Ostin puutarhalta daalioita, olivat komeasti kukassa. Saivatkohan kylmää vai toinko ne liian pian aurinkoon, kun olivat kasvihuoneessa, kun ostin.? Nyt kaikki kukat joko kuolemassa tai haalistuneet, muuten kasvit virkeitä ja nuppujakin on. Leikkaanko kaikki kukat pois ja istutan isompaan rukkuun? Lannoitus?
Vastaukset 3
- Daalioita-pakkassuojanut
Olivatko daaliaruukut yön taivasalla ja lämpötila vain muutama aste plussan puolella?
Tällöin ne ovat paleltuneet.
Paleltuneet osat pois ja odottele kuinka kasvu jatkuu.
Aurinko ei daalioita tapa jos muistaa kastella. - dahliat
Hyvin aikaisin ovat daaliasi olleet kukassa. Jos kasvit ovat elossa, ei tähän mennessä tulleita kukkia kannata surra. Latvoakin vielä ehtii, jos odottaa kukkimista myöhäiskesällä. Daaliahan rakastaa aurinkoa ja lämmintä, mutta vaatii paljon kastelua ja lannoitusta. Auringon porotus saattaa haalistaa daalian kukkia, mutta toisaalta auringossa se niitä eniten tekeekin.
Itse tein tänä vuonna sen virheen, että laitoin daalian juurakot esikasvatukseen kookosmultaan. Se on OK kylvöihon ja taimikasvatukseen (ja maan kuohkeuttamiseen), mutta ei daalialle. Sille se on ihan liian laihaa. Kasvi oli ihan kalpean kellanvihertävä. Vaihdoin tavalliseen kukkamultaan ja vähitellen väriäkin alkoi tulla. - Lumenpukkaaja
Kiitos vastauksista.
Siirsin daaliat yhteen isoon ruukkuun ja leikkasin kaikki kukat pois, nuppuja jäi paljon. Käytin kesäkukkamultaa. Toivon, että elpyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581124- 71758
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 50602
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459