Vesipullo vai säiliö

Noviisit

Kuinka kuljetat juomavetesi vaelluksella: ns. juomarakossa vai pullossa? Onko juomarakko hifistelyä vai toimivin tapa veden kuljettamiseen?

9

2985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ernoposkimo

      Molemmissa.

      Pitkillä siirtymillä, tai lämpiminä päivinä täytän pullon lisäksi rakon. Mulla on ollut joskus hiukan ongelmia nesteytyksen kanssa ja rakosta tulee juotua tasaisesti pieniä määriä liikkumisen aikana.

      Ainoana vesisäiliönä rakko ei pulloa korvaa, mutta jos tarvitaan veden kuljettamiseen väliaikaista lisäkapasiteettia, niin siihen on ihan passeli. Tyhjänähän nuo eivät montaa grammaa paina ja menevät pieneen tilaan.

      Jotkut painaa pelkän kuksan kanssa juoden aina kun vettä reitillä virtaa ja joillekkin piisaa puolen litran vesipullo päivään, kuin päivään. Riippuu tietysti maastostakin, kuinka vettä on saatavilla.

      Juomarakot ovat muuten taattua alennuskoritavaraa, joten edullisesti tuollaisen saa hankittua jos pitää silmänsä auki. Ja voihan sen sitten juhannuksena täyttää jäillä ja jallukolalla, niin pysyy kädet vapaana grillatessa.

    • Tuohisuu

      Enpä muista että Suomessa olisi koskaan tarvinnut vettä kannella mukana, kyllä sitä on joka paikassa saatavilla tarpeeksi tiheästi. Rakon lutkuttajat ovat säälittäviä mainonnan uhreja. "Ongelmia nesteytyksen kanssa", kilin vitut.

      • HangostaUtsjoelle

        Okei,

        Mielipiteesi on niin vahva, että sen on pakko perustua kovaan kokemukseen. Harvoin näissä makuasioissa absoluuttista totuutta löytyy, mutta nyt taisi löytyä.

        Suomi - Täällä ei vettä perkele mukana kannella.


      • wrgtr3wqg

        Litran teräsvesipullo, siinä voi myös keittää veden tarvittaessa.


      • Tuohisuu
        HangostaUtsjoelle kirjoitti:

        Okei,

        Mielipiteesi on niin vahva, että sen on pakko perustua kovaan kokemukseen. Harvoin näissä makuasioissa absoluuttista totuutta löytyy, mutta nyt taisi löytyä.

        Suomi - Täällä ei vettä perkele mukana kannella.

        Meinaan vaan, että täällä on eletty raskasta työtä tehden Suomen metsissä tuhansia vuosia ilman vesipulloja. Sitten kun keksitään rakkovekottimet, muuttuu ihminen niin herkäksi olennoksi että kuukahtaa nesteytyksen puutteeseen vartin välein. Kun on jano, juodaan nyrkinsilmästä. Ei Suomalainen metsä tai tunturimaasto mitään Saharaa ole.


      • Tuohiaivo

        Täällä on eletty raskasta työtä tehden Suomen metsissä tuhansia vuosia ilman, jos jotakin.

        Tuolla logiikalla 90% tavaroistamme on turhia, mistä sitten valitsit rakkovekottimen ihmiskunnan rappeuttajaksi. Lukemattomista mukavuutta lisäävistä keksinnöistä juomarakko on se, mikä muuttaa ihmisen herkäksi olennoksi.

        Elukat juo saappaanjäljistä. Ihminen valitsee, mistä juo ja se olkoot jokaisen oma asia. Sinä painat janon sattuessa nyrkillä vaaran kylkeen vesisuonen ja joku muu ottaa hörpyn pullosta, rakosta, tai vaikka peräruiskeesta. Lopputulos on sama.

        Vaellus on siitä hienoa, että otat mukaasi vaikka plasma tv:n, niin itse sen kannat, eikä se silloin ole muiden ongelma.


    • jksdjfjskfsld

      Teräksinen vesipullo. Voi sulattaa lunta/jäätä, voi lämmittää vaikka soppaa ja on käytännössä ikuinen. Sisäpinnasta ei liukene mitään vaikka saisikin kolhuja, eli terveellisemmästä päästä käyttää.

      Repussa menee kyllä hyvin myös ne neliskanttiset muoviset kenttäpullot joita armeijassa on. Niitä on helppo latoa vierekkäin muutama kappale ja ovat myös lähes ikuisia.

    • regeiOkkwei

      Kaikelle okei-väelle ja okei-sukupolvelle tiedoksi, että jano opettaa. Alkumatkalla voi ajatus toljottaa lähteen kohdalla, mutta loppumatkalla sen kokee lähteeksi, josta voi hörppiä vettä ihan vapaasti. Ja lähteitähän tässä maassa piisaa etelää myöten.

    • ihmisenpoika64

      Vesipullo riittää hyvin, sillä joka tapauksessa on järkevää pitää pieni tauko säännöllisesti esim. 55 min dallausta ja 5 min happea -rytmillä.
      Tietty mä olen kuivakka setämies, joka 70-luvulla ekat keikat heitin Lemmonjoelle ja Saariselän itäosiin ennen UK-kansallispuistoa.
      Hyviä ja nautinnollisia reissuja!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe