Hiukseni eivät enää lähde,...

eishampootakiit

lopetin shampoon käytön niin kuin huuhteluaineiden sekä väriaineiden käytön.

Hiukseni ovat tuuhettuneet ja kiiltävät,...ne eivät myöskään ole huuhteluaineiden kyllästyttämät, likaisen näköiset.

Monia upeita vaihtoehtoja on kaupoissa myytäville hiuskemioille.

Kun annat kemioita hiuksillesi, annat niitä samanaikaisesti aivoillesi, jotka sijaitsevat suht lähellä hiuksiasi.

5

1260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Millä_rasva_pois

      Millä sitten peset hiuksesi. Eihän hiukset puhdistu pelkällä vedellä.

      Eihän lyhyeksi nyrhityt hiukset kaipaakaan hoitoaineita, mutta pitkiä hiuksia ei saa selvitettyä ilman hoitoainetta. Pitää vaan etsiä silikooniton aine.

      Niin ja ammattilaiset käskee aina laimentaa shamppoita reilusti ennen pesua.

      • allergikko2017

        Mielikuvituksen köyhyyttä! En itsekään muista, milloin olen viimeksi käyttänyt nk. oikeaa sampoota. Olen allerginen, enkä halua mitään kemikaalikoktaileja sellaiseen paikkaan, mistä niitä ei saa huuhdeltua kunnolla pois.

        On olemassa kuivaa hiuslaatua, joka ei rasvoitu. Ei siis myös tarvitse jatkuvaa rasvanpoistoa. (Hoitoaineelle saattaa silloin kyllä olla käyttöä - esim. afrohius). Äidilleni esim. riittää hiustenpesu parin viikon välein. On myös ihmisiä, jotka eivät ole koskaan pesseet hiuksia muulla kuin vedellä.

        Kaupan sampoohyllyn tuote ei ole ainoa, joka poistaa rasvan hiuksista. Kaupan sampoohyllyn tuotteet tekevät tuhoaan myös vesistöissä, joten tuskinpa ne ihmissoluillekaan terveellisiä ovat (synteettinen rasvanpoistaja poistaa hyvin myös normaaliin rakenteeseen kuuluvat solukalvot tms).

        Hiusten pesu onnistuu myös esim. Marseille-saippualla (aidolla, ei vaatteille tarkoitetulla kopiolla), tai muulla luomusaipualla (käytä runsaasti). Vielä mummoni aikaan hiukset pestiin saippualla. Alkuun voi tuntua tahmealta, kun hiuksissa on silikonijäämiä ym., mutta käsittelemättömät hiukset puhdistuvat kyllä saippualla tai itse tehdyillä saippuasampoilla. Netistä löytyy runsaasti ohjeita.

        Itse kokeilin viime kesänä rastoja, ja pesin hiukset luomutiskiaineella harvoin. Kun leikkasin rastat pois päänahan kunto oli hyvä. Ei hilsettä, ei todellakaan syöpäläisiä, eikä edes mitään kamalia hajuja. Hiukset voi myös pestä sooda - etikka -systeemillä, vaikka moni väittää sen olevan hyvin tuhoisaa. Enpä ole huomannut. Itselleni on tuhoisempaa laittaa sellaista mömmöä päähän, joka sisältää kemikaaleja, joille olen jo allergisoitunut.


      • Millä_rasva_pois
        allergikko2017 kirjoitti:

        Mielikuvituksen köyhyyttä! En itsekään muista, milloin olen viimeksi käyttänyt nk. oikeaa sampoota. Olen allerginen, enkä halua mitään kemikaalikoktaileja sellaiseen paikkaan, mistä niitä ei saa huuhdeltua kunnolla pois.

        On olemassa kuivaa hiuslaatua, joka ei rasvoitu. Ei siis myös tarvitse jatkuvaa rasvanpoistoa. (Hoitoaineelle saattaa silloin kyllä olla käyttöä - esim. afrohius). Äidilleni esim. riittää hiustenpesu parin viikon välein. On myös ihmisiä, jotka eivät ole koskaan pesseet hiuksia muulla kuin vedellä.

        Kaupan sampoohyllyn tuote ei ole ainoa, joka poistaa rasvan hiuksista. Kaupan sampoohyllyn tuotteet tekevät tuhoaan myös vesistöissä, joten tuskinpa ne ihmissoluillekaan terveellisiä ovat (synteettinen rasvanpoistaja poistaa hyvin myös normaaliin rakenteeseen kuuluvat solukalvot tms).

        Hiusten pesu onnistuu myös esim. Marseille-saippualla (aidolla, ei vaatteille tarkoitetulla kopiolla), tai muulla luomusaipualla (käytä runsaasti). Vielä mummoni aikaan hiukset pestiin saippualla. Alkuun voi tuntua tahmealta, kun hiuksissa on silikonijäämiä ym., mutta käsittelemättömät hiukset puhdistuvat kyllä saippualla tai itse tehdyillä saippuasampoilla. Netistä löytyy runsaasti ohjeita.

        Itse kokeilin viime kesänä rastoja, ja pesin hiukset luomutiskiaineella harvoin. Kun leikkasin rastat pois päänahan kunto oli hyvä. Ei hilsettä, ei todellakaan syöpäläisiä, eikä edes mitään kamalia hajuja. Hiukset voi myös pestä sooda - etikka -systeemillä, vaikka moni väittää sen olevan hyvin tuhoisaa. Enpä ole huomannut. Itselleni on tuhoisempaa laittaa sellaista mömmöä päähän, joka sisältää kemikaaleja, joille olen jo allergisoitunut.

        En ole enää moniin vuosiin käyttänyt "markettishamppoita" vaan ainoastaan kampaamoiden myymiä tuotteita.

        Saippua ja varsinkin tiskipesuaine on pahin mahdollinen hiustenpesuaine, koska ne poistava perusteellisesti kaiken rasvan päänahasta ja hiuksista. Liiallinen kuivuus voi aiheuttaa sairauksia päänahassa, pahimmillaan hilsettä. Esimerkiksi itselläni ei ole ollut hilsettä enää sen jälkeen kun olen käyttänyt noita kampaamoshamppoita. Pesussa riittää pieni tippa kouran pohjalle.

        Onneksi en ole allerginen, allergikon on oltava hyvin tarkka käyttämiensä aineiden laadusta.


      • pesupähkinäshampoo

        "pitkiä hiuksia ei saa selvitettyä ilman hoitoainetta"

        Hiusten pesuun voi käyttää pesupähkinöitä, jolloin hiukset jäävät pehmeäksi ja sileäksi, ei tarvita erillisiä hoitoaineita. Pesupähkinä ei myöskään kuivata päänahkaa eikä vaurioita hiuksia kuten sulfaatit ja muut pesuaineet - tärkeää varsinkin jos on tai aikoo kasvattaa pitkät hiukset.

        2 pesupähkinän kuorta kiehauttaa puolen tunnin ajan puolessa litrassa vettä - tuloksena on hellävarainen ja hyvä shampoo.

        Termi "shampoo" tulee suoraan hindin kielestä - Intiassa pesupähkinöitä on käytetty jo tuhansien vuosien ajan shampoona, länsimaissa ensimmäinen nesteshampoo kehitettiin vasta 90 vuotta sitten mutta modernit länsimaiset versiot eivät ole hiusten ja päänahan hyvinvoinnille kovinkaan hyviä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2509
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2214
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      199
      2212
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1732
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe