Klarna varoitus, rahojen palautus ei toimi

MyösKauppaIhmetteli

Ostin verkkokaupasta Saksalaisesta ( suomenkielinen) tuotteita joista osan jouduin palauttamaan. Kun kauppa sai tuotteet palautuksena ja hyväksyi rahojen palautuksen he ottivat yhteyttä klarnaa sähköisesti että rahojen palautus minulle on ok.

Mutta tästä klarna alkoi sooloilemaan ja ähettikin kyselyn minulle missä piti alkaa heille selvittämään seurantanumeroita ja muita kuitteja!! Kun kysyin sähköpostilla niin eivät koskaan vastanneet.

Tuossa isossa verkkokaupassa ihmettelivät klarnan toimintaa kun asia on selvä!

Jatkossa en käytä kauppoja joissa on vain klarnan kautta tapahtuva maksuliikenne.

175

21333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surkeaklarnaon

      Klarna on todella surkea firma! Sen kautta ei kannata maksaa mitään/ottaa laskulle. Vastaavia kokemuksia on monia

      • Anonyymi

        En myöskään suosittele Klarnaa, on ikäviä muistoja ainakin kome kertaa.
        Todellisuudessa vältän kauppaa jossa on Klarna .
        Harkitsen ainakin useamman kerran ja etsin uutta kauppaa. Ostelen vakituiseen lisäravinteita, melkein vakituiseen kameraa ja puhelinta koska on 5 kovaa kulutusta harrastavaa pientä ihmistä saman katon alla.


    • YlivertainenToimittaja

      Mä olen täällä taas vituttaako saatanan paskakasat.

      • Anonyymi

        kyllä minuakin vituttaa palautin samana päivänä kun mulle tuli tuote ja maksoin postiin 10.50e niin vitutta laskuja tulee oikein viivestyskorkojen kanssa vaikka palautin asialliseti kun minulle ei sopinutkaan mitä tilasin on tässä saatana tehtävä jotai perkele vittu virma koko karla mutta multa ei saa sentin senttiä :....


      • Anonyymi

        Minulle on kävi näin ,että sain tilamani tuotte ,mutta ei sama malli, jota tilasin . Kun selvisi , palautus on ranka tilane, paitsi sitä kuitenkin joutuu maksamaan toimituskuluja.


    • KlarnaHanna-Mari

      Moikka!

      Pahoittelen, ettet ole vielä saanut vastausta lähettämääsi viestiin. Asiakaspalvelumme sähköposti on tällä hetkellä hieman ruuhkautunut ja tästä syystä voi vastaus voi viivästyä.

      Haluamme totta kai selvittää rahanpalautuksesi tilanteen, joten otathan meihin yhteyttä joko puhelimitse soittamalla numeroon 09 425 99771, tai käyttämällä nettisivuiltamme klarna.fi löytyvää chat -palvelua arkisin klo 8-18. Voit totta kai lähettää sähköpostia myös toiseen sähköpostiosoitteeseemme [email protected].

      Kerroit, että palautit osan tuotteistasi ja kun ilmoitat palautuksestasi myös meille, haluamme totta kai auttaa tilanteen kanssa mahdollisimman paljon. Tällöin lähetämme sekä asiakkaalle, että kauppiaalle sähköpostia, mikäli emme ole tietyn ajan sisällä saaneet kaupalta palautusvahvistusta.

      Kun kauppias vahvistaa palautuksen, aloitamme rahanpalautuksen aina mahdollisimman pian ja lähetämme tällöinkin asiakkaalle sähköpostia, jotta asiakas tietää missä mennään.

      Mukavaa viikonloppua!

      Ystävällisin terveisin
      Hanna-Mari
      Klarna

      • Anonyymi

        No enpä miekä oo saanu rahoja. Viisi sähköpostia pistänyt.


      • Anonyymi

        Jo mitä hyöty tässä soittamisesta on kuin sama virsi tule kaikille et 14 päivä mene jaahas missä on Eurooppa pankki säännöt voi ei koske ollenka ja asjale ei ole tehdyt mitä kuin Pitkka aika on tämä onkelma olnud klarnas 1-2vuotta .S-Pankki verkko maksu palaute ei toimi jaahas raha mene heti ja palautus tule noin kuukausi mene mitä hitto tuo pankki pomo lämmitä tota toimisto tuoli ja pitkälle mennyt Ongelman ette ei tee mitä voi on rahat pörssi pöörima laitetut🤔


      • Anonyymi

        H M. Ikävä tilanne jatkuu tänäänkin.


    • Toni554

      Klarna jarruttaa ja hankaloittaa rahojen palautusta. Olen kertonut sen verkkokaupoille jotka ovat käyttäneet.

      • Buuklarna

        Samaan tilanteeseen juuri törmännyt; Klarnan palautusprosessi alkaa aina sillä, että ensimmäinen rahanpalautus on epäonnistunut "teknisen vian" vuoksi. Sitten, jos tajuat alkaa soittelemaan rahojesi perään, sinulle kerrotaan tästä viasta, ja pyydetään täyttämään palautepyyntölomake. Lomaketta he käsittelevät 10-14 päivää - paitsi että lomake ei jostain kumman syystä koskaan ole täytetty oikein; siitä puuttuu vaikkapa asianumero, joka on kuulemma lähetetty sähköpostitse (ei ole tullut sähköpostia ollenkaan) - tästä puuttuvasta tiedosta tulee sähköposti noin viikon kuluttua siitä, kun olet täyttänyt palautelomakkeen...ja kas, nyt sinun täytyy lähettää uusi lomake, jonka käsittelyaika, se 10-14 päivää, alkaa taas alusta. Ja tokihan tuo viesti, jossa on ilmoitettu että lomake tarvitaan uudelleen, on lähetetty osoitteesta [email protected] et pysty siihen vastaamaan. Vain chatti toimii, ja puhelinsoitot; puhelimessa vakuutellaan että NYT palautus on käynnissä.....kunnes taas tulee uusi palautelomakepyyntö . Ala-arvoista toimintaa.


      • Anonyymi
        Buuklarna kirjoitti:

        Samaan tilanteeseen juuri törmännyt; Klarnan palautusprosessi alkaa aina sillä, että ensimmäinen rahanpalautus on epäonnistunut "teknisen vian" vuoksi. Sitten, jos tajuat alkaa soittelemaan rahojesi perään, sinulle kerrotaan tästä viasta, ja pyydetään täyttämään palautepyyntölomake. Lomaketta he käsittelevät 10-14 päivää - paitsi että lomake ei jostain kumman syystä koskaan ole täytetty oikein; siitä puuttuu vaikkapa asianumero, joka on kuulemma lähetetty sähköpostitse (ei ole tullut sähköpostia ollenkaan) - tästä puuttuvasta tiedosta tulee sähköposti noin viikon kuluttua siitä, kun olet täyttänyt palautelomakkeen...ja kas, nyt sinun täytyy lähettää uusi lomake, jonka käsittelyaika, se 10-14 päivää, alkaa taas alusta. Ja tokihan tuo viesti, jossa on ilmoitettu että lomake tarvitaan uudelleen, on lähetetty osoitteesta [email protected] et pysty siihen vastaamaan. Vain chatti toimii, ja puhelinsoitot; puhelimessa vakuutellaan että NYT palautus on käynnissä.....kunnes taas tulee uusi palautelomakepyyntö . Ala-arvoista toimintaa.

        Klarnan rahanpalautus on ihan pe...., ei toimi mikään. Ei lomake ei soitto. Kun lomaketta ei saa lähtemään , kun lähettää asiasta sähköpostia. tulee taas pyyntö uudestaan. Mitä tehdä Onko Kuluttajaviranomainen ainoa, joka pystyy puuttumaan siihen. ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarnan rahanpalautus on ihan pe...., ei toimi mikään. Ei lomake ei soitto. Kun lomaketta ei saa lähtemään , kun lähettää asiasta sähköpostia. tulee taas pyyntö uudestaan. Mitä tehdä Onko Kuluttajaviranomainen ainoa, joka pystyy puuttumaan siihen. ???

        Sama täällä.
        Ei palauta rajoja vaikka lähetetty kuitit ym.
        Eivät vastaa sähköpostiin.
        Ihan paska firma.


      • Anonyymi
        Buuklarna kirjoitti:

        Samaan tilanteeseen juuri törmännyt; Klarnan palautusprosessi alkaa aina sillä, että ensimmäinen rahanpalautus on epäonnistunut "teknisen vian" vuoksi. Sitten, jos tajuat alkaa soittelemaan rahojesi perään, sinulle kerrotaan tästä viasta, ja pyydetään täyttämään palautepyyntölomake. Lomaketta he käsittelevät 10-14 päivää - paitsi että lomake ei jostain kumman syystä koskaan ole täytetty oikein; siitä puuttuu vaikkapa asianumero, joka on kuulemma lähetetty sähköpostitse (ei ole tullut sähköpostia ollenkaan) - tästä puuttuvasta tiedosta tulee sähköposti noin viikon kuluttua siitä, kun olet täyttänyt palautelomakkeen...ja kas, nyt sinun täytyy lähettää uusi lomake, jonka käsittelyaika, se 10-14 päivää, alkaa taas alusta. Ja tokihan tuo viesti, jossa on ilmoitettu että lomake tarvitaan uudelleen, on lähetetty osoitteesta [email protected] et pysty siihen vastaamaan. Vain chatti toimii, ja puhelinsoitot; puhelimessa vakuutellaan että NYT palautus on käynnissä.....kunnes taas tulee uusi palautelomakepyyntö . Ala-arvoista toimintaa.

        Se on vieläkin sama rumba ,ei oo muuttunu mihinkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vieläkin sama rumba ,ei oo muuttunu mihinkään

        Oli muuten viimeinen kerta kun maksan jotain Klarnan kautta :( Palautusrahoja ei ole kuulunut, viesteihin ei vastata ja soittaessa "olet jonossa 22"....... Aikaa mennyt jo yli kuukausi, seuraavaksi sitten yhteys kuluttaja-asiamieheen jos ei joku ole ollut jo yhteydessä!!


      • Anonyymi
        Buuklarna kirjoitti:

        Samaan tilanteeseen juuri törmännyt; Klarnan palautusprosessi alkaa aina sillä, että ensimmäinen rahanpalautus on epäonnistunut "teknisen vian" vuoksi. Sitten, jos tajuat alkaa soittelemaan rahojesi perään, sinulle kerrotaan tästä viasta, ja pyydetään täyttämään palautepyyntölomake. Lomaketta he käsittelevät 10-14 päivää - paitsi että lomake ei jostain kumman syystä koskaan ole täytetty oikein; siitä puuttuu vaikkapa asianumero, joka on kuulemma lähetetty sähköpostitse (ei ole tullut sähköpostia ollenkaan) - tästä puuttuvasta tiedosta tulee sähköposti noin viikon kuluttua siitä, kun olet täyttänyt palautelomakkeen...ja kas, nyt sinun täytyy lähettää uusi lomake, jonka käsittelyaika, se 10-14 päivää, alkaa taas alusta. Ja tokihan tuo viesti, jossa on ilmoitettu että lomake tarvitaan uudelleen, on lähetetty osoitteesta [email protected] et pysty siihen vastaamaan. Vain chatti toimii, ja puhelinsoitot; puhelimessa vakuutellaan että NYT palautus on käynnissä.....kunnes taas tulee uusi palautelomakepyyntö . Ala-arvoista toimintaa.

        Mulla sama homma, olen soittanut montakertaa asiasta, sama rumpa uudelleen 14 päivää🙈oletko saanut rahasi takaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli muuten viimeinen kerta kun maksan jotain Klarnan kautta :( Palautusrahoja ei ole kuulunut, viesteihin ei vastata ja soittaessa "olet jonossa 22"....... Aikaa mennyt jo yli kuukausi, seuraavaksi sitten yhteys kuluttaja-asiamieheen jos ei joku ole ollut jo yhteydessä!!

        Täytyy ottaa kuluttajasuojaan yhteyttä


    • Kyllästyin

      Olen myös kokenut Klarnan ongelmalliseksi. Rahapalautusta odottelen: eivät vastaa asiaa koskeviin sähköpostin kautta lähetettyihin kysymyksiin. Mietin että ottaisko kuluttajasuojaan yhteyttä....

      • Anonyymi

        Ei palauta rahoja.
        Epäasiallinen yritys.
        Monta soittoa ja sähköpostia laitettu.
        Ei vastausta.
        Lupaavat hoitaa asian mutta eivät kuitenkaan tee niin.
        Rahat jäävät saamatta. Törkeätä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei palauta rahoja.
        Epäasiallinen yritys.
        Monta soittoa ja sähköpostia laitettu.
        Ei vastausta.
        Lupaavat hoitaa asian mutta eivät kuitenkaan tee niin.
        Rahat jäävät saamatta. Törkeätä!

        TAITAA OLLA KONKAKASSA KOKO PULJU 1KK OLEN ODOTTANUT PALAUTUST LÄHETIN KYSYMYKSEN OLETTEKO KONKURSISSA KUN ETTE VOI HOITAA LUPAAMIANNE ASIOITA


      • Anonyymi

        Ryhmäkanteeseen mukaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei palauta rahoja.
        Epäasiallinen yritys.
        Monta soittoa ja sähköpostia laitettu.
        Ei vastausta.
        Lupaavat hoitaa asian mutta eivät kuitenkaan tee niin.
        Rahat jäävät saamatta. Törkeätä!

        Sama kokemus. 1.6.asti olen odottanut rahojani takaisin tuotteesta, jota ei ollutkaan saatavilla.
        Kaksi sähköpostia, kaksi soittoa ja kaksi kertaa täytetty palautuslomake heiltä saadulla asiontinumerolla. Että se siitä 2-5 arkipäivää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryhmäkanteeseen mukaan ?

        Heti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryhmäkanteeseen mukaan ?

        Olen taistellut Klarnan kanssa maksun palautuksesta, jossa teknisen ongelman takia tilaus ei mennyt perille, mutta rahat lähti tililtä. Kolme viikkoa sitten Klarna totesi että näin on käynyt, mutta rahoja vaan ei kuulu. Neljä kertaa ovat pyytäneet pankkiyhteystietoja ja kuittia, sähköposteihin eivät vastaa, jotta asiakkaalle ei jää mitään todistusaineistoa. Puhelimessa vedotaan ruuhkaan. Viimeisin vale on että pankkiviiveen takia Suomessa näkyy rahat tilillä 2-5- pankkipäivän päästä maksun suorituksesta. Koko eU:n aluella viive on korkeintaan yksi päivä! Suosittelen vastaavassa tilanteessa oleville haasteen tekemistä. Se onnistuu sähköisesti oikeus.fi sitä kautta saa ulosottoon saatavat Klarnalta.


      • Anonyymi

        Sikakusetusta koko Klarna.Aluksi saattaa sujua ihan OK , mutta kun rahastavat olemattomasta, paljastuu heidän liikeideansa: Asiakas on aina väärässä. Poliisista saa ehkä avun ja kannattaa tehdä pienistäkin huijauksista. Ilta-Sanomien jutun mukaan Wish/Klarnalla on noin 50 rikosilmoitus vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryhmäkanteeseen mukaan ?

        Minä tilasin tuoteita joita en saanut. Maksoin 66.80€ olen lähettänyt useaan otteeseen kuitit ja pyynnön rahoistani. Nyt klarna vaatii jotakin numeroo en tiiä mitä. Mikään niitten lähettämä numero ei niille kelpaa. Kaksi kuukautta on kulunut ja rahat eivät ole palautuneet tililleni. Alkuun tuli tieto että rahat tulee tililleni kahdenpäivän kuluttua ei oo näkyny. Oon soittanu ja arvatkaa mitä siellä eivät tiedä mitään. Kyllä kärsii koko saamarin rosvo firma.


    • 1234a

      Minulla myös huonoja kokemuksia Klarnan toiminnasta.Klarna katsoo oikeudekseen olla palauttamatta tililleni rahat jotka se on tililtäni aiheettomasti veloittanut .Useita kuukausia on aikaa ollut hoitaa asia mutta lupauksista huolimatta mitään ei tapahdu.

      • Anonyymi

        Samoja hommia.Tsemppiä.Osaavat kyllä veloittaa 2 kertaa samasta ostoksesta ja ilmoittaakin siitä.Mutta sina jotain vikaa.Lomaketta ei oo tullut tai puuttuu kuitteja.Syytetään jotain järjestelmää joka ei kykene tunnistamaan kuittia.
        .....ihan oikeasti..pahemmaksihan kaikki menee.


    • shopattu

      Tähän asti palvelu toiminut hyvin, nyt sain huomautuksen, vaikka maksoin kaksi päivää ennen eräpäivää. Oliko sähköposti edes Klarnalta, koska ei ole vastattu ilmoitukseeni ettei viivästyskorko ole aiheellinen?

    • shopattu

      Asiointi puhelimitse kannatti, viivästyskorkoa ei mene, oli siis kahdella viitteellä maksamista.

    • Sinaloah

      Tilasin wishiltä soitin perään rahojen palautuksesta ei mitään tapahtunut. Wishin puolelta ok. Ja nyt otan maanantaina kuluttajasuojalautakuntaan yhteyttä jos ei ala tulemaan tilille. Summa ei ole paljoa mutta periaate.

    • Xxy

      Ei toimi rahanpalautus !!!! Annettiin muka eri numerosarjoja mutta kun rahanpalautuslomaketta ei löytynyt ja puhelinyhteydenottokaan ei toimi, jonotuaika yli puoli tuntia. Todella surkea järjestelmä. Minun tilaukset loppuivat tähän. Aiemmin Eli viime kesään pelasi oikein mutta jos tietojen hankkiminen kestää esim oliko se Valtteri tai joku nuorimies joka ei hallitse tietojen hakua niin kauan. Kouluttaako henkilökuntanne paremmin !!! Voi olla että tiedustelut jäävät ja koen yli 100e palautuksen tappiokseni

    • vhfswwwxxx

      Minulla toimi taas hyvin jaasiallisesti Klarnan rahapalautus. Viikossa oli raha tililläni, kun annoin heille tarvittavat tiedot! Ostan melko usein Klarnalla, mutta ensimmäinen kerta, kun tuli palautus.

    • Anonyymi

      Rahanpaulautus ei toimi Klarnalla. Jos haluat rahaa takaisin Klarnalta, ei kannata ostaa mitään missä on Klarna mukana !!!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Juu ei kannata ostaa mitään, missä Klarna mukana. Suirkeaa toimintaa, kun mikään heidän juttu ei toimi !!!

    • Anonyymi

      Sutki laitos näkyy olevan. Tukittu kaikki yhdeydenottomahdollisuudet,ei puhelimell,ei sähköpostillä,catilla jne.. Soitin ja sain yhdeyden viimein,niin sieltä vastattiin ei kuulu soittakaa uudelleen ja puhelu katkaistiin. Ja varmaan sinne kuului. Mietin kannattaakohan tuollainen,taisin hävetä rahani tälläkertaa,mutta toistakertaa ei klarna minulta enää vie rahaa. levitän tätä tietoa jokapäivä joka kolkaan jatkuvalla syötöllä...

    • Anonyymi

      En enää tilaa matsmartilta,koska tilaus ei mennyt perille,rahat jäi klarnaan jumiin ja en ole monista lupauksista huolimatta saanut niitä takaisin. Onneksi ei suuren suuri summa,mutta harmittaa..

      • Anonyymi

        Sama kävi eräälle tutulle 5/2022 aikoihin kun oli 50 € edestä tilannut Matsmartilta. Ei saanut minkäänlaista vahvistusta sähköpostiin Klarnalla maksetusta tilauksesta, mutta rahat oli Klarna vienyt tililtä. Odotti pari päivää vahvistusta, mutta edelleenkään ei mitään vahvistusta mistään.

        Otti Matsmarttiin yhteyttä ja matsmart ei ollut saanut tilausta ollenkaan. Klarna myönsi kun sinne oli tilitapahtuman tiedot ilmoitettu, että näköjään joku virhe tapahtunut. Klarna sitten myöhemmin palautti rahat ja Matsmart tilaukset jäi saamatta. Matsmart ei itse pahoitellut asiaa millään tavalla vaikkei tuo varsinaisesti heidän syynsä ollut vaan heidän käyttämän Klarnan. Tuon rumban jälkeen tuttuni totesi, että mielummin ostaa normi ruokakaupasta ja maksaa ylihintaa kuin lähtee tuohon rumbaan enää.

        Itsellä pelittänyt kuitenkin ihan hyvin kun olen sen noin varmaan 5 kertaa Matsmartista tilannut Klarnan kautta. Muutenkin pääosin positiiviset kokemukset, mutta rahanpalautus saattaa toisinaan kestää, jos ilmenee häikkää syystät tai toisesta asioissa.


    • Anonyymi

      Meillä toimi hyvin.

    • Anonyymi

      Joo en kyllä enää tilaa Adlibrikseltä yhtään mitään tämän farssin jälkeen. Saatavuustiedo tuotteissa mitä sattuu ja tästä syystä puolet tuotteista peruuntui. Adlibris vakuutti että Klarna (joka käsittelee tämän firman maksut) maksaa automaattisesti rahat takaisin. No eipä näy monen viikonkaan jälkeen niitä rahoja. Eihän tuolta uskalla mitää ostaa kun ei tiedä kavaltaako tuo Klarna rahat välistä ja saatko edes niitä etukäteen maksamasi tuotteita. Aivan uskomatonta toimintaa.

      • Anonyymi

        Lisättäköön vielä että pienempi, yhden henkilön pyörittämä kirjojen jälleenmyyjä onnistui hiljattain vastaavassa tilanteessa palauttamaan rahat samana päivänä, ja ilman mitään lomakkeiden täyttämistä tai asiakaspalvelun kanssa kääntämistä.


      • Sama tilanne minulla: Adlibriksesta ostin kirjan jota mainostavat, mutta oli muka toimittajalta loppunut ja Klarna muka palauttaa rahat automaattisesti. Kahden viikon odottelun jälkeen pääsin vihdoin puhelimella Klarnan asiakaspalveluun, josta ilmoitettiin että rahan palautus oli epäonnistunut teknisistä syistä ja ohjattiin täyttämään nettilomake palautustiedoilla, jossa mm. pankkitilinumero ja sähköpostiosoitteeni, johon lupasivat laittaa tietoa rahan palautuksesta.

        Nyt siitä on mennyt 1½-viikkoa lisää, eikä mitään s-postia ole tullut, puhumattakaan rahoista. Nyt taas puhelinjonossa (jossa aloitin sijalla 29), eikä minulle kerrottu puhelun alussa onko jonottaminen linjoilla maksullista, selvisi että oli. Vihdoin pääsin läpi, kuulemma rahan palautus on aloitettu edellisenä pankkipäivänä ja kestää 2 - 5 pankkipäivää, eikä minulle tule siitä mitään erillistä ilmoitusta.

        Joka tapauksessa, jos sieltä jotain rahaa tulee, niin ainakin neljä viikkoa siihen menee. Muistutuksia itselleni:
        1) ei ikininä enää yhtään ostosta Adlibriksesta (nykyaikana ei muka tiedetä varastotilannetta!?).
        2) ei ikinä enää yhtään transaktiota Klarnan kautta!


    • En ole minäkään saanut palautusrahoja Klarnalta! Ostin yhden tuotteen Wishiltä mitä he eivät saaneet toimitettua ja he palauttivat rahat Klarnalle. Mutta Klarna ei halua palauttaa rahoja minulle. Täytin Klarnan lähettämän viestilinkin mutta rahaa ei ole tullut. Asiakaspalvelijat puhelimessa väittävät ettei tietoja ole tullut vaikka useita kertoja on lähetetty tiedot Reilut kuukausi on tota pelleilyä jatkunut eikä mitään ole tullut. En enää aio ostaa yhtään tuotetta jonka joutuu maksamaan Klarnan kautta. Enkä yhtään tuotetta aio ostaa Wishiltä millään maksuvaihtoehdolla!

    • Anonyymi

      Lähetin juuri tällä viikolla kuluttaja-asiamiehelle vinkin aiheesta. Kertaakaan en ole saanut Klarnalta automaattisesti rahoja takaisin, kun tilaus peruuntunut tai maksutapahtuma jostain syystä ei ole mennyt kauppiaalle asti läpi.

      Nyt meni lopullisesti hermot: Tein 1.4. Wishistä oston ja Klarnalla tehty maksu ei koskaan mennyt Wishin ostoskoriin asti, mutta tietty tililtä veloittui. Heti 1.4. varmistin chatissa, että tulee rahanpalautus kun osto ei mennyt koskaan kauppiaalle läpi. Vastauksena "Tietty, tulee automaattisesti." No 3.4. kyselin perään, että tarvitseeko esim. tilinumeroa koska tiesin että palautus ei ole aikaisemminkaan toiminut automaattisesti. "Rahanpalautus on lähtenyt 3.4. ja näkyy tililläsi siis luultavasti muutaman päivän sisällä".
      Yllättäen rahoja ei taas näy ja 15.4. kysyn chatissa uudestaan. "Valitettavasti rahanpalautus ei onnistunut teknisen virheen takia. Tässä tapahtumanumero, jonka voit täyttää nettilomakkeeseen niin saat rahasi viimeistään kahden viikon sisällä".

      Ei ole vielä näkynyt tilillä... Minulle on suoraan siis valehdeltu asiakaspalvelun toimesta eikä Klarna tee mitään toimenpidettä itse rahojen palauttamisen puolesta. Luulisi yhtiöllä, joka on maksujenvälityksen liiketoiminnassa mukana ymmärtävän, miten rahaliikenne toimii.

      Tällä kertaa tulen vaatimaan periaatteesta tuosta summasta viivästyskorot sekä omasta selvitystyöstäni johtuvat kustannukset lisäksi.

      • Anonyymi

        Tein verkkokauppaostoksen 7.5.2020, ainoa vaihtoehto heti maksuun oli maksaa Klarnan kautta. Ensimmäinen maksutapahtuma päättyi virheilmoitukseen. Tilaus piti tehdä uudelleen, jolloin maksutapahtuma onnistui . Tililtäni veloitettiin iso summa kahteen kertaan, Nyt en saa rahojani takaisin, ei sitten millään!!! Olen tehnyt asianmukaisen rahanpalautuspyynnön Klarnalle pian tapahtuman jälkeen, olen soittanut useasti, kirjoittanut chattia, ainoa tulos on
        ollut sähköpostiviesti: "Olet saamassa rahanpalautuksen". Rahaa ei ole palautunut senttiäkään!

        Olen saanut lukuisia selityksiä sekä chatista, asiakaspalvelusta puhelimitse pitkän jonottamisen jälkeen, rahojani ei ole palautettu. Toiminta on ilmeisen tarkoituksenmukaista ja jopa rikollista. En tule enää koskaan käyttäämään Klarna, ja tulen kyllä varoittamaan ystäviäni kyseisestä häirikköyrityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein verkkokauppaostoksen 7.5.2020, ainoa vaihtoehto heti maksuun oli maksaa Klarnan kautta. Ensimmäinen maksutapahtuma päättyi virheilmoitukseen. Tilaus piti tehdä uudelleen, jolloin maksutapahtuma onnistui . Tililtäni veloitettiin iso summa kahteen kertaan, Nyt en saa rahojani takaisin, ei sitten millään!!! Olen tehnyt asianmukaisen rahanpalautuspyynnön Klarnalle pian tapahtuman jälkeen, olen soittanut useasti, kirjoittanut chattia, ainoa tulos on
        ollut sähköpostiviesti: "Olet saamassa rahanpalautuksen". Rahaa ei ole palautunut senttiäkään!

        Olen saanut lukuisia selityksiä sekä chatista, asiakaspalvelusta puhelimitse pitkän jonottamisen jälkeen, rahojani ei ole palautettu. Toiminta on ilmeisen tarkoituksenmukaista ja jopa rikollista. En tule enää koskaan käyttäämään Klarna, ja tulen kyllä varoittamaan ystäviäni kyseisestä häirikköyrityksestä.

        Edelleen 7.5.2020 virheellisen veloituksen jäljiltä rahat palauttamatta. Suomesta on hankalaa selvittää, onko maksuvälitystä hoitava Klarna Ban Ab:n saksalainen tytäryhtiö menossa konkurssiin vai miksi rahat ei palaudu.
        Toiminta vaikuttaa rikolliselta!


      • Anonyymi

        Minulla nyt vastaavanlainen tilanne. En kuitenkaan kerro ko. asiaan liittyviä kauppaa laskuttajaa, koska prosessi on vielä kesken. Kun näitä palautteita lukee alkaa pelottaa, menetinkö rahani. En kuitenkaan anna periksi. Jos väärin menetellään, onneksi ovat kuluttajansuojaviranomaiset, oma kotipankki ja poliisi. Heiltä saa varmasti apua. Aina kannattaa reagoida, jos tuntee kokeneensa vääryyttä. Näin suojelee myös muita asiakkaita, joilla ei ehkä ole jostain syystä voimia oikeuksiaan puolustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla nyt vastaavanlainen tilanne. En kuitenkaan kerro ko. asiaan liittyviä kauppaa laskuttajaa, koska prosessi on vielä kesken. Kun näitä palautteita lukee alkaa pelottaa, menetinkö rahani. En kuitenkaan anna periksi. Jos väärin menetellään, onneksi ovat kuluttajansuojaviranomaiset, oma kotipankki ja poliisi. Heiltä saa varmasti apua. Aina kannattaa reagoida, jos tuntee kokeneensa vääryyttä. Näin suojelee myös muita asiakkaita, joilla ei ehkä ole jostain syystä voimia oikeuksiaan puolustaa.

        Sama juttu täällä, katsotaan kuinka käy.
        Katsotaan kuka maksaa ja mitä maksaa.
        Se on varma juttu että poliisille vien, jos ei ala säällisessä ajassa tapahtua. Iso ja luotettavaksi mielletty firma, joka on tämän syksyn aikana nyt saanut näköjään paljon tulikivenkatkuista palautetta tästä maksutouhusta. Tilaukset ei mene perille tai kaikkia tuotteita ei lähetetä ja rahoja ei meinaa kuulua.
        Kaikki kuvakaappaukset tallessa järjestelmävirheistä ja muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla nyt vastaavanlainen tilanne. En kuitenkaan kerro ko. asiaan liittyviä kauppaa laskuttajaa, koska prosessi on vielä kesken. Kun näitä palautteita lukee alkaa pelottaa, menetinkö rahani. En kuitenkaan anna periksi. Jos väärin menetellään, onneksi ovat kuluttajansuojaviranomaiset, oma kotipankki ja poliisi. Heiltä saa varmasti apua. Aina kannattaa reagoida, jos tuntee kokeneensa vääryyttä. Näin suojelee myös muita asiakkaita, joilla ei ehkä ole jostain syystä voimia oikeuksiaan puolustaa.

        No ensin ihmettelen miksi tänne kirjoittelet jos et uskalla kertoa kauppaa ja laskuttajan? ?
        Tässä ketjussa puhutaan klarnasta.
        Ja kuluttajasismies ei pysty mitään tekemään ,kuluttajasiamies voi lähettää kirjeen tai soittaa vedoten Suomessa olevaan etämyynti sopimukseen joka antaa kuluttajalle oikeuden perua etä kauppa jolloin rahat tulee palauttaa viipymättä. Kaikki yritykset eivät kunnioita näitä etä kauppaan kohdistuvia säädöksiä.
        Ja Klarna ei paljon kunnioitan mitään.he tallentavat kaikki pankki ym muu tietosi kirlloistasi huolimatta. Klarna ei aina kykene palauttamaan asiakkaan rahoja.
        Ja poliisia ei kiinnosta mitkään netti kaupat jos ei ole kyse rikoksesta tai muu uhasta....
        Jos teit netti ostoksen olet itse vastuussa hoitaa asia..... ja jos et osaa menetät rahasi
        Jos kertomuksesi on edes Totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama juttu täällä, katsotaan kuinka käy.
        Katsotaan kuka maksaa ja mitä maksaa.
        Se on varma juttu että poliisille vien, jos ei ala säällisessä ajassa tapahtua. Iso ja luotettavaksi mielletty firma, joka on tämän syksyn aikana nyt saanut näköjään paljon tulikivenkatkuista palautetta tästä maksutouhusta. Tilaukset ei mene perille tai kaikkia tuotteita ei lähetetä ja rahoja ei meinaa kuulua.
        Kaikki kuvakaappaukset tallessa järjestelmävirheistä ja muista.

        Itse teit ostoksesi ja sinulla on etä myynti perustuva laki pykälä peruuttaa kauppa jolloin rahat tulisi palauttaa ja jos on suomalainen yritys ja olet tehnyt maksun pankilla tai luottokortilla voit tehdä rikosilmoituksen. mutta se ei takaa että saat rahojasi takaisin.
        Netti ostokset ovat poliisille tuttuja juttuja
        Ja tuhannet ihmiset ovat menettäneet rahojansa netti ostoksissa..... ja Kaarna rikkoo usein suomen asettamia etä myynti sopimuksia sekä muita rikkeitä....ja tallentamalla ostajan henkilötietoja sekä pankki tunnuksia ym arkaluontoisia tietoja.ja jos et ole kieltänyt tietojesi myyntiä saa yritykset myydä sinun henkilötunnuksen nimesi ja osoitteesi ja puhelin numerosi. Tämä on nyky maailmaa . Maistraatti neuvoo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein verkkokauppaostoksen 7.5.2020, ainoa vaihtoehto heti maksuun oli maksaa Klarnan kautta. Ensimmäinen maksutapahtuma päättyi virheilmoitukseen. Tilaus piti tehdä uudelleen, jolloin maksutapahtuma onnistui . Tililtäni veloitettiin iso summa kahteen kertaan, Nyt en saa rahojani takaisin, ei sitten millään!!! Olen tehnyt asianmukaisen rahanpalautuspyynnön Klarnalle pian tapahtuman jälkeen, olen soittanut useasti, kirjoittanut chattia, ainoa tulos on
        ollut sähköpostiviesti: "Olet saamassa rahanpalautuksen". Rahaa ei ole palautunut senttiäkään!

        Olen saanut lukuisia selityksiä sekä chatista, asiakaspalvelusta puhelimitse pitkän jonottamisen jälkeen, rahojani ei ole palautettu. Toiminta on ilmeisen tarkoituksenmukaista ja jopa rikollista. En tule enää koskaan käyttäämään Klarna, ja tulen kyllä varoittamaan ystäviäni kyseisestä häirikköyrityksestä.

        Tämä sama rahanvarastelu jatkuu vielä eli 25.4 2022.
        Jos Klarna älkää ostako.


    • Anonyymi

      Voi ei. Saan ilmeisesti varautua pitkään odotukseen ja mahdollisesti joudun ottamaan yhteyttä kuluttajaneuvontaan näiden kommenttien perusteella. Ostin eräästä verkkokaupasta juoksukengät, palautin ne reilu viikko sitten suoraan myymälään. Sain kaupan asiakaspalvelusta sähköpostia; palautus on käsitelty silloin palautuspäivänä ja ohjasi ottamaan yhteyttä Klarnaan rahojeni palauttamiseksi. Minulle olisi ilmeisesti pitänyt tulla Klarnalta sähköpostia asian tiimoilta. Ei ole tullut ja olen tarkastanut myös roskapostilaatikon.

      Klarnalta tuli automaattinen vastaus kyselyyni "Arvostettu Klarnan asiakkaamme, lukuisten yhteydenottojen vuoksi asiasi käsittely saattaa viivästyä. Tämä sähköpostiviesti on vahvistus siitä, että olemme vastaanottaneet viestisi ja pyydämme ystävällisesti välttämään samaa asiaa koskevien yhteydenottojen tekemistä. Haluamme painottaa, että tulemme vastaamaan kaikkiin viesteihin. Kiitos ymmärryksestä."

      Olen kerran aikaisemmin joutunut kyselemään erään verkkokaupan rahapalautukseni perään Checkout Finlandilta, mutta asia selvisi nopeasti. Asiakaspalvelu toimi hyvin. Saa nähdä, miten ja milloin asia hoituu Klarnan kanssa. Verkkokaupassa asioinnin pitäisi olla nopeaa ja vaivatonta.

      • Anonyymi

        Tilanne on sama. Odotan edelleen rahojani 2.6. Klarnasta ei ole kuulunut mitään. Verkkokauppa pahoittelee tilannettani, mutta muuta apua sieltä ei saa. Luin Trustpilotista asiakkaiden kokemuksia Klarnasta; näyttää yrityksellä olevan samanlaisia ongelmia. Olin aluksi toiveikas, että kyllähän tällainen tavanomainen asia ratkeaa ilman turvautumista kuluttajaneuvontaan.

        Trustpilotin sivuilla asiakkaat ihmettelivät muutenkin yrityksen toimintaa muun muassa henkilötunnuksen ja syntymäajan käyttöön liittyen. Voi olla, että kun prosessi menee kohdallani eteenpäin, niin pitää olla yhteydessä myös tietosuojavaltuutetun toimistoon riippuen siitä, mitä tietoja Klarna mahdollisesti kyselee palautukseeni liittyen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on sama. Odotan edelleen rahojani 2.6. Klarnasta ei ole kuulunut mitään. Verkkokauppa pahoittelee tilannettani, mutta muuta apua sieltä ei saa. Luin Trustpilotista asiakkaiden kokemuksia Klarnasta; näyttää yrityksellä olevan samanlaisia ongelmia. Olin aluksi toiveikas, että kyllähän tällainen tavanomainen asia ratkeaa ilman turvautumista kuluttajaneuvontaan.

        Trustpilotin sivuilla asiakkaat ihmettelivät muutenkin yrityksen toimintaa muun muassa henkilötunnuksen ja syntymäajan käyttöön liittyen. Voi olla, että kun prosessi menee kohdallani eteenpäin, niin pitää olla yhteydessä myös tietosuojavaltuutetun toimistoon riippuen siitä, mitä tietoja Klarna mahdollisesti kyselee palautukseeni liittyen.

        Asiakaspalvelu on ihan täyttä kakkaa. 26.5. epäonnistui verkkopankkimaksu Klarna checkoutilla. Raha lähti tililtä mutta tilaus epäonnistui. Laitoin heti viestiä Klarnan asiakaspalveluun asiasta ja uudelleen kahden päivän kuluttua kun vastausta ei kuulunut. Toiseenkaan sähköpostiin ei vastattu joten 29.5. otin chatissa yhteyttä. Sain tarvittavat tiedot rahanpalautuslomakkeeni täyttämiseen. Mitään vahvistusta lomakkeen lähtemisestä ei tullut joten olen koko tämän viikon yrittänyt saada yhteyttä asiakaspalveluun kysyäkseni onko homma mennyt ihan oikein, mutta sieltä ei juuta eikä jaata sanota eikä vastata kysymykseeni. Automaattiviestillä tulee vaan sama "saat rahat 14 päivän kuluessa" vaikka kysymykseni kuuluu lähtikö koko lomake kun mitään vahvistusta ei ole tullut. Varmaan kuusi eri asiakaspalvelijaa on saman vastauksen vaan antanut. Ihme touhua. Viho viimeinen kerta kun käytän klarnan maksupalveluita. Paytraililla meni heti läpi ilman ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne on sama. Odotan edelleen rahojani 2.6. Klarnasta ei ole kuulunut mitään. Verkkokauppa pahoittelee tilannettani, mutta muuta apua sieltä ei saa. Luin Trustpilotista asiakkaiden kokemuksia Klarnasta; näyttää yrityksellä olevan samanlaisia ongelmia. Olin aluksi toiveikas, että kyllähän tällainen tavanomainen asia ratkeaa ilman turvautumista kuluttajaneuvontaan.

        Trustpilotin sivuilla asiakkaat ihmettelivät muutenkin yrityksen toimintaa muun muassa henkilötunnuksen ja syntymäajan käyttöön liittyen. Voi olla, että kun prosessi menee kohdallani eteenpäin, niin pitää olla yhteydessä myös tietosuojavaltuutetun toimistoon riippuen siitä, mitä tietoja Klarna mahdollisesti kyselee palautukseeni liittyen.

        Tilanne edelleen 9.6 sama. Soitin tänään kuluttajaneuvojalle ja lähetin hänelle sähköpostilla tarvittavat dokumentit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilanne edelleen 9.6 sama. Soitin tänään kuluttajaneuvojalle ja lähetin hänelle sähköpostilla tarvittavat dokumentit.

        Tänään palautui rahat tilille; 7 viikkoa kesti. Jatkossa en osta verkkokaupasta, jossa on Klarna maksunvälittäjänä ja myöskään en mene kyseiseen urheiluliikkeen kivijalkamyymälään, jonka tuotteen ostin. Kaupan asiakaspalvelu ei esim tiennyt, että ei Klarnaan noin vain voi ottaa yhteyttä chatilla. Klarna ilmoittaa "Mikäli sinulla ei ole ostoja joihin olet käyttänyt henkilötunnustasi, ei sisäänkirjautuminen sivuillemme ja sitä kautta chattiin valitettavasti ole mahdollinen". Sähköposteihin ei vastata eli ainoa keino on soittaminen ruuhkaiseen asiakaspalveluun. Sitten kun sinne pääsee, niin asiakapalvelussa ei ostata vastata vaan sanotaan, että en tiedä esim kysyessäni viivästyskorosta rahoileni. Silloinhan asiakaspalveluhenkilön pitäisi selvittää asia esimieheltään ja soittaa takaisin.

        Kuinkahan paljon asiakkaiden rahoja jää palauttamatta Klarnalta, koska ihmiset ei yksinkertaisesti jaksa hirveää rulijanssia varsinkaan jos kysessä on pienempi summa? Jollakin saattaa olla raskas elämäntilanne meneillään, että ei yksinkertaisesti voimavarat riitä. On myös henkilöitä, joilla on heikko suomen kielen taito.

        Jatkossa vältän Klarnaa ja Soforttia (tytäryhtiö). Klarnalla näyttää olevan samoja ongelmia jo paljon ennen koronaa. Ehkä yrityksen strategiana on keskittyä asiakkaisiin, jotka maksavat korollisella osa-maksulla ja käyttävät mobiilisovellusta. Se on varmaan kannattavampaa Klarnalle kuin asiakas, joka maksaa ostoksensa kerralla verkkopankissa.


    • Anonyymi

      JUST MEINASIN AVATA KETJUN ETTÄ VOIKO KLARNAAN LUOTTAA YHTÄÄN VAI ONKO VIKA OMASSA PÄÄSSÄ (NUPISSA/OSOITTEESSA). ELI HALUAN SELLAISTEN IHMISTEN MIELIPITEITÄ JOTKA OVAT TODELLA LASKENEET JA TARKISTANEET KUNNOLLA ETTÄ ONKO KLARNAN LASKUTUS MENNYT OIKEIN. MINUN LASKU TAITO EI OLE IHAN PARAS
      KOSKA MINUSTA VAIKUTTAA ETTÄ KLARNA LASKUTTAA PÄIN PERSETTÄ

      • Anonyymi

        Minun laskutaito on yhtä hyvä kuin kirjoitustaitokin. Mut nyt ei tule luottoa klarnan laskutukseen. Siks kysyn muiden kokemuksia.


    • Anonyymi

      Hei! Tilattu tuote on palautettu. Raha ei ole palautettu takaisiin tilille???

    • Anonyymi

      Minulla on verkkokauppa ja maksunvälittäjänä (oli) Klarna. Ei ole enää. Ihmiset osti tuotteita ja maksoivat kuka mitenkin. Osa verkkopankista, osa luottokortilla ja osa laskulla. Kauppa käy ja homma pelittää! Hienoa! Mutta.. Jostain kumman syystä maksut ei tule Klarnalta meille. "Asiakaspalvelu" ei voi auttaa kun "hallinnollinen osasto" hoitaa asiaa. Eikä hallinnolliselle osastolle voi soittaa. Asiakaspalvelu vain pahoittelee että tilitykset viivästyvät ja aikovat viedä viestiä eteenpäin. Tätä pallottelua ja väistelyä on nyt kestänyt pari kuukautta. Hieno juttu että kauppa käy, mutta äkkiä käy pienyrittäjän kukkaron päälle kun jo tavarantoimittajalle maksetusta ja myydystä tavarasta ei saa Klarnalta rahaa. Olen koettanut Facebookissa ja Twitterissä kysellä myös rahojen perään ja aina sama laulu: Ota yhteyttä asiakaspalveluun. Paska mikä paska.

    • Anonyymi

      Menen tekemään ensi viikolla rikosilmoituksen petoksesta, jos ei raha palaudu tililleni.

      • Anonyymi

        Minun rahani siellä jumissa kohta 3 viikkoa. Mitähän tässä pitäisi tehdä? Olen asiakaspalvelusta yrittänyt kysellä mikä tilanne mutta käskevät vain odottamaan eivätkä kuulemma nää sieltä tiedoistaan missä mennään koska rahanpalautukset hoitaa toinen osasto..? Tuo raha olisi mulle 1,5vk ruokabudjetti niin olisi ihan jees saada takaisin mikä minun omaa on. Mikä helvetti siellä voi kestää näin kauan?


      • Anonyymi

        Mene vaan. Poliisi sanoo sinulle, etteivät juttua tutkittavakseen. Asia kuuluu kuluttajaviranomaiselle.


      • Anonyymi

        No sama mieltä olen ainakin mina et petos syyte etempäi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene vaan. Poliisi sanoo sinulle, etteivät juttua tutkittavakseen. Asia kuuluu kuluttajaviranomaiselle.

        Poliisi tekee virkavirheen jos eivät tutki tapausta jossa kyse omaisuudesta!


    • Anonyymi

      Mulla on ollut puolitoista viikkoa. Jos ei tosiaan ole ensi viikolla tilillä. Teen rikosilmoituksen, kyseessä on petos. Suosittelen samaa muillekkin, se on ainoa keino saada rahat.

      • Anonyymi

        Tänään viitsivät asiakaspalvelusta sen verran kertoa että 8.6. rahanpalautukseni on otettu käsittelyyn mutta ei vielä laitettu maksuun. Annoin palautetta siitä että rahat on luvattu fraasilla "maksu näkyy sinulla 14 päivän kuluessa mutta todennäköisesti jo muutaman päivän kuluttua" mutta tänään asiakaspalvelija sanoikin että "siinä nyt vaan joskus menee kauemmin". Miksi pitää sitten edes mainostaa tuota 14 päivää jos siinä ei voi pysyä? Täällä nyt 17 päivää odoteltu rahoja takaisin.


    • Anonyymi

      Maksoin huhtikuun lopulla tyttäreni koiranruokatilauksen klarnan kautta. Raha lähti tililtäni mutta ei päätynyt eläinkaupan tilille. Olen nyt kohta 2kk yrittänyt saada summaa takaisin ja törmännyt samaan kuin muutkin täällä. Soitin heti klarnan asiakaspalveluun, ja pyysivät laittamaan maksutositteen heille palautelomakkeella. Laitoin, odotin muutaman viikon mutta mitään ei tapahtunut. Soitin uudelleen, käskivät asioida chatissa, siellä asia voidaan hoitaa samantien. Asioin chatissa, jouduin pyytämään alaikäiseltä lapseltani valtakirjan hoitaa omien rahojeni palautusta, koska tilaus oli tehty hänen nimissään (vaikka maksu ei ollut yhdistynyt tilaukseen). Chatissa siirsivät asian maksuosastolle, josta tuli vastaus että maksuni on paikallistettu ja sen palauttaminen on prosessissa. Tänään viimeksi kysyin milloin he maksavat rahan takaisin, mutta heillä ei ollut tähän vastausta. Itse teen töitä taloushallinnossa, eikä tuon pitäisi olla noin vaikeaa vaikka maksuja liikkuisi paljon. Taidan laittaa eläinkaupalle viestiä, että valitettavasti en tilaa sieltä enää mitään jos maksu on tehtävä Klarnan kautta.

      • Anonyymi

        Minullakin koiranruokatilaus ei onnistunut ja Klarna nappasi kuitenkin tililtäni rahat. Kaksi viikkoa mennyt, eikä rahoja kuulu.Toimitin heti printscreenin kuitista. Kuten aiemmin sanoin, jos ei tällä viikolla rahoja kuulu, teen rikosilmoituksen petoksesta. Mitä useampi tekee rikosilmoituksen Klarnan pöllimistä rahoista, sitä todennäköisempää, että asiaan saadaan jotain laillisuutta ja järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin koiranruokatilaus ei onnistunut ja Klarna nappasi kuitenkin tililtäni rahat. Kaksi viikkoa mennyt, eikä rahoja kuulu.Toimitin heti printscreenin kuitista. Kuten aiemmin sanoin, jos ei tällä viikolla rahoja kuulu, teen rikosilmoituksen petoksesta. Mitä useampi tekee rikosilmoituksen Klarnan pöllimistä rahoista, sitä todennäköisempää, että asiaan saadaan jotain laillisuutta ja järkeä.

        Minä ostin Porvoolaisesta liikkeesta dogssport älkää kayttäkö Klarnaa siinä on toinenkin maksufirma valittavana. Myyjä pisti maksamaan 3 kertaan.


    • Anonyymi

      Klarnan rahanpalautus ei toimi ei 😭

      • Anonyymi

        Joo ei näy mullakaan. Nämä kommentit lukien. Välttäkkää jatkossa klarnaa ja käyttäkää muita maksuvaihtoehtoja. Monessa nettikaupassa on yleensä maksuvaihtoehtona myös paypal. Kannattaa tehdä sinne tili ja sitten siirtää sinne rahaa ja maksaa sillä. Paypallin kautta maksaessa ei ole ollut ainakaan itellä mitään ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei näy mullakaan. Nämä kommentit lukien. Välttäkkää jatkossa klarnaa ja käyttäkää muita maksuvaihtoehtoja. Monessa nettikaupassa on yleensä maksuvaihtoehtona myös paypal. Kannattaa tehdä sinne tili ja sitten siirtää sinne rahaa ja maksaa sillä. Paypallin kautta maksaessa ei ole ollut ainakaan itellä mitään ongelmia.

        Itsellä on paypal kautta maksamisesta 15 vuoden kokemusta ja useita satoja maksuja eri eurooppalaisiin pieniin ja suuriin kauppoihin, sekä yksityisille.

        Myös muualla maailman.

        selvä ja laajasti käytetty, helppouden ja toimintojen takia. (

        myyjille ei halvin


    • Anonyymi

      Olisko kiinnostusta eyhmäkanteeseen, kuluttaja-asiamies tekee sen.
      Ryhmäkanne Klarna .

      • Anonyymi

        Edellisessä kommentissa tiedusteltiin kiinnostusta ryhmäkanteeseen. Usealla näyttää olevan samankaltaisia ongelmia Klarnan rahanpalautuksen kanssa. Itse edelleen odotan rahojani 17.5 tuotepalautuksesta ja asia on nyt kuluttajaneuvojalla. Seuraan Truspilotista Klarnan arvosteluja ja myös siellä on samankaltaisia tapauksia.

        Jos joku miettii ryhmäkannetta niin tässä vielä infoa asiasta: "Asian käsittely ryhmäkanteena edellyttää, että usealla henkilöllä on samaa vastaajaa koskeva vaatimus, joka perustuu samoihin tai samankaltaisiin seikkoihin. Kuluttaja-asiamies nostaa ryhmäkanteen ja toimii ryhmän edustajana. Oikeudenkäyntikulut eivät tule ryhmän jäsenten maksettaviksi, vaan ne maksaa joko kantaja eli kuluttaja-asiamies tai vastaaja." (Lähde; oikeus.fi)


      • Anonyymi

        Kyllä, olen valmis ryhmäkanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, olen valmis ryhmäkanteeseen.

        Sama täällä, rahoja odotellaan enkä millään pääse edes kysymään rahojen perään. Kuitilla kuitenkin näkyy, että palautus olisi maksettu. Olisin valmis mukaan kanteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä, rahoja odotellaan enkä millään pääse edes kysymään rahojen perään. Kuitilla kuitenkin näkyy, että palautus olisi maksettu. Olisin valmis mukaan kanteeseen.

        Olen myös valmis ryhmäkanteeseen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös valmis ryhmäkanteeseen..

        Hei!

        Minulla on täällä monelle tuttu tianne.

        Tilasin Wishistä. Maksoin Klarnan kautta.

        Sinänsä sivuasia, mutta Wishin toimitus oli todella hidas. Kun lähetys lopulta tuli, se ei ollut sitä, mitä tilasin. Reklamoin Wishille, joka 25.6. lupasi maksamani rahat palautuksena, joka kestää enintään 14 vrk. Rahojani en ole saanut. Wishiltä asiaa kysyessäni, kehotettiin ottamaan yhteyttä Klarnaan.

        Soitin 21.7. Klarnan asiakaspalveluun, jonne oli aika pitkä jonotusaika. Sieltä pyydettiin lähettämään ostokseni maksukuitti s-postilla heille. Lähetin kuiten heille s-postilla ja lupauduin antamaan lisätietoja, jos niitä tarvitaan.

        Klarnasta tuli nähtävästi automaattivastaus mm: "lukuisten yhteydenottojen vuoksi asiasi käsittely saattaa viivästyä. Tämä sähköpostiviesti on vahvistus siitä, että olemme vastaanottaneet viestisi ja pyydämme ystävällisesti välttämään samaa asiaa koskevien yhteydenottojen tekemistä. Haluamme painottaa, että tulemme vastaamaan kaikkiin viesteihin. Kiitos ymmärryksestä."

        Onko joku muu saanut vastaavan vastauksen rahanpalautusta koskien? Onko joku saanut rahojaan?

        Haluan mukaan ryhmäkanteeseen. Onko sellainen tekeillä tai jo tehty? Miten pääsisin mukaan?


    • Anonyymi

      Klarna on huijari firma , maksut juoksee ja painostus on kova vaikka tuotteita ei näy asiakkaalla ei ole mitään oikeusturvaa.

    • Anonyymi

      Tässä odottelen rahoja kans takas. Tuli joku rahojen palautuslomake. Hieman ihmettelin tätä tapahtumanumeroa jota pyydettiin siinä, mutta ajattelin sen olevan siinä s-postin otsikossa oleva #numerosarja. Laitoin sen nyt siihen ja kas ei toiminu ja pyysivät laittamaan uudestaan... MIKÄ VITTTTT*N tapahtumanumero ”lukee saamassasi sähköpostissa” NO MISSÄÄÄÄÄÄ????

    • Anonyymi

      Itse tilasin tavaraa Wish.comista ja maksoin juuri tuon Klarnan kautta omalta pankkitililtäni. Ei onnistunut kauppa Wishin ohjelmointivirheen takia. Ilmoittivat kuitenkin, että 14 arkipäivän sisällä Klarna palauttaa rahani automaattisesti tillilleni, josta ne on maksettu. Ei palauttanut.

      Kuukauden odottelun jälkeen soitin Klarnan puhelinpalveluun, jossa kehoittivat käyttämään heidän nettisivujensa pohjaa rahojen takaisinvaatimisessa. Onnistuin siinä. Se, ettei palautus sujunut automaattisesti johtui puhelinpalvelijan mukaan siitä, että heidänkin systeemissään on ohjelmointivirheitä...

      • Anonyymi

        Soittelin taas sinne Klarnaan näistä Wishin lähettämättömistä ja kelvottomista tuottesta. Älkää langetko niihin "eurolla hyvää tavaraa" mainoksiin! Vai yksi sen saa ja muut saavat kinua rahojaan (1 1=2 €) takaisin. Homma on tehty niin vaivalloiseksi, että moni jättää takaisinperinnän tekemättä ja menettää maksamansa kaksi euroa.

        Tänään minulle selvisi paremmin miksei Klarna siirrä niitä rahoja, jotka Wish on jo päättänyt palauttaa. Klarnan järjestelmässä on ohjelmointivirhe, jonka takia S-pankin ja "parin muun pankin" tileiltä maksetut rahat eivät palaudu silloinkaan, kun Klarna on jo palautussiirrosta toimenpiteen tehnyt. Puhelinpalvelija väitti, että minulle olisi lähetetty sähköpostiakin (automaatilla), jossa ongelmasta olisi ilmoitettu ja neuvottu jatkotoimissa. Tämäkään tiedotepalvelu ei toimi ohjelmointivirheiden takia.

        Mistään näistä ongelmista ei kerrota palvelun nettisivuilla – tietenkään. Puhelimessa tällainen asia tuli kuitenkin ilmi. Raivostuttavinta onkin juuri tämä, ettei asiasta tiedoteta asianmukaisesti. Mainitsin puhelimesessa vielä siitäkin, ettei (kelvottomasti toteutettu) asiakasrekisteröityminen onnistu. Siis siinä, jossa oman sähköpostin lisäksi pitää antaa hyvin kyseenalaisesti henkilötunnus. Tämä palvelu toimii kuulemma vain siinä tapauksessa, että kyseinen asiakas on jo aiemmin tilannut Klarnasta tavaraa laskulla. Tässä yhteydessä asiakas rekisteröidään Klarnan asiakasrekisteriin omalla hetulla. Moniko mahtaa olla siitä perillä?

        Puhelinpalvelu (09-425 99 771) on onneksi se "pelastusrengas", joka auttaa näissä vaikeissa tilanteissa. On silti mieletöntä, ettei yhtiössä tiedosteta kuinka onneton ratkaisu pelkkään puhelinpalveluun tukeutuminen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soittelin taas sinne Klarnaan näistä Wishin lähettämättömistä ja kelvottomista tuottesta. Älkää langetko niihin "eurolla hyvää tavaraa" mainoksiin! Vai yksi sen saa ja muut saavat kinua rahojaan (1 1=2 €) takaisin. Homma on tehty niin vaivalloiseksi, että moni jättää takaisinperinnän tekemättä ja menettää maksamansa kaksi euroa.

        Tänään minulle selvisi paremmin miksei Klarna siirrä niitä rahoja, jotka Wish on jo päättänyt palauttaa. Klarnan järjestelmässä on ohjelmointivirhe, jonka takia S-pankin ja "parin muun pankin" tileiltä maksetut rahat eivät palaudu silloinkaan, kun Klarna on jo palautussiirrosta toimenpiteen tehnyt. Puhelinpalvelija väitti, että minulle olisi lähetetty sähköpostiakin (automaatilla), jossa ongelmasta olisi ilmoitettu ja neuvottu jatkotoimissa. Tämäkään tiedotepalvelu ei toimi ohjelmointivirheiden takia.

        Mistään näistä ongelmista ei kerrota palvelun nettisivuilla – tietenkään. Puhelimessa tällainen asia tuli kuitenkin ilmi. Raivostuttavinta onkin juuri tämä, ettei asiasta tiedoteta asianmukaisesti. Mainitsin puhelimesessa vielä siitäkin, ettei (kelvottomasti toteutettu) asiakasrekisteröityminen onnistu. Siis siinä, jossa oman sähköpostin lisäksi pitää antaa hyvin kyseenalaisesti henkilötunnus. Tämä palvelu toimii kuulemma vain siinä tapauksessa, että kyseinen asiakas on jo aiemmin tilannut Klarnasta tavaraa laskulla. Tässä yhteydessä asiakas rekisteröidään Klarnan asiakasrekisteriin omalla hetulla. Moniko mahtaa olla siitä perillä?

        Puhelinpalvelu (09-425 99 771) on onneksi se "pelastusrengas", joka auttaa näissä vaikeissa tilanteissa. On silti mieletöntä, ettei yhtiössä tiedosteta kuinka onneton ratkaisu pelkkään puhelinpalveluun tukeutuminen on.

        Sain rahani yhden päivän aikana takaisin siitä, kun olin vaatimukseni kirjannut Klarnan tietojärjestelmään. Eli nopeasti se sitten tulee, kun sen tekee oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sain rahani yhden päivän aikana takaisin siitä, kun olin vaatimukseni kirjannut Klarnan tietojärjestelmään. Eli nopeasti se sitten tulee, kun sen tekee oikein.

        Väitätkö, että on meidän muiden vika, koska emme osaa tehdä asiaa oikein? Olet mielestäsi ihan huippuyksilö?


    • Anonyymi

      Näyttää olevan niin, että Klarnalla joko pelaavat aikaa noiden palautusten kanssa tai sitten muuten rahaliikenne on surkeasti hoidettu.

      Olen jonkin verran käyttänyt luottokorttia klarnan kanssa, tänään viimeksi ja maksu on näemmä mennyt toimittajalle, mutta näistä tarinoista viisastuneena, EI ENÄÄ IKINÄ TILAUKSIA JOS KLARNA ON RAHAN VÄLITTÄJÄ, en todellakaan halua tuollaiseen showhun palautettavien rahojen kanssa.

      • Anonyymi

        pelaavat aikaa, moni väsyy pyytämään ja se on Klaralle puhdasta voittoa. uuta selitystä en keksi.
        Nyt koronaaikaan kokeilin Paypal rahojen palautusta yli 20 e kaupoista. Yhden palauspyynnön lähetin myyjälle, tuli kolmannekselta heti rahat. Sitten toisella kirjeellä jotain 2 v kuluttua sain paypallilta rahat.
        On se reilu.


    • Anonyymi

      Onko Klarna lähettänyt teille sähköpostia rahojen palautusta koskien? Kaupasta sanottiin ettei heillä ole enää vastaavaa tuotetta, joten klarna ottaa minuun yhteyttä. Ottaakohan vai pitääkö laittaa itse sähköpostia? En suoraan sanottuna tiedä mitä siihen sähköpostiin pitäisi edes laittaa. En tiedä millä tavalla tunnistavat minun ostoni sieltä järjestelmästä, kun eihän verkkokaupan asiakasnumerot ja muut varmaan heille näy. Kai pelkällä nimellä sitten.

      Turha tässä lienee odotella jos ei sähköpostia ole tulossa.

    • Anonyymi

      Rahojen palautusta klarnalta olen yrittänyt saada jo toista kuukautta. Viestejä ja puheluita kuitin kopioita lähetetty moneen kertaan. Aina löytyy jokin keksitty syy ettei rahoja palauteta. Klarnan varsinainen rahanpalautus sivusto ei toimi. Herjaa vain network erroria. Kaikki näyttää olevan yhtä kaaosta tai sitten ei ole aikomustakaan palauttaa rahoja takaisin. Tilaus epäonnistui täysin eikä mennyt klarnaa pidemmälle. En voi suositella kenellekään tällaista riesaa.

    • Anonyymi

      Tilasin myös firmalta tuotetta jota ei heillä sitten varastossa ollutkaan. Myyjä ilmoitti munulle, etä ovat perutaneet klarna prosessin. Raha kuitenkin lähti tililtänii, oletin, että ensin menee vain varaus ja sitten kun myyjä ilmoittaa tuotteen lähteneen silloin maksu vasta lähtee ostajan tililta. Laiton klarmalle heti sähköpostiviestin, Ilmoitus tuli että, teemme kaikkemme jotta vastaamme 24 tunnin sisällä. Nyt on mennyt 72 tuntia eikä olla vastattu. NYT LOPPUI OSTOT FIRMOISTA JOTKA KÄYTTÄVÄT KLARNAA! Näiden kommenttien perusteella näyttää olevan huijari laitos!

    • Anonyymi

      Näiden viestien perusteella on on KULUTAJAASIAMIEHEN puuttuminen paikallaan. Klarnan ohjelmistot pitäisi olla kunnossa ja asianmukaisia niin, että kuluttajan oikeusturva toteutuu. Esimerkiksi kun maksat tuotteen "käteisellä" verkkopankissa, raha menee välittömästi klarnalle, toimitus voi olla vaikka viikonkuluttua tai tuote on jo loppuunmyyty, klarna saa näistä hyödyn itselleen mm korkoina, kassavarana. Ohjelman pitäisi olla sellainen, että se tekee tilausvaiheessa pankkivarauksen ja vasta senjälkeen kun myyjä ilmoittaa tavaran toimittamisesta tai peruutuksesta raha lähtee klarnalle tai palautuu asiakkaalle jos tavaraa ei toimitela. Nyt kun ohjelma heillä on mitä on ja rahojen saanti kestää kohtuutoman kauan, kuluttajaasiamiehen on otettava kantaa, että klarna myös maksaa korkoa rahoille joita pitää aiheettomasti itsellään.

      • Anonyymi

        Kahdesta verkkokaupasta rahat saamatta Klarnan kautta yht. 150€. Kaupat ilmoittavat palauttaneensa rahat elokuussa. Klarnasta ei ole tullut palautuslomaketta sähköpostiin. Sellainen viesti tuli toiseen kauppaan liittyen, että rahat palautuvat automaattisesti. Ostokset on maksettu verkkopankissa.

        Nettipalstojen perusteella edessä on veivausta Klarnan asiakas”palvelun” kanssa. Vai pitäisikö ottaa yhteyttä suoraan kuluttaja-asiamieheen, kun meitä rahojen odottajia näyttää olevan aika paljon.

        Jokin tässä Klarnassa mättää. Ei voi sattumalta tökkiä näin pahasti, minullakin palautuksia tulossa kahdesta paikasta. Klarnalta vaadin viivästyskoron, vaikka se mitätön näillä summilla onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahdesta verkkokaupasta rahat saamatta Klarnan kautta yht. 150€. Kaupat ilmoittavat palauttaneensa rahat elokuussa. Klarnasta ei ole tullut palautuslomaketta sähköpostiin. Sellainen viesti tuli toiseen kauppaan liittyen, että rahat palautuvat automaattisesti. Ostokset on maksettu verkkopankissa.

        Nettipalstojen perusteella edessä on veivausta Klarnan asiakas”palvelun” kanssa. Vai pitäisikö ottaa yhteyttä suoraan kuluttaja-asiamieheen, kun meitä rahojen odottajia näyttää olevan aika paljon.

        Jokin tässä Klarnassa mättää. Ei voi sattumalta tökkiä näin pahasti, minullakin palautuksia tulossa kahdesta paikasta. Klarnalta vaadin viivästyskoron, vaikka se mitätön näillä summilla onkin.

        Minulla on saamatta vain 30-40 e , toisen laskun sitten maksoivat 6 kk kuluttua aivan pyytämättä.
        maksoin molemmat kun ei tee taloudessa niin tiukkaa.
        4-6 kertaa yritin selvittää samaa selvää asiaa. Kun kaupan tilaushistoriassa ei ollut tuotteita , millä voin vaatia kaupalta jotain erikoisia selvityksiä ja taa lisää.

        maksoin, sillä on muitakin kiireitä.


    • Anonyymi

      Minulle kävi myös näin , kyse ei suuresta summasta mutta eivät palauta rahoja vaikka olen toimittanut kuittikopion ja täyttänyt lomakkeen . En ikinä enää tee kauppaa yrityksen kanssa joka käyttää klarna.

      • Anonyymi

        Parisen kuukautta vierähti kesällä, että sain verkkokaupan tuotepalautuksesta rahat tililleni. Kauppa oli Suomessa toimiva urheilualan ketjuliike. Maksoin suoraan verkkopankissa ja rahanpalautuksen olisi pitänyt tapahtua automaattisesti. Klarnalta sähköposteihin ei vastattu ja puhelinlinjat olivat ruuhautuneet.

        Seurasin kesällä Klarnan Trustpilot sivustoa ja samoja ongelmia oli muillakin. Asiakaspalvelijoiden vastaukset oli ihan diipadaapaa; laita meille sähköpostia tai soita, niin hoidetaan asia kuntoon tyyliin. Juurihan asiakas oli valittanut, että kukaan ei vastaa sähköposteihin ja puhelimella ei pääse läpi. En haluaisi enää veivata Klarnan kanssa, mutta voisihan sen henkilötietojen poistopyynnön vielä tehdä.

        Lopulta monen puhelun ja sähköpostin jälkeen sain Klarnalta sähköpostiini tapahtumanumeron ja linkin rahojenpalautuslomakkeeseen. Täytin lomakkeen ja sitten taisi mennä vajaa viikko, että rahat oli tilillä.


    • Anonyymi

      Itsellä on toiminut klarna aina. Jopa niin hyvin että kerran kun olin tehnyt ostokset kolmeen eri paikkaan samoihin aikoihin, niin he aikoivat palauttaa rahani jokaisesta ostoksesta vaikka en ollut palauttanut mitään.

      Mutta ihan oikeasti. Kyllä ne rahat palauttaa aina. Te olette vain jostain katkeria.

      • Anonyymi

        Mainiota, että Klarna on toiminut kohdallasi hyvin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kenelläkään muulla ei ole ollut ongelmia Klarnan kanssa. Minäkin uskon myös siihen, että Klarna palauttaa rahat aina. Se voi kestää kauan ja vaatia useamman yhteydenoton, mutta lopulta rahat palautuu tilille. Itsellä ei ole kokemusta Klarna tili/osamaksun toimivuudesta.

        Klarnasta on useampi keskusteluketju netissä, joten ei vaikuta siltä, että kyse olisi ihmisten katkeruudesta, joka nyt sattumoisin purkautuu juuri Klarnaan. Eihän Klarna ole ainut yritys, jolla on ongelmia toiminnassa. Monella on, mutta hoitavat ne kuntoon. Jostain luin, että kysessä olisi ohjemistovirhe ja siitä johtuen Klarnan automaattinen rahanpalautus ei toimi ja koskee osaa pankeista. En sitten tiedä. Minulle ei kerrottu, miksi automaattinen rahanpalautus ei toiminut. Aspassa on varmaankin liian vähän henkilökuntaa, jos sähköposteihin ei vastata kohtuullisessa ajassa. Automaattisesta vastauksesta tietää, että sähköposti on kuitenkin mennyt perille.

        Mielestäni on hyvä, että ihmiset kertovat omia kokemuksiaan yritysten toiminnasta. Osa kuluttajista tekee euromäärältään suuriakin verkko-ostoksia, joten asiakkaiden kokemukset vaikuttavat ostopäätöksiin. Asiaton yrityksen mustamaalaminen on tietysti väärin.


      • Anonyymi

        Törkeä kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainiota, että Klarna on toiminut kohdallasi hyvin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kenelläkään muulla ei ole ollut ongelmia Klarnan kanssa. Minäkin uskon myös siihen, että Klarna palauttaa rahat aina. Se voi kestää kauan ja vaatia useamman yhteydenoton, mutta lopulta rahat palautuu tilille. Itsellä ei ole kokemusta Klarna tili/osamaksun toimivuudesta.

        Klarnasta on useampi keskusteluketju netissä, joten ei vaikuta siltä, että kyse olisi ihmisten katkeruudesta, joka nyt sattumoisin purkautuu juuri Klarnaan. Eihän Klarna ole ainut yritys, jolla on ongelmia toiminnassa. Monella on, mutta hoitavat ne kuntoon. Jostain luin, että kysessä olisi ohjemistovirhe ja siitä johtuen Klarnan automaattinen rahanpalautus ei toimi ja koskee osaa pankeista. En sitten tiedä. Minulle ei kerrottu, miksi automaattinen rahanpalautus ei toiminut. Aspassa on varmaankin liian vähän henkilökuntaa, jos sähköposteihin ei vastata kohtuullisessa ajassa. Automaattisesta vastauksesta tietää, että sähköposti on kuitenkin mennyt perille.

        Mielestäni on hyvä, että ihmiset kertovat omia kokemuksiaan yritysten toiminnasta. Osa kuluttajista tekee euromäärältään suuriakin verkko-ostoksia, joten asiakkaiden kokemukset vaikuttavat ostopäätöksiin. Asiaton yrityksen mustamaalaminen on tietysti väärin.

        "Mainiota, että Klarna on toiminut kohdallasi hyvin. "

        Huonosti argumentoitu mainos.
        Oli liian vähän totuutta ja kuluttajan näkemystä ja liian paljon läpinäkyvää mainosta.


    • Anonyymi

      Olin maksanut liika ja kun yritin sitten niitä takasi niin en päässyt läpi ja rahat jäi sinne

    • Anonyymi

      Toimitusjohtaja Tyyni! Ettekö pysty/halua parantaa näitä lukemattomia jatkuvia "teknisiä ongelmia", joita aina ilmoitetaan syyksi, kun asiakkaalle ei palauteta Klarnan vääryydellä perimiä rahoja?

    • Anonyymi

      Viimeaikaisena havaintona kerrottakoon, että Klarna on ottanut käyttöön automaattisen kuitinmuodostuksen ja saanut sen myös toimimaan. Jatkossa jokaisesta ostoksesta muodostuu oma kuittinsa, joka lähetetään sähköpostiin niin, että liitetiedostona tulee tekstimuotoisen viestin lisäksi pdf-muotoinen kuitti. Kuitissa on tieto niin tilauksen tilausnumerosta kuin viitenumerostakin. Helpottaa kummasti asiointia ongelmatilanteissa. Ehdottomasti muutos parempaan!

    • Anonyymi

      jOS kaupassa on mahdollisuus Klarna maksuun, en osta kaupasta mitään. Tunyuu että se on varmin tapa välttää Klarnaa.

    • Anonyymi

      Maksoin tilisiirtolappuja verkkokaupan ostokset, Klarnan palvelun kautta. Rahat siirtyivät Kaarinalle, verkkokauppa ei niitä saanut ja palautus ei tunnu onnistuvan. En suosittele...

    • Anonyymi

      Laitan tämän saman tekstin nyt muutamaan paikkaan - josko oikea taho - viranomainen - sen näkisi.

      Mä en ole ennen törmännyt yritykseen, jonka koen että yrittää - kutsuisinpa sitä miltei - varastaa. Vähän niinkuin laillistettua varkautta.

      En ole tämmöiseen Suomessa tottunut. Pankit on yleensä olleet luotettavia ja kaikki muutkin rahaa käsittelevät laitokset. Luottokorttifirmat myös.

      Klarnan kanssa on toisin.

      Finanssilaitoksella täytyy olla sellaiset systeemit, että se näkee, että on ottanut mun tililtä tietyn summan, jolla yritn ostaa suomalaiselta sivulta sanotaan vaikka X.comista. X.comille rahat ei ikinä päätyneet ja tavarat oli edelleen ostokorissani.

      Suomessa toimivalla rahaa käsittelevällä lafkalla on sellaiset systeemit, josta he näkevät että ottivat multa rahaa ja kuinka paljon ottivat ja miltä tililtä ottivat mutta kappas eivät maksaneet sitä itseltään pois.

      Tietävät oikeesti tarkkaan miltä tililtä ottivat.

      Sille tilille olisi Klarnalle kovin helppoa väärin otetut rahat automaattisesti palauttaa. Jos niin haluaisi tehdä.

      Eivät palauttaneet automaattisesti.

      Eivät palauttaneet vaikka asiakaspalveluun soittamalla pyysin.

      Pelkkä tilinumerotietoni ei riittänyt, eikä edes se että olisin nettipankista heille minkä vaan lukusarjan tai tiedon puhelussa kertonut.

      Ei vaikka keskustelin asiakaspalvelun esimiehen kanssa.

      Minun piti tehdä varkaiden työ heidän puolestaan ja lähettää heille kyseinen kystapahtumatieto tililtäni.

      Aivan hullua, tässä minä selvin varkaiden varkauksia ja säästän heidän palkkakuluissaan tekemässä heidän työtään heille. Jotta he voivat tuottaa enemmän voittoa kyseenalaisista tekemisistään.

      Aivan hullua.

      Monet tässäkin ketjussa tai muissa sanovat että eivät jaksa muutamasta kympistä Klarnan kanssa tapella. Niistä muutamista kympeistä tulee kiva puro, kun niitä vaan tulee tarpeeksi monta. Minun mielestäni finanssivalvonnan - vai mikä onkaan oikea taho tulisi puuttua tähän.

      Ja olettteko huomanneet että edes Klarnan nettisivuilla ei voi tehdä mitään ellei rekisteröidy? Hullua sekin. Ja lupaa heille sometusmahdollisuutta kaikesta mitä mä teen. Höpsöä suorastaan.

      Klarna - ei ikinä.

      Voi kun muutkin välttelisi, niin saataisiin joku roti. Tässähän on sentään kyse finanssialan laitoksesta.

      Joku muu ala ei olisi yhtä säädelty, kuin luulisi että rahan kanssa tekemisissä oleva ala on. Ja näitä samankaltaisia valituksia- nyt kun ekan kerran näille Klarna-petusketjuille tulen - näyttää olevan olleen jo iät ja ajat. Sekin minua yllätti.

      Finanssivalvonta tai vastaava taho, lukisitteko näitä viestiketjuja, jotka kuulostaa uskomattomilta tämän päivän suomessa, mutta ovat täyttä totta. tekisittekö tarkastuksen kyseiseen yritykseen,, please.

      • Anonyymi

        Ai niin, mulla on päivitystä vielä tuohon edelliseen. Asiahan on edelleen auki ja edelleen prosessissa....

        Jatko-osa edelliseen.

        Kaivoin siis Klarnalle kuitin tilitapahtumasta, josta olen jo yli kuukauden Klarnan kanssa keskustellut ja lähetin sen heille sähköpostilla Klarnalle.

        Sain Klarnalta vastauksen, että sen lisäksi että
        - raha ei palaudu automaattisesti
        - rahaa ei saa takaisin asiakaspalveluun soittamalla
        - rahaa ei saa takaisin asiakaspalvelun esimiehelle puhumalla
        - rahaa ei saa takaisin myöskään sähköpostilla heille kaikki teidot lähettämällä

        Nyt jää nähtäväksi saako rahat takaisin netissä palautuslomakkeen täyttämällä. Kuulemma sinnekin täytyy laittaa liitteeksi mun heille kaivaaman tilitiedon tarkka liite.

        Mahdotonta on, ja uskomatonta.

        Kuluttajasuoja, please, auttakaa. Finanssivalvonta, please, tehkää jotain. Mikään mitä näissä ketjuissa käsitellään eikä minunkaan tapaukseni ei kestäisi tarkastusta, ei voi olla enää laillista.


    • Anonyymi

      Luin vähän matkaa näitä kaikkia kommentteja ja täytyy sanoa että mikä ihme teitä kaikkia vaivaa? Miulla on ollut ihan loistavat kokemukset klarnalta ja etsin nykyään aina kaupan jossa klarna on vaihtoehto koska se tekee kaikesta paljon helpompaa. Oon ladannut klarna sovelluksen ja sieltä näkyy kaikki niin selkeästi ja kivasti ja saa maksut hoidettua sitä kautta myös hyvin ja nopeasti kun tulee aika ne maksaa. Aloin siis ostaa kaikki tilaukset klarnan 14 päivän laskulle että jos joku juttu ei olekkaan sopiva tai tilauksessa oli jotain vikaa niin minun rahat ei ole missään jumissa eikä tarvitse rumpata niitä edestakaisin. Tämä on tosi ihana ja helpottava vaihtoehto että saan tilata tuotteet kotiin ja saan katsoa onko ne hyvät ja sitten vasta maksaa. Miulla ei ole mitään moitteita klarnalle vaan olen vaan kiitollinen he on helpottaneet elämääni paljon 🧡

    • Anonyymi

      Rahanpalautus ei todellakaan toimi. Multa on veloitettu kahteen kertaan sama maksu. Olen soittanut sinne kaksi kertaa ja vaaditaan kuittia. summa on 9,80.

    • Anonyymi

      Hei! Aivan samoja kokemuksia Klarnan kanssa. Tein ostoksen verkkokaupassa ja rahat lähti klarnalle, mutta tilaus ei mennyt läpi verkkokauppaan. Rahojen palautuksessa ensin sanottiin, että riittää että täyttää lomakkeen ja täytin sen. Sitten piti toimitella lisäksi kuitteja jotka olin jo 2 kertaan toimittanut. Nyt olen odottanut monta päivää eikä rahoja kuulu tai näy. Asiakaspalvelussa lupaillaan että tulevat mutta alkaa usko loppua ja nyt löysin tämän keskustelun. Kyse on kuitenkin melkein sadasta eurosta, niin tuntuu oikeasti varastamiselta. Klarna vei rahat tililtä, mitään tuotetta en saanut (koska klarnan maksusovellus ei yhdistänyt verkkokaupan sivuille ”teknisen häiriön” vuoksi) ja rahoja ei kuulu eikä näy takaisin. Ei tunnu kovin lailliselta, että joku voi vaan viedä rahat ja panatata niitä mielin määrin. Aion ottaa kuluttajansuojaan yhteyttä jos rahat ei tällä viikolla palaudu. Olisin myös kiinnostunut osallistumaan joukkokanteeseen yritystä vastaan.

      • Anonyymi

        Aivan sama minulla!! Käsittämätöntä. Oletko ottanut yhteyttä johenki?? H&m yritin ostaa tuotteita yli 74€. Yli kk sitten. Rahat meni, tilaus ei mennyt perille ja nyt tuntuu etten saa rahoja takaisin vaikka mitä tekisin. Ollut moneen kertaan yhteydessä.


    • Anonyymi

      Minulla Klarna on toiminut ostoissa aina hyvin. Olen tilannut muualtakin, kun suomalaisista verkkokaupoista ja saanut laskun ihan oikein ja maksanut sen pankin tai sovelluksen kautta. Myös viimeisin oma palautus Verkkokauppa.comin kautta (tuotepalautus, rikkinäinen) tuli tilille alle viikossa.

      Mutta rahojen palautus tyttären ostoksesta, joka maksettu väärällä viitteellä viime marraskuussa, odottaa palautusta yhä edelleen. Aina luvataan, että asia on käsittelyssä, mutta mitään ei ole tapahtunut, ei ole kysytty edes tilinumeroa, minne rahat palautettaisiin. Maksun tietoja on kysytty sen sijaan useita kertoja. Nuorelle toista sataa euroa on iso raha ja luottamus Klarnaan aikaisemmista hyvistä kokemuksista huolimatta alkaa kyllä mennä.

    • Anonyymi

      Piti tehdä tilaus h& m. Tilaus ei mennyt perille, rahat meni tililtä klarnalle heti. Soitin asiakaspalveluun, josta sanottiin palautuksen tulevan tilille pian automaattisesti. Ei kuulunut. Olen ollut yhteydessä chatissa pariin otteeseen. Tehnyt rahanpalautuskaavakkeen. Ei rahoja näy tilillä. H&m osto yrityksestä aikaa nyt yli 1kk. Rahoja ei palaudu 😤 yli 74€

    • Anonyymi

      Samanlaisia kokemuksia täällä. Ostin tuotteita Clas Ohlsonin verkkokaupasta, joka ohjasi maksun Klarnan kautta. CO ei pystynyt toimittamaan kaikkia tuotteita, mutta tililtäni meni veloitus koko tilauksesta tilauspäivänä. Kun hyvitystä ei näkynyt 10 päivän kuluttua, kirjauduin Klarnan appiin ja kävin jokseenkin hyödyttömän keskustelun chat-asiakaspalvelun kanssa. Kertoivat, että yleensä palautus tulee 2-5 pankkipäivän kuluessa, mutta joskus kestää pidempään.
      Hyvitys näkyi tililläni 24 päivää (16 pankkipäivää) myöhemmin. Miten #%&§≠ssä 5 euron palautukseen tarvitaan tuollainen aika? Ja olisiko palautus tullut lainkaan, jos en olisi kysellyt perään?
      Talouteni ei kaadu viiteen euroon, mutta ihan periaatteesta viimeinen kerta, kun ohjaan maksuni Klarnan kautta. Suosittelen muutakin välttämään.

    • Anonyymi

      Omat kokemukseni Klarnan kanssa asioinnista:
      Tilasin XXL:n verkkokaupasta tavaraa, jotka maksoin verkkopankkimaksuna heti tilausta tehdessä. Jouduin palauttamaan tuotteen ja myyjä kertoi että Klarna palauttaa maksun automaattisesti.

      Kuukausi meni ja eikä rahoja kuulunut. Klarnan verkkosivuilla ei ollut mitään hyödyllistä infoa miten saisi palautuksen etenemään ja asiakaspalvelun saaminen verkkosivun kautta vaati henkilötunnuksen kertomisen (melko epäilyttävää että keräävät henkilötietoja joita eivät oikeasti tarvitse). Päätin soittaa asiakaspalveluun.

      Jonotuksen jälkeen pääsin puhumaan ihmisen kanssa (yritti kysellä heti alkuun henkilötunnusta). Kertoi että eivät palauttaneet rahoja koska eivät tienneet mille tilille palautus tulisi tehdä. Tiesivät kyllä hyvin miltä tililtä maksu oli alunperin suoritettu. Asiakaspalvelija saneli verkko-osoitteen missä voisin näppäillä tuon samaisen tilinumeron, minkä jälkeen palauttaisivat rahat. Lisäksi hän saneli minulle jonkin salaisen numeron, minkä tarvitsin tilinumeron kertomiseen verkosivulla. Tuo numero ei ollut asiakastunnus, tilausnumero tai mikään muukaan Klarnan aikaisemmassa yhteydenpidossa näkyneistä tunnuksista.

      Sain siis lopulta kerrottua että voivat palauttaa rahat samalle tilille mistä maksu oli tehty ja sain jonkin ajan kuluttua rahani takaisin.

      Seuraavat asiat jäivät ihmetyttämään:
      1. Miksi eivät palauttaneet rahoja samalle tilille mistä maksu oli tehty?
      2. Miksi eivät ilmoittaneet (esim. sähköpostilla) että minulta vaaditaan toimenpiteitä ennen kuin suostuvat palauttamaan rahat?
      3. Miksi pyrkivät keräämään semmoisiakin henkilötietoja mitä eivät oikeasti tarvitse?
      4. Miksi verkkosivut oli suunniteltu niin, ettei hyödyllistä tietoa palautuksesta löytynyt vaan päädyin linkkejä seuratessa kiertämään vain kehää verkkosivuilla.

      Kaikesta paistaa läpi pyrkimys tehdä voittoa jättämällä palautukset maksamatta. Tähän oli pääasiassa kaksi keinoa:
      1. Eivät tehneet asian eteen yhtään mitään ennen yhteyden ottoa. Jos en olisi soittanut, en olisi koskaan nähnyt rahojani. Tarpeeksi pienten summien kohdalla palautuksen puuttuminen voi joiltakin jäädä huomaamatta ja asia unohtua.
      2. Palautuksen saaminen oli tehty tarpeettoman monimutkaiseksi (hämärät verkkosivut, pakotetaan jonottamaan puhelimessa). Jälleen, pienten summien kohdalla osa saattaa jättää prosessin kesken, koska katsoo että palautuksen saaminen vaatii liikaa aikaa ja vaivaa.

      Verkkokaupoilla itsellään kokemuksen Klarnasta ovat todennäköisesti täysin erilaiset (minunkin tapauksessa myyjä kuvitteli että Klarna palauttaisi maksun automaattisesti). Kaupat ovat siis Klarnan todelliset asiakkaat, joita kohtaan Klarnan kannattaa pitää palvelunsa mahdollisimman sujuvana. Yksittäiset kuluttajat ovat karjaa, joita kohdellaan näennäisesti hyvin, mutta joka paikkaan prosessia on piilotettu kohtia missä pyritään kasvattamaan todennäköisyyttä, että saisivat pidettyä itsellään rahoja jotka oikeasti eivät Klarnalle kuulu. Todennäköisesti käyttävät paljon resursseja tähän tasapainoiluun että missä vaiheessa ihmisten huijaamisesta tulee liian läpinäkyvää.

      Itse olen pyrkinyt viestittämään verkkokaupoille etten halua tehdä ostoksia, jos Klarna on ainoa heidän tarjoamansa maksun välittäjä. Lisäksi olen maininnut että heidän kannattaisi olla tietoisia Klarnan epärehellisistä toimintamalleista ja miettiä haluavatko tukea tuon kaltaista toimintaa. Omat rahani ovat näiden kauppojen ulottumattomissa, jotka ummistavat silmänsä Klarnan toiminnalta.

      • Anonyymi

        Tuo kaikki turha on ehkä rakennettu, jotta ihmiset peruisivat rahojen vaatimisen.

        itsekin maksoin kaksi mielestäni aiheetonta muutaman kympin laskua. Kirjoitin mielestäni aiheetonta, tilailen niin paljon että en aina ole ajan tasalla, tällä hetkellä tulossa yli 20 pakettia.

        Mutta kun maksoin ne 2 "aiheetonta", niin yksi todiste on siitä, kun sittenkin 6-7 kk jälkeen kysyivät tilinumeroa ja aivan oma-aloitteisesti palauttivat toisen laskun summan.

        Itse katsoin että en jaksa aina vaan vastailla uusiin kysymyksiin, mieluummin maksan muutaman kympin laskut.


      • Anonyymi

        Vastaus pohdintaasi 1). Klarna halusi saada selville myös muiden pankkitiliesi tiedot (heidän ehdoissa lukee litanniat, miten saavat ihan kaikki samat tilisi tiedot itselleen kuin mitä itsekin näet omassa verkkopankissasi tiliisi kirjaituneena). Tästä syystä he eivät hoitaneet asiaa rehellisesti, nopeasti ja vaivattomasti. Kieroilun ja odotuttamisen kautta he saavat ihmisistä kaikki yksityiset tiedot itselleen ja huijausten kautta rikastuttavat lisää pankkibiljoonayritystään. Tämä pitäisi kieltää lailla, mutta taotaa olla niin että valtioiden johdot ovat yhtä korruptoituneita kuin nämä bisnespankitkin. Mediakin vaikenee tästä kaikesta, joten sekin kuuluu samaam korruptiojärjestelmään.
        Suuryhtiöiden, globaalien pankkien ja valtiojohdon korruptio kasvaa kasvamistaan eikä kukaan ole suojelemassa taviskansalaisen oikeutta.


    • Anonyymi

      Klarna varoitus , on vain huonoja kokemuksia.
      Klarna rahoituksella en ainakaan osta ja yritän välttää kauppoja joissa Klarna.

    • Anonyymi

      Pelkkää huijaista...maksoin koko laskun mutta vaativat ties mitä selvitustä siitä !!!Älä vaan tilaa...jatkuva vaatimusrumba eivätkä selvitä mitään vaikka olet maksanut. Kuluttajasuojaan pakko otta yht !!😐🤔😐korkoja perivät mielin määrät mutta eivät ota vastuuta mistään...mikä rumba🤔😐😡😡😡

    • Anonyymi

      En minäkään...enää ikinä !!!😡😡😡

      • Anonyymi

        Ostin Temulta tavaraa JA MAKSOIN NE HETI PANKKITILILTÄNI, kunnes eräiden tavaroiden osalta en niitä saanutkaan vaikka olin heti maksanut. Temu oli pahoillaan ja ilmoitti, että Klarna palauttaa rahat ja antoi siitä tositteen. Klarna laittoi rahanpalautuslomakkeen. Täyitn sen ja jäin odottamaan.Hups. Klarna ilmoitti tilinumeroni olevan virheellinen, Olen nyt 10 kertaa laittanut kaikki tiedot oikein, mutta aina tulee ilmoitus ettei voida hyväksyä tilinumeroani. En ole idiootti. Näyttää siltä, että Klarna rikastui n ,65 e kohdaltani,Kiitos . Tähän loppuivat verkkokaupoista ostoni yhden epärehellisen vuoksi. T.PETTYNYT


    • Anonyymi

      Nettisivuilla kauniisti kerrotaan, kuinka 'ottavat vastuun' huijaustilanteissa. Höpöhöpö. Saisivat tarkemmin seurata, minkälaisten firmojen kanssa tekevät yhteistyötä,se olisi vastuunottamista. Läheiseni haksahtanut tilaamaan huijarifirmoilta, joita ei löydy (enää) edes netistä. Yhdestä kovasti varoitellaan kyllä keskustelupalstoilla. Klarnan asiakaspalvelu väistää vastuuta, pyytävät olemaan yhteyksissä noihin firmoihin (kuinka?), jotain lisäaikaa laskuille muka antoivat selvittämistä varten, sen jlk. perintään nopeasti, niin eivätpähän enää ole vastuussa. 'juu, nyt ei enää olla vastuussa kun ehtinyt perintään mennä nämä, voi voi, harmillista'. 'Ettekö muka ole saaneet muita ilmoituksia näistä kys. firmoista? Kun ovat täyttä huijausta'. 'No en nyt osaa sanoa, ei mitenkään varsinaisesti.' (haha). Erittäin epämääräistä toimintaa kaikkinensa, tässä vain pääpiirteet. Vastuullinen firma tekee edes jotain alkeellista selvitystä 'yhteistyökumppaneistaan', näin oletan. Klarna ei tällainen firma ole, vaikka nettisivut kauniita lupailevat. Kuluttajansuojaviranomaisille lähtee ilmoitus! Saisivat antaa varoituksen toimintaperiaatteista, ei pitäisi olla ylivoimainen työ selvitellä vähän kökköfirmojen taustoja ennen yhteistyöhön hyppäämistä, mainehaitan luulisi merkkaavan Klarnallekin jotain? Nuo huijausfirmat haisevat kauas, Klarnalla pitäisi olla asiantuntemusta ne erottaa. Eivät välitä, koska hyötyvät. Tjsp.

    • Anonyymi

      Tilasin miesystävälle keväällä syntymäpäivälahjan, maksoi Klarnalla. Tuotetta en ole saanut, rahoja yritän saada takaisin. Vaativat valtakirjaa maksetusta tuottesta. Klarnalla ei kannata kenenkään maksaa tuotetta!!!

    • Anonyymi

      Samantapaisesti minulta. Aina uusia selvityksiä myyjältä ym. Mistä minä sellaisia saan, kysyn vaan.

      Hieman vältän yrityksiä joilla Klara , enkä koskaan ajattelisi luottaa Klaaraan.

      Vaikka ei ole talouskysymys, raha-asioissa huijatuksi tuleminen ei ole miellyttävää.
      Ei, vaikka sen summan tienaisi tunnissa.
      Mutta rahan löytäminen on ihanaa vaikka vaan 2 euroa.

    • Anonyymi

      tilasin wish nettimyynnistä 4 kk tavaraa nyt klarna ilmoittaa että olen ostosksitani heille velkaa 53 e ,jos kauppa on minun ja wishin välinen mitä vittua se klarnalle kuuluu ja olenko pyytänyt niitä välistävetäjäksi,ja mistä minä tiesin että niin käy???,wish kaupan olisi pitänyt ilmoittaa että klarna ujuttaa kätensä rahoihini minun tietämättä !! en olisi ostanut mitäään wishiltä josolisin tietänyt 3mannen ospuolen väliintulosta ei se ole enäää halpaa tavaraa ostaa kiinasta , entiedä maksanko klarnalle maksuja kun en saa kysymyksiini vastausta ja suoraan kysymykseen ei vastata kuin kierrellen ja kaarrellen ja kun näin käy niin silloin ollaan rikollisten kanssa tekemissä ålkää maksako niille mitäään kun suoraan kysymykseen et saa vastausta ostakaa kivijalka liikkeestä kaikki tavaranne

      • Anonyymi

        Lopetin tilaukset wish.commista. Paljon paremmin ja halvemmalla tulee best.aliexpress.com

        best.aliexpress.com toimiin todella hyvin varsinkin myt berotusaikana, Tavarat tulee euroopan halki ja virosta suomeen. Useat tulevat alle 4 viikossa, kun wish meni usei yli 6 viikkoa.


    • Anonyymi

      Ostin verkkokaupasta vaatteita. Luulin maksavani tuotteet suoraan yritykselle, mutta välissä olikin Klarna. Maksu näytti menevän läpi, kunnes ostokori ilmestyi uudelleen näytölle ja tuotteet pyydettiin maksamaan uudelleen. Kuitenkin tililtä oli veloitettu jo maksu kertaalleen. En tietenkään toista kertaa maksanut. Soitin yritykseen, josta vaatteita yritin tilata. Tilaus ei ollut tullut heille saakka, eikä myöskään rahat. Sain sitten Klarnalta pahoitteluviestin, että teknisen häiriön vuoksi maksu keskeytyi ja rahat palautetaan parin päivän sisällä. Rahoja ei viikossa tullut. Chattasin Klarnaan, siellä sanottiin ettei maksuani näy ollenkaan ja odota vielä pari päivää. Mitään ei kuulunut, olin taas yhteydessä Klarnaan. Sieltä sanottiin, että edellisen yhteydenoton jälkeen takaisinmaksu on käynnistetty (vaikka rahoja ei edell.kerralla sieltä löytynytkään). Parissa päivässä rahat luvattiin, kuitenkin max. 10 päivää kun takaisinmaksu oli jo käynnistetty. Eipä ole rahoja näkynyt edelleenkään. Ei varmaan jää muuta mahdollisuutta kun tehdä rikosilmoitus ja olla kuluttajasuojaan yhteydessä. Se on varma, että en osta mistään enää mitään, jos sivustolla on mainittuna Klarna. Onneksi olen ottanut kuvankaappaukset keskusteluista Klarnan henkilöiden kanssa.

      • Anonyymi

        Minulla pyydettiin runsaan 1 kk kuluttua maksua ostoksista joita en mielestäni ollut tilannut ja joita ei näkynyt kaupan ostoshistoriassa.
        Nyt vältä kauppoja joissa on Klarna. Ei aikuisena ole syytä tehdä itselleen harmia.


    • Anonyymi

      Klarnan asiakaspalvelu ei toimi millään tavalla , chatrobotti vastaa kaikkiin kysymyksiin samalla tavalla.
      Sähköpostiin ei vastata , eikä puhelin-numeroon jonka ovat ilmoittaneet.
      Klarnan henkilökunta ja johto ovat sellaisia joita ei omalla nimellään tavoita mistään.

    • Anonyymi

      Juuri näin on. Klarnan asiakaspalvelu ei toimi millään tavalla , chatrobotti vastaa kaikkiin kysymyksiin samalla tavalla. Aina pitäisi selvittää kaupasta tietoa lisää, kysely ei lopu lainkaan.
      Ihme ja kumma sain yhden ostoksen rahat sitten 6-8 kk kuluttua aivan pyytämättä , kysyttiin vain tilinumeroa.
      Maksoi ensin kaikki, kun oli siihen varaa, ei perheellinen jaksa käydä oikeudenkäyntejä.

    • Anonyymi

      Ja sama homma jatkuu edellee ,venkoilua ja selittelyjä jokaiselta niin kutsutulta asiakaspalvelijalta oma versio. Ja itsellä tapaus jossa verkkopankkimaksu joka lähti tililtä sekä ilmoitus jotta uusittava ostos jolloin lähti toisen kerran ilman jotta tilaus olisi mennyt läpi .
      JOTEN VARO TÄTÄ KYSEISTÄ KLARNA YRITYSTÄ !!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      SILLÄ VAIKKA HEIDÄN VIRHEENSÄ , ALKAA ASIAKKAAN POMPOTTELU RAHOJEN TAKAISIN PALAUTUKSESSA.

    • Anonyymi

      Olen täysin samaa mieltä.
      Toki 90 % pitää saada asiansa oikaistua ja niin varmaan 𝗞𝗹𝗮𝗿𝗻𝗮𝗻 kanssakin on. Mutta kuinka monelta viivytellään ja kuinka moni väsyy valittamaan.
      Ja kuinka moni ei saa koskaan rahojaan. < siinäpä kysymyksiä.

      "𝗘𝗻 𝗼𝗹𝗲 𝘁𝗮̈𝗺𝗺𝗼̈𝗶𝘀𝗲𝗲𝗻 𝗦𝘂𝗼𝗺𝗲𝘀𝘀𝗮 𝘁𝗼𝘁𝘁𝘂𝗻𝘂𝘁. 𝗣𝗮𝗻𝗸𝗶𝘁 𝗼𝗻 𝘆𝗹𝗲𝗲𝗻𝘀𝗮̈ 𝗼𝗹𝗹𝗲𝗲𝘁 𝗹𝘂𝗼𝘁𝗲𝘁𝘁𝗮𝘃𝗶𝗮 𝗷𝗮 𝗸𝗮𝗶𝗸𝗸𝗶 𝗺𝘂𝘂𝘁𝗸𝗶𝗻 𝗿𝗮𝗵𝗮𝗮 𝗸𝗮̈𝘀𝗶𝘁𝘁𝗲𝗹𝗲𝘃𝗮̈𝘁 𝗹𝗮𝗶𝘁𝗼𝗸𝘀𝗲𝘁. 𝗟𝘂𝗼𝘁𝘁𝗼𝗸𝗼𝗿𝘁𝘁𝗶𝗳𝗶𝗿𝗺𝗮𝘁 𝗺𝘆𝗼̈𝘀.

      𝗞𝗹𝗮𝗿𝗻𝗮𝗻 𝗸𝗮𝗻𝘀𝘀𝗮 𝗼𝗻 𝘁𝗼𝗶𝘀𝗶𝗻."

    • Anonyymi

      Ei tartte erikseen varoittaa, sulkihan tää on koko ajan.

    • Anonyymi

      Ihan tuore kokemus Klarnasta. Tilasin melko hinnakkaan tuotteen Marimekolta. Vaate oli väärän kokoinen, joten palautin sen heti. Tyhmyyksissäni olin maksanut tilauksen heti Klarnan kautta. Sain Marimekolta kuittauksen palautuksen vastaanottamisesta ja Klarnasta kuittauksen tuotteen maksusta ja palautuksen kuittauksen saamisesta Marimekolta. Samassa kerrottiin, että rahan palautuksesta tulee ohjeet myöhemmin (!). No tulikin viikon päästä. Täytin lomakkeen, mutta joku palautustunnus puuttui tai oli väärin. Klarnan lomakkeessa oli useampiakin koodeja, mutta ei yhtään samalla termillä. Kun 6. täyttämäni palautuspyynnön tuli bumerangina takaisin, niin älysin viimein olla Klarnan yhteydessä ja kysyä koodia. No se oli heillä (!) ja sain sen. Tein 7. palautuspyynnön ja ilmoitin, etten enää koskaan käytä heidän palvelujaan ja myös reklamoin Marimekolle. Vihdoin toki sain rahat takaisin. Reklamaatio Marimekolle on nyt tehty Klarnan huonosta palvelusta. Klarnan kautta en missään tapauksessa maksa enää mitään.

    • Anonyymi

      Niin en ole vuoden 2017 jälkeen erehtynyt maksamaan kertaakaan ostoksia enää klarnan kautta. Muutaman kaupan olen poistanut joista hankin ja tilalla toiset joissa tuttu ja hyvä PayPal kuten jo 2000 luvun alkupuolelta lähtien sitä käyttänyt.

      Terveisin
      Ketjun aloittaja

    • Anonyymi

      Klarna laittoi perintään laskun joka oli maksettu. Kuukausien ja kymmenien viestien jälkeen rahat palautui, mutta ei tietenkään sitä perintäkulua. En myöskään maksa mitään Klarnan kautta ja on boikotissa Klarnaa käyttävät liikkeet. Äärimmäisen huono kokemus.

    • Anonyymi

      Varoitus elkää ihmiset kätttäkö Klarnaa missään nimessä. Kyykyttävät asiakkaita omien virheidensä johdosta. Toiminta on sikamaista antavat ensin luotolla tavaraa lupaavat osamaksulla mutta yhtäkkiä alkavatkin kynimään sinua mielivaltaisesti kyse on kiskonnasta. Elkää hyvät ihmiset missään nimessä luottako tähän Klarnan osamaksuun. Joudun heidän mielivaltansa takia siirtämään laskun joustoluotolle.

    • Anonyymi

      Klarna on loisfirma ja kusettaa räikeästi asiakkaita. Tyhmä olet jos tilaat Klarnan kautta.

    • Anonyymi

      Näköjään sellainen kuin Unelmatalo 24 ja Drommehus.24 ovat samassa huijausjengissä mukana. Olen odottanu yli 10 päivää tilaustani eikä mitään elettäkään sieltä.

    • Anonyymi

      No joo, Päätimme Nordean asiakaspalvelun kanssa että nyt pistetään seis tuolle huijaukselle!

    • Anonyymi

      se on totta, Klarna ei palauta rahoja takaisin, jotka olen erehdyksissä maksanut heidän tilelle, itse ilmoittavat että suoritus on , mutta minulla ei ollut mitään velkaa heille.
      en ole saanut rahojani takaisin

    • Anonyymi

      Klarna on myös petos-pulju. Ei palauta rahoja, vaikka en ole vastaanottanut tilaamaani tuotetta, vaan posti palautti paketin lähettäjälle.
      Syy siihen miksen ottanut pakettia vastaan, on se, että toimitusehdot ei pitänyt paikkaansa. Piti olla "nopea toimitus". Tilasin 23.11.2021 ja lähetys saapui postiin 5.1.2022.
      En tiennyt olevani tekemisissä Kiinan kanssa. Tilauksen tein Lasana puljulta, joka sittemmin katosi verkosta. Tilale tuli Celestes, joka kuulemma ostanut k.o. puljun. Samanlainen petospulju tuntuu olevan sekin.
      Eivät tunnusta saaneensa lähetystä takaisin.
      Olen lähettänyt postin seuranta kuitin heille sekä Klarnalle, mutta ei auta.
      Klarna ei palauta rahaa..

    • Anonyymi

      VAROKAA Klara pankkia!

      Olin maksamassa erään suomalaisen ihan luotettavan kaupan ostoksiani. Kyseinen kauppa käyttää verkko-ostoissa vain Klaraa, joka ei olekaan siltä miltä näyttää. Ennen maksutapahtumaa aloin kuitenkin lukea ehtoja, joihin minun pitäisi suostua, jos maksan Klaran kautta kyseisen kaupan ostot. Olin järkyttynyt Klaran ehdoista (itse kaupalla oli normaalit ehdot, joihin ei kuulunut kaiken mahdollisen tiedon kerääminen , toisin kuin Klaralla).

      Klara kerää kaiken mahdollisen tiedon henkilöstä, jotka ovat ns pakotettuja käyttämään heidän palvelujaan (esim. jos verkkokauppa ei käytä muuta tahoa). Klara olisi voinut seurata myös pankkitilini (jolla oli tarkoitus maksaa verkkopankissa) kaikkia tietojani ja tilitapahtumiani useiden kuukausien ajan ostosta. Toisin sanoen Klara näkisin kaikki tiedot tililtäni, jotka itsekin näen (aina palkasta lainoihin asti). Lisäksi sille olisi pitänyt antaa suostumus kaiken mahdollisen sille kuulumattoman tiedon keräämiseen. Tässä vain pieni osa siitä, mitä tietoja Klara keräilee : Nimi, syntymäaika, sosiaaliturvatunnus, titteli, ammatti, sukupuoli, laskutus- ja toimitusosoite, sähköpostiosoite, matkapuhelinnumero, kansalaisuus, ikä, tulotiedot jne.
      Tiedot taloudellisesta tilanteestasi - Esimerkiksi tiedot tuloistasi, mahdollisista luotoista, suorittamattomista maksuista ja aiemmista luottojen hyväksynnöistä.mitä palvelua tai palveluja ja mitä eri toimintoja olet käyttänyt ja miten olet käyttänyt niitä. Tämä sisältää tietoja erääntyneistä ja aiemmista veloista, takaisinmaksuhistoriastasi ja henkilökohtaisista mieltymyksistäsi. Arkaluonteiset henkilötiedot - Arkaluonteisia henkilötietoja ovat tiedot, jotka paljastavat uskonnollisen vakaumuksen, poliittiset tai filosofiset näkemykset, ammattiliittoon kuulumisen tai jotka sisältävät tietoja terveydentilasta, sukupuolielämästä tai seksuaalisesta suuntautumisesta. Tiedot siitä, miten olet vuorovaikutuksessa kauppojen kanssa, kuten oletko vastaanottanut tuotteita ja minkä tyyppisessä kaupassa asioit. Laitteen tiedot - IP-osoite, kieliasetukset, selaimen asetukset, aikavyöhyke, käyttöjärjestelmä, alusta, näytön kuvatarkkuus ja vastaavat tiedot laitteesi asetuksista. Tiedot muista pankkitileistäsi ja muuntyyppisistä tileistäsi (kuten korttitileistä), jotka päätät yhdistää palveluun, sekä tiedot, kuten tilinumero, pankki, yhdistettyjen tilien aiemmat tapahtumat, saldot ja varat. Tapahtumailmoittautumiset sosiaalisessa mediassa: Profiilitietosi sosiaalisen median tililtäsi sekä yritystiedot, kuten työnantajasi nimi, osoite ja yritystyyppi.
      Lista vaan jatkuu.
      Jätin ostamatta kyseisestä kaupasta, koska ainoa vaihtoehto oli tehdä verkkomaksu Klaran kautta. Lukekaa ihmiset ehdot, ennen kuin maksatte ostonne ja suostutte kaikkeen. Tuo pankki on sitä paitsi Ruotsissa ja sen toimitusjohtaja on joku suht biljonääri nuori Sebastian Siemiatkowski.

    • Anonyymi

      Klarnaa ei kannata käyttää, nettitoiminta kuppaa rahat, joiden palautusta saa jäädä odottelemaan.

    • Anonyymi

      Kauppa joka käyttää Klarnaa pyytää maksamaan tuotteen uudestaan ja uudestaan. Maksoin 2 kertaa, meni harakoille, 2kertaa varasti rahat tililtä, 3.kerralla onnistui maksu. Eli 3.kertaa ottaneet maksun, samoista tuotteista siis KLARNA, painakaa mieleenne ja karttakaa. Rahoja ei palautuksena vielä näy! Ensin sanoivat 2 pv palautus ja ehkä 14pv,täysiä varkaita. Väittävät ettei ole heidän syy, että kehtaavat.

    • Anonyymi

      Ongelma on se kun ostat Klarna maksunhoitajana, se ottaa rahat tililtä, eikä ilmoita sitä kauppaan, josta asiakas osti tavarat. Kauppa jää hopisemään oston epäonnistumista. Vaikka Klarna on kupannut rahat siltä ja minulta!Tästä täytyisi tehdä rikosilmoitus Ruotsin poliisille ja kuluttajansuojaan. Eikös se ole ruotsalainen firma.

    • Anonyymi

      XXL-kaupasta tilasin ja maksoin luottokortilla... palautin osan, mutta Klarnalta olen odottanut rahoja takaisin jo kolme viikkoa.

    • Anonyymi

      Sama juttu. XXL:stä tilasin ja jouduin palauttamaan. Hyväksytty palautus ilmoitus tuli, mutta ei ikinä rahoja takaisin. Joku tässä Klarnassa mättä ja pahasti. Eikä ollut ensinmäinen kerta nyt vaan oli sadoista euroista kyse.

    • Anonyymi

      Sama. "Epäonnistunut" maksu ja rahat lähti tililtä. Useampi kuukausi mennyt ja en ole saanut rahoja takaisin.

      • Anonyymi

        Minä tein eilen myös ison tilauksen Tokmannille (yli 300€). Tilaus keskeytyi maksuvaiheessa ja vain rahat lähti, mutta tilaus ei mennyt ikinä perille asti. Olin välittömästi klarnaan yhteydessä ja he sanoivat että maksu ei vielä näy heillä, vaikka muut eilen tehdyt maksut kyllä näkyvät.. mitä aiempia kommentteja täältä luin, niin taitaa olla pitkä aika odottaa rahoja takaisin. :(
        Ärsyttää!!
        Tokmannin vastaus oli että tilaus ei ole tullut heille asti ja klarnan pitäisi rahan palautus hoitaa automaattisesti. Saapa nähdä. Asiakaspalvelijat ainakin ovat tärkeitä ja vastaavat ympäripyöreästi vain osaan kysymyksistä...


    • Anonyymi

      Sama paska jatkuu 2023

    • Anonyymi

      Klarna kiertelee ja kaartelee ja ei maksa palautusta. Verkkokauppa on todennut, että ovat palauttamani tuotteen saaneet jo tammikuussa 2023 ja ovat Klarnalle palauttuneet maksamani rahat. Nyt Klarnalta tuli viesti, että olen heidän mielestään saanut jo rahat verkkokaupalta ja ilmeisesti Klarnaltakin, koska lähettävät parin päivän sisällä kuitin minulle. Mahtavaa, ei rahoja, mutta saan tekaistun kuitin. Sitä siis odotellessa. Olen ollut kuluttajavirastoon yhteydessä ja teen rikosilmoituksen petoksesta kohta puoliin. Eletään hyvinvointivaltiossa ja rahalaitos voi toimia Suomessa näin. Luottamus tähän putiikkiin mennyt täysin.

    • Anonyymi

      Usein en ole k.o firmaa käyttänyt mutta aina se on toiminut. Myös palautusten osalta. Turhaa haukkumista täällä taas.

    • Anonyymi

      Eipä toimi rahojen palautus Klarnalla, jos ei itse anele rahojaan takaisin.
      Maksoin ostoksen klarnalla, mutta tilaus ei mennyt läpi, mutta rahat lähti. Luvattiin, että palautus tapahtuu automaattisesti. Ei tapahtunut. Jos en itse olisi ottanut yhteyttä parin viikon odottelun jälkeen, niin ilmeisesti olisivat vaan pitäneet rahat.
      Tai en tiedä vielä, vaikka pitäsivätkin. Täytin vasta äsken heidän rahojenpalautuspyyntölomakkeensa...

      • Anonyymi

        Sama juttu, ei kuulu palautusta. Maksutapahtuma epäonnistunut ”teknisen vian” vuoksi, rahat kyllä lähti. Nyt neljä viikkoa kulunut…


    • Anonyymi

      Täysin sama juttu täälläkin. ”Teknisen vian” vuoksi tilaus ei mennyt loppuun, rahat kyllä lähti tililtä. Palautusta odoteltu neljä viikkoa.

      • Anonyymi

        Eilen tilasin. Tilaus ei mennyt läpi, mutta klarna vei rahat. Otin yhteyden tilauksen toimittajaan. Sieltä oltu klarnaan yhteydessä. Klarnasta luvattu palauttaa automaattisesti rahat. Nyt kun luin teidän viestejänne, uskon että saan heittää hyvästit 84 eurolle, jotka tililtä otettu. Toivottavasti olen väärässä. Eka ja viimeinen kerta, kun klarnan kautta maksan mitään.


    • Anonyymi

      Jos Klarnan kanssa ongelmaa ota yhteys kuluttaja-asiamieheen, alkaa rahat palautua.

    • Anonyymi

      Ostin suomalaisesta verkkokaupasta kaftaanin ja pääpyyhkeen. Jälkimmäisen palautuslomakkeessa ongelmia ja otin suoraan yhteyttä myyjäliikkeeseenkin.
      Palautin tuotteen maksamalla itse postimaksun. Parin viikon kuluttua tuli oli tililleni tullut ulkomaan maksu Ruotsista oudolla summalla. Tuotteen hinnasta oli vähennetty postimaksu koska tilauksen arvo oli ollut sen verran suuri, että alkuperäinen lähetys 0€. Selvisi ottamalla yhteyttä verkkokauppaan sekin sitten, että oli heidän palautusehdoissaan. Tarkistin huvikseni ehdoista nyt, että lukeeko siellä ulkomaanmaksusta palautusten yhteydessä mitään. Eipä lukenut. Saapuvan maksun kulut veloitetaan erikseen saajalta, eli tililtäni näkyi seuraavana päivänä vielä 7€ veloitus saapuneesta maksusta. Lopputuloksena se, että maksut palautuksesta olivat lähes samat mikä oli sen tuotteen hinta. Pieniä summia, mutta enpä enää tilaa mitään kyseisestä liikkeestä. Lisäksi viestien vaihto omistajan kanssa on ollut hänen osaltaan sen tasoista piilokuittailua, että varmasti en ole ainoa heihin pettynyt. En edes ole Klarnan asiakas. Myyjäliike ilmeisesti on. silti käyttää kommenteisaan " me palautamme tilillenne".

      • Anonyymi

        Mistä liikkeestä on kyse? Tietää muutkin kiertää kaukaa.


    • Anonyymi

      Kuten jo joku ylempänä kertoikin, Klara saa käyttöönsä KAIKKI henkilökohtaiset tietosi ja näkee KAIKKI pankkitilisi tiedot (lainat, tilitapahtumat, velat, kaikki!!!) kun maksat ostosi Klaran kautta. Tietosi eivät ole heidän käytössään vain maksuhetkellä, vaan kauan sen jälkeenkin. Lukekaa ehdot ennen maksamista. Sieltä näette ihan itse, mikä valta heillä on saada teistä kaikki tiedot, jos käytätte Klaraa.

      Pankin omistajia ovat uutta luciferistista maailmanjärjestys tyranniaa ajavat biljonäärit, joten ei ihme, että he keräävät ihmisten kaikki henkilökohtaiset tiedot itselleen. Kun he saavat kansalaisten tiedot, heillä on vieläkin enemmän valtaa ohjata heitä haluamaansa suuntaan ja rikastua entisestään.

      Kukaan ei tunnu välittävän, miten suuryhtiöt, pankit ja valtio kajoaa hyvinkin yksityisiin asioihiin ja kaappaa kaikki arimmatkin tiedot ihmisistä itselleen. Alkaa muistuttamaan kommunismia. Ihmettelen,miten myös suomalaiset pienyritykset ovat Klaran kaltaisten liiketoimijoiden kanssa yhteistyössä. Kannattaa kysyä muuta tapaa hoitaa maksu kuin Klaran kautta.

    • Anonyymi

      Käytännössä Klarna ottaa kaikki oikeudet yksilön tietoihin itselleen sopimuksessaan, mutta vie yksilöltä samalla kaikki oikeudet vaikuttaa yksilön omiin asioihin. Klarnan Tietosuojaseloste on synkkää luettavaa ja siinä käytännössä annetaan kultavadilla pois kaikki yksityisyys (Klarna saa selvittää niin tulot, uskonnolliset ja poliittiset näkemykset kuin seksuaalisen suuntautumisen ja työpaikankin jne.). Tässä ote Klarnan omasta tietosuojaselosteesta (joka jokaisen pitäisi lukea) kohdasta, jossa se saa henkilöstä kaikki nämä tiedot silloin kun hlö maksaa Klarnan kautta jollekin kaupalle ostoksensa. Klarna saa mm. seuraavat tiedot sinusta : "Personal Finance: Tiedot muista pankkitileistäsi ja muuntyyppisistä tileistäsi (kuten korttitileistä), jotka päätät yhdistää palveluun, sekä tiedot, kuten tilinumero, pankki, yhdistettyjen tilien aiemmat tapahtumat, saldot ja varat.

      Tapahtumailmoittautumiset sosiaalisessa mediassa: Profiilitietosi sosiaalisen median tililtäsi sekä yritystiedot, kuten työnantajasi nimi, osoite ja yritystyyppi."
      Pääsy pankkitilin kaikkiin tapahtumiin on pahin. Aikarajaa ei määritellä vain ostohetkellä tapahtuvaksi. Lähes yhtä paha on pääsy kaikkiin arkaluontoisiin henkilötietoihin, joista on pitkä luettelo heidän selosteessaan. Klarna tekee ilmeisesti jokaisesta palvelunsa käyttäjästä käyttäjätilin, johon se kerää aina vain lisää tietoa henkilöstä ja hänen varallisuudestaan jne. ostojen mukana.
      Koska Klarna on ruotsalainen pankki, niin ilmeisesti Suomen lait ja säännöt ovat siltä kierrettävissä?
      Vai miksi suomalaiset päättäjät sallivat tällaista?
      Pankin nykyinen johtaja on nuorehko puolalaistaustainen biljonääriksi päässyt ruotsalainen sälli, jota Maailman Talousfoorumin sivutkin esittelevät. Varsin kiinnostavaa tuokin asia.
      Miksi nykyään kaikki yksityisyys viedään suuryhtiöiden, suurpankkien ja globaalien toimijoiden käsiin...

    • Anonyymi

      Sama homma, ostin XXL:n verkkokaupasta tuotteen joka rikkoontui takuun puitteissa, palautin tuotteen ja kun samaa ei löytynyt tilalle, lupasivat palauttaa rahat kahden viikon kuluessa, meni kaksi viikkoa eikä mitään kuulunut, olin yhteydessä ja taas toiset kaksi viikkoa. Seuraava vastaus neljän viikon jälkeen, emme voi tehdä mitään täällä verkkokaupan puolella eli kääntykää klarnan puoleen, klarnan selitys oli joku tekninen vika, nyt pitää täyttää ihmedokumentteja 20-numeron sarjalla tietoja ostoksesta, tlinumeroa, sähköpostia ym. ja vielä odottelua kaksi viikkoa. ÄLKÄÄ OSTAKO MITÄÄN KALLIIMPAA XXL-MYYMÄLÄSTÄ JOS EPÄILETTE TUOTTEEN LAATUA TAI RAHOJENNE KOHTALOA KUN TAKUU TAI PALAUTUS ON KYSEESSÄ!!

    • Anonyymi

      Maksoin Klarnan kautta melko tyyriin kellon. No, eipä se maksu sitten tietenkään rekisteröitynyt heille, vaikka tililtä oli veloitettu kellon hinta. Notta nyt sitten tapellahan, kerpele!!
      Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun olen sen firman kanssa missään tekemisissä.

    • Anonyymi

      En suosittele, ei hyvää sanottavaa

    • Anonyymi

      Ei edelleenkään mitään syytä käyttää maksupalveluyhtiö Klarnan palveluja. Maikkarin uutinen kertoo kuinka yhtiö alisuoriutuu tällä kertaa asiakaskommunikaatiossa kelvottomalla konekäännöksellään.

      Epäselvyydet ratkesivat lopuksi asiakkaan eduksi – koska MTV otti Klarnaan yhteyttä ja kertoi tapahtuneesta! Tällaiset "palveluyhtiöt" pelkäävät vain huonoa julkisuutta, joten he eivät tee asiakkaan hyväksi mitään ellei tämä voi uhata asia päätymisellä valtamediaan.

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tilausongelmia-selvittanyt-laura-sai-klarnalta-hyvin-hammentavan-viestin/8798196#gs.6ysp59

    • Anonyymi

      Juu maksoin tässä lähemmäksi 100e 2 kertaa. . Nyt pitäis palautejuttuja tehä. Eniten vituttaa iso summa jonka laitoin.. Tulenko saamaan rahoja ikinä? Tuskin.

    • Anonyymi

      Klarna pitäisi haastaa oikeuteen, ei palauta rahoja vaikka myyjältä olen hyvityksen saanut, jonka ovat Klarnalle tehneet jo elokuussa 2023

    • Anonyymi

      Itselleni ja myös tyttärelleni on näin käynyt. Jos maksat ostoksia klarnan kautta, ja palautat tuotteita, klarna ei palauta rahoja. Ei kannata käyttää klarnaa, se kieroilee. Vastuu kaupanteossa ei näköjään klarnan kautta tilatessa ole kellään. Ei tuotteen toimittajalla, eikä varsinkaan klarnalla. Mielestäni klarna joutaisi lopettamaan koko toimintansa, koska, se ei perustu rehellisyyteen.

    • Anonyymi

      Täysin samaa mieltä, 14 päivää odottanut rahoja Klarnalta, vakuutettiin aiemmin että matkalla ovat ja max 10 arkipäivää menee (!!)! Nyt kun soitin niin ovat järjestelmässä kuulemma tökänneet johonkin (en saanut kysymälläkään tietää mihin) ja joudun tekemään netissä vielä jonkun lomakkeen, nyt itse rahoja kyseltyäni, että saisin ne takaisin.

    • Anonyymi

      Tämäkin on varoitus valuuttarampista. Se on kaksisuuntaista kuten valtakin ja välinpitämättömyys.
      ei mulla juuri muuta.

    • Anonyymi

      Vittuuuu ei toimi rahanpalautus

    • Anonyymi

      Sama juttu

    • Anonyymi

      Itselläni myös juuri vääntöä Klarnan kanssa, kun tilasin tuotteita eikä tilaus onnistunut "teknisen ongelman vuoksi". Rahat kelpasivat Klarnalle tästä huolimatta.
      Asiakaspalvelu ala-arvoista, tilanteelle lähinnä naureskeltiin, kun en tiedä heille rahojen siirtyvän 2-5 päivän kuluessa, jonka lisäksi kierrättävät rahat Ruotsin kautta?! Erittäin tylyjä olivat molemmat "asiakaspalvelijat", joiden kanssa olen ollut yhteyksissä, joten sinne on yhtä tyhjän kanssa ottaa yhteyttä.

      Jäin kyllä miettimään tuota outoa rahaliikennettä, onkohan kyse verovilpistä kierrättää rahoja Ruotsin kautta, kun Suomen päässä heillä kuitenkin on suomalainen tilinumero.

    • Anonyymi

      Olen tosi pettynyt Klarnaan ,yritin maksaa laskua ,rahat lähti tililtä mutta eivät menneet perille asti .Piti maksaa toisen pankin kautta. Nyt olen yrittänyt saada rahoja takaisin saa nähdä jääkö rahat saamatta

    • Anonyymi

      Lähetin pankkitilin tilinumeron ja henkilötunnuksen rahojen palauttamista varten ei auttanut. Viikko sitten lähetin kopiot maksukuiteista ,ei vieläkään ole kuulunut mitään..kyllä ei koskaan ole minkään kanssa ollut näin paljon ongelmia kuin Klarnan kanssa. Olen keskustellut asiakaspalvelijoiden kanssa monet kerrat,mikään ei tunnu auttavan

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe