Kauppiksen koe Itä-Suomen alue

Viltsu111

Moro, millainen fiilis itä-Suomen alueella pääsykokeen tehneillä on kokeesta? Tuntuiko koe helpommalta vai vaikeammalta kuin viimevuonna, ja veikkaatteko nousevatko vai laskevatko rajat Kuopioon ja Joensuuhun tänä vuonna?
Moni oli sitä mieltä, että koe oli melkoisen kompainen. Ainakin Kuopiossa ensimmäisen tunnin jälkeen koesalista lähti melkoinen osa kokeen tekijöistä jo pois.

9

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jebe0002

      Sanoisin, että oli koe kuinka helppo tai vaikea tahansa, niin yhtäkään kauppiksen koetta ei tunnissa tehdä huolella valmiiksi ja niin että pisteet olisivat kovinkaan hyvät. Omasta mielestä koe oli helpohko - tosin riippuu hyvin paljon henkilöstä, mikä koetaan vaikeaksi. Mutta esimerkiksi talousmatematiikan osiossa ei ollut kovinkaan haastavia tehtäviä mielestäni ja kansiksen osuudessa ei ollut pahemmin mitään kuvioiden tulkintaa tai BKT-laskuja, mikä oli kyllä iso yllätys.

      Yllätyn, jos pisterajat eivät nouse jonkin verran. Tosin itsellä oli sen verran kova panostus, että on vaikea tietää, miten keskivertoisesti porukka on kokeeseen lukenut. Lisäksi hakijamäärät ovat taineet olla tänä vuonna yleisesti ottaen aika tapissa - tosin tästäkin on vaikea taas päätellä mitään, koska osa saattaa käydä kokeissa vain sen takia, että saa työmarkkinatukea yms. yms. tai käydä vain "katsomassa" kokeen ja hakea ensikerralla.

    • HereIkommer

      Mikä veikkaus Joensuun pisterajaksi tänä vuonna?

      • joensuunrajaveikkaus

        Joensuu 29-29.5


      • Nolomies
        joensuunrajaveikkaus kirjoitti:

        Joensuu 29-29.5

        Pikemminkin 26... yritys hyvä.


    • joensuuhunko

      Lappeeseen ei taida riittää tänä vuonna (50,5p). Yhteispisteillä joensuuhun joka oli viimeinen vaihtoehtoni. Kannattaako mennä?

      • L053r

        33,5p kuopioon


    • Saanskuikfjdkd

      Itse sain joensuuhun 25p toivon että riittäisi.. Sisältää ensisijaisuuspisteet. Vaasa oli eka vaihtoehto, mutta sinne tuskin pääsen

      • jeppisb

        mulla olis joensuuhun 25.75 ensisijasuuden kans :/ saa nähä riittääkö, en usko.


    • Huhhuhhhhhhhh

      Itselläni 31 joensuuhun ja pelottaa silti..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe