vinkkejä kaipaisin

Jode-89

Noniin kaikki johtajat ja miksei muutkin. Tarvitsisin vähän vinkkejä Salapoliisi-merkin suorittamiseen. Jos olette itse suorittaneet niin kertokaa mitä juttuja teitte. Lapset on ensimmäisen vuoden vartiolaisia.
(Linkkarista ei ollut taaskaan mitään hyötyä..)

5

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää

      Me käytiin yhdessä koloillassa vierailemassa poliisiasemalla, sovittiin se etukäteen ja kun poliisi joka esitteli tiesi että suoritetaan sellaista merkkiä (näytettiin lista merkin tehtävistä) niin kertoili sitten aiheeseen liittyviä juttuja ja otti jopa sormenjäljet kaikista. Loput merkistä suoritimme sitten retkellä, opeteltiin teoriaa jäljittämisestä, salakirjoituksista ym vakoilijan käsikirjasta, partiolaisen kirjasta ja sudenpentujen käsikirjoista löytyi kaikenlaista tietoa. Ulkona sitten testailtiin esim. henkilön tunnistamista hämärässä, koon arvioimista kaukaa ym. ja tietysti leikittiin aiheeseen sopivia leikkejä (pimeässä kaikenlaiset vakoilu tai hiipimisleikit oli kivoja). Viimeisenä retkipäivänä sitten kämpän ovelle ilmestyi salakirjoitettu (näkymätön muste) lappu jossa neuvottiin menemään tiettyyn paikkaan. Sieltä sitten löytyi seuraava vihje jne. Matkalla oli pieniä tehtäviä, seurattiin jalanjälkiä pitkin metsää ym. ja lopulta viimeisten vinkkien perusteella saatiin selville aarrekätkö, josta löytyi sitten kaikille taitomerkki. Tehtävinä esim. mausteiden tunnistusta (piti löytää oikea purkki jossa oli vihje, muissa purkeissa oli hämäys vihjeitä).

    • iloinenpiru

      Meillä oli esim. eri juttujen maistamista. silmät sidottiin ja suuhun työnnettiin jokaiselle vuorollaa kaikkea mahollista sokeripaloista kaakaoon ja suolasta teehen.
      Sitten piti kerätä parista tyypistä tuntomerkit yhellä retkellä.

      En muista nyt muita.

    • vahan siita

      etta kuinka kaukana Tampereesta asut niin Vakoilumuseo olisi ainakin hyva kayda lapi. Hyva paivaretki muutenkin.

      • Helsingistähän me ollaan, joten ei taida onnistua... Hyvä idea kuitenkin..


    • epätoivoinen2

      me suoritettiin se sillai, et meil oli leiri pe-su ja sit sen viikonlopun aikana meiän vartsalaiset selvitti sellast "mysteeri" mikä sit leirin lopussa selvis....
      käytä vää mielikuvitust ni kyl se siit,
      on kyl totta et linnkarist ei oo hyötyy, mulle ainakaan ei oo kertaaka ollu....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4696
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3374
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3182
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3027
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2955
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2806
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2697
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2478
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2266
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      52
      2245
    Aihe