Tähtimerkkien muinaisista taustoista

taivaankääntäjä

Jota kiinnostaa syvemmin tutustua tähtimerkkien, eritoten muinaisiin merkityksiin, tähtien nimiin ja nimien merkityksiin ja uskomuksiin, joita niihin on liittynyt, niin tästä linkistä löytyy roppakaupalla tietoa ja ajatuksenaihetta ennakkoluulottomalle ja uteliaalle tiedonetsijälle:


http://www.helsinki.fi/~pjojala/Horoskoopit.htm

6

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peräätaiei

      Vaa'an horoskooppimerkkiä kantavat kuskit aiheuttavat eniten onnettomuuksia liikenteessä. Kalat taas saavat eniten liikennesakkoja.

      Näin väittää nettisivusto InsuranceHotline.comin teettämä tuore tutkimus, jossa selvitettiin 100.000 amerikkalaisen autokuskin tiedot kuuden vuoden ajalta.

      Stanfordin yliopiston tutkijat vertasivat ajajien syntymäaikoja ajettuihin onnettomuus- ja sakkotilastoihin.
      Selvisi, että vaakojen jälkeen toiseksi eniten onnettomuuksiin joutuivat jousimiehet. Turvallisimpia ratissa ovat ravut ja leijonat.
      Eniten sakkoja oli määrätty ajajille, jotka olivat syntyneet kalojen ja oinaan tähtimerkkien alla. Vähiten sakkoja saivat kaksoset.

    • valtiotkin

      Vaa'an horoskooppimerkkiä kantavat kuskit aiheuttavat eniten onnettomuuksia liikenteessä. Kalat taas saavat eniten liikennesakkoja.

      Näin väittää nettisivusto InsuranceHotline.comin teettämä tuore tutkimus, jossa selvitettiin 100.000 amerikkalaisen autokuskin tiedot kuuden vuoden ajalta.

      Stanfordin yliopiston tutkijat vertasivat ajajien syntymäaikoja ajettuihin onnettomuus- ja sakkotilastoihin.
      Selvisi, että vaakojen jälkeen toiseksi eniten onnettomuuksiin joutuivat jousimiehet. Turvallisimpia ratissa ovat ravut ja leijonat.
      Eniten sakkoja oli määrätty ajajille, jotka olivat syntyneet kalojen ja oinaan tähtimerkkien alla. Vähiten sakkoja saivat kaksoset.

    • Anonyymi

      Papit väittävät, ettei astrologian kanssa saa olla tekemisissä? Raamatun mukaan se on juurikin annettu meille. Ja nykyäänhän niitä ei palvota yms..

      "...ja ettet (israelilaiset), kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra... on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla..." (5. Moos. 4:19)

      Muita kohtia:

      Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia..." - raamattu -

      Minä näin 12 tähtikuviota sen perustuksen ympyrässä,
      joka on seitsemännen taivaan yläpuolella.
      Minä näin yhdeksännen taivaan, joka on "tähdet",
      jossa ovat perustuksen kahdentoista tähtikuvion taivaalliset kodit.
      - ote "Eenokin salaisuuksien kirjasta" -

      Ylistä siis suuren Herrasi nimeä,
      Vannon tähtien (planeettojen) aseman nimeen,
      ja se on totisesti suuri vala, jospa sen tietäisitte...
      - koraani -

      Mutta... he tekivät syntiä ja rikkoivat,
      vaikka he tiesivät, että heillä on laki nuhtelemassa heitä,
      ja valo, jossa mikään ei voinut eksyä,
      myös taivaankappaleet, jotka todistavat, ja Minä.
      - ote eenokin kirjasta -
      (Huom. tämä kerrottu aikana, jolloin kaukoputkea ei tunnettu)

      Osaatko tuoda ajallaan esiin eläinradan tähdet,
      sinäkö talutat Leijonaa (aurinko?) ja sen pentuja (planeetat?)?
      Sinäkö tunnet taivaan säännöt,
      ja määräätkö sinä, miten ne vaikuttavat maan päällä?
      - ote raamatusta -

      ...edeltä tunnettua on ollut, mitä ihmisestä on tuleva. (ote raamatusta)

      Astrologia on astronomiaa, joka on laskeutunut
      maan päälle ihmisten asioiden pariin. - Ralph Waldo Emerson -

      Kohtalo on paikka ja tilaisuus, jossa karma täyttyy.
      Ja karma sisältyy astrologiseen karttaan.
      - eräs saksalainen tutkija -

      Ei ihmistä ole tehty niin erilaisista aineista,
      että se voisi säilyä sitä paljon suurempien
      kaiken aikaa vaikuttavien voimien koskematta ja vaikuttamatta.
      Se, ettemme osaa mielemme sormella osoittaa juuri sitä vaikutusta,
      jonka nämä voimat synnyttävät,
      ei anna oikeutta kieltää niiden olemassaoloa.
      - Marlene Dietrich -

      Fyysikkona olen astrologiaa kohtaan hyvin epäilevä.
      Olen tutustunut siihen ja saanut vaikutelman,
      että siinä on jotain kokemusperäisesti totta.
      Olen skeptinen astrologien suhteen,
      mutta niin olen myös fyysikkojen väitteitä kohtaan.
      - von Weizsäcker (fyysikko) -

      Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. (ote raamatusta)

      On oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä (planeetoissa)... (ote raamatusta, Jeesus)

      ...hän antoi minulle pettämättömän tiedon kaikesta mikä on, niin että minä tunnen maailmanrakenteen ja alkuaineitten voiman, aikojen alun, lopun ja keskivälin, päivänseisaukset ja vuodenaikain vaihteet, vuosien kierron ja tähtien (planeettojen) asennot...
      He pitivät maailmaa hallitsevina jumalina joko tulta, tuulta... tai tähtien (planeettojen) rataa... Jos taas heitä hämmästytti niiden voima ja vaikutus, olisi heidän niistä pitänyt ymmärtää, kuinka paljoa väkevämpi on hän, joka ne on valmistanut. (ote raamatusta, viisauden kirja)

      Eläinradan tähdistöjä on 12
      Israel ja 12 sukukuntaa
      12 vakoojaa luvattuun maahan
      12 ruhtinasta
      Jaakobilla oli 12 poikaa
      Eelimissä 12 vesilähdettä ja 70 palmupuuta
      Pappien rintalaatassa 12 jalokiveä
      Leivottava 12 kakkua
      Temppelin vihkiäislahjat alttaria varten: 12 hopeavatia, 12 maljaa, 12 kultakuppia,
      Polttouhrieläimiä 12 härkää, 12 oinasta, 12 vuoden vanhaa karitsaa (Jumalan karitsa, Jeesus, kalat) ruokauhrineen (vesimies puuttuu) ja 12 syntiuhrikaurista
      Salomolla 12 maaherraa
      "Jumalan lieden" pituus ja leveys 12 kyynärää
      Jeesus ja 12 opetuslasta
      Nainen joka sairastanut verenjuoksutautia 12 vuotta
      12 vakallista ruuantähteitä
      Jeesus voisi kutsua 12 legioonaa enkeleitä
      Jeesus herätti 12 vuotiaan tytön eloon
      Maria ja 12 tähteä pään päällä
      Kaupungin muurilla 12 perustusta
      12.000 merkittyä sukukunnista
      Kaupungin koko 12.000 vakomittaa
      144.000 valittua, joka on 12x12.
      Pyhän hengen 12 hedelmää
      Herakleen 12 urotyötä
      Odysseus ampumassa 12 kirveenreiän läpi
      Kuningas Arthur ja 12 pyöreän pöydän ritaria
      Islamin 12 imaamia
      Aurinkotervehdyksen 12 asentoa joogassa
      Anahata ja 12 terälehteä
      Oktaavi ja 12 säveltä
      Kellotaulu ja 12 sektoria
      Näppäimistö ja 12 funktionäppäintä
      EU-lippu ja 12 tähteä
      Puhelimen näppäimistö ja 12 näppäintä

    • Anonyymi

      BTW:

      Urantiakirja: "Astronomia on asiallista tieteenharjoitusta, mutta astrologia on vain valtava määrä taikauskoista erhettä, jollaisella ei ole mitään sijaa valtakunnan evankeliumissa."
      Astrologia. Tämä babylonialainen näennäistiede kehittyi koko kreikkalais-roomalaisen maailmanvallan kattaneeksi uskonnoksi. Kahdennellakymmenennellä vuosisadallakaan ihminen ei ole vielä päässyt täysin eroon tästä taikauskoisesta uskomuksesta.

      Huomatkaa voimasanat: "taikausko, taikauskoista erhettä", ja "näennäistiede"... kuulostaa kovin maalliselle... ja kirjan sanottu tulleen taivaasta enkeleiltä...? Keillä olisi syy puhua näin astrologiasta vastoin raamatun kirjoituksia? Niillä, joilla on halussaan sen salaisuudet, jolla maailmanvalta saadaan?
      Oliko syy israelilaisten usuttamiseen toisten kansojen kimppuun todella vieraan kansan "epäjumalanpalvonta" ja moraalittomat sänkyhommat?

      Raamatusta:
      "Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet, ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi." (ymmärtämättömyyttä astrologiaa kohtaan)?

      "Minä menin ja näin kaikenkaltaisia inhottavia matelijain ja karjaeläinten kuvia ja kaikenkaltaisia Israelin heimon kivijumalia oli piirretty seinään yltympäri. Ja niiden edessä seisoi seitsemänkymmentä miestä, Israelin heimon vanhimpia"

      (tämänkö takia oppineet usuttivat israelilaiset muiden kansojen kimppuun? Saadakseen käsiinsä astrologian salat, ja koska tiedettiin mitä siitä saattaisi seurata, astrologia kiellettiin israelilaisilta?)

      Jatkuu:
      "Heillä oli selät Herran temppeliin päin ja kasvot itään päin, ja päin itää he kumarsivat aurinkoa"
      Kirkoissa Jeesuksen risti on yleensä itään päin.

      Oliko noissa kirjoituksissa puhe tulevaisuudesta? Miekoista ei puhuta:
      "Hän ... sanoi: Tulkaa, kaupungin rankaisijat, ja kullakin olkoon tuhoaseensa kädessään! Ja kuusi miestä tuli Yläportilta päin, joka on pohjoista kohden, ja kullakin oli kädessä hävitysaseensa".

    • Anonyymi

      Opetuslapsia oli jostain syystä 12. Jeesus oli 13.
      Mutta lisäksi:
      "Sen jälkeen Herra valitsi seitsemänkymmentä muuta ja lähetti heidät kaksittain edellänsä jokaiseen kaupunkiin ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä"

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Tähdistö#/media/Tiedosto:Constellations_ecliptic_equirectangular_plot.svg

      Mistä loppujen lopuksi oli kyse? Uhrieläinten järjestys VT:ssa noudattelee aikakausia: härkä, oinas (Mooses), karitsa (kalat), (vesimies jäänyt välistä, ihmisuhri?), kauris.
      Miksi juuri kauris oli syntiuhri?

      Onko kukaan verrannut urantiakirjan, raamatun, ja mm. barnabaan evankeliumin kertomusta Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta? Muissa evankeliumeissa kerrotaan, että ristiinnaulittu olisikin ollut Juudas kavaltaja, koska Jeesus otettiin pois maan päältä.
      Onko kukaan huomannut, että Jeesusta esittävässä taiteessa ei usein näy naulanjälkiä kädessä, eikä jaloissa? Miksi halutaan esittää Jeesus, joka ei vielä ollut ristillä, vaikka kristityt puhuvat ristin sovituksen tärkeyden olevan pääasia?

      Miksi en missään netissä ole aiemmin törmännyt tällaiseen tutkielmaan?

    • Anonyymi

      Onko niin, että uskonnonvapaus ja mielipiteen vapaus on annettu (läntiseen maailmaan), koska on selvää, etteivät ihmiset voi enää mitään, eivätkä tee enää mitään? Ja vaikka kertoisivat totuuden, se ei muuta asioita miksikään, koska kansalla ei ole omaa riippumatonta mediaa eikä armeijaa takanaan, ja vaikka olisi media, se ei ole virallinen, eikä sitä siksi kovin moni seuraa. Kansa ei enää usko itseensä ja mahdollisuuksiinsa, paitsi jos viralliset tahot antavat kiihokkeet toimia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4274
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1799
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe