...Volvo Penta...
En osta ruotsalaisia veneitä, koska...
18
712
Vastaukset
- Hoitoonvaan
Ajatelmastasi puuttui jotain; kertonee kirjoittajan huonosta yleissivistyksestä. Tiedoksi: Volvo Penta on korkealaatuinen merimoottorimerkki, ei venemerkki.
- Yanmar
Pointti olikin se, että ruotsalaisissa veneissä on Volvo Penta, jota kukaan tervejärkinen ei tahdo, kun tarjolla on myös Yanmar.
- Volvo-Penta
Molempien perusmoottorit ovat luotettavia teollisuusmoottoreita, joita ei ajamalla saa loppuun. Kerro, miksi Yanmarin moottorit ovat paremmin marinoituja? Itselläni on ollut pelkkiä Volvo-Pentoja, joiden kanssa on tultu toimeen.
- niinjoo_
Volvo-Penta kirjoitti:
Molempien perusmoottorit ovat luotettavia teollisuusmoottoreita, joita ei ajamalla saa loppuun. Kerro, miksi Yanmarin moottorit ovat paremmin marinoituja? Itselläni on ollut pelkkiä Volvo-Pentoja, joiden kanssa on tultu toimeen.
Vihreät moottorit ja niiden marinointi on ok. Vihreiden varaosien hinnoittelu ja maahantuojan palvelut eivät. Maailmalla varaosien saanti hyvin usein tökkii.
niinjoo_ kirjoitti:
Vihreät moottorit ja niiden marinointi on ok. Vihreiden varaosien hinnoittelu ja maahantuojan palvelut eivät. Maailmalla varaosien saanti hyvin usein tökkii.
Kuinkahan muuten on varaosien saatavuuden kanssa, jos vertaillaan VP:ta ja Yanmaria maailmalla? Näinköhän ainakaan Yanmarilla olisi etua...
- on.sillä
10-14 kirjoitti:
Kuinkahan muuten on varaosien saatavuuden kanssa, jos vertaillaan VP:ta ja Yanmaria maailmalla? Näinköhän ainakaan Yanmarilla olisi etua...
VP:aa kiroilevia, satamassa notkuvia cruising-veneitä ainakin on maailmalla paljon. Odottelevat kuukausia varaosaa saapuvaksi. Yanmarista kuulee siellä vähemmän purnausta ja Yanmar on myös erittäin paljon käytetty.
- Pentagrammi
Ymmärtääkseni varaosapuolella ja vetolaitteissa on tehty samat "tuotekehittelyt" kuin autopuolellakin.
http://www.hs.fi/autot/art-2000005237599.html- Tunari1
Minäkin olen salaliittoteorioiden ystävä, mutta ei tässä ikävä kyllä siitä ole kysymys, vaan ihan teknisestä syystä. Kun toimilaitteita, kuten esim. itsestään himmenevä taustapeili, liitetään väylään, pitää jokaisella laitteella olla yksilöllinen nimi jotta ohjelma voisi kutsua sitä ja saada se toimimaan tai pois päältä. Kun laite liitetään väylään, konfigurointiohjelma keksii nimen eli numerosarjan omatoimisesti eikä nimi ole joka autossa välttämättä sama. Tätä konfigurointiohjelman käyttämistä kutsutaan laitteen "koodaamiseksi". Jos uuden laitteen nimi ei ole sama kuin vanhan, se ei tietenkään toimi jos se suoraan vaihdetaan väylään, jossa ko. laitteelle on konfiguroitu ei nimi.
Tuossa hesarin jutussa taisi olla kyse siitä, pitääkö autotehtaan antaa koodausohjelma ilmaiseksi kuluttajille tai peräti sisällyttää se auton ohjelmistoon ja tehdä sitä varten sopiva käyttöliittymä. Autotehtaalla on tietenkin useita syitä pitää koodausohjelmat salaisina. Takuukysymykset ja kuluttajien oma turvallisuus on varmaan yksi tärkeimmistä syistä ettei autojen tehoja, päästöjä ja esim. kilometrilukemia voisi kuka tahansa muuttaa täysin vapaasti. Ohjelmisto tulee paljon yksinkertaisemmaksi kun tietyt perusasetukset tehdään eri ohjelmalla. Ja tietysti kaupalliset syyt, kun elektroniikka antaa kriittisille kohteille vähän paremman suojan kuin esim. pelkkä sinetti ruiskutuspumpun kyljessä. - Valitettavasti
Tunari1 kirjoitti:
Minäkin olen salaliittoteorioiden ystävä, mutta ei tässä ikävä kyllä siitä ole kysymys, vaan ihan teknisestä syystä. Kun toimilaitteita, kuten esim. itsestään himmenevä taustapeili, liitetään väylään, pitää jokaisella laitteella olla yksilöllinen nimi jotta ohjelma voisi kutsua sitä ja saada se toimimaan tai pois päältä. Kun laite liitetään väylään, konfigurointiohjelma keksii nimen eli numerosarjan omatoimisesti eikä nimi ole joka autossa välttämättä sama. Tätä konfigurointiohjelman käyttämistä kutsutaan laitteen "koodaamiseksi". Jos uuden laitteen nimi ei ole sama kuin vanhan, se ei tietenkään toimi jos se suoraan vaihdetaan väylään, jossa ko. laitteelle on konfiguroitu ei nimi.
Tuossa hesarin jutussa taisi olla kyse siitä, pitääkö autotehtaan antaa koodausohjelma ilmaiseksi kuluttajille tai peräti sisällyttää se auton ohjelmistoon ja tehdä sitä varten sopiva käyttöliittymä. Autotehtaalla on tietenkin useita syitä pitää koodausohjelmat salaisina. Takuukysymykset ja kuluttajien oma turvallisuus on varmaan yksi tärkeimmistä syistä ettei autojen tehoja, päästöjä ja esim. kilometrilukemia voisi kuka tahansa muuttaa täysin vapaasti. Ohjelmisto tulee paljon yksinkertaisemmaksi kun tietyt perusasetukset tehdään eri ohjelmalla. Ja tietysti kaupalliset syyt, kun elektroniikka antaa kriittisille kohteille vähän paremman suojan kuin esim. pelkkä sinetti ruiskutuspumpun kyljessä.Myös moninkertaisen vikaherkkyyden. Marinemoottori ja elektroniikka, ei edelleenkään luotettava yhdistelmä.
- Ford_
En juo ranskalaisia viinejä, koska...
...Citroen... - hörhötheräs
Joku täällä vastikään kaipasi vanhoja hörhöjä palstalle takaisin. Sitä saa mitä tilaa...
- Huolipois
Minulla on VP 2030. Puhdistaessani sitä huomasin lohkossa tekstin Perkins. Eli Volvon vihreän alla on maailmankuulu kone, johon saa varaosia ympäri maailmaa, ilmeisesti ei kuitenkaan vihreänä. Huoli pois
- ei.lähtenyt.pois
Että VP lausutaan Perkins on jo hyvin vanha juttu. Useimmiten vain itse perusmoottorit toimivat ongelmitta ja ongelmat tulevat perusmoottorin ulkopuolelta. Startin tai laturin ei tietenkään tarvitse, eikä kannata olla vihreitä, jo vesipumppu voi olla VP-spesiaali. VP-spesiaaleja ovat mm. pakosarja ja pakoputken käyrä.
- Kyllä-se-kestää
ei.lähtenyt.pois kirjoitti:
Että VP lausutaan Perkins on jo hyvin vanha juttu. Useimmiten vain itse perusmoottorit toimivat ongelmitta ja ongelmat tulevat perusmoottorin ulkopuolelta. Startin tai laturin ei tietenkään tarvitse, eikä kannata olla vihreitä, jo vesipumppu voi olla VP-spesiaali. VP-spesiaaleja ovat mm. pakosarja ja pakoputken käyrä.
Aika vähän niitä VP-spesiaaleja osia joutuu uusimaan. 10.000 ajotunnin aikana Itämeren ulkopuolella D2-55 on tarvinnut uuden vesipumpun ja pakoputken mutkan, muut vaihdetut osat ovat tavallisia lähes mistä vaan saatavia huolto- tai kulutusosia, impellerit, suotimet, laturin hiilet & laakerit ja hiukan polttoaineletkua. Suuttimien ja venttiilien säädötkin on tehty vain pari kertaa, tasainen käynti ja ääni ei anna aihetta, ehjää ei kannata korjata.
Kyllä-se-kestää kirjoitti:
Aika vähän niitä VP-spesiaaleja osia joutuu uusimaan. 10.000 ajotunnin aikana Itämeren ulkopuolella D2-55 on tarvinnut uuden vesipumpun ja pakoputken mutkan, muut vaihdetut osat ovat tavallisia lähes mistä vaan saatavia huolto- tai kulutusosia, impellerit, suotimet, laturin hiilet & laakerit ja hiukan polttoaineletkua. Suuttimien ja venttiilien säädötkin on tehty vain pari kertaa, tasainen käynti ja ääni ei anna aihetta, ehjää ei kannata korjata.
10 000 ajotuntia? Ei taida olla kyse purjeveneestä. D2-55 tuli joskus 2001 tai 2002 markkinoille, joten paljon on pitänyt koneen käydä, jotta nuo tunnit ovat tulleet kokoon.
- kestää.tai.ei
Kyllä-se-kestää kirjoitti:
Aika vähän niitä VP-spesiaaleja osia joutuu uusimaan. 10.000 ajotunnin aikana Itämeren ulkopuolella D2-55 on tarvinnut uuden vesipumpun ja pakoputken mutkan, muut vaihdetut osat ovat tavallisia lähes mistä vaan saatavia huolto- tai kulutusosia, impellerit, suotimet, laturin hiilet & laakerit ja hiukan polttoaineletkua. Suuttimien ja venttiilien säädötkin on tehty vain pari kertaa, tasainen käynti ja ääni ei anna aihetta, ehjää ei kannata korjata.
Yksi spesiaali riittää pysäyttämään matkanteon. Purjehtia voi aina eteenpäin ja tilata osan johonkin seuraavaan kohteeseen. Mutta kun osa on tilattu, sitä on sitten jossain odotettava. Tapahtuu se tarve usein tai harvoin, on VP sen suhteen lähes legendan maineessa cruiserien piirissä noiden vaivojen takia.
- VolvoPentanen
Osta vaan ruotsalainen vene ihan hyvillä mielin. Esimerkiksi Arconan veneissä on vakiona Yanmarin apumoottorit.
- afsd23
340:ssä Arconassa on hyvät sisäjärjestelyt. Ei mitään mutkasohvia, vessa pitkittäin ja keskellä, altaat keskellä.
http://www.arconayachts.se/Bilder/340409.jpg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan
ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:3751900Olisiko sinulla mitään toiveita?
Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin491607Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?
Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j2081290- 841066
En nii kui tiiä yhtään
Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)58928- 69815
Oletko kertonut tästä
Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied48762Homouden synti
Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin257716Turun tunnin juna toteutetaan
Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar103706- 46650