Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Escitalopram lopetus lyhyen käyttöajan jälkeen

Janipekka

Aloitin escitalopramin käytön 4 viikkoa sitten, ensin 5mg ja sitten nosto 10mg. Minulle tuli 5-6 sivuvaikutusta: huimaus, käsien tärinä, vapinaa, virtsaamisvaikeus ja levoton olo. Lääkärin kanssa todettin, ettei lääke sovellu minulle. Nyt olen laskenut annosta ensin 7.5mg ja 3 edellistä päivää 5mg. Mietin uskallanko nyt jättää pois kokonaan ja ottaa lopetusvaikutukset vastaan sellaisena kun tulevat.

Onko kenelläkään kokemusta lyhytaikaisen käytön jälkeisestä lopettamisesta ja vieroitusoireista. Mitä on minulla odotettavissa lähiviikkoina?

3

868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskaltaa jättää kokonaan pois. Noin lyhyen käytön jälkeen ei pitäisi mitään vierotusoireita tulla.

    • Janipekka

      Tervehdys, raportoin nyt, että muita oireita ei ole tullut kuin aika moinen huimaus, jota on ollut päivittäin.

    • Janipekka

      Huimausta oli 4 päivää ja nyt jo 2 päivää ilman huimausta. Käsien tärinä hävisi lähes kokonaan samoin kun virtsaamisvaikeus ja levoton olo. Tässä siis omakohtainen kokemus eli lyhyen käytön jälkeen pääsi tuollaisesta ongelmalääkkeestä eroon vajaassa viikossa. Tämä myös kertoi mulle, että nuo mainitsemani olivat lääkkeen sivuvaikutuksia koska poistuivat lääkkeen lopettamisen myötä.

      Vielä on pari lääkettä lopetettavana ja tarkoitukseni on päästä niistä eroon kesän aikana. Sittenpähän näen olenko oikeasti sairas ja onko oireita vai onko kaikki lääkkeiden mukanaan tuomaa ongelmaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1728
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1457
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1429
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      68
      1241
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe