Tv:ssä on meneillään elokuva Bear Harbour, jossa näytetään, kun laiva on uppoamassa ja mehistö sukelluksissa veden alla.
Japanilalaiset ampuvat hävittäjistä ja luodit suihkivat veden alla hidastumatta suurella nopeudella, kuin tyhjää vaan tappaen yli 10 metrin syvyydessä olevaa miehistöä.
Ei luoti etene vedessä, kuten elokuvassa valheellisesti esitetään, vaan hajoaa palasiksi veteen iskeytyessään.
Myytinmurtajissa asia testattiin ja jokainen luoti, joka ammuttiin hajosi murusiksi osuessaan veteen.
Ei yksikään luoti edennyt vedessä edes puoleen metriin, vaan hajosi murusiksi.
Valheellista kuvaa luodeista: Bear Harbour
10
2291
Vastaukset
- No_voi_harmi
minä kun luulin että elokuvat ovat aina totta. En siis pääsekään Star-Trek - aluksella avaruuteen?
- mahdollistaehkä
Suurella nopeudella lentävä luoti hajoaa osuessaan veteen. Mitä kevyempi luoti sitä nopeampi hidastuminen.
Tuntematta tarkemmin kyseisiä lentokoneen aseistuksen kalibereja, niin voisi olettaa kyseessä olevan raskas 20mm konetykki, jonka painava panssaria läpäisevä ammus tunkeutuu varsin syvälle ja nopeuskin on ehtinyt todennäköisesti hidastua aikalailla enne veteen iskeytymistä. Myytinmurtajissakin hidas painava luoti tunkeutui syvemälle kuin nopea, hajosi.
En ole nähnyt elokuvaa, mutta eiköhän siinä ole otettu jonkin verran taiteellisia vapauksia... ei hajoa,
- iskuenergia
Hajoaminen riippuu ampumaetäisyydestä/luodin iskeytymisnopeudesta. Suurinopeuksinen luoti kokee aika paljon muodonmuutoksia. Myytinmurtajissa ammuttiin läheltä useilla kalibereilla ja hitaat luodit tunkeutuivat syvemmälle (pari metriä) ja pysyivät ehjinä. Nopeat luodit hajosivat iskeytyessään pintaan ja tunkeutuminen oli vaatimatonta.
- dearharbour
voi kiesus.. meinaatteko että ww2 lensikan kk tai konetykki ampuu jotain ruikuli kiväärin kuparivaippaluoteja? mulla on hyllyssä puusta kaivettuja ryssien roiskimia ja ovat umpiluuta. pieni kuparirengas rihloja varten ja varmasti tappaa niinkauan kuin puhtia riittää vedessä.eikä mene miksikään vaikka on puuhun ammuttu..saati veteen
- idiot
tais jäädä leffa näkemättä..toiselta kanavalta tuli kanssa sotakuva, vähän oli samantyylinen nimi.
- kettulaituri
Mikä elokuva on "Karhu satama"??????
- Etkö_tiiä
No se elokuva, jossa Japanilaiset hävittäjät ampuu valheellisesti sotilaita veteen.
- BööHaabö
Bear Harbour. Oliko se tuonne kun japanilaiset hyökkäs toisen maailmansodan aikana?
- hiljentymisenpaikka
menkaa poijjaat pearl harbouriin kaymaan,,olen ollut,,voi hiukan hiljentaa uhoa..viela 70v jalkeen laivasta merenpohjassa tihkuu oljya pintaan,.merihautahan tuokin laiva on..tehty muistomerkki siita..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1074768Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744021462- 1891104
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1101088Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861000Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11942tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt11938Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47921- 64911
- 64876