
        Paljon kiitos.


    • Uteliastonttu

      Koska noita tuloksia kannattaa alkaa kytätä? Kaikkialla lukee että viim. 30.6. Onko esim. Edellis vuosien hakijoilla kokemusta asiasta?

      • FyssariHopeful

        Tämä minuakin kiinnostaisi. Sotelin pääsykoekutsutkin tulivat etuajassa, että ehkä nämäkin voisivat hieman ennen tulla.


      • rui6yu

        Veikkaan että 19. päivä alkaen kannattaa alkaa tsekkailemaan. Älkää pliis kuitenkaan alkako maanisesti viiden minuutin välein päivittelemään Opintopolkua, olkaa maltillisia.
        30. 6. ne tulokset kuitenkin viimeistään tulee.


    • ElluKu

      Metropolia sote-kokeet, miten meni??

    • Ääääääääääähh

      Meillä ryhmäkeskustelussa meni aika pahasti ohi aiheen, mutta hyvin sai puheenvuoron ja sillee hyvin kohtas kemiat muiden ryhmäläisten kanssa. Mitä luulette menikö mahikset kun siinä 4min tehtävässä sain vastattuu vaan kahteen tehtävään, muutamaa laskua aloin laskea,mutta aika jäi kesken.

      Luitteko muutes sen ekalla sivulla olevan ohjeen? Siinä sanottii että vastaa kuulakärkikynällä ja kirjoita vastaus siihen tehtävän vieressä olevaan boksiin?

      • Yritystäoli

        Voi apua.. en lukenut ohjeita enkä merkannut kaikkia vastauksia niihin bokseihin :(


      • Chooki

        Mikä koulu?


      • Yritystäoli

        Laurea


    • Ääääääääääähh

      En tiiä olils se ohjeiden luku joku testi vaa ihan merkityksetön juttu. Se haastattelija sanoi nimittäin siinä kun piti alkaa täyttää niitä perustietoja, että käyttäkää mitä tahansa kynää. Mut sit ohjeis luki et käytä vastaamiseen kuulakärkikynää.. hmmm :D

      • stressasko

        varmaan mittas jotain stressin sietokykyy :D


    • Näinonjuu

      Ne testas kuinka tarkkaavaisia te ootte ;)

    • Hakijajaja

      Oamk hakeneet! Miten meni?:)

      • ohnos

        Matikka meni huonosti, muuten tuntuu ihan hyvältä. Mutta mitenhän paljon matikka oikeasti vaikuttaa kun siitä pystyi saamaan 15 pistettä ja koko pääsykokeista max 70p? Ei varmaan osa-alueiden pistemääriä saa mistään tietoon


      • Gdkf

        Matikka meni mullakin tosi huonosti.. haastattelu ja kirjallinen ihan OK.


      • dfhjt65

        Veikkaan että matikan osiosta 15p ja esseestä 15p ja sitten kirjallinen ennakkotehtävä 40p koska tuolla OAMK:n sivuillakin lukee että ennakkotehtävällä on merkittävä osuus valintakokeessa.


    • Pliisauttakaa

      Moi.
      Jos pääsykokeen sisältö oli matikka/esimateriaalksta essee/ryhmähaastattelu ja koko pääsykokeen maximipisteet on 70 ja matikasta voi sen 10 saada, niin mites se 60p järjestäytyy? 30 ja 30 ryhmähaastattelulle ja esseelle vai onko paino jommallakummalla?

      • Näinkö1

        Kyl minä ajattelisin että 15 p matikka, 15p haastattelu, 15 p essee 15p ennakkotehtävä ja sitten 5 p hakutoivejärjestys ja 5 ensikertalaisuus?


    • Jepppppppppp

      Mut mitä jos matikka ois menny aivan penkin alle, mutta kaikki muut osiot hyvin. Lieneekö mahkuja päästä sisään? Painotetaanko tuota matikkaa kuinka?

    • Kertokaajopääsinkö

      Moi!
      Jos pääsykoekutsussa lukee että valintakokeessa painotetaan alalle soveltuvuutta, niin missä on suurin paino:
      Ennakkomateriaalista tehtävä essee
      Matikka
      Ryhmähaastis?

      • Hupsistakeikkaaa

        Ryhmähaastattelulla varmasti suurin paino. Mistä aiheesta essee oli? Ja kuinka susta tuntui että nuo osiot meni?


    • Lampunvarjostin

      Mä katoin noita hakijamääriä tuolta vipunen.fi sivuilta. Esim. Metropoliaan Sairaanhoitajaksi päivätoteutukseen hakijoita ollut 2284, joista ensikertalaisia 456. Tietääkö joku, onko näihin laskettu myös ne, jotka ei ole saanut pääsykoekutsua? Vai onko tossa kaikki pääsykokeissa käyneet?

      • Hupsistakeikkaaa

        Mistä tuolta sivulta sait haettua noita hakijamääriä?


      • Hupsistakeikkaaa

        Eikun nyt löytyi. Mikä on tämä ensisijainen hakija? Ne ketkä ovat olleet pääsykokeissa vai?


      • Hupsistakeikkaaa

        Ja onko joillekkin muka jo nyt lähetetty kouluun hyväksymisiä tänä vuonna kun tuola palkissa on paikan vastaanottaneet kohta ja sen alla on lukuja?


      • Kinkkukiusaus3

        no siiis luulisin että ne on niitä jotka alotti tammikuussa? Siis ne missä on että ovat paikan vastaanottaneet


      • Hupsistakeikkaaa

        Ihan vois sopia kuvaan, koska en usko että nyt olisi jo esim. Vamkissa sairaanhoitajaksi hakeneista valittu kaikki kouluun pääsijät.


      • Tötterö___

        toisessa ketjussa luki että englanninkielisiin linjoihin joihinkin jo tulokset tulleet .. ?


      • Jänskättää
        Hupsistakeikkaaa kirjoitti:

        Eikun nyt löytyi. Mikä on tämä ensisijainen hakija? Ne ketkä ovat olleet pääsykokeissa vai?

        Eikö se ensisijainen hakija meinaa sitä kenen eka hakutoive se on ollu..?


      • hhhmmmmm

        Ensikertalainen=ei vielä amk-tutkintoa. Ja missä tuolla näkyy tämän vuoden tilastot? Lukee ajankohtaista-kohdassa että julkaistu hakijatiedot mutta ei sitä voi klikata tai mitään


      • Gggggllllss
        hhhmmmmm kirjoitti:

        Ensikertalainen=ei vielä amk-tutkintoa. Ja missä tuolla näkyy tämän vuoden tilastot? Lukee ajankohtaista-kohdassa että julkaistu hakijatiedot mutta ei sitä voi klikata tai mitään

        Mulla ei näkynyt ainakaan kun puhelimella katsoin, mutta tietokoneella kyllä


    • Hupsistakeikkaaa

      Aika äkkiä tullut jos nyt jo 🤔

    • Hjälpmig

      Onko enää sote-aloilla sitä että saa 5p ensimmäiseen hakutoiveissa Olevaan kouluun?

      • Hupsistakeikkaaa

        Ei mun tietääkseni enää ole. Hyvähän se olis mielestäni toisaalta olla että siitä edes joitain pisteitä saisi.


    • ManaMania

      Hämmentävät fiilikset. Olin Laureassa pääsykokeessa ja pääsykokeen muoto hieman ihmetytti. Oikeasti nyt en osaa sanoa yhtään menikö hyvin vai huonosti. Haastattelu ryhmässä ja ryhmäkeskustelu ja toki se alun paineenluontitehtävä. Onko tietoa vaikuttavatko tässä kohdassa YO-todistuksen arvosanat?
      Ihmetyttää myös tämä valintakoeyhteistyö. Turussa monivalintakoe ennakkomateriaalin pohjalta ja esim Laureassa haastattelut. Turussa haetaan selvästi jotakin muuta kuin Laureassa. Silti Laurean kokeella voi päästä Turkuunn ja Turun kokeella Laureaan.

      • Suuhyg

        Nimenomaan tässä vaiheessa yo-arvosanat vaikuttavat, ensin katsotaan riittävätkö yhteispisteesi opiskelupaikkaan, jos ei niin voit päästä valintakokeen pisteillä. Ihmettelen myös tuota valintakoeyhteistyötä, että miten pisteet ovat vertailukelpoisia jos kokeet voivat keskenään olla niin erilaisia.


      • Ottakaaselvää

        Eikö nyt kun koko pääsykoe on muuttunut niin kaikki arvosanat ole juurikin suistunut tieltä pois. Esivalinnasta päästään valintakokeesern ja siitä niillä pisteillä kouluun. Ainakin amk-tutkinnoissa. Itse en ainakaan yhtäkään numeroa enkä mitään ole mihinkään lähettänyt tai syöttänyt?😁


      • Vaikuinka

        Eikös korkeakoulut saa kaikki arvosanat käsiinsä jostain tietokannasta, ettei niitä itse mihinkään tarvitsekaan lähettää?


      • Heiz

        Koulut voi valita ottavatko opiskelijat pelkällä valintakokeella tai arvosanat valintakoe ja Laurea käyttää pelkkää valintakoetta eli se riippuu ihan minne haet


      • Suuhyg
        Heiz kirjoitti:

        Koulut voi valita ottavatko opiskelijat pelkällä valintakokeella tai arvosanat valintakoe ja Laurea käyttää pelkkää valintakoetta eli se riippuu ihan minne haet

        Ahaa katos vaan, Turussa arvosanat otetaan huomioon niin siitä ajattelin että varmaan myös Laureassa :D Mutta siis, jos jollekin on epäselvää miten omassa hakukohteessa menee niin Opintopolusta näkee koulutuksien valintaperusteet.


      • Joudusl

        Entä katsooko tamk sairaanhoito nyt myös yo arvosanat


    • Opiskelijaaaa

      Miten meni pääsykokeet, mihin haitte ja uskotteko saavanne paikan?

    • Enuskoettäpääsen
      • Enuskoettäpääsen

        Eikä linkki toimi mutta googleen laittaa korkeakoulujen yhteishaku 2017 niin löytyy tuo aikataulu


    • Hupsistakeikkaaa

      Ainakin kuulin viimevuoden hakijoilta että oli tulllu heille tuollon 30.6 vasta tulokset

    • Hakija15

      Jännittä tulokset... Hain yhteishaun lisäksi siirtohaussa. Onko täällä ketään siirtohaussa hakeneita? Itse hain Metropolian sisällä sh -> th. Siellä Vipunen-sivuilla tosiaan näkyi että 27 hakijaa oli hakenut siirtohaussa terveydenhoitajaksi ja heistä 7 oli saanut siirron. Mutta vielä ei ole ilmoitettu mitään...

    • Hakija15

      Ja mitähän nuo Vipunen.fi-sivuilla olevat luvut "paikan vastaanottaneet" tarkoittaa? Onkohan se ne, joille on myönnetty opiskelupaikka?

      • Hupsistakeikkaaa

        En kyllä luota tohon vipuseen


    • taasvälivuosi

      Tamkiin terveydenhoitajaksi oon 22. varasijalla eli käytännössä ei toivoakaan... harmittaa tosi paljon... täytyy kai vielä odotella parin alemman vaihtoehdon tuloksia mutta aika luovuttanut olo on...

      • Anniiiiig

        Onko TAMKiin tullut jo tulokset?!?!


      • Joopajooos

        Kyllä, ja ilmeisesti ammattitutkinnolla ei pääse ollenkaan sisään , näin tämä mulla näyttää, millähän logiikalla!


      • Surullinen190
        Joopajooos kirjoitti:

        Kyllä, ja ilmeisesti ammattitutkinnolla ei pääse ollenkaan sisään , näin tämä mulla näyttää, millähän logiikalla!

        Täh..


      • Jooopajusu

        Noniin ja nyt lukee että valintakokeen pakollinen osio on hylätty, miksei kerrota että mistä syystä


      • Mitäääö
        Joopajooos kirjoitti:

        Kyllä, ja ilmeisesti ammattitutkinnolla ei pääse ollenkaan sisään , näin tämä mulla näyttää, millähän logiikalla!

        Miten ei pääse? Olitko päässyt ja paikka evättiin vai mistä tiedät? Millä sinne sitten pääsee jos ei ammattitutkinnolla?


      • Joopajooos

        Siis eka luki et amiksen pohjalta ei pääse ja sit menin uudelleen kattoon ni se vaihtu et pakollinen osio valintakokeessa hylätty.. en tajuu


      • 5476y56uji
        Joopajooos kirjoitti:

        Kyllä, ja ilmeisesti ammattitutkinnolla ei pääse ollenkaan sisään , näin tämä mulla näyttää, millähän logiikalla!

        Minäkin olen kuullut usealta kouluun hakeneelta jotka ovat soittaneet perään että miksi eivät päässeet niin syynä on että eivät ole käyneet lukiota. Ilman lukiota ei kuulemma pärjää opinnoissa. Ammattikoulun käyneet myös jättävät useammin opintoja kesken. Vaikka on erikseen kiintiöt ylioppilaille ja ammattitutkinnon suorittaneille niin nuo paikat täytetään kaksoistutkinnon käyneillä! Eli vaikka olisi kuinka paljon motivaatiota opiskeluun niin eipä auta, et ole käynyt lukiota.


      • Joopajoooos

        Justii .. kaippa sitä vois sit lukioon mennä et vois tehä sitä mistä tykkää.. jepjep . Mihkä tää maailma on menos...


      • 5476y56uji
        Joopajoooos kirjoitti:

        Justii .. kaippa sitä vois sit lukioon mennä et vois tehä sitä mistä tykkää.. jepjep . Mihkä tää maailma on menos...

        Itse myös ammattikoulupohjalla menossa Amkiin. Toki on mahdollista päästä sisään mutta mahdollisuudet ovat vaan pienemmät. Itse haen bioanalyytikoksi ja haastattelu meni tosi hyvin ja koe myös omasta mielestä hyvin mutta silti tuntuu että en pääse. Kuulin että viime vuonna oli otettu yksi ammattikoululainen alaa opiskelemaan. Väittävät että kemia ja fysiikka on liian vaikeita meikäläisille mikä nyt ei pidä paikkaansa. Jos on motivaatiota niin oppii kyllä mitä vaan!


    • Hakija15

      Minä Tamkiin terveydenhoitajaksi 4. Varasijalla! Onkohan mitään mahdollisuutta päästä sisään...

      • Xamkiin

        Olet käytännössä jo sisällä! Ne varasijat liikkuu kuitenki aika paljon vielä. Onnea!


    • epätoivoinenkuhnailija

      Siis täh?? Mulla lukee Tamkin kohdalla vieläkin, että opiskelijavalinta kesken..... Toinen välivuosi ilmeisesti jo luvassa....

      • Vieläontoivoa

        Silloin se on yhä kesken. Eli voit päästä kouluun edelleen. Jos valinta olis tehty ja jos sua ei oltais sinne hyväksytty, niin se olisi siinä mainittu.


    • Hakija15

      Onko täällä muita Tamkiin terveydenhoitajaksi hakeneita? Opintopolussa näkyy tosiaan jo ainakin joillakin tulos. Miten meni?

    • Jeiiii

      Tamkiin sairaanhoitajaksi päästy!

    • Tulevakätilö

      Tamk kätilö syksyllä👊🏻

      • MrsBn

        Täällä myös!


      • Kysymsys

        Koska pääsykokeet on ollut kätilöillä?


    • Taasmeneeylihilseen

      Oliko Tamk pääsykoe valintakoeyhteistyössä? Jos kyllä, niin eikö muidenkin yhteistyöläisten tulosten pitäisi olla suht selvillä jo? :D

      • Hupsistakeikkaaa

        Tätä samaa minäki koitin järkeillä! Odotan tuloksia Vamkista joka on valintakoeyhteistyössä Tamkin kanssa. Viime vuonna kyllä Vamk julkaisi tulokset vasta 30.6, en tiiä milloin Tamk viimevuonna julkaisi, että olivatko samoilla tienoilla.


      • hilleriininen

        TAMK ei ole valintakoeyhteistyössä valintakoeryhmä 1:n osalta, eli juurikin sairaanhoitajat, kätilöt yms., jotka ovat tuloksia jo saaneet.


    • Aaann

      Tamk sairaanhoitaja, täältä tullaan! Ja kyllä amispohjalla minä ainakin sisään pääsin.

      • Wooow

        Menikö sulla pääsykokeet mielestäsi lähes nappiin vai saiko olla virheitä? Onnea!


      • Aaann
        Wooow kirjoitti:

        Menikö sulla pääsykokeet mielestäsi lähes nappiin vai saiko olla virheitä? Onnea!

        Mun mielestä meni tosi hyvin. Oon siis lähihoitaja ja ne pääsykokeet tuntu musta helpoilta. Ekaa kertaa hain. Ja kiitos paljon!


    • Hupsistakeikkaaa

      Mä kans lh pohjalta haen ja muuten tuntu kokeet olevan piece of cake mutta hätäännyksis kaks matikanlaskua tais mennä väärin 🤔 Saa nähä jääkö niistä kiinni

      • Aaann

        Kylhä mullaki siellä virheitä tuli ihan varmasti. Mut yleisesti hyvin meni ja jäi hyvä fiilis. Eikö sulla oo tullu vielä tuloksia? Mulle oli tullu s-postia kolmen aikaan tänään.


      • Hupsistakeikkaaa

        Oon hakenut siis eri kouluun 😊 Mutta ehkä mullaki on sitten vielä toivoa! Ajattelis että munki tulokset tulis pian koska hain Vamkiin joka on yhteistyössä Tamkin kanssa


      • Hupsistakeikkaaa

        Oon hakenut siis eri kouluun 😊 Mutta ehkä mullaki on sitten vielä toivoa! Ajattelis että munki tulokset tulis pian koska hain Vamkiin joka on valintakoeyhteistyössä Tamkin kanssa


    • jännittynyt

      Mulla ei ole tullut säpoa, mutta opintopolussa näkyy, että olen hyväksytty kakkosvaihtoehtoon ja ykkösvaihtoehtoon oon varasijalla. Opintopolussa tosi myös lukee vielä että valinta KESKEN. Uskallanko jo tuuletella että koulupaikka on takataskussa??

      • Wooow

        Saitko muualta kun Tamkilta tuloksia?


    • Xamkiin

      Katoin tuolta Tamkin sivuilta että Kaakkois-suomen ammattikorkeakoulu myös siinä yhteistyölistalla. Eli tarkottaako että Xamkilaisten tulokset pitäs näkyy kans?? Mulla ei oo enää nettipankkitunnuslukuja jäljellä en pääse katsomaan vielä..

    • Harmitussentään

      Jäin sairaanhoitajakoulutukseen varasijalle 15, kyllä harmittaa vietävästi :(

      • Wooow

        Mihin kouluun hait? Ja älä heitä vielä toivoa!


      • Harmitussentään

        Hain TAMKkiin päiväopintoihin.


    • 12365

      Millä pisteillä ootte päässy sisään?

    • mufiosa

      NYT äkkiä hitto vie pk-seutu ne valinnat valmiiksi, ei kestä tätä jännittävää odotusta
      Muut kertokaa pisteenne mihin pääsitte sisään

    • mufiosa

      NYT äkkiä hitto vie pk-seutu ne valinnat valmiiksi, ei kestä tätä jännittävää odotusta
      Muut kertokaa pisteenne mihin pääsitte sisään

    • Haluukouluun

      Kellään Xamkin tuloksia?

    • oooooooooonerva

      Kellään SeAmkin tuloksia ?

      • Miiiiiiiiialeee

        Ei ole näkynyt, valinta on kesken :/


    • Jepjepppp

      Oamk tuloksia?

      • stressaako

        näitäkin itse odottelen


    • Päätynä

      Lamkin tuloskia?

    • Innapinna

      MEtropolia tuloksia?

    • Hoitoalalle

      Onko palstalaisilla veikkauksia, että onko toivoa Tamkiin kun olen kätilöpuolella 1. varasijalla?

      • Turunamk

        Eihän tuota voi mitenkään tietää. Riittää kun yksi hyväksytyistä ei otakaan opiskelupaikkaa vastaan, mutta tiedä sitten ovatko nuo kaikki tosissaan hakeneita jotka eivät luovuta paikkaa . Toivotaan että pääset! :)


      • TAMK2

        Hyvät mahdollisuudet on! Paikan saaneilla voi olla ylempinä hakutoiveina esimerkiksi jokin toinen ammattikorkeakoulu, ja jos sinne tulevat valituksi niin paikka vapautuu sinulle :)


      • Hoitoalalle

        Kiitos kannustuksesta molemmille vastanneille 🙂 Soitin tänään Jan kysyin lisätietoja tilanteesta niin koska en ole ensikertalaiskiintiössä ts mulla on jo korkeakoulututkinto niin en päässyt vaikkapa pisteet riittäisi kevyesti 🙂 Sitä mukaa kun paikat ja valinnat tässä pyörii 30.6. asti niin voi tapahtua mitä vaan mutta se kiintiön täyttyminen määrittää siellä taustalla koko ajan sitä että mahdunko porukkaan. 20 paikasta vähintään 14 menee ensikertalaisille! Eli ensimmäinen vapautuva paikka ei tule minulle paitsi jos se ensikertalaiskiintiö pysyy täytenä 🤔 Saas nähdä!


      • Hoitoalalle

        "Jan"= ja 🙂 Ja pääsin siis sisä sisäön tamkiin sh monimuoto-opiskeluun Jonkan otan vastaan ja jään jonottaan kätilöksi. Kätilöksi on kuulemma päässyt sisään väkeä, joka odottaa yhä omien korkeampien hakukohteidensa tuloksia. Jännäksi menee 👍


      • Turunamk
        Hoitoalalle kirjoitti:

        Kiitos kannustuksesta molemmille vastanneille 🙂 Soitin tänään Jan kysyin lisätietoja tilanteesta niin koska en ole ensikertalaiskiintiössä ts mulla on jo korkeakoulututkinto niin en päässyt vaikkapa pisteet riittäisi kevyesti 🙂 Sitä mukaa kun paikat ja valinnat tässä pyörii 30.6. asti niin voi tapahtua mitä vaan mutta se kiintiön täyttyminen määrittää siellä taustalla koko ajan sitä että mahdunko porukkaan. 20 paikasta vähintään 14 menee ensikertalaisille! Eli ensimmäinen vapautuva paikka ei tule minulle paitsi jos se ensikertalaiskiintiö pysyy täytenä 🤔 Saas nähdä!

        Toi ensikertalaiskiintiö on kyllä paha! Pidän sulle peukut pystyssä 😊 Jännitän kans sitä kun en oo ensikertalainen. Hain Turkuun suuhygienistiksi, paikkoja 22 joista vähintään 18 ensikertalaisille... Eli pitäisi olla neljän parhaan ei-ensikertalaisen joukossa ja mahtua top 22:een 🙈


      • Hoitoalalle

        Kiitos ja mä pidän myös sulle peukut pystyssä, mukava saada vertaistukea samankaltaisessa tilanteessa olevalta :) Eli yhtä tiukassa tilanteessa odottavalt... ja teilläkö ei ole vielä kuulunut mitään? pistin tän ketjun kirjanmerkkeihin ja tuun kertoon sit kuinka kävi!


      • TAMK2

        TAMKista olen itse jo saanut tiedon. Terveydenhoitajan opinnot odottavat syksyllä :) Tule ihmeessä kertomaan miten kävi! Jännittävää odotella varmasti..


      • Turunamk

        Turusta ei oo vielä kuulunut mitään, pahoin pelkään että tulokset tulee vasta 30. päivä 😅 Ei vaan millään malttaisi odottaa 🙈 Onnittelut TAMK2! 😊


      • Hoitoalalle

        Viime yönä oli tullu sähköposti, jossa kerrottiin että sain paikan 👏


      • Omppuu
        Hoitoalalle kirjoitti:

        Viime yönä oli tullu sähköposti, jossa kerrottiin että sain paikan 👏

        Mihin kouluun oot päässyt?


      • TAMK2

        Hienoa! Onnittelut :)


      • Turunamk
        Hoitoalalle kirjoitti:

        Viime yönä oli tullu sähköposti, jossa kerrottiin että sain paikan 👏

        Jes, mahtavaa! 😁


    • jännittääää

      Hei muuten tässä mietin, että saako niitä valintakokeen pistemääriä tietää mistään?

      • tulisjo

        Vissiin koulu kohtaista. Joissakin pystyi vielä tilaamaan erillisen selvittelyn siitä miten eri osiot oli menneet.


    • Hakija15

      Minulle tuli XAMK:ista tieto että olen päässyt siirtohaussa terveydenhoitajakoulutukseen. XAMK:issa oli pääsykoe siirtohakijoille ja siellä sanottiin että minulla Metropolian yhteishaun pääsykoe voidaan huomioida. Eli Metropolian kokeen pisteet riitti XAMK:iin. Sitten tuntuisi siltä että Metropolian pääsykoepisteet on jo selvillä, mutta pääkaupunkiseudun yhteishausta ei ole tullut kuitenkaan mitään tuloksia tietoon vielä.

    • kouluunko

      Kenellekkään tullu tänä aamuna tuloksia? :)

      • kärsimätönnnnn

        Eipä oo ei..... Tää odottelu tekee mut hulluks


    • Mufiosa

      Onko tullut tuloksia?

    • Sepi85___

      Veikkaisin aiempien vuosien perusteella, että aikaisintaan keskiviikkona voisi tulla

    • Odotteluonperseestä

      Heipä hei! Onko kenelläkään sosionomi (päivätoteutus) koulukseen pääsystä mitään tietoa ,pääsikö kouluun mistään amk koulusta?

    • Hakija15

      Tulisipa jo Metropoliasta, Diakista ja Laureasta tulokset. Kauheaa odottaa hirveässä jännityksessä vielä muutama päivä... Hain terveydenhoitajaksi kaikkiin.

    • BeeOhoi

      Ihan höpöhöpöä, että ammattikoulun pohjalta ei voisi ammattikorkeaan päästä. Itse jännään amatsu pohjalta miten käy, 7 varasija sairaanhoito ja muihin ei mahkuja, niin kaukana, kätilö 36varasija, terkkari 43. Enkä ole vuosiin opiskellut, toisella alalla työskennellyt. Mutta oion käsityksiä, että amatsupohjaisena ei mahdollisuuksia. Olet varmasti katsonut väärin, ei ole voinut lukea niin... Voi että kun on jännää odotella, pääseekö tuolta 7varasijalta nousemaan, kun valintayhteistyössä olevat amkit ilmoittaa tuloksensa.

      • Hakija20

        Minä kans pidän aivan pötypuheena tuota, että ammattikoulu pohjalta hakevat henkiltö ei voisi olla tarpeeksi motivoituneita ja pärjäisi koulussa. Ja esim. juuri lähihoitajat ovat tehneet jo työtä ja heillä on siitä kokemusta, joten he varmasti tietävät mitä työ suunnilleen on ja ovat jo todenneet alan omakseen. Mikäli sinulla on tarpeeksi intoa ja motivaatiota, opit vaikka lentämään. Terveisin terveydenhoitajaksi hakeva lähihoitaja ja motivaatiota löytyy


      • Terkkariksi

        Juuri näin! Mä hain amispohjalla (lähihoitaja) olen terkkariksi tamkkiin varasijalla 7 ja odottelen hamkin tuloksia. Sh tamk olen hyväksytty mutta josko pääsis hamkkiin terkkariopintoihin🙏
        BeeOhoi toivottavasti nouset varasijalta ja pääset aloittamaan opinnot :)
        Hakija20 oletko saanut opiskelupaikan vai vieläkö jännität tuloksia?


      • Hakija20
        Terkkariksi kirjoitti:

        Juuri näin! Mä hain amispohjalla (lähihoitaja) olen terkkariksi tamkkiin varasijalla 7 ja odottelen hamkin tuloksia. Sh tamk olen hyväksytty mutta josko pääsis hamkkiin terkkariopintoihin🙏
        BeeOhoi toivottavasti nouset varasijalta ja pääset aloittamaan opinnot :)
        Hakija20 oletko saanut opiskelupaikan vai vieläkö jännität tuloksia?

        Täs vielä jännään tuloksia, varmaan tulee viimeisenä päivänä vasta eli 30.6. Onnea sulle jo tuosta opiskelupaikasta, toivotaan että pääsisit kumminkin vielä terveydenhoitajaksi opiskelemaan! Miten meni ne sh pääsykokeet, ootko kyselly pisteitäsi sen osalta? 😊


    • ässhoul

      Valintayhteistyötä tekevät amkit julkaisevat tulokset 30.6. Lukee jokaisen koulun sivuilla. Ei se lopputulos enää tässä vaiheessa muutu vaikka kuinka stressaa, valintakoe on jo tehty:D

      • Paniikkionihanaa

        No esim. Jamkin sivulla lukee että "viimeistään 30.6.", joka jättää sopivasti varaa ennakkopaniikille! Just parasta stressata! 😂


      • ässhoul
        Paniikkionihanaa kirjoitti:

        No esim. Jamkin sivulla lukee että "viimeistään 30.6.", joka jättää sopivasti varaa ennakkopaniikille! Just parasta stressata! 😂

        Onpas Jamk ollut ilkeä:D Opintopolku auki, pannu täyteen kahvia ja sitten hakkaamaan päivitystä 30.6 asti:D


    • Hakija15

      Mietin, kun joku sanoi, että jos on pääsemässä ylempään hakutoiveeseen, alemmassa jos on päässyt tai varasijalla valintatulos muuttuu "Valintatilanne kesken". Olen Tamkiin terveydenhoitajaksi varasijalla 1. ja ylempinä hakukohteina on Metropolian, Laurean ja Diakin terveydenhoitaja. Mietin muuttuukohan tuo Tamkin tulos "kesken" olevaksi lähipäivinä jos olen pääsemässä ylempään hakukohteeseen? Vielä ei ole muuttunut mutta vielä on 3 päivää 30.6. asti. Onko jollain muulla käynyt näin että alemman hakukohteen tulos muuttui jos olit pääsemässä ylempään?

    • Toiveikashakija

      Voiko Tampereelle päästä sosionomiksi, jos teki valintakokeen muualla? Tampereellahan varsinainen pääsykoe oli kaksivaiheinen ja toiseen vaiheeseen pääsi vain eka vaiheen parhaimmat.

      • j903

        TAMK ei ollut valintakoeyhteistyössä mukana mm. sosionomikoulutuksen osalta. Eli ei voi.


      • 765pimpim

        Itseasiassa tamk kyllä oli yhteistyössä sosionomikoulutuksen osalta, mutta ei esim sairaanhoitaja- tai kätilökoulutuksen.


    • Kyselijä1

      Hei! Onko kenellekkään tullut sosionomista mitään tietoa, että pääsi opiskelmaan?

    • Toivoton55

      HELP!! Osaakohan joku auttaa? Mitäköhän tarkottaa kun savonian ammattikorekeen sivuilla lukee, että tulokset on julkaistu opintopolkuun, mutta mulla lukee vieläkin että valinta kesken... Tarkottaakohan että en päässyt vai?

      • Tamkiin

        Mulla lukee että "hyväksytty" mutta ei oo tullut spostia tms yhteydenottoa! Mitä se meinaa😱


      • ässhoul

        Ei tarkota mitään, ne ei vaan ole päivittynyt sinne opintopolkuun. Nou hätä, ei ole peli vielä pelattu. Jäitä hattuun ja odottelet rauhassa tulokset:)


      • ässhoul

        Mulla ei ole tullut spostia ja opintopolussa lukee kesken, mitä se tarkoittaa, saanko unta, en kestä:D


    • Tamkkiin

      Tamkin sosionomi päivätoteutus onnittelusposti tuli tänään!

    • Mmooiii

      Voinko saada siis useamman kutsun jos pisteet riittää? Diak, laurea, metropolia ?

      • TAMK2

        Oletan, että tarkoitat kouluun valituksi tulemista? Voit tulla valituksi vain yhteen koulutukseen. Mikäli pääsykokeen pisteet riittävät 1. hakutoiveeseesi, pääset vain ja ainoastaan sinne. Et voi siis itse enään valita siinä vaiheessa vaan pääset siihen hakutoiveeseen, jossa sijotuit parhaiten (ts. Jos pisteet eivät riitä 1. vaihtoehtoon etkä pääse varasijoilta sisään, tulet valituksi 2. vaihtoehtoon jne.).


    • Pt88

      Jee, hyväksytty Karelia Amk sosionomi!!!!!!

    • Happyyyy

      Jee, pääsin SeAMK:iin sairaanhoitajaksi!!! :)

      • Hakija20

        Onnea! Oliko se sun ensisijainen hakutoive? Kuinkahan mulle ei oo tullu mitään näkyviin opintopolkuun vaikka hain kans seamkiin toisena vaihtoehtona :(


      • Happyyyy

        Kiitos! Joo, oli ensimmäinen hakutoive. :) Mikä sulla oli ykkösenä? Toivottavasti saat pian tiedon!


    • lamksos

      LAMK :n ilmoitus sosionomi opinnoista tuli opintopolulle .... toteamuksella opiskelupaikka myönnetty :)

    • Hakija15

      Diak terveydenhoitaja 49. Varasija :( ei varmaan mitään mahdollisuutta päästä. Onko Diakiin yleensä tosi vaikeaa päästä?

    • 8914

      Joko Helsingin Diakin terveydenhoitaja tulokset tuli?

    • heikkohermoinen

      Ei luoja, mulla lukee kaikissa vielä ''kesken''. En oo varmaan päässyt mihinkään. En ole ensikertalainen, mikä heikensi mahdollisuuksia jo muutenkin, mutta todella ihmeellistä nähädä miten joilla on jo tulokset ja toisilla ei näy mitään. XD

    • heikkohermoinen

      Savonian sivuilla ollut jo aikaisemmin tiedote, että tulokset selvillä, mikä maksaa opintopolun kanssa?

    • Telu_

      En itse hakenut kouluun, mutta tunnen yhden aivan ihanan tyypin, joka haki sosionomiksi. Hänelle tuli hetki sitten tieto, että hän ei päässyt ensimmäiseen eikä toiseen vaihtoehtoonsa. Kolmannesta ei ole vielä kuulunut, joten pieni toivo elää vielä. Toivon todella, että hän pääsisi kouluun, koska hän soveltuisi alalle paremmin kuin kukaan muu tuntemani ja tiedän, että hänestä jonain päivänä tulee erinomainen sosionomi

    • Saimaaaaa

      Onko Saimiasta tullu tuloksia kellekkään???

      • eijaksaodottaa

        Ei oo ainakaa mulle vielä :/ ja hain terveydenhoitajaks


      • Saimaaaaa

        Okei hyvä! Ite hain sairaanhoitajaksi


      • Vieras1212

        Saimian sh monimuoto tuli ainakin puolenpäivän maissa. Ja sisään mentiin. :)


    • Oumään_

      No hei mä en pääse edes koko opintopolkuun :D Ilmeisesti ruuhkaa tms.

    • Dralda

      Jos on 2. vaihtiedossa varasijalla 184 ja 4. ve varasija 80 ja 1. ja 3. toiveet vielä kesken niin onko mitään mahiksia päästä enää kouluun... :(

      • Suipo

        Mihin kouluihin hait?


    • thyj

      JAMK monimuoto fyssari - paikka myönnetty :)

      • Mufiosa

        Mikä laurealla kestäääää.... onko kukaan saanut tietää ?


      • Asfgj

        Toisessa keskustelussa joku oli saanu laurean fyssaritulokset jo!


    • Siirisipu

      Metropolia kutsuu, terkkariksi!

    • Jepuliss

      Centria sh monimuoto, opiskelupaikka myönnetty!!! :)

    • päääsin

      Metropoliasta ja Laureasta tullu tulokset terveydenhoitajaks !!!

    • Sosionomiksi

      Metropoliaan tuli kutsu sosionomiksi!

    • KaneliXX

      Hyväksytty diakiin sh monimuoto, metropolia varasija 14 sh monimuoto. Onkohan tsäänssejä päästä vielä varasijalta Metropoliaan?

    • xamkistatulijo

      Xamk ensihoito kutsuu!

    • Mufiosa

      Apua !!!! Onko mitään mahista varasijalta 22 saada koulupaikkaa :( terkka kyseessä. :'(

      • Mufiosa

        Pliis vastatkaa joku oon iha rikki kun vuosien unelma eikä taaskaan tärpänny :(


      • Edkekdkdl

        Paljonko oli aloituspaikkoja?


      • Nouuu

        Mä oon kans varasijalla 22 :( röntgenhoitajaks


      • Mufiosa

        alotuspaikkoja vaan 35 ;( ei taid olla mahiksia


      • Odottavanaikaonpitkä
        Mufiosa kirjoitti:

        alotuspaikkoja vaan 35 ;( ei taid olla mahiksia

        Löisin vetoa ettet pääse. Ensi kerralla uudestaan!


    • fyssari1

      Mulla lukee kaikissa vielä et opiskelija valinta kesken jamk, seamk, lapin amk, savonia . Fyssari kyseessä. Tarkottaaks tää etten oo päässy kerta muille tulluD: ?

    • adrgafd

      Laurea, Tikkurila, sosionomi varasijalla. Eli tuloksia tulee sieltäkin.

      • Adfgd

        Mulla on edelleen kesken laurea sosionomi.. tosin vasta 4.hakukohde Ja ylemmistä ei vielä tietoa, mitä tää meinaa?


    • nro.14

      Sellainen haku. Varasija nro.14 Xamkiin. Syksyllä uudelleen?

    • Menni8

      Onhan muutama, ketkä ei ota HAMKin ja LAMKin paikkoja monimuotoiseen sosionomiksi vastaan!!!! ;))))
      Varasijoilla 1. ja 3. tervepä terve!

      • Jikkhgfkklö

        Mä HAMKin sosionomi monimuotoon 2. varasijalla. Voi kun pääsis...


    • 345ydfg

      Onko kellekään tullut vielä sähköpostiin valintakokeen tuloksia? Sain opiskelunpaikan tänään mutta ei ole tullut emailia.

      • Happyyyy

        Mäkin sain tänään opiskelupaikan, mutta en oo myöskään saanut sähköpostiin tuloksia... Mihin kouluun pääsit? Mä pääsin SeAMK:iin.


      • 345ydfg

        OAMK. Tuolla sivuilla lukeekin näin:
        Hyväksytyt saavat sähköpostitse tiedon hyväksymisestään heti tietojen julkaisemisen jälkeen. Kaikille hakijoille lähetetään sähköpostitse tuloskirje, jossa näkyvät tiedot kaikkien hakukohteiden osalta. Tuloskirje lähetetään keskitetysti Opetushallituksesta heinäkuun alussa.

        Eli heinäkuun alussa ilmeisesti sit tulee :)


      • Happyyyy

        Okei, hyvä homma! :) On heti vähän "varpaillaan", jos ei heti saa kaikkea tietoa... Tulee heti mieleen, ettei se paikka oo vielä varma... :D Mutta onneksi ei ole näin!


    • Pilvinenn

      Pääsin tamkkiin shksi. Ylempinä hakuntoiveina ensihoitaja (varasija 11) ja kätilö (varasija 6). Oletin, että nämä tästä vielä paranisi, kun metripolian ja muiden amkoideb tulokset tulee. Tänään silti edelleen samat varasijat. Tietääkö joku, päivittyykö varasijat vasta myöhemmin, vai eikö todellakaan kukaan joka pääsi esim metripoliaan kätilöksi, ollut hakenut ja tullut hyväksytyksi tamkkiin?

      • Odottavanaikaonpitkä

        Mä mietin ihan samaa. Hain Tamkkiin ykköstoiveena sh, varasija 9, ja olin ihan varma että kun kaikkien muiden koulujen, jotka olivat valtavassa valintakoeyhteistyössä, tulokset tulevat niin todennäköisyys on että pääsen melko varmasti sisään. Sillä eiköhän 140 ( 8 edelläni) joku ainakin ole hakenut sh/ensihoitaja/kätilö/fyssari tms johonkin yhteistyökouluista?? Ihmettelen isosti kun jono ei liikkunut yhdelläkään. Onneksi pääsin Turku sh sisään, niin on varma koulupaikka jo tiedossa. Jossain toisessa keskustelussa sanottiin, että varasijoja aletaan päivittämään ma 3.7. aamulla ja illalla, en tiedä miten pitää paikkaansa. Itselläni liikkui eilen sijalta 9 sijalle 8. Toivottavasti pääset haluamaasi kouluun!


    • helpottunut

      turku kätilö kutsuu syksyllä!

      • Aninn

        Pääsin myös Turkuun kätilöksi! :)


    • Kuumotttelija

      Diak sosionomi! Pääsin tokaan hakuvaihtoehtoon ("hyväksytty") ja alenmat kohteet peruuntu sen takia. Ensimmäiseen oon vielä 5.varasija, enkä pysty hyväksymään totamihin hyväksyttiin, eikä tullut sähköpostia vielä. Pääsinkö varmasti sinne?!😱

      • Siisniinfantsua

        Pääset sinne.30.6 jälkeen ilmeisesti sitten ottaa paikan vastaan eikä tarvi jonottaa ykköseen👍Eikä minulle ole tullu s.postia vaikka pääsin suorilta ykkösvaihtoehtoon ja otin jo paikan vastaankin. Piti käydä oikeasti monta kertaa katsomassa että onko se tosi että pääsin kouluun ja sinne minne tahdoinki😂S.posti tulee kuulemma myöhemmin


    • Oamk

      Pääsin Ouluun, optometristi (amk)! Ei ole tullut vielä s-postia. Opintopolku.fi:ssä luki.

    • Mufiosa

      Miten teillä varasijat lähteneet liikkumaan ?
      Itellä laurea sh 3 .-> 1. Varasija. Ei sitte yhtää piinaavampaa vois olla tää tieto kouluun pääsemisestä.

      • Eiseodottaminenloppunut

        Mulla sama sh laurea lohjalle :D varasija 1


    • lamksos

      Lahden amk:n pisteet monimuoto sosionomi opiskeluun tuli eilen sähköpostilla. Alin hyväksytty
      pisteraja 53 (sain 68) :)

      • vdfj88

        joo, ite varasijalla ja sain pisteitä 55....


    • Mufiosa

      Varasijat ei oo liikkunu tänään ytään??? Onko teillä muilla ?

      • Nyyhkysnyyky

        Ei oo:/


    • Hkjfjpöjhklp

      Laurean kokeissa olleet, paljon saitte pisteitä?

      • Yritystäoli

        Minä sain 50 pistettä SH, monimuoto.


      • TulevaFyssari

        Mä sain Laurean fyssarikokeessa 58 pistettä


    • Orkideaq

      Onko teillä liikkunut varasijat yhtään viikonlopun jälkeen? Jos on, niin minne?

      • Hajoannyt

        Ei oo liikkunu...


      • Eijaksaoottaa

        Yhdellä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe