Aurinkopaneeli ilman akkua?

Mökkihessu

Olen katsellut Motonetin Solar 90 -paneelipakettia, joka oli mainittu myös ET-lehden jutussa vuonna 2015. Sen lisäksi pitää tietysti ostaa akku. Mutta en saanut selvyyttä siitä, miten laitteiston käyttö oikein tapahtuisi. Meillä mökillä olisi tarkoitus ladata sillä puhelimien ja tablettien akut, ei muuta. Hyvää olisi, jos myös kannettavan pc:n akku olisi sillä ladattavissa, mutta siihen luultavasti tarvitaan invertteri, koska verkkolaite on vain 230 V lähdölle, ja verkkolaite tuottaa 19 V latausjännitteen.
Onnistuuko esim. puhelinakun lataus ilman akkua sillä laitteistolla? Onko pakettiin kuuluvassa lataussäätimessä USB-lähtö? Kaikenlaisia pistorasioita on mainittu, mutta mihin se puhelin kytketään? Myyjät eivät osanneet kertoa.

11

3225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä_maksaa

Etkö viitsi Motonetin sivulta käydä ihan itse katsomassa kaipaamasi tiedot??

• Mökkihessu

Motonetin sivulta ei näitä tietoja löydy, eikä myyjä tiedä. Tiedätkö sinä enemmän?

• arvasinko

En mutta kerro hyvä syy mikset voi ladata ko laitteita auton Usb-latauspaikoista ja/tai tupakansytyttimestä?
      Niin tietenkin; varmaankaan ei ole sitä autoa !!

• Jaakko_M

Niinpä, ja vaikka auto olisikin niin autolla on myös hankala ajaa saareen mökille.

• Mökkihessu

Tätä autossa lataamista on harrastettu iät ja ajat, mutta kun näitä laitteita on aika paljon, neljä aikuista ja niiden puhelimet ja koneet. Toivoin, että täällä joku olisi ostanut tuon Motonet-paketin ja voisi kertoa, mitä muuta pitää hankkia akun lisäksi. Ehkä käyn uudestaan liikkeessä ja puhuttelen toista myyjää.

• 2000a

Akun tietty hommaat ja siihen vaikka muutaman euron tupakansytytinpistokkeen jossa myös usb,gigantista löytyy latauslaite joka toimii akku virralla ja antaa sen 19v ulos

• Jaakko_M

Kyllä siihen jonkinlainen akku kannattaa kytkeä ihan senkin takia, että säätimelle on jotain kuormaa, kun aurinko kunnolla paistaa. Jos akkua ei ole kytketty säätimeen, on mahdollista, että säädin vaurioituu.

• laitalinkkiä

Mikäs laite siellä giantissa on ,joka antaa 19v ?

• 2000a

En ole itse tarvinnut mutta kaveri haki joskus että saa autossa läppärin toimimaan,eli soittemalla selviää

• Voivituncaptchapalapeli
    • näin_nähtynä

Älkää nyt viitsikö, aloituksen tekeminen taitaa olla tärkeämpää kuin itse asia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5564
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4900
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2814
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2374
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2028
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1611
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1512
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1489
    Aihe