Tarkoitan esim. Patmosta tai muita ydistyksiä jtka kiristää kymmenyksiäjopa pienellä eläkkeellä eläviltä. Te tarviitte itse ne rahat elämiseen ja lääkkeisiin. Minä olin tuon Patmoken tukija vuosia. Ei siitä minua siunattu,päin vastoin sairauksia tuli.vaikka Jumalan olisi pitänyt avata Taivaan akkunat. Varokaa mihin laitatte rahanne.Ja varautukaa että tulevaisuus on vielä vaikeampaa.
Älkää antako rahaa,jos itse olette köyhiä.
93
851
Vastaukset
Tee rikosilmoitus jos joku kiristää se on rikos 😂
Kuvaavaa, että ensin Patmos ryövää lupaillen Jeesusta ja uhkaillen Helvetillä ja sitten kun ryövätyltä rahat loppuu, se usko.vainen-Räyhiksen hahmossa pilkkaa ja vittuilee perään.
Kun lakkaat antamasta rahaa, sulla ei ole enää mitään arvoa.RepeRuutikallo kirjoitti:
Kuvaavaa, että ensin Patmos ryövää lupaillen Jeesusta ja uhkaillen Helvetillä ja sitten kun ryövätyltä rahat loppuu, se usko.vainen-Räyhiksen hahmossa pilkkaa ja vittuilee perään.
Kun lakkaat antamasta rahaa, sulla ei ole enää mitään arvoa.No voi pikku RepeRäyhistä kun heti aamusta on vihaa täynnä ;(
usko.vainen kirjoitti:
No voi pikku RepeRäyhistä kun heti aamusta on vihaa täynnä ;(
Kehuako pitäisi? Eikö tamperelainen äitisi opettanut sinulle mitään käytöstapoja edes sellaista ihmistä kohtaan, joka ilmeisen oikeasti on tukenut säätiötänne vuosia?
Tuo vihaamispakkomielle on ainakin selvästi Patmoksen "lahja" sinulle. Ilmeisesti ei voi olla hyvä patmoslainen, jos ei pidä kaikkia toista poliittista tai uskonnollista ajattelua edustavia patmoslaisten vihaajina.RepeRuutikallo kirjoitti:
Kehuako pitäisi? Eikö tamperelainen äitisi opettanut sinulle mitään käytöstapoja edes sellaista ihmistä kohtaan, joka ilmeisen oikeasti on tukenut säätiötänne vuosia?
Tuo vihaamispakkomielle on ainakin selvästi Patmoksen "lahja" sinulle. Ilmeisesti ei voi olla hyvä patmoslainen, jos ei pidä kaikkia toista poliittista tai uskonnollista ajattelua edustavia patmoslaisten vihaajina.Mitä sinä meuhkaat????
usko.vainen kirjoitti:
Mitä sinä meuhkaat????
Jos äidinkielesi ei ole suomi kuten usein sopii arvella, voin toki yrittää sanoa saman jollain ulkomaan murteella.
RepeRuutikallo kirjoitti:
Jos äidinkielesi ei ole suomi kuten usein sopii arvella, voin toki yrittää sanoa saman jollain ulkomaan murteella.
Onko työtön opettaja taas kokeita korjaamassa :D :D :D
usko.vainen kirjoitti:
Mitä sinä meuhkaat????
2. Tim. 2:23. Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
24. Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25. hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
26. ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.- Anonyymi
Lahkoissa vallitsee vaikenemisen laki.
- Jobinpostia
Mellerin postia: Jumala ottaa veronsa samalla tavalla kuin yhteiskunta ottaa omansa. Sinä joko tuot ne, ja taivaat aukenevat, tai Hän ottaa ne jälkimmäinen vaihtoehto merkitsee sitä, että Jumala lähettää "voudin" perimään kymmenykset jokaisen palka-tai eläkepäivän jälkeen. Ero on siinä jos tuot kymmenykset Hänelle vapaaehtoisesti, saat siunaukset osaksesi, mutta jos Jumala tulee hakee ne korkoineen sairauden, onnettomuuden, ylimääräisen menojen, työpaikan menetyksen tai minkä tahansa vastoikäymisen kautta, sinä jäät Hänen siunaustansa vaille. Kaikki siis maksaa kymmenykset, mutta kaikki eivät saa siunausta. Kirouksen sen sijaan. Kun joka tapauksessa maksamme kymmenykset, niin miksemme tekisi sitä vapaaehtoisesti tullen samalla siunatuksi. Aika härskiä rahastusta!
- Harkitse
En tiedä, kenen opetukset ovat oikein, mutta luotan itse Petri Paavolan sanaan. Hän on nähnyt suuren vaivan tutkiakseen monia opetuksia, ja perustellut asioita.
http://www.kotipetripaavola.com/tuhatvuotinenvaltakuntaeielainuhreja.html
Tässä on vielä jotain Petri Paavolan opetuksia kymmenyksistä. Olen itse samaa mieltä:
http://www.kotipetripaavola.com/herzogkirkkaudensalaisuudetpaljastetaan5.html
Apostolien tekojen luvussa 4 apostolien jalkojen juureen laitetut rahat jaettiin kaikkien kesken, sillä he jakoivat jokaiselle sen mukaan kuin he tarvitsivat. He pitivät näin huolta toinen toisistaan eikä heidän keskuudessaan ollut ketään puutteenalaista, koska he rakastivat toinen toisiaan ja olivat kuolleet lihansa himoille ja haluille, etsien ei omaa parastaan, vaan lähimmäisen parasta. Raamatun opetus eroaa Herzogin opetuksesta, sillä Herzogin opetuksen mukaan yksi mies kerää taskunsa täyteen rahaa.
Herzogin opetus rahan antamisesta on todella vaarallinen, sillä Herzog lupaa Jumalan siunaavan sekä antaa sille menestystä, joka täyttää saarnaajan taskut rahalla. Ei rahan antaminen takaa Jumalan siunausta, sillä rahalla ei voi ostaa Jumalan siunausta. Jumala siunaa sellaisia ihmisiä, jotka elävät parannuksessa hyläten syntejä ja jotka etsimällä etsivät Jumalan vanhurskautta (Jumalan tahdon toteutuminen) omaan elämäänsä. Tällainen ihminen antaa omastaan ei siunauksen ja menestyksen toivossa, vaan puhtaasta sydämestään sille, joka on avun tarpeessa, sillä Jumalan rakkaus saa sen aikaan hänen sydämessään.
Herzogin opetusta seuraava voi luulla että kun vain annan rahaa, niin Jumala siunaa minua, mutta asia ei ole niin. Rooman katolinen kirkko on taloudellisesti eräs maailman rikkaimmista yhteisöistä, mutta se palvelee tämän maailman jumalaa, ei Raamatun Jumalaa. - Biblepost
Minäkin olen lukenut samanlaista Mellerin kymmenysopetusta kuin Jobinpostia tänne laittoi. Mellerin kymmenysopetus, samankaltainen kuin tuossa Jobinpostian kirjoittama, oli uutiskirjeessä.
- myöspostiasaanut
Biblepost kirjoitti:
Minäkin olen lukenut samanlaista Mellerin kymmenysopetusta kuin Jobinpostia tänne laittoi. Mellerin kymmenysopetus, samankaltainen kuin tuossa Jobinpostian kirjoittama, oli uutiskirjeessä.
Minäkin muistan lukeneeni tuollaista Patmospostista. En muista milloin enkä tarkkaa sanamuotoa, mutta tuo se sisältö oli.
- VesaNasareth
usko.vainen kirjoitti:
Laita linkki noihin väitteisiisi, kiitos
http://www.patmos.fi/leo_meller_blogi/?entityId=193
Linkki ei vie enää k.o. tekstiin, mutta löytyy omalta koneeltani. Kerron osan siitä:
Leo Meller tänään - Annatko vai maksatko vai ottaako vouti kymmenyksesi?
Vastaanotin kirjeen Taivaan ja maan väliltä ohjelman kuuntelijalta. Kirjeen aiheena oli kysymys ilmaisuista: annetaanko kymmenykset vai maksetaanko ne. Kirjoittaja itse oli vakaa kymmenys-kristitty. Hän kuitenkin karttoi ns. lakihenkisyyttä ja mieluiten ajatteli kymmenyksistä annettavana, ei maksettavana toimenpiteenä. Välillemme kehittyi kirjeenvaihto, josta katkelmia tässä blogissani. Uskossa, että aiheen käsittelystä on etua ja apua rehellisyyteen pyrkivän kristityn talouselämässä, jätän alla olevan raamatullisen käsittelyn Jumalan ja kristityn välisestä talousliitosta lukijan punnittavaksi.
Huomiosi kohdistuu ilmaisuun "maksaa" ja ehdotat, että käyttäisin esimerkiksi "antaa" tai "tuoda" sanoja.
Ensiksi, lukuisat jakeet erityisesti VT:ssa mainitsevat kymmenysten "antamisen" ja "tuomisen". Mutta otathan huomioon, että sanakirjojen mukaan noin viisi kertaa useammin VT korostaa kymmenysten pakollisuutta kuin niihin liittyvää mekaniikkaa eli luovuttamista, ja tuo esille ankaria tuomioita ja kirouksia niille, jotka eivät suorita kymmenyksiä. Tästä on ensisijaisesti kysymys. Tekniikka ja siihen liittyvä sanasto on toisarvoinen asia. Maksaa on teonsana, joka parhaiten kuvaa kymmenysten suorittamista.
Jeesus saarnasi enemmän rahasta ja taloudesta kuin mistään muista aiheista lukuunottamatta Jumalan valtakuntaa ja kolmiyhteistä Jumalaa.
Jeesus puhui 49 vertausta. Niistä 16 käsittelee rahaa tai maallista omaisuutta, ja kahdeksassa vertauksessa Jeesus opettaa suorin sanakääntein, miten Jumalan ihmisen tulee - täytyy - käyttää varojansa ollaksensa siunattu ajallisesti, jopa iankaikkisesti.
Tiivistäen: jos Jeesus käytti neljänneksen kaikesta Raamattuun taltioidusta puheaineistostansa puhuakseen rahasta, eikö kristityn tulisi kunnioittaa tätä esimerkkiä ja olla paitsi kiinnostunut aiheesta, pyrkiä tottelemaan Mestarin syvää opetusta taloudesta?
Kymmenykset ovat Jumalan vaatima vero. Mikään sana ei suomenkielessä ilmaise niin selkästi tätä toimenpidettä kuin veron maksaminen. Vero on pakko maksaa: ellei maksa, tulee vouti ja ulosmittaa.
Missä kymmenyksiä koskevassa Jumalan puheessa annetaan ymmärtää, että kymmenykset ovat muuta kuin vero Jumalalle?
Tämän totuuden kieltäminen tai kiertäminen on erittäin vakava asia kristitylle. Jeesus opetti, ettei ihmisellä ole puolustusta sen jälkeen, kun hän on tullut tuntemaan totuuden. Jos kristitty ei suorita kymmenysveroa Jumalalle, Jumala joka tapauksessa ottaa kymmenykset odottamattomien menojen, onnettomuuksien yms. kautta. Kuukauden lopussa taloudellinen saldo on sama - tavalla tai toisella kymmenykset itsellensä pidättänyt huomaa, että jättämänsä rahat ovat reikäisessä kukkarossa. Ero annetuissa ja otetuissa kymmenyksissa on se, etta vain vapaaehtoisesti maksettua kymmenystä seuraa talousliittoon sisällytetty Jumalan siunaus ihmisen ajalliseen ja hengelliseen elämään. - entinen.patmosystävä
VesaNasareth kirjoitti:
http://www.patmos.fi/leo_meller_blogi/?entityId=193
Linkki ei vie enää k.o. tekstiin, mutta löytyy omalta koneeltani. Kerron osan siitä:
Leo Meller tänään - Annatko vai maksatko vai ottaako vouti kymmenyksesi?
Vastaanotin kirjeen Taivaan ja maan väliltä ohjelman kuuntelijalta. Kirjeen aiheena oli kysymys ilmaisuista: annetaanko kymmenykset vai maksetaanko ne. Kirjoittaja itse oli vakaa kymmenys-kristitty. Hän kuitenkin karttoi ns. lakihenkisyyttä ja mieluiten ajatteli kymmenyksistä annettavana, ei maksettavana toimenpiteenä. Välillemme kehittyi kirjeenvaihto, josta katkelmia tässä blogissani. Uskossa, että aiheen käsittelystä on etua ja apua rehellisyyteen pyrkivän kristityn talouselämässä, jätän alla olevan raamatullisen käsittelyn Jumalan ja kristityn välisestä talousliitosta lukijan punnittavaksi.
Huomiosi kohdistuu ilmaisuun "maksaa" ja ehdotat, että käyttäisin esimerkiksi "antaa" tai "tuoda" sanoja.
Ensiksi, lukuisat jakeet erityisesti VT:ssa mainitsevat kymmenysten "antamisen" ja "tuomisen". Mutta otathan huomioon, että sanakirjojen mukaan noin viisi kertaa useammin VT korostaa kymmenysten pakollisuutta kuin niihin liittyvää mekaniikkaa eli luovuttamista, ja tuo esille ankaria tuomioita ja kirouksia niille, jotka eivät suorita kymmenyksiä. Tästä on ensisijaisesti kysymys. Tekniikka ja siihen liittyvä sanasto on toisarvoinen asia. Maksaa on teonsana, joka parhaiten kuvaa kymmenysten suorittamista.
Jeesus saarnasi enemmän rahasta ja taloudesta kuin mistään muista aiheista lukuunottamatta Jumalan valtakuntaa ja kolmiyhteistä Jumalaa.
Jeesus puhui 49 vertausta. Niistä 16 käsittelee rahaa tai maallista omaisuutta, ja kahdeksassa vertauksessa Jeesus opettaa suorin sanakääntein, miten Jumalan ihmisen tulee - täytyy - käyttää varojansa ollaksensa siunattu ajallisesti, jopa iankaikkisesti.
Tiivistäen: jos Jeesus käytti neljänneksen kaikesta Raamattuun taltioidusta puheaineistostansa puhuakseen rahasta, eikö kristityn tulisi kunnioittaa tätä esimerkkiä ja olla paitsi kiinnostunut aiheesta, pyrkiä tottelemaan Mestarin syvää opetusta taloudesta?
Kymmenykset ovat Jumalan vaatima vero. Mikään sana ei suomenkielessä ilmaise niin selkästi tätä toimenpidettä kuin veron maksaminen. Vero on pakko maksaa: ellei maksa, tulee vouti ja ulosmittaa.
Missä kymmenyksiä koskevassa Jumalan puheessa annetaan ymmärtää, että kymmenykset ovat muuta kuin vero Jumalalle?
Tämän totuuden kieltäminen tai kiertäminen on erittäin vakava asia kristitylle. Jeesus opetti, ettei ihmisellä ole puolustusta sen jälkeen, kun hän on tullut tuntemaan totuuden. Jos kristitty ei suorita kymmenysveroa Jumalalle, Jumala joka tapauksessa ottaa kymmenykset odottamattomien menojen, onnettomuuksien yms. kautta. Kuukauden lopussa taloudellinen saldo on sama - tavalla tai toisella kymmenykset itsellensä pidättänyt huomaa, että jättämänsä rahat ovat reikäisessä kukkarossa. Ero annetuissa ja otetuissa kymmenyksissa on se, etta vain vapaaehtoisesti maksettua kymmenystä seuraa talousliittoon sisällytetty Jumalan siunaus ihmisen ajalliseen ja hengelliseen elämään.Taas yksi vahvistus uskolleni, että Leo Meller on mammonan palvelija.
Kymmenykset eivät kuulu uuden liiton seurakunnalle.
https://www.youtube.com/watch?v=_YNfF2Lo2Ks
https://www.youtube.com/watch?v=psj9nJ3_q6g&t=1575s
Älkää antako Patmokselle enää senttiäkään.
Jumalan valtakunnan eri työmuotoja on sellaisiakin, joissa avustuseurot menevät sinne, minne ne on tarkoitettu, eikä johtajien pohjattomiin kukkaroihin. entinen.patmosystävä kirjoitti:
Taas yksi vahvistus uskolleni, että Leo Meller on mammonan palvelija.
Jumalan valtakunnan eri työmuotoja on sellaisiakin, joissa avustuseurot menevät sinne, minne ne on tarkoitettu, eikä johtajien pohjattomiin kukkaroihin.Minä ainakin annan. Tänään viimeksi taas laitoin 50€ radiotyöhön.
- entinen.patmosystävä
usko.vainen kirjoitti:
Minä ainakin annan. Tänään viimeksi taas laitoin 50€ radiotyöhön.
Matt. 6:3,4
"Kun sinä annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, jotta almusi pysyisi salassa. Isäsi joka salassa näkee, palkitsee sinut."
Ulkokultainen ja tekopyhä fariseus toitottaa kaikelle maailmalle, mitä hän on tehnyt "hyvää". entinen.patmosystävä kirjoitti:
Matt. 6:3,4
"Kun sinä annat almun, älköön vasen kätesi tietäkö, mitä oikea kätesi tekee, jotta almusi pysyisi salassa. Isäsi joka salassa näkee, palkitsee sinut."
Ulkokultainen ja tekopyhä fariseus toitottaa kaikelle maailmalle, mitä hän on tehnyt "hyvää".Täällä ei ole kaikki maailma :D
- No.tulipahan.sanottua
usko.vainen kirjoitti:
Täällä ei ole kaikki maailma :D
Tämä on WWW.
Sen lisäksi, että olet näsäviisasteleva kakara, taidät olla vähän tyhmäkin. No.tulipahan.sanottua kirjoitti:
Tämä on WWW.
Sen lisäksi, että olet näsäviisasteleva kakara, taidät olla vähän tyhmäkin.Sinä vaikutat älykkäältä ja fiksulta :D
- ANTAKAAniinteillANNETAAN
entinen.patmosystävä kirjoitti:
Taas yksi vahvistus uskolleni, että Leo Meller on mammonan palvelija.
Jumalan valtakunnan eri työmuotoja on sellaisiakin, joissa avustuseurot menevät sinne, minne ne on tarkoitettu, eikä johtajien pohjattomiin kukkaroihin.Kymmenykset kuuluu Jumalan Huoneelle, jonka tulisi olla seurakunta! Ja Jumalan seurakunta on globaali uudestisyntyneiden joukko, alkaen omasta asuinpaikkakunnasta. Kymmenysten tarkoituksena on, "ettei minun huoneessani olisi ketään puutteenalaista", patmoksenkin tulisi käyttää lähinäköään ja ANTAA AULIISTI köyhille ja kurjille, JEESUKSEN OMILLE -syödä/juoda/tulla tarpeen mukaan vaatetetuksi/lämmin huone nukkua yms!
Evankeliumin julistajien tulee saada evankeliumista elatuksensa. Yhtäkään ei saisi unohtaa...
TasaArvoa näihinkin, iankaikkisen tärkeisiin asioihin. Jeesus tulee, aika päättyy!!! - Anonyymi
usko.vainen kirjoitti:
Minä ainakin annan. Tänään viimeksi taas laitoin 50€ radiotyöhön.
Otan osaa tyhmyyteesi
- violaluna17
En enää avaa Patmoksen kirjeitä,vaan laitan ne suoraan keräyspaperiin.
- PääkonttoriMies
Parempi olisi lopettaa kirjeiden tilaus kokonaan, koska nyt toimintasi aiheuttaa vain kuluja.
Ja mitä Jumala opettaa antamisesta ja siunauksista: "Ja jokainen, joka minun nimeni tähden on luopunut talostaan, veljistään tai sisaristaan, isästään, äidistään tai lapsistaan tai pelloistaan, saa satakertaisesti takaisin ja perii iankaikkisen elämän."
Ota tämä uskossa vastaan, kun annat, niin usko jo saaneesi takaisin.
- postiton
Patmoksen kirjeet lakkaavat tulemasta, kun lopettaa rahan antamisen. Niin minulle kävi. Pitkään lahjoitin rahaa joka kirjeen jälkeen, sitten lopetin rahan antamisen ja kas, melko pian lakkasivat kirjeet tulemasta eikä niitä ole sen jälkeen näkynyt.
Eli siellä taitaa olla jokin seuranta, keille kannattaa postia lähettää. - obh123
Kymmenysten antaminen ja iloinen antaminen sen ylikin on ihmisestä itsestään kiinni. Raamattu opettaa antamaan kymmenykset. Jumala pitää huolen varpusista, eikö meistäkin. En anna kymmenyksiä saatanan kirkolle vaan niille jotka katson olevan Jumalan asialla ja seurakuntaa. Se on jokaisen oma asia kenen hän katsoo olevan Jumalan asialla, Omatpahanon rahat. Vai onko ne Jumalan? Siksikö olisi hyvä antaa kymmenykset ja muutenkin iloisesti. Asenteesta kiinni.
>Jumala pitää huolen varpusista, eikö meistäkin.
No ei ainakaan varpusista. Pikkulinnut uurastavat ja taistelevat elantonsa ja poikastensa hyväksi lähes tauotta. Mitään ne eivät saa ilmaiseksi, ja elämä on rankkaa.
Vaikka 2000 vuotta sitten Jeesuskin kuvitteli että linnut elävät huolettomina kuin ellun kanat, nykyään tiedämme paremmin.- obh123
>Jumala pitää huolen varpusista, eikö meistäkin.
No ei ainakaan varpusista. Pikkulinnut uurastavat ja taistelevat elantonsa ja poikastensa hyväksi lähes tauotta. Mitään ne eivät saa ilmaiseksi, ja elämä on rankkaa.
Vaikka 2000 vuotta sitten Jeesuskin kuvitteli että linnut elävät huolettomina kuin ellun kanat, nykyään tiedämme paremmin.19. Jaakob sanoi isällensä: "Minä olen Eesau, esikoisesi. Olen tehnyt, niinkuin käskit minun tehdä; nouse istumaan ja syö riistaani, siunataksesi minut."
20. Mutta Iisak sanoi pojalleen: "Kuinka olet, poikani, niin pian löytänyt?" Hän vastasi: "Herra, sinun Jumalasi, johdatti sen minun eteeni." -1. Moos. 27:19,20
On se elo ihmeellistä. Toiset istuu teltassa ja toiset tuo leivän pöytään ja Jumala johdattaa riistankin metsästäjän tielle. obh123 kirjoitti:
19. Jaakob sanoi isällensä: "Minä olen Eesau, esikoisesi. Olen tehnyt, niinkuin käskit minun tehdä; nouse istumaan ja syö riistaani, siunataksesi minut."
20. Mutta Iisak sanoi pojalleen: "Kuinka olet, poikani, niin pian löytänyt?" Hän vastasi: "Herra, sinun Jumalasi, johdatti sen minun eteeni." -1. Moos. 27:19,20
On se elo ihmeellistä. Toiset istuu teltassa ja toiset tuo leivän pöytään ja Jumala johdattaa riistankin metsästäjän tielle.Syötiinkö tuossa siis varpusia vai miten se liittyi sanomaani?
- obh123
Syötiinkö tuossa siis varpusia vai miten se liittyi sanomaani?
Meinaan että ne varpuset on ahkeria metsästäjiä. Ei taida olla aikuisia varpusia jotka istuisi muuten vaan pesässä. Ehkä poikasten takia.
Jumala siunaa varpusiakin riistalla ja siemenillä yms. sapuskalla.
Jeesus otti huomioon sen että varpuset "putoaa".
29. Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta. -Matt. 10:29
- LaillistaHuijausta
On lähes luonnonlaki, että varallisuus siirtyy vähemmän fiksuilta enemmän fiksuille. Tarvitaan joku kolmas osapuoli puolustamaan heikonpaa, joku sukulainen tai ystävä. Kuitenkin sellainen henkilö, joka on aidosti puolustamassa, eikä itse astu hyväksikäyttäjän rooliin. Yleinen edunvalvoja?
Ongelma on havaita tilanne milloin jostakin henkilöstä on tulossa hyväksikäytön uhri. Tarkkailkaa lähimmäistenne tilannetta, ja puuttukaa tilanteeseen ajoissa. Paras ratkaisuhan ongelmaan olisi kyseenalaisten lahjoitusten pyytämisen ja vastaanottamisen kriminalisointi, mutta tähän ei valitettavasti päästäne koskaan. - juygfsergjio
Tuossakin linkissä vielä yksi kirpeä mielipide tästä rahanlypsämisestä ja näkökanta siihen, mitä Jeesus oikeasti siitä ajattelee:
http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/2016/09/legenda-lesken-rovosta.html - obh123
Itseänikin välillä on ärsyttänyt patmoksen tapa KERÄTÄ rahaa. Mutta niinhän tekee kaikki hyväntekevisyysjärjestöt. Niillä kuten patmoksella on palkattu henkilö keräämässä rahaa ja myymässä hyvää työtään mahd. lahjoittajille.
- eisyyllitynytolo
aikoinaan vuosien ajan annoin Patmokselle rahaa ja kirjeita tuli tiuhaan tahtiin. ahdistuin niiden jatkuvasta syyllistavasta tavasta ja lopulta laitoin sinne viestin, ettei enaa kiitos naita kirjeita eika oo sen koommin tullut. nyt voin rauhassa hengittaa. ps mihin mun yks kirjain tasta iPadista hukkui?
- Tulkintaavaijuorua
Kaksi Raamatun kohtaa ainakin olennaisia tässä asiassa:
On jokin siunauksen perustaso, jota uskovalle on tulossa Jumalalta, vrt. 1. Tim 6.
Sen lisäksi mahdollisuus kylvämällä enentää satoa, vrt. 2. Kor 8-9 ja Gal 6.
Siinä mielessä Mellerin pelottelut ovat vääriä, kuin Jumalasta tehtäisiin ryöstäjä ja varas, vrt. Joh 10.
Mutta ehkä ei pidä kylvää surkeillen eikä pakosta, eikä sinne lahkoon, jota ajattelee kartettavaksi tai harhaoppiseksi? Toisaalta, mitä siunausta tulee, jos kylvää rahansa vaikkapa kolikkoautomaatteihin - taiteeseen, liikuntaan ja kansan terveyteen - sillä asenteella, että samasta paikasta pitää saada takaisinkin päin? Eikö kristillisessä antamisessa ole olennainen periaate, ettei odoteta saavansa samasta paikasta takaisin, vaan Jumala järjestää muuta reittiä siunaukset. - KTS--
Jeesukselle lesken ropo oli enemmän kuin rikkaan luovuttama jättipotti. Patmoksen ja muidenkin pitäisi muistaa tämä ja kohta on muuten progressiivisen verotuksen ensimmäisiä suuntaviivoja.
Mark 12:41=>- okppsuijoersplä
Ja tuo leskenropo-vertauskin on rahankeruu-huumassa väännetty ihan päinvastaisesti kuin mitä se tarkoittaa. Ei siinä ihannoida lesken antamaa almua, vaan varoitetaan riistämästä köyhiltä viimeisiä ropoja.
Tuolta voi lukea siitä lisää:
http://linnunratakirkkonikattona.blogspot.fi/2016/09/legenda-lesken-rovosta.html
- Biblepost
Uudessa Liitossa ei ole mitään kymmenyksiä eikä mitään antamisen pakkoa eikä mitään sivureittiä Jumalan siunauksille.
Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,- Fariseus2
"Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala"
AMEN!
"Jeesuksen Kristuksen Jumala"
No rupesithan se sinä Biblepostikin lopulta uskomaan Raamattua!
Elikkä että Jeesus on vain Kristus ja että vain Jumala on JUMALA! - Biblepost
Jumala on Jumala ja kuka istuukaan Jumalan valtaistuimen keskellä? Fariseus2 , on jäänyt Jeesuksen Kristuksen ilmestys lukematta.
- Fariseus2
Biblepost kirjoitti:
Jumala on Jumala ja kuka istuukaan Jumalan valtaistuimen keskellä? Fariseus2 , on jäänyt Jeesuksen Kristuksen ilmestys lukematta.
"Jumala on Jumala ja kuka istuukaan Jumalan valtaistuimen keskellä?"
Sinä Bibleposti näköjäänkin!!!
Sinähän Señor-Biblepost-Jumala siellä istua löhöiletkin JUMALAN ja Jeesuksen välissä!!!
Johanneksen ilmestys 3
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. - Fariseus2
Fariseus2 kirjoitti:
"Jumala on Jumala ja kuka istuukaan Jumalan valtaistuimen keskellä?"
Sinä Bibleposti näköjäänkin!!!
Sinähän Señor-Biblepost-Jumala siellä istua löhöiletkin JUMALAN ja Jeesuksen välissä!!!
Johanneksen ilmestys 3
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.Ja vieläpä ihan keskellä valtaistuinta!!!
2. Korinttolaiskirje 3
18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.
Tuollainen "tosiuskis"-käenpoikanen valtaa kohta koko JUMALAN valtaistuimen itselleen!!!
Biblepost on Señor!!! - Biblepost
Fariseus2, sinulla viiraa yläpäästä ja kovaa viiraakin. Olet pelkkä jumalaton pilkkaaja.
- Fariseus2
Biblepost kirjoitti:
Fariseus2, sinulla viiraa yläpäästä ja kovaa viiraakin. Olet pelkkä jumalaton pilkkaaja.
Raamattua päin alapäätä tulkkaavana ja julistavana höpösaarnaajana, toimit siis myös yläpään vaivoihin perehtyneenä spesialistina, itseoppineena psykiatrinakin?!?
Ja se joka ei usko sinun uskomuksiasi, luulottelujasi, eikä satujasi, ei saa sinulta terveen papereita?!
Viirattuna voit pitää itse itseäsi! Katso vaikka peilistä! Sillä se vasta päästä viiraa, joka sinua sieltä peilistä tuijottelee, kuvitellessaan olevansa itse sinä!
Jumalan synnyttämä/luoma Jeesus on JUMALAN kirkkauden "säteily" ja JUMALAN OLEMUKSEN "kuva"!
Heprealaiskirje 1
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
Ei sinun peilikuvasi ole sinä itse!
Ei auringonsäde ole itse aurinko!
Ei kenraalin lähetti ole itse kenraali!
Ei instrumentti ole itse säveltäjä!
Ei lausuttu sana ole itse sen sanan lausuja!
Ei presidentin poika ole itse presidentti!
Ei Jeesus ole Jumala!
1. Korinttolaiskirje 3
2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
Heprealaiskirje 5
12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
Valitse Bibelpost täältä faktakirjallisuutta itsellesi,
lue ne läpi
ja tule sitten vasta
ne läpiluettuasi
uudelleen tänne meuhaamaan luulotteluistasi ja uskomuksistasi! - Fariseus2
https://www.kristillinenkirjakauppa.fi/tuote-osasto/raamatut/lastenraamatut/
Täällä sinulle Bibelpostipoika opiskelemista!
- Fariseus2
Hyvä ja asiallinen aloitus!
Kiitos!
Eilen, tällä helluntailaispalstalla, jotkut pitivät kuolemansyntinä edes ajatellakaan köyhien auttamista ja että itse Pahuus olisi sellaisten ajatusten takana!
Miksi työntää vähiä rahojaan Patmokselle ja kaiken maailman, jo ennestään, varakkaille lavashowsaarnaajille, jos itse on köyhä?!
Pitäisikö ajatella näin, että ...
Köyhät teillä on aina keskuudessanne, mutta Patmosta ja lavashowsaarnaajia teillä ei ole aina.
Tuolla muuten aikaisemmin on erittäin hyvä kommentti nimimerkiltä "Harkitse"!
Rikkaat "tosiuskovaiset" ja köyhien elättämät lavashowsaarnaaja-elätit eivät jakele rahojaan köyhille apua tarvitseville "uskon" -veljilleen tai -sisarilleen!
Rikkaiden "tosiuskovaisten" ajellessa seuroista leveesti mersuillaan luxuskoteihinsa, jättävät köyhät "uskon" -veljensä ja -sisarensa väsyneinä kävellen raahautumaan yksinkertaisiin koteihinsa, vaikka olisi sama suuntakin!
Mutta onpahan köyhillä "uskon" -veljillä ja -sisarilla paljon kevyempi lompakko seuroista koteihinsa kannettavinaan, kuin sinne mennessään.
Koteihinsa päästyään, nakertelevat nälkäisinä näkkileipiänsä, halvinta mahdollisinta margariiniä ensin sen päälle levitettyään ja vettä ruokajuomana juodessaan.
Lavasaarnashownsa jälkeen, lavasaarnashowtyöntekijät sen sijaan painuvat köyhälistö"uskon" -veljiensä ja -sisariensa viimeiset lantit taskuissaan, kiroillen samalla sitä, että eikö ne epäuskoiset rääsyläiset nyt olisi voineet painavien kolikoiden sijasta edes kevyempiä seteleitä antaa, kuten "raamattukin kehoittaa". Eivät ole raamattua lukeneet, Raamatusta puhumattakaan.
Lavasaarnashowtyöntekijä painuu heti lavasaarnashownsa jälkeen parhaaseen paikkakunnan ravintolaan syömään.
Mässäillessään tämä lavasaarnashowtyöntekijä myhäillen muistelee pitämäänsä hienoa lavasaarnashowtaan. Siinä kädet heiluivat, lanne keikkui ja lava tärisi saarnaa pitäessään.
Pitääkin heti ensi työkseen päällystää talon kolmannesta kerroksesta se suurin huone peileillä, seiniä, kattoa ja lattiaa myöten, jotta voisi oikein kunnolla harjoitella oikein kunnon saarnoja.
Lattiapeilien pitää sitten kestää kovaa hyppimistä ja pomppimista ... eikun saarnan pitämistä.
Joo että niin! - Biblepost
Minä en ole antanut ainakaan viiteentoista vuoteen yhdellekään ns. seurakunnille yhtään mitään. Eipä ole pudonnut taivaasta kuumaan kiveä päälle, eikä Jumala ole ottanut minulta mitään väkisin, vaikka mellerit niin väittävätkin. Päinvastoin koen, että Jumala on siunannut vähät varani.
Jumala on luvannut siunata: kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Eikö hyvin käyminen ole hyvää? - Höpödöntski
Raamatussa lupaillaan joillakin tekemisillä tulevan menestystä, ainakin:
- vanhempien kunnioittaminen 10. käskyssä
- kymmenykset Malakian kirjassa
- Israelin siunaaminen, sen hyväksi toimiminen, ja
- 2. Kor 9 kylvämisen enentyminen.
Menestysteologeilla monesti ylikorostuu tuo viimeinen. Ja sillä tavalla, että nimenomaan oman touhun rahoittamiseen asia kytketään, kun puhutaan kannattajille.
Esim. kotimaan köyhät eivät välttämättä kiinnosta näitä, vaikka alkuperäisissä kymmenyssäännöissä Raamatussa lienee maininta nimenomaan oman kaupungin asioista, eikä siitä, että lähetettäisiin Israeliin asti kymmenykset. Toisaalta Mellerillä lienee ajatuksena, että hyvinvointivaltion täytyy huolehtia nämä kotimaan kymmenykset?>Toisaalta Mellerillä lienee ajatuksena, että hyvinvointivaltion täytyy huolehtia nämä kotimaan kymmenykset?
Patmoksen edustama ja Juha Ahvion toitottama republikaanien oikean laidan uskonnollisuus ei edes hyväksy hyvinvointivaltiota. Mikäli olen ymmärtänyt, sen mielestä köyhistä tulisi huolehtia lähinnä kristillisen avustustyön kautta tai sitten jättää heidät taivaasta mahdollisesti satavan mannan varaan.
- Biblepost
Raamatussa ei ole mitään sellaista kymmenysopetusta jota monissa valheopetuksissa ja seurakunnissa opetetaan. Uuden Liiton kymmenyksiä ei löydy Sanasta, vaan jos joku opettaa kymmenysten maksamisesta, niin kyseessä on joko ahneus tai typeryys ja tietämättömyys Sanan ilmoituksesta. Vanhan Liiton kymmenyksen maksettiin Luvatun maan sadosta, ei esim. palkasta, eikä sosiaaliavustuksista. Jokainen voi rauhassa nauttia vähäisestä eläkkeestä, ilman pelkoa, että Jumala tulisi vaatimaan ja ottamaan sinulla osan.
Jos sitten Jumala puhuu ja olet ihan varma, että Jumala todella pyytää sinua antamaan, niin anna, mutta katso että hän jolle annat on yhtä köyhä tai köyhempi kuin sinä.
Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi, että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus.
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää. Ja kun hyvää teemme, älkäämme lannistuko, sillä me saamme ajan tullen niittää, jos emme väsy.- obh123
10. Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti. -Mal. 3:10
Ei tämä ole pilkan asia. Se on asennekysymys haluaako maksaa kymmenyksiä. - obh123
Uuden testamentin opetus kymmenyksistä:
23. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää. -Matt. 23:23 - Fariseus2
obh123 kirjoitti:
10. Tuokaa täydet kymmenykset varastohuoneeseen, että minun huoneessani olisi ravintoa, ja siten koetelkaa minua, sanoo Herra Sebaot: totisesti minä avaan teille taivaan akkunat ja vuodatan teille siunausta ylenpalttisesti. -Mal. 3:10
Ei tämä ole pilkan asia. Se on asennekysymys haluaako maksaa kymmenyksiä.Silloin kun kymmenyksiä Raamatun aikoihin maksettiin, ei maksettu säännöllistä veroa vallanpitäjille.
Vallanpitäjät suorittivat "verotuksen" ryöstelemällä, mitä käteensä saivat.
Kymmenykset alkuseurakunnassa maksettiin yhteiseen kassaan, kaikkien toimeentuloa turvaamaan, eikä vain jonkun kumipallona yhteisön edessä pomppivan ja rääkyvän pellen taskuun.
Kymmenyksillä siis ei ole enään samaa virkaa kuin oli aikoinaan, kauan sitten.
Nyt huolehtii yhteiskunta verorahoilla (= tämän päivän "kymmenykset") sen että köyhimpienkin masu on joka päivä täynnä, tai ettei ainakaan nälkään kuole.
- Tarkkaväännös
Gal.6:9. Biblia (1776). Ja koska me hyvää teemme, niin älkäämme suuttuko; sillä aikanansa mekin saamme niittää ilman lakkaamatta.
- Biblepost
Eipä tuossa jakeessa puhuttu varsinaisesti rahan kylvämisestä, vaan: Joka lihassansa kylvää, se lihastansa turmeluksen niittää; mutta joka hengessä kylvää, se hengestä ijankaikkisen elämän niittää. Toisaalta rahan kylväminen saattaa olla lihassansa kylvämistä.
Koska siis meillä aika on, niin tehkäämme jokaiselle hyvää, mutta enimmiten niille, jotka meidän kanssaveljemme uskossa ovat. - mammonaaei
Tuokaa täydet kymmenykset eivät nykyaikana tarkoita ainoastaan aineellista antamista, vaan se sisältää lähinnä kokosydämisen palvonnan antamisen Jumalalle. Kirjaimelliset kymmenykset lakkasivat kristillisyyden tultua juutalaisuuden tilalle.
Jos on ilmennyt aikaisemmin epärehellisyyttä rahojen käytössä, voiko luottaa, että toiminta on muuttunut? Ei Jumala ole koskaan tarkoittanut, että hänen opetuksensa olisi showbisnestä ja jopa järkyttäviä elämyksiä uskonnon yhteydessä. Minkäänlainen bisnes esiintyjien muodossa ei varmaan miellytä Jumalaa. - Biblepost
"Tuokaa täydet kymmenykset" eli kolmannen vuoden kymmenykset, kuuluivat vanhaa Liittoon ja temppelijumalanpalvelukseen. Vanhassa Liitossa kymmenykset annettiin Luvatun Maan sadosta ja karjasta. Eläkettä tai vaikka palkkaa ei voi verrata Israelin maahan eivätkä eläke tai palkka vastaa Luvattua maata.
Luvatusta maasta on kirjoitettu; Maa on minun ja te olette muukalaisia ja vieraita minun luonani.
Mitä arvelet, Simon? Keiltä maan kuninkaat ottavat tullia tai veroa? Lapsiltaanko vai vierailta Ja kun hän vastasi: "Vierailta", sanoi Jeesus hänelle: Lapset ovat siis vapaat. - jokintolkkusentäs
Sanokaapas millä siunauksella Johannes Kastajaa siunattiin, joka oli suurin vaimoista syntyneiden joukossa kuten Jeesus itse asian ilmaisee?
vankilassa lyötiin kaula poikki ja Jeesus ei ollut kaukana tapahtuman aikana, ainakin lähempänä kuin ketään meistä, jotka luulemme jollain muutamalla kympillä ostavamme siunaukset!
en ole vuosiin enää avannut rahankerjääjien posteja. Ettäkö Jumala puhuisi minulle esm, ala kerätä rahaa ihmisiltä ja plaa plaa. ei kiitos tällaista oppia. - Jobinpostia
Mark.1:4. Biblia (1776). Johannes kasti korvessa ja saarnasi parannuksen kastetta syntein anteeksi antamiseksi.
- Vähimmäinen.lähimmäinen
Paras on antaa suoraan vähävaraiselle, kun jossakin näät, niin voit antaa ihan rahana tai elintarvikkeina. Onhan köyhiä täällä Suomessakin. Ei ainakaan "välikädet" vie euron euroa.
- KieroMikäKiero
...huom.!,älkää antako rahaa Mellerille,varoittakaa vanhuksianne ja sukulaisianne tästä,hän on poikkeuksellisen hyvä manipuloimaan,monet ovat menneet lankaan,mutta on yksi,joka näkee kaiken!
- Anonyymi
Voisitko kuvailla sitä lankaa hieman tarkemmin, niin ymmärräthän, olen hieman utelias.
- Anonyymi
Jaak.4:17 Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, se on hänelle synniksi. Luuk.12:47-48
- Anonyymi
?????
- Anonyymi
Matt.20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä. Mark.10:45 Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä. 1Tim.5-6 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annattava aikanansa,
- Anonyymi
Itse sanoisin, älkää antako rahaa, jos se ei ole teidän mielestä hyvä. Mutta, jos haluatte tukea jotain, antakaa.
Huono syy antaa rahaa on se, että pyrkii ostamaan Jumalalta jotain. Kaikki mikä ihmisillä on, on jo Jumalalta, ei ihminen voi mitään Jumalalle antaa.
"Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä, eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken."
Apostolien teot 17:24-25
Eli, jos teette hyvää, tehkää se rakkaudesta. Jumalakin tekee hyvää rakkaudesta, ei siksi, että maksatte . Jos lahjoittaa rahaa siinä toivossa, että Jumala palkitsee, tulee todennäköisesti pettymään.
Itse en kuitenkaan Patmokselle antaisi rahaa, koska heillä on mielestäni harhaoppeja, esim. epäRaamatullinen kolminaisuusoppi. - Anonyymi
1Sam.15:22 Silloin Samuel sanoi: Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva. Sananl.21:3 Vanhurskauden ja oikeuden harjoittaminen on Herralle otollisempi kuin uhri. Jes.1:11 Mitä ovat minulle teidän paljot teurasuhrinne? sanoo Herra. Minä olen kyllästynyt oinas-polttouhreihin ja juottovasikkain rasvaan. Mullikkain, karitsan ja kauristen vereen minä en mielisty. Hoos.6:6 Sillä laupeutta minä haluan enkä uhria, ja Jumalan tuntemista enemmän kuin polttouhria. Matt.9:13 Mutta menkää ja oppikaa, mitä tämä on: Laupeutta minä tahdon enkä uhria. Sillä en ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä. Matt.12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä: Laupeutta minä tahdon enkä uhria, niin ette tuomitsisi syyttömiä.
- Anonyymi
Kansaneläkelaitos varmasti tarvitsee kaltaisiasi.
- Anonyymi
Hebr.10:4-5 Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä. Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoi: Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit. 3Moos.16:21-22
- Anonyymi
Aikansa kullakin, mutta Jumalansana ei tyhjänä palaa. Kymmenyksistä ei tosiaan ole hyötyä hänen vähästään. Kuten itse kirjoitit.
- Anonyymi
Kansaneläkelaitos on varoittanut monia varautumaan tulevaan eläkkeseensä. Suomi on tosi köyhä maa edelleenkin.
- Anonyymi
Kapakoitten evankeliumia kurjimmillaan?
- Anonyymi
Jer.7:18 Lapset kokosivat puita, isät sytyttivät tulen, ja vaimot sotkivat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja taivaan kuningattarelle, ja he vuodattivat juomauhreja muille jumalille, minun mielikarvaudeksi. Jer.44:18-19
- Anonyymi
Matt.10:9-10 Älkää varustako itsellenne kultaa, älkää hopeata älkääkä vaskea vyöhönne, älkää laukkua matkalle, älkää kahta ihokasta, älkää kenkiä, älkääkä sauvaa; sillä työmies on ruokansa ansainut. Mark.6:8 Ja hän sääti heille, etteivät saaneet ottaa matkalle muuta kuin ainoastaan sauvan; ei leipää, ei laukkua, ei rahaa vyöhönsä. Luuk.10:4 Älkää ottako mukaanne rahakukkaroa, älkää laukkua, älkää kenkiä, älkääkä tervehtikö ketään tiellä. Luuk.22:35 Ja hän sanoi heille: Kun minä lähetin teidät ilman rahakukkaroa ja laukkua ja kenkiä, puuttuiko teiltä mitään? He vastasivat: Ei mitään. Siis opetuslapset valehtelivat.
- Anonyymi
Aloittaja on rahalla yrittänyt ostaa Taivasten valtakuntaa ja hyvinvointia, enemmän kuin oli kohtuullista ja Jumala sulki akkunat.
Varmaan hän on myös "siunannut Israelia", ei siksi, että välittäisi israelilaisista pätkääkään, vaan jälleen, valheella ostaakseen siunauksia.
"Mitä kaapii, sitä saapi." - Anonyymi
Luuk.10:7 Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjolla, sillä työmies on palkkansa ansainut. Älkää siirtykö talosta taloon. 1Kor.9:9-10 . 1Tim.5:18 Sillä Raamattu sanoo: Älä sido puivan härän suuta, ja: Työmies on palkkansa ansainnut. 5Moos.25:18
- Anonyymi
Ap.t.18:3 Ja kun hänellä oli sama ammatti kuin heillä, jäi hän heidän luoksensa, ja he tekivät työtä yhdessä; sillä he olivat ammatillaan teltantekijöitä. Ap.t.20:33-34 En minä halunnut kenenkään hopeata tai kultaa tai vaatteita; te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet. 2Tess.3:7-8 Tiedättehän itse, kuin meidän jälkiämme on seurattava, sillä me emme ole olleet kurittomia teidän keskuudessanne, emmekä ilmaiseksi syöneet kenenkään leipää, vaan työssä ja vaivassa me ahkeroitsimme yöt ja päivät, ettemme olisi kenellekään teistä rasitukseksi. 1Tess.2:9 Muistattehan, veljet, meidän työmme ja vaivamme: yöt ja päivät työtä tehden ettemme ketään teistä rasittaisi, me julistamme teille Jumalan evankeliumia.
- Anonyymi
Olen köyhä, syrjäynyt ja työtön. Eli meidän hyväksi on paljonkin keräyksiä. Eri yhdistykset haluavat auttaa meitä. Mutta monikaan ei ole saanut apua ko. yhdistyksiltä. Saamme joskus jonkun evankelioivan lehden ja kupin kahvia. Jo sillä kerätyllä rahamäärällä olisi voitu autta ihmisiä ahdingosta pois. Mutta mihin ne rahat katosi ? Hallinnolliset kulut ei selitä kaikkea.
Mutta on todellisia hyväntekijöitä jotka eivät pidä melua itsestään. He antavat omastaan ja jotkut jopa vähästään. Jumala yksin tietää ja näkee nämä ihmiset.
- Anonyymi
1Tess.2:5 Sillä me emme koskaan ole liikkuneet liehakoivin sanoi, sen te tiedätte, emmekä millään tekosyyllä voittoa ahnehtineet: Jumala on todistajamme, 2Piet.2:2-3 Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tulee häväistyksi: ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku. 5Moos.32:35
- Anonyymi
Helluntailainen Paavo Järvinen sanoi naama virneessä TV7: ssa, että kymmenykset ei riitä, lahkolle pitäsi antaa 90% tuloista.
- Anonyymi
Luuk.14:33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
- Anonyymi
Helarijohtaja Paavon viesti on karu uutineJ yksinhuoltajille ja avustuksilla eläville.
90% lahkolle ja itselle jää 10%
eilen sanoi sen TV7:ssa.
- Anonyymi
Rahanahne ukkotuo Järvinen. Pieni laihdutuskuuri ei olisi hänellekään pahasta, joten laittaisi nekin rahat köyhille.
Kaikkia te viitsitte katsella ja kuunnella!!! Kaikenmaailman höperöt ukot jakelevat "opetuksiaan" !!- Anonyymi
Ei sitä miehen tarvii laihuttaa. Etkö ole lääkäreitä kuunnellut?
Kun ikää tulee ja iskee paha tauti. Niin pysyy hengissä, kun on vararavinto vyötäröllä, se nääs on tosi. Siksi miehelle kasvaa vatsa- iänmyötä, koska hänen on pysyttävä pahanpaikan jälkeen elävien kirjoissa. Jos on luuviulu, niin pääsee taivasviulistiksi.
- Anonyymi
Huh, miten vastenmielinen, omahyväinen ukkeli...
- Anonyymi
Fil.3:10-11 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisessa voiman ja hänen kärsimyksiensä voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista. Melleri väitti äsken, ettei tämä Raamatun paikka ole näin alkukielessä. Mutta ei kuitenkaan selittänyt, mitenkä tämä Raamatun paikka on alkukielessä.
- Anonyymi
No, miksi en tantaisi. Annoin aikoinaan kaikkeni ja olen saanut kymmenkertaisesti takaisin. Nyt olen upporikas.
- Anonyymi
Raamattu pistää paremmaksi. Mark.10:29-31 Jeesus sanoi: Totisesti minä sanon teille: ei ole ketään, joka minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut taloista tai veljistä tai sisarista tai äidistä tai isästä tai lapsista tai pelloista, ja joka ei saisi satakertaisesti: nyt tässä ajassa taloja ja veljiä ja sisaria ja äitejä ja lapsia ja peltoja, vainojen keskellä, ja tulevassa maailmassa iankaikkista elämää. Mutta monet ensimmäiset tulevat viimeiseksi ja viimeiset ensimmäiseksi. Matt.20:16. Luuk.13:30
- Anonyymi
Kyllä se Meller rahaa tarvii. Sillä on niin suuret menotkin kun on tottunut suuriin tuloihin.
Ja Melleri on kultin johtaja kuin kaverinsa Veijo.
Ei sellaista haaremia vähällä rahalla ylläpidetä.
Jotta antakee, antakee vaan.
Jeesuskin antoi vähistään. Vai antoiko?- Anonyymi
Jeesu ei vaatinut seuraajiltaan rahaa.
- Anonyymi
Ei rahaa lahkojohtajien himojen mukaan.
Ap. t. 20:29
"Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän joukkoonne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä"
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k353775Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet511704- 731369
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751211Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1741072Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84935
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41836Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49781- 39760