Tarkoittaako se sitä ettei uudessa hallituksessa päätetä mitään ilman RKP:n hyväksyntää?
Mitä tarkoittaa vaa-ankieli?
8
290
Vastaukset
- alleviisi
Rkp voi uhata hallituskriisillä, ellei heidän vaatimuksiinsa suostuta.
- Pakkoruotsi
RKP:n tärkein vaatimus on ruotsinkielen opiskelun aloittaminen jo ekalla luokalla. Ruotsin opintoja on peruskoulussa jatkossa vähintään 10 tuntia viikossa.
-Mitä tarkoittaa vaa-ankieli?
Tarkoittaako se sitä ettei uudessa hallituksessa päätetä mitään ilman RKP:n hyväksyntää?
Ei se åle muuta kuin retoriikkaa.
Koska hallitus haluaa olla ns enemmistöhallitus.
Koska mykyhallitus on kovin lähellä muuttumista vähemmistöhallitukseksi, se kosiskelee pikkupuolueita mukaansa, saavuttaakseen enemmistöaseman.
Tässä kohdin pikkupuolue voi koettaa kalastella ehtoja hallitukseen tullakseen ja hallituksen teemoja mukaillakseen.
Kyseessä on siis klassinen sulle-mulle -kauppa.- MitäLuuletteKäyvän
Onko ruotsi tulossa pakolliseksi ylioppilaskirjoituksiin?
- bala-maja
Jos se olisi rkp:n päätöksessä, niin varmasti tulisikin. Luulenpa, että seuraava hallitus noudattaa edellisen hallituksen ohjemaa. Rkp:n on vaikea hallitusneuvotteluissa lyödä omia ehdotuksiaan lävitse, voi käydä, ettei hallitukseen pääsekään.
Aihe taisi jo vanheta kun persut halkesivat kuin U-235 -ydin... vastaan silti: Ennenvanhaan punnittaessa tavaroita oli vaa'assa kieli, ts. osoitin, joka näytti sen, onko vaaka tasapainossa vai ei. Jos nyt oikein muistan. Mutta k.o. osoitinhan oli visusti yhdessä kohdassa eikä taipuillut puoleen tai toiseen. Siksi sanonta on hiukan outo minusta. Täytyy tutkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329