Psyykkinen ongelma/murrosikä

Haastettaon

Olemme eronneet jo vuosia sitten. Tyttö 13v asuu isällään. Sulkeutunut, ongelmia ystävyyssuhteissa. Tuntuu, että kaikki ystävyyssuhteet menevät poikki - lapsi on erittäin epäsosiaalinen käytökseltään. Tämä tarkoittaa sitä, että töksäyttelee asioita, ei osaa ottaa toista huomioon (antaa positiivista palautetta), mielialat vaihtelevat sekunnissa puolelta toiselle... Lisäksi hän ei ole millään tavoin rohkea.

Tyttö asuu isällään, koska isä on jo erotessamme niin halunnut. Käy toki luonani, mutta sulkeutuu helposti kommunikoinnista omaan huoneeseensa. Olen yrittänyt kaikkeni...keskustella, kehua, keksiä yhteistä menemistä/touhuamista (mihin hän ei ikinä lähde mukaan). Yrittäessäni soittaa lapselle kysyäkseni kuulumisia, tyttö ei suostu juttelemaan, vaan haluaa lopettaa heti puhelun.

Olen hakenut apua perheneuvolasta ja koulun psykologilta. Lapsi ei suostu puhumaan, vaan (ainoastaan) siellä hymyilee, ja sanoo, ettei mitään ongelmaa ole.

Huoli masentuneisuudesta/epäsosiaalisuudesta on suuri.

Vinkkejä?

0

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
        Oulainen
        26
        4523
      2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
        Ikävä
        109
        2292
      3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
        Puolanka
        98
        1513
      4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
        Ikävä
        173
        1436
      5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
        Ikävä
        60
        1294
      6. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
        Ikävä
        56
        1155
      7. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
        Perussuomalaiset
        204
        1118
      8. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
        Rovaniemi
        11
        1069
      9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
        Ikävä
        50
        1049
      10. Missä Martina miehineen?

Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M
        Kotimaiset julkkisjuorut
        193
        1004
      Aihe