Tietääkö joku-minkä lahkon raamatunvastaista tääll

HerraArmahda

Täällä on selkeästi sairasta ja raamatun, Jumalansana vastaista oppia jaettu vuosien ajan pakkomielteisesti. Helluntaisivusto, joten ei pitäisi olla omia sepustuksia nähtävissä. Hellareilla on raamattu ja Jumalansan pyhää asia. Samoin se, että sitä ei väännetä ihmisenmielen mukaiseksi.

Täysin uutta oppia joku vääntää satoja viestejä itselleen tuhoksi.

Mistä nämä raamaunvastaiset opit ovat peräisin?

40

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wqr

      Kertokaa.

      • PääkonttoriMies

        Paavolaisuus, Weijolaisuus , Piholaisuus sekä Maunolaisuus?

        Siinä nämä tämän päivän harhojen levittäjät?

        Helluntailaisuus sitä vastoin on alkuseurakunnan opin ja elämän jatkoa.


    • vfe4

      Lukekaa sanaa.

    • violaluna17

      Täällä on joitakin outoja Jeshuuan Seuraajakuntalaisia, joitakin sapatista kinaavia ja jotkut vänkkää,että Poika on alempi kuin Isä. Mistä moiset opit on peräisin,en ymmärrä.Kehoitan lukemaan enemmän Jumalan Sanaa. Rukoilemaan myös.Ehkä Herra sitten johdattaa.

      • obh123

        Varmaan sekoitetaan se että poika on alempi ja poika on alamainen?

        Jumala ei voi olla alempi itseään kuten vesi ei voi olla itsessään saastunutta, ainoastaan epäpuhtaudet saa veden näyttämään saastuneelta. Jumala voi puhua(Sana/Jeesus) ja Hengittää/elää(Pyhä Henki). Todistus Jeesuksesta on niin monella tasolla mutta pelastus tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta. Raamattu on todella Jumalan sanaa.


    • "Mistä nämä raamaunvastaiset opit ovat peräisin?"

      Suoraa Raamatusta :s

      • obh123

        Ihmisen mielikuvitus ilman Pyhän Hengen ohjausta saa aikaa Jumalan sanan vääristelyä.


    • eille

      Jospa oma opetuksenne ei ole pyhän hengen vaan toisenlaisen hengen aikaansaamaa. Jumalan pyhä henki ei voi opettaa valheita Jumalasta kolmiyhteisenä. Ehkä Raamatun tarkempi tutkiminen olisi tarpeen.

    • Yksi.ainoa.Jumala
      • surkuhupaisaa.on

        Surkuhupaisaa on se, että varmasti suurin osa näistä Jeshua vouhottajista on tullut uskoon ja jopa kastettu Jeesuksen nimessä ! :)

        Siis ensin on se Jeesus nimi kelvannut, mutta yht äkkiä se ei enää kelpaakkaan !

        Eivätkö he olekkaan tulleet uskoon, voidaan kysyä Jeshua papattajilta !

        Syvä sokeus on koko asiassa, ei tajuta ja tunneta edes perus asioita Raamatusta.

        Siis Jumala ITSE sekoitti kielet ja siksi Jeesuksen nimi äännetään ja kirjoitetaan eri tavoin eri kielillä, mutta se ei mitätöi siis Jeesukseen uskomista eikä tee sitä huonommaksi.

        Mutta nämä Jeshualiset siis pitävät itse itseään jotenkin parempina ja ymmärtäväisempinä, kun käyttävät tuota nimeä !

        Koko tuo touhu sekoittaa vain uskosta osattomien pään, eli se on haitaksi ja uskosta osattomat nauravat koko touhulle, kun ei enää näköjään tiedetä kehen edes uskotaan ja on uskottu.

        Siis tuo Jeshua nimellä elvistely vaikeuttaa ja vahingoittaa vain evankeliumin julistamista !

        Tyhmää knoppitiedolla elvistelyä siis, josta ei ole hyötyä vaan vain haittaa.

        Siis Jumala sekoitti kielet ja erotti kansat, ja siksi kukin ääntää eri tavoin Jeesuksen nimen, miettikää edes PIENI HETKI sitä, että kuinka monella eri tavalla Jeesus äännetään eri kielillä !

        Siis jo englanniksi "tsiisus" espaniaksi "hesus".........

        Kaikki ovat uskoviksi ja uudestisyntyneiksi tulleet omalla kielellään !!!


      • NimiElämänKirjassa

        Kuka tietää, miten kiinaksi, thaikielellä? En itse ainakaan, mutta olenkin Pelastunut rukoilemalla yksin kotonani JEESUS -nimeä :) Hän on Herrani ja Pelastajani, ollut jo 30v!

        Jeshuankin toki tunnistan samaksi hahmoksi.


      • kielilläpuhunminäki
        NimiElämänKirjassa kirjoitti:

        Kuka tietää, miten kiinaksi, thaikielellä? En itse ainakaan, mutta olenkin Pelastunut rukoilemalla yksin kotonani JEESUS -nimeä :) Hän on Herrani ja Pelastajani, ollut jo 30v!

        Jeshuankin toki tunnistan samaksi hahmoksi.

        Olen uskon elämäni alussa kielilläpuhuen lausunut josku Jeshua nimeä. Se ei siis voi olla väärin. Mutta Jumala hyväksyy suomenkielisen Jeesus nimen. Se on täysin selvä asia.


      • surkuhupaisaa.on
        NimiElämänKirjassa kirjoitti:

        Kuka tietää, miten kiinaksi, thaikielellä? En itse ainakaan, mutta olenkin Pelastunut rukoilemalla yksin kotonani JEESUS -nimeä :) Hän on Herrani ja Pelastajani, ollut jo 30v!

        Jeshuankin toki tunnistan samaksi hahmoksi.

        Kaiken ydin tässä kirjoituksessani oli se, että osa uskovista on YLPISTYNYT !

        Siis oikeaoppisuus on paisuttanut uskovia, ja tuo Jeshua nimen käyttö on noussut liian tärkeäksi !

        Eräskin kirjoittaja täällä väitti jopa, että kun hän alkoi käyttää Jeshua nimeä, hän mukamas sai enemmän siunauksia !

        Toinen pointti oli se, että tämä Jeshua nimen käyttö, ei rakenna vaan hajoittaa ja sekoittaa vain.

        Meidän uskovina tulisi rakentaa eikä hajoittaa, eli nyt on selvästi jo Jeshualaisten puolue syntynyt, eli Jeshua nimestä on tullut uudestisyntyneitä uskovia eroittava tekijä, eikä suinkaan yhdistävä !

        Uskovan siis tulisi tarkkaan miettiä sitä, että mikä rakentaa ja mikä hajoittaa, eikä ylpeydessään keikaroida milloin milläkin oikeaoppisuudellaan ja knoppitiedollaan !


      • HerraSiunatkoonSinua

        Olen edelleen samaa mieltä asiasta, mutta nykyisin joskus, runsaasti puhuvana, käytän hashem -nimeä puhuessani Pyhästä Herrasta, jotta käskyjen pitäminen sujuisi. Puhun, juttelen siis kotiväelle;)

        Sanassa on Kirjoitettuna "Älä turhaan lausu Herran sinun Jumalasi Nimeä.."


      • NimiElämänKirjassa

        hashem tarkoittaa theName.


    • Herätyys

      Niin, missä lienee piileskelevän ne muut "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, Hänen APOSOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentaviksi Krist. yhteyteen ja YHTEIStyöhön kutsutut, Oikeasti Kristityt. Kun ei näy eikä kuulu, vaikka Raamatun UT mukaan kuuluisi näkyä, ja kuulua ihan kaikkeen maailmaan asti, kaikille luoduille. Vuosikausia täällä julkisesti (Jeesuksen nimessä..) .perään kuulutellut / etsinyt. Minkään laista, asiallista / uskottavaa (Raamatun UT mukaista) ns. "vastakaikua" saamatta!

      vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi elävä ja toimiva. tähän em. Raamatun UT mukaiseen, Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen kaikille hyväksi Raamatun UT mukaiseen Kristillisyyteen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

      Missä ne kaikki muut, seuraajikseen / YHTEYTEENSÄ, yhdeksi, yhtä olevaksi ja kaikessa yhtäpitävästi eläviksi ja toimivaksi / vaikuttaviksi kutsutut?!!

    • Herätyys

      Niin, missä lienee piileskelevän ne muut "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, Hänen APOSOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentaviksi Krist. yhteyteen ja YHTEIStyöhön kutsutut, Oikeasti Kristityt. Kun ei näy eikä kuulu, vaikka Raamatun UT mukaan kuuluisi näkyä, ja kuulua ihan kaikkeen maailmaan asti, kaikille luoduille. Vuosikausia täällä julkisesti (Jeesuksen nimessä..) .perään kuulutellut / etsinyt. Minkään laista, asiallista / uskottavaa (Raamatun UT mukaista) ns. "vastakaikua" saamatta!

      vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi elävä ja toimiva. tähän em. Raamatun UT mukaiseen, Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen kaikille hyväksi Raamatun UT mukaiseen Kristillisyyteen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

      Missä ne kaikki muut, seuraajikseen / YHTEYTEENSÄ, yhdeksi, yhtä olevaksi ja kaikessa yhtäpitävästi eläviksi ja toimivaksi / vaikuttaviksi kutsutut?!!

    • Herätyys

      Niin, missä lienee piileskelevän ne muut "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, Hänen APOSOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentaviksi Krist. yhteyteen ja YHTEIStyöhön kutsutut, Oikeasti Kristityt. Kun ei näy eikä kuulu, vaikka Raamatun UT mukaan kuuluisi näkyä, ja kuulua ihan kaikkeen maailmaan asti, kaikille luoduille. Vuosikausia täällä julkisesti (Jeesuksen nimessä..) .perään kuulutellut / etsinyt. Minkään laista, asiallista / uskottavaa (Raamatun UT mukaista) ns. "vastakaikua" saamatta!

      vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi elävä ja toimiva. tähän em. Raamatun UT mukaiseen, Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen kaikille hyväksi Raamatun UT mukaiseen Kristillisyyteen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

      Missä ne kaikki muut, seuraajikseen / YHTEYTEENSÄ, yhdeksi, yhtä olevaksi ja kaikessa yhtäpitävästi eläviksi ja toimivaksi / vaikuttaviksi kutsutut?!!

    • Herätyys

      Niin, missä lienee piileskelevän ne muut "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" Kristuksen Jeesuksen kirkkaudeksi ja kunniaksi, Hänen APOSOLISIA seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa rakentaviksi Krist. yhteyteen ja YHTEIStyöhön kutsutut, Oikeasti Kristityt. Kun ei näy eikä kuulu, vaikka Raamatun UT mukaan kuuluisi näkyä, ja kuulua ihan kaikkeen maailmaan asti, kaikille luoduille. Vuosikausia täällä julkisesti (Jeesuksen nimessä..) .perään kuulutellut / etsinyt. Minkään laista, asiallista / uskottavaa (Raamatun UT mukaista) ns. "vastakaikua" saamatta!

      vähäinen, Totuudessa pysyvä ja siihen pitäytyvästi elävä ja toimiva. tähän em. Raamatun UT mukaiseen, Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen kaikille hyväksi Raamatun UT mukaiseen Kristillisyyteen näyllä armoitettu, palvelijansa ja seuraajansa.

      Missä ne kaikki muut, seuraajikseen / YHTEYTEENSÄ, yhdeksi, yhtä olevaksi ja kaikessa yhtäpitävästi eläviksi ja toimivaksi / vaikuttaviksi kutsutut?!!

    • Etteköitsetiedä

      Helluntailaisilta ja vapaakirkkolaisilta olen kuullut mm. seuraavia vääriä oppeja:
      - omalla ratkaisulla itse itsensä uudestisynnyttäminen
      - teoilla pelastuminen
      - pelastuksen menettäminen
      - uskovien riivaus.

      Eivät nämä tekopyhät mitään uskovia ole.

    • Biblepost

      Etteköitsetiedä, olet valehtelija ja pilkkaaja.

      • Etteköitsetiedä

        Itse olet valehtelija ja pilkkaaja. Jos ei puhe kelpaa, haluatko asian mieluummin nyrkillä naamaasi? Mutta hyvä kun lähetit viestisi, että nyt tiedän mikä liero sinä olet. Näistä asioista voi puhjeta vielä melkoinen sisällissota.

        Eräässä Ikaalinen-nimisessä kaupungissa Vapaakirkon pastori Klinga on puhunut minulle, että on uudestisynnyttänyt itse itsensä omalla ratkaisullaan.
        Helluntailainen "vanhimmiston vanhin" Tenkanen on kerskunut menevänsä taivaaseen omilla teoillansa.
        Molemmat ovat antaneet ymmärtää, että uskova voi menettää pelastuksen.
        Lisäksi on verrattu luopioita Sauliin, että riivaaja muka tulee uskovaan ja sitten mennään uskosta pois.
        Helluntailaisten pastori Stenroth on julistanut, ettei pelastusta saada tiedolla, eikä armolla, vaan parannuksen tekemisellä.

        Lukuisilla muilla helluntailaisilla ja vapaakirkkolaisilla on vastaavia oppeja, joilla pelottelevat ja kiusaavat ihmisiä. Eivät nämä ole mitään harvinaisia poikkeuksia. Samat lahkolaiset ovat ansioituneet tempputyöllistäjinä. Klinga on kerännyt työttömistä ympärilleen kuin mitäkin hovia, hovinarreja. Uskonnon hedelmänä näyttää olevan ihmisten orjuuttaminen ja kiusaaminen. Ollaan olevinaan rehtiä perussuomalaista, tai KD:tä, tai milloin mitäkin. Tarpeeksi kauan kun kiusataan esim. työttömiä, niin luuletteko, että se vain voi jatkua ja jatkua loputtomasti. Nimenomaan tekopyhät ovat tämän maan asioita sotkemassa, ajamassa asiat siihen pisteeseen, että yhteiskuntarauha järkkyy ennemmin tai myöhemmin.

        Lisäksi Suomi24-keskusteluissa teeskentelevät autuaan viatonta tyhmillä kysymyksillä, että kukahan täällä nyt julisti väärin. Näihin teeskenteleviin lieroihin ei ole mitään luottamista.
        Heille on moneen kertaan tolkutettu, ettei kristinusko ole omilla teoilla pelastuksen tienaamista. Mutta julistavat väärin, kun se on heille tapasynti, jota jatkamatta eivät voi olla. Omista ratkaisuista kerskaaminen ei ole kristinuskon oppia.


      • paljastit.itsesi
        Etteköitsetiedä kirjoitti:

        Itse olet valehtelija ja pilkkaaja. Jos ei puhe kelpaa, haluatko asian mieluummin nyrkillä naamaasi? Mutta hyvä kun lähetit viestisi, että nyt tiedän mikä liero sinä olet. Näistä asioista voi puhjeta vielä melkoinen sisällissota.

        Eräässä Ikaalinen-nimisessä kaupungissa Vapaakirkon pastori Klinga on puhunut minulle, että on uudestisynnyttänyt itse itsensä omalla ratkaisullaan.
        Helluntailainen "vanhimmiston vanhin" Tenkanen on kerskunut menevänsä taivaaseen omilla teoillansa.
        Molemmat ovat antaneet ymmärtää, että uskova voi menettää pelastuksen.
        Lisäksi on verrattu luopioita Sauliin, että riivaaja muka tulee uskovaan ja sitten mennään uskosta pois.
        Helluntailaisten pastori Stenroth on julistanut, ettei pelastusta saada tiedolla, eikä armolla, vaan parannuksen tekemisellä.

        Lukuisilla muilla helluntailaisilla ja vapaakirkkolaisilla on vastaavia oppeja, joilla pelottelevat ja kiusaavat ihmisiä. Eivät nämä ole mitään harvinaisia poikkeuksia. Samat lahkolaiset ovat ansioituneet tempputyöllistäjinä. Klinga on kerännyt työttömistä ympärilleen kuin mitäkin hovia, hovinarreja. Uskonnon hedelmänä näyttää olevan ihmisten orjuuttaminen ja kiusaaminen. Ollaan olevinaan rehtiä perussuomalaista, tai KD:tä, tai milloin mitäkin. Tarpeeksi kauan kun kiusataan esim. työttömiä, niin luuletteko, että se vain voi jatkua ja jatkua loputtomasti. Nimenomaan tekopyhät ovat tämän maan asioita sotkemassa, ajamassa asiat siihen pisteeseen, että yhteiskuntarauha järkkyy ennemmin tai myöhemmin.

        Lisäksi Suomi24-keskusteluissa teeskentelevät autuaan viatonta tyhmillä kysymyksillä, että kukahan täällä nyt julisti väärin. Näihin teeskenteleviin lieroihin ei ole mitään luottamista.
        Heille on moneen kertaan tolkutettu, ettei kristinusko ole omilla teoilla pelastuksen tienaamista. Mutta julistavat väärin, kun se on heille tapasynti, jota jatkamatta eivät voi olla. Omista ratkaisuista kerskaaminen ei ole kristinuskon oppia.

        Sinä paljastit vain itse itsesi kirjoituksellasi !

        " Jos ei puhe kelpaa, haluatko asian mieluummin nyrkillä naamaasi? "

        Tuo paljastaa sydämesi tilan, eli se on vihaa ja saastaa täynnänsä, ei siellä näy Jumalan Rakkautta !

        Vai kehoittiko Jeesus uhkaamaan nyrkillä jossakin kohtaa ???

        Näyttikö Jeesus sinulle tuollaisen "nyrkillä naamaan" esimerkin ???

        25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
        27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
        28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.


      • Etteköitsetiedä
        paljastit.itsesi kirjoitti:

        Sinä paljastit vain itse itsesi kirjoituksellasi !

        " Jos ei puhe kelpaa, haluatko asian mieluummin nyrkillä naamaasi? "

        Tuo paljastaa sydämesi tilan, eli se on vihaa ja saastaa täynnänsä, ei siellä näy Jumalan Rakkautta !

        Vai kehoittiko Jeesus uhkaamaan nyrkillä jossakin kohtaa ???

        Näyttikö Jeesus sinulle tuollaisen "nyrkillä naamaan" esimerkin ???

        25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
        27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
        28 Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta.

        Ei kysymys paljasta yhtään mitään. Mutta sinä liero et osaa vastata edes, haluatko turpaasi, vai et. Vai mihin pyrit perusteettomalla herjan heitollasi. Kun et pysy asioissa.

        Nyt voidaan itsesi esittämiä argumentteja käyttää sitten sitä vastaan, miten olet tässä keskustelussa esiintynyt. Onko sinulla Raamatun versio, jossa käsketään suoltaa valhetta ja häväistystä tuntemattomille ihmisille? Minä en ole uhannut sinua millään, mutta kun tulin keskusteluun, sinä tervehdit minua syytämällä törkeää herjaa, että olet valehtelija ja pilkkaaja. Näinkö helluntailaisten ohjekirjassa käsketään käyttäytyä? Suomen rikoslain vastaisesti?

        Tai onko tämä jokin yleinen helluntailaisten tapa? Eikö teillä helluntailaisilla ollut äitejä, jotka olisivat teitä opettaneet sisäsiisteiksi? Ja sittenkö täytyy poliisien ja tuomareiden panna teille rajat siinä, missä äidit ovat laiminlyöneet?


      • paljastit.itsesi
        Etteköitsetiedä kirjoitti:

        Ei kysymys paljasta yhtään mitään. Mutta sinä liero et osaa vastata edes, haluatko turpaasi, vai et. Vai mihin pyrit perusteettomalla herjan heitollasi. Kun et pysy asioissa.

        Nyt voidaan itsesi esittämiä argumentteja käyttää sitten sitä vastaan, miten olet tässä keskustelussa esiintynyt. Onko sinulla Raamatun versio, jossa käsketään suoltaa valhetta ja häväistystä tuntemattomille ihmisille? Minä en ole uhannut sinua millään, mutta kun tulin keskusteluun, sinä tervehdit minua syytämällä törkeää herjaa, että olet valehtelija ja pilkkaaja. Näinkö helluntailaisten ohjekirjassa käsketään käyttäytyä? Suomen rikoslain vastaisesti?

        Tai onko tämä jokin yleinen helluntailaisten tapa? Eikö teillä helluntailaisilla ollut äitejä, jotka olisivat teitä opettaneet sisäsiisteiksi? Ja sittenkö täytyy poliisien ja tuomareiden panna teille rajat siinä, missä äidit ovat laiminlyöneet?

        Minä en ole sama henkilö kuin "Biblepost", joten pahasti meni pieleen !

        Ja tuo kysymyksesi oli selvä uhkaus, joten mene sinä itseesi siinä asiassa !

        Vai kysytäänkö asiaa poliisilta ja oikeus laitokselta, kun niihin itse viittasit, selvitetäänkö heidän näkemyksensä, mutta minun nähdäkseni tuo on aivan selvä uhkaus, ei kahta sanaa !

        En ole seurannut teidän välistänne kirjoittelua, joten en puutu siihen !

        Mutta jos olet selvästi valehdellut, niin ei ole millään tavoin lain vastaista sitä sanoa ja todeta, vai onko sinun mielestäsi niin ?

        Jos olet yhä tuota mieltä, niin sinulla on outo käsitys Suomen oikeuslaitoksen ja lain toiminnasta.

        Niin ja nytkin haukuit jopa minua lieroksi, vaikka en ole syypää toisen toimintaan millään tavoin.

        Missä on ja näkyy sinun saamasi kasvatus ja hyvät tavat ?

        Eli vain sinullako on lain ja poliisin edessä herjata ja nimitellä, mutta toisilla ei ole oikeutta samaan ???

        Eli sinä syytät toista/toisia siitä, mihin juuri nytkin ITSE SYYLLISTYT !

        Siis mene nyt ensin itse itseesi ja korjaa oma toimintasi ensin, niin sitten ehkäpä näet ottaa rikan toisen silmästä taidollisesti ?

        Luuk. 6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        Luuk. 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.


      • Etteköitsetiedä
        paljastit.itsesi kirjoitti:

        Minä en ole sama henkilö kuin "Biblepost", joten pahasti meni pieleen !

        Ja tuo kysymyksesi oli selvä uhkaus, joten mene sinä itseesi siinä asiassa !

        Vai kysytäänkö asiaa poliisilta ja oikeus laitokselta, kun niihin itse viittasit, selvitetäänkö heidän näkemyksensä, mutta minun nähdäkseni tuo on aivan selvä uhkaus, ei kahta sanaa !

        En ole seurannut teidän välistänne kirjoittelua, joten en puutu siihen !

        Mutta jos olet selvästi valehdellut, niin ei ole millään tavoin lain vastaista sitä sanoa ja todeta, vai onko sinun mielestäsi niin ?

        Jos olet yhä tuota mieltä, niin sinulla on outo käsitys Suomen oikeuslaitoksen ja lain toiminnasta.

        Niin ja nytkin haukuit jopa minua lieroksi, vaikka en ole syypää toisen toimintaan millään tavoin.

        Missä on ja näkyy sinun saamasi kasvatus ja hyvät tavat ?

        Eli vain sinullako on lain ja poliisin edessä herjata ja nimitellä, mutta toisilla ei ole oikeutta samaan ???

        Eli sinä syytät toista/toisia siitä, mihin juuri nytkin ITSE SYYLLISTYT !

        Siis mene nyt ensin itse itseesi ja korjaa oma toimintasi ensin, niin sitten ehkäpä näet ottaa rikan toisen silmästä taidollisesti ?

        Luuk. 6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        Luuk. 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.

        Valehtelu ja nuhtelu ovat eri asioita. Minä olen kirjoittanut tähän keskusteluun ihmisistä faktaa, tosiasioista, joita on todella tapahtunut, ja joista voidaan todella syyttää, mutta te olette vain keskittyneet heittämään mielipuolista valheherjaa, ilman kunnollisia perusteluita syytelleet milloin mitäkin kuvitelmia. En minä ole luvannut lyödä, vaan kysynyt, haluatko. Tämähän on teidän omaa ratkaisukristillistä logiikkanne! Jumala muka kysyy teiltä, että haluatteko mennä helvetiin. Aivan naurettavaa.

        Tekö nyt sitten menette helvettiin, koska Jumala sanoi niin Raamatussa, että helvetti on? Ettekö te pöhköt ymmärrä ensimmäisiä alkeita yhtikäs mistään? Että mitä eroa on uhkauksella ja kysymyksellä, puheella ja teolla, kuvitelmalla ja historian faktalla. Jos teidän todellisuudentajunne on tällaista strutsin logiikkaa, ei teidän kanssanne voi mitään järkevää keskustella, eikä sisäsiisteiksi teitä voi opettaa.

        Jos tuntematon ihminen tulee minulle tuntemattomalle ihmiselle räyhäämään valheellista syyttelyä heti ensimmäisenä, niin hänen olisi totisesti syytä tietää, haluaako hän turpaansa vai ei! Vai mikä on hänen motiivinsa!


      • Etteköitsetiedä
        paljastit.itsesi kirjoitti:

        Minä en ole sama henkilö kuin "Biblepost", joten pahasti meni pieleen !

        Ja tuo kysymyksesi oli selvä uhkaus, joten mene sinä itseesi siinä asiassa !

        Vai kysytäänkö asiaa poliisilta ja oikeus laitokselta, kun niihin itse viittasit, selvitetäänkö heidän näkemyksensä, mutta minun nähdäkseni tuo on aivan selvä uhkaus, ei kahta sanaa !

        En ole seurannut teidän välistänne kirjoittelua, joten en puutu siihen !

        Mutta jos olet selvästi valehdellut, niin ei ole millään tavoin lain vastaista sitä sanoa ja todeta, vai onko sinun mielestäsi niin ?

        Jos olet yhä tuota mieltä, niin sinulla on outo käsitys Suomen oikeuslaitoksen ja lain toiminnasta.

        Niin ja nytkin haukuit jopa minua lieroksi, vaikka en ole syypää toisen toimintaan millään tavoin.

        Missä on ja näkyy sinun saamasi kasvatus ja hyvät tavat ?

        Eli vain sinullako on lain ja poliisin edessä herjata ja nimitellä, mutta toisilla ei ole oikeutta samaan ???

        Eli sinä syytät toista/toisia siitä, mihin juuri nytkin ITSE SYYLLISTYT !

        Siis mene nyt ensin itse itseesi ja korjaa oma toimintasi ensin, niin sitten ehkäpä näet ottaa rikan toisen silmästä taidollisesti ?

        Luuk. 6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        Luuk. 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.

        << En ole seurannut teidän välistänne kirjoittelua, joten en puutu siihen ! >>

        Kyllä sinä saatanan liero olet puuttunut. Juuri samassa viestissäsi, samassa keskustelussa.

        Tuo juuri todistaa sinut teeskenteleväksi valehtelijaksi. Olisi todella ilo hakata teidät tekopyhät valehtelijat tuusan nuuskaksi. Mutta en minä ole uhannut = luvannut tehdä sellaista. Ehkä teidän on todella syytäkin pelätä, kun noin kusipäisesti käyttäydytte. Eri asia, pitääkö poliisi tai oikeuslaitos teidän pelkojanne täysjärkisinä, vai itse ansaittuina ja harhaisina. Ja teitä syyllisinä, ei minua.


      • paljastit.itsesi
        Etteköitsetiedä kirjoitti:

        << En ole seurannut teidän välistänne kirjoittelua, joten en puutu siihen ! >>

        Kyllä sinä saatanan liero olet puuttunut. Juuri samassa viestissäsi, samassa keskustelussa.

        Tuo juuri todistaa sinut teeskenteleväksi valehtelijaksi. Olisi todella ilo hakata teidät tekopyhät valehtelijat tuusan nuuskaksi. Mutta en minä ole uhannut = luvannut tehdä sellaista. Ehkä teidän on todella syytäkin pelätä, kun noin kusipäisesti käyttäydytte. Eri asia, pitääkö poliisi tai oikeuslaitos teidän pelkojanne täysjärkisinä, vai itse ansaittuina ja harhaisina. Ja teitä syyllisinä, ei minua.

        Kiitos vaan sinulle tästäkin, eli vahvistat vain lisää näkemystäni sinusta.

        Herjaamista, kunnian loukkauksia ja uhkailuja...

        Niihin näköjään pystyt, mutta muuhun et näemmä.

        Toivotan sinulle onnea valitsemallesi tielle, mutta muista se, että sitä mitä kylvät, sitä myös niität aikanasi.

        Minun osaltani tämä oli tässä, en näe enää hyödylliseksi jatkaa kanssasi yhtään enempää.


      • Mikäspaljastajaitseolet
        paljastit.itsesi kirjoitti:

        Kiitos vaan sinulle tästäkin, eli vahvistat vain lisää näkemystäni sinusta.

        Herjaamista, kunnian loukkauksia ja uhkailuja...

        Niihin näköjään pystyt, mutta muuhun et näemmä.

        Toivotan sinulle onnea valitsemallesi tielle, mutta muista se, että sitä mitä kylvät, sitä myös niität aikanasi.

        Minun osaltani tämä oli tässä, en näe enää hyödylliseksi jatkaa kanssasi yhtään enempää.

        Keskustelun aiheena on, että ketkä täällä levittävät harhaoppeja. Mutta en ole huomannut, että sinä vielä olisit mitään asiallista vastannut mihinkään asiakysymykseen. Onko tämä joidenkin helluntailaisten ammattiväittelijöiden taktiikka, jolla koitetaan sotkea keskustelu pois asiasta? Onko sinulla jokin sotkijan armolahja, lahkosta annettu, omilla ratkaisuilla?

        Kun Ettekötiedä vastasi keskustelun aiheeseen, niin joku alkoi riehua, että valehtelija. Jollekin psykiatrille tämä keskustelu kuuluisi luettavaksi. Että mikä ihmeen shokkireaktio tai kieltäminen tuollainen oli, ja projisointia. Eihän tuolla ole mitään tekemistä minkään järkevän ihmiselämän kanssa.

        Todella huolestuttavaa on, jos helluntailaisuus tekee ihmisestä tuollaisen mielipuolisen räyhääjän. Ja jos näitä räyhääjiä sitten on lahkoissa, perheissä, kouluissa, virastoissa. Sotkemassa muiden asioita valhesyytöksillään ja kiusanteollaan. Sanotaanko helluntailaisten käsikirjassa, että pitää käyttäytyä kuin perkele?


      • paljastit.itsesi
        Mikäspaljastajaitseolet kirjoitti:

        Keskustelun aiheena on, että ketkä täällä levittävät harhaoppeja. Mutta en ole huomannut, että sinä vielä olisit mitään asiallista vastannut mihinkään asiakysymykseen. Onko tämä joidenkin helluntailaisten ammattiväittelijöiden taktiikka, jolla koitetaan sotkea keskustelu pois asiasta? Onko sinulla jokin sotkijan armolahja, lahkosta annettu, omilla ratkaisuilla?

        Kun Ettekötiedä vastasi keskustelun aiheeseen, niin joku alkoi riehua, että valehtelija. Jollekin psykiatrille tämä keskustelu kuuluisi luettavaksi. Että mikä ihmeen shokkireaktio tai kieltäminen tuollainen oli, ja projisointia. Eihän tuolla ole mitään tekemistä minkään järkevän ihmiselämän kanssa.

        Todella huolestuttavaa on, jos helluntailaisuus tekee ihmisestä tuollaisen mielipuolisen räyhääjän. Ja jos näitä räyhääjiä sitten on lahkoissa, perheissä, kouluissa, virastoissa. Sotkemassa muiden asioita valhesyytöksillään ja kiusanteollaan. Sanotaanko helluntailaisten käsikirjassa, että pitää käyttäytyä kuin perkele?

        Kuvitteletko sinä oiekasti, että sinua ei tunnista, jos vaihdat nikkiä ?

        Sama meno jatkuu...


      • Mikäspaljastajaitseolet
        paljastit.itsesi kirjoitti:

        Kuvitteletko sinä oiekasti, että sinua ei tunnista, jos vaihdat nikkiä ?

        Sama meno jatkuu...

        Onko sinulla jotain asiallista sanottavaa keskustelun aiheesta, vai minkä takia sinä palloilet täällä keskusteluissa? Oletko sinä jokin nikin vaihtaja? Onko ikävää kun kysellään ikäviä kysymyksiä? Onko sinulla tapana kìusata muita?


    • Kastet.Tu

      Ei kukaan pääse taivaaseen jos ei ota vastaan Jeesusta ja tee parannusta ja ota kastetta. Apost.teot. 2:38,41. ja 22:16.

      • TehkääNiinkuinKirjoitett

        Vesikaste on upotus vedeSsä. Monella uudestisyntyneellä kestää aikansa, ennenkuin ymmärtää vedeSSÄ kasteen vastaanottmisen tärkeyden...Pyhä Henki kirkastaa Totuutta palapalalta, lempeästi ja kärsivällisesti, kuin YliPaimen konsanaan!
        Tärkeää näin Johanneksenkin muistopäivän kunniaksi avata tähän Raamatun paikka, joka pimeästi jätetty pois v38 käännöksestä (kin) Apt 8:37.."Niin Filippos sanoi hänelle: Jos USKOT SYDÄMESTÄSI, NIIN SE TAPAHTUKOON. Hän vastasi ja sanoi: MINÄ USKON, ETTÄ JEESUS KRISTUS ON JUMALAN POIKA."

        "Ja hän käski pysäyttää vaunut ja he astuivat KUMPIKIN VETEEN, SEKÄ FILIPPUS ETTÄ HOVIHERRA, ja FILIPPUS KASTOI (upotti veteen) HÄNET. ja KUN HE OLIVAT ASTUNEET YLÖS..." (jakeet 38 loppuun Rk1938)


      • Etteköitsetiedä

        Tyypillistä helluntailaisten harhaoppia.


    • voertq

      On se hienoa että henkien erottamisen armolahja toimii tällä palstalla. Tosiaan on outoa ja väärää oppia palsta täynnä.

      Helluntailaiset on palstan jättäneet.... provot juhlii!!!

      Woe woe, älä muuta viserrä :(

    • siiis

      Ihana kommentti kuka sitt lie ? >>> surkuhupaisaa.on
      21.6.2017 18:49
      Surkuhupaisaa on se, että varmasti suurin osa näistä Jeshua vouhottajista on tullut uskoon ja jopa kastettu Jeesuksen nimessä ! :)

      Siis ensin on se Jeesus nimi kelvannut, mutta yht äkkiä se ei enää kelpaakkaan !

      Eivätkö he olekkaan tulleet uskoon, voidaan kysyä Jeshua papattajilta !

      Syvä sokeus on koko asiassa, ei tajuta ja tunneta edes perus asioita Raamatusta.

      Siis Jumala ITSE sekoitti kielet ja siksi Jeesuksen nimi äännetään ja kirjoitetaan eri tavoin eri kielillä, mutta se ei mitätöi siis Jeesukseen uskomista eikä tee sitä huonommaksi.

      Mutta nämä Jeshualiset siis pitävät itse itseään jotenkin parempina ja ymmärtäväisempinä, kun käyttävät tuota nimeä !

      Koko tuo touhu sekoittaa vain uskosta osattomien pään, eli se on haitaksi ja uskosta osattomat nauravat koko touhulle, kun ei enää näköjään tiedetä kehen edes uskotaan ja on uskottu.

      Siis tuo Jeshua nimellä elvistely vaikeuttaa ja vahingoittaa vain evankeliumin julistamista !

      Tyhmää knoppitiedolla elvistelyä siis, josta ei ole hyötyä vaan vain haittaa.

      Siis Jumala sekoitti kielet ja erotti kansat, ja siksi kukin ääntää eri tavoin Jeesuksen nimen, miettikää edes PIENI HETKI sitä, että kuinka monella eri tavalla Jeesus äännetään eri kielillä !

      Siis jo englanniksi "tsiisus" espaniaksi "hesus".........

      Kaikki ovat uskoviksi ja uudestisyntyneiksi tulleet omalla kielellään !!!

    • Etteköitsetiedä

      Helluntailaiset tekopyhät valheveljet.

    • Olettekoyeshualaisia
      • JeesustaSeuraamaan

        Jeesusta seuramaan! He jotka eivät Häntä seuraa, eivät anna kastaa itseään.


    • Hölmölän.kommentaattori

      Uusjudaismi ja uskonratkaisu - helluntailainen parannuksenteolla pelastuksen tavoittelu - ovat aivan samalla perustalla, kuin pietarilaisuuden lahkoa. Juuri tätä pietarilaisuutta on arvosteltu Paavalin kirjeissä. Pietari touhotti, että pakanakristittyjen pitää alkaa noudattaa juutalaisten muotomenoja, seremonioita. Mutta helluntailaiset, jotka yrittävät nokkia kotkina raatoa, etsivät Jeesusta ja pelastusta Apostolien teoista, kirjasta jossa Jeesuksen poismenosta kerrotaan - ja korottavat sitä kirjaa lakikirjaksi, josta yritetään kritiikittömästi matkia kaikkea mahdollista. Myös Pietarin saarnaa toisesta luvusta. Ei Raamatussa missään kohdassa väitetä, että pelastus saadaan parannuksen tekemisellä. Eikä että parannuksenteko on muka vain kastamista. Toopelauman uskontoa tämä on. Uusjudaistit ovat vain ilmiselvemmin toopeuskonnossa, mutta moni helluntailainen ratkaisuoppeineen on aivan samalla perustalla. Tästä näkökulmasta on aivan samaa uskontoa Mauno Mattila, uusjudaismi, Pekka Paavola ja keskimääräinen helluntailainen, jotka uskovat, että pelastuksen saaminen tai pelastuksessa pysyminen on jotenkin omista teoista kiinni - esim. parannuksen tekemisestä tai synnittömyydestä kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1575
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1292
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      282
      1226
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      110
      1040
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      867
    6. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      218
      797
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      785
    8. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      719
    9. Mies, kysyisin vaan

      Että aiotko koskaan ottaa minuun yhteyttä? 🥺 Kerro suoraan sekin, jos et.
      Ikävä
      42
      685
    10. Kristitty kuvittelee olevansa Jumalan yläpuolella

      Kristinusko eroaa muista väkivaltaisuuden osalta, henkisen väkivallan, pakottamaisen osalta. Psyykkinen väkivalta on jop
      Hindulaisuus
      373
      658
    Aihe