Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

MB 300se 3.2 bensa, autom. W140

messe

Kokemuksia 3.2 bensakoneella varustetusta S- sarjalaisesta? Hyvät/huonot, kestävyys, kulutus...
Kannattaako ostaa "Saksan tuontiautoa"?

24

5862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimim. kokemusta on!

      On se vaan aikansa elänyt mannemalli. Pysy erossa. Parin vuoden päästä kukaan ei huoli niitä edes ilmaiseksi. On sitäpaitsi hirveä lahna ajaa ja ruma kun mikä. Loppuunajetun luuskan hinnalla saat uudenkarhean Passatin ym. joka hakkaa Mersun Ajo-ominaisuuksissa, turvallisuudessa ym. 7-0.

      • TgO

        sun kokemukset jää corollaan.
        On pikkasen eri auto W140 kun yksikään VW:n tai muidenkaan lippulaivat.


      • Paavo

        En ole k o s k a a n nähnyt mustalaisten ajavan W140-korisella. Sitäkin useammin 123- ja 124-korisilla. Niin ja tietysti cedricillä,cressidalla ja muilla paskarimpuloilla. Oikeastaan pitäisi kieltää mustalaisilta ajokortit..niin on kovin huonoa tuo liikennesääntöjen tuntemus ja muiden tielläliikkujien huomioonottaminen.


      • Hasse
        Paavo kirjoitti:

        En ole k o s k a a n nähnyt mustalaisten ajavan W140-korisella. Sitäkin useammin 123- ja 124-korisilla. Niin ja tietysti cedricillä,cressidalla ja muilla paskarimpuloilla. Oikeastaan pitäisi kieltää mustalaisilta ajokortit..niin on kovin huonoa tuo liikennesääntöjen tuntemus ja muiden tielläliikkujien huomioonottaminen.

        Siis ei kai se nyt autosta huonoa tee jos mustalaiset sillä ajelee. oon kyllä nähnyt hyväkuntoisen w140 -mallin täynnä mustalaisia. Kyllä se kansa ymmärtää autojen päälle siinä missä ennen hevosten. Itsekin oon harkinnut joskus jonkun koristeen (ehkä jopa hevosenkengän) laittamista omani eturitilään. Tekee isosta autosta entistä näyttävämmän ja salaperäisemmän oloisen...


      • TTS 600S

        Manneista sen verran "laatu ratkaisee'' mutta en minäkään heitä ole sentään W140 ajelevan


      • Kuningasmersu

        Paska puhetta. En ole itsekkään I-K-I-N-Ä nähnyt manneilla S-Sarjan mersuja.


      • S600V12

        Mannet ei ajele ässä mersulla se on varma.


    • kokemuksia

      Itse hankin harraste/kakkosautoksi MB300SE:n Saksasta. Vuosimalli on -91 ja kilometrejä noin 125tkm. Kulutus on 4-vaiht. automaatilla ollut 12-14 litraa seka-ajossa (50% moottoritie/50% taajama). Liikenne autovakuutus lunastusturvalla 70% bonuksilla on n. 500 Euroa. Auto on erittäin tukeva ja siisti vielä 14 vuotta vanhanakin ja mm. maalipinta/tuulilasi/nahkaverholu on lähes yhtä hyvässä kunnossa kuin perheen 2 vuotta vanhassa Audissa. Itse olen ostanut 3 autoa Saksasta viimeisen 6 vuoden aikana ja oma mielipiteeni on, että vastaavan ikäinen asiallisesti hoidettu saksalainen auto on merkittävästi parempikuntoinen kuin ns. suomi-auto. Varsinkin yli 10 vuotias suomi-auto on ollut jo aika kovilla ja itse en ehkä ostaisi esim. 14 vuotta vanhaa suomi-mersua. Käytetty auto on kuitenkin aina yksilö ja yllätyksiin pitää varautua. Itse olen ostanut autot hyvin tuntemieni välittäjien kautta joilla on parempi vainu ja näkemys siitä, että auton historia on totuudenmukainen. MB W140 on mielestäni viimeinen "vanhan ajan" mersu jossa on elektroniikkaa vielä suhteellisen vähän ja sen huoltaminen onnistuu asiantuntevalta mekaanikolta ilman huollon tietokoneanalysaattoreita jne. Myös materiaalit ja rakenneratkaisut ovat järeitä eivätkä vielä optimoitu hinnan/painon kustannuksella. Jos auton huollot on tehty ja ruoste kurissa niin 90-luvun alun möhköllä ajelee monia vuosia. Ajoltaan W140 on mainio matka-auto, riittävän suorituskykyinen jo 3,2 moottorilla ja koostaan huolimatta mukavan herkkä. Suoran kutoskoneen murina on kivan kuulosta vaikkakin kuuluu yllättävänkin selvästi auton sisälle kiihdytettäessä. Parkkitaloissa ja kaupungin keskustoissa leveä ja pitkä auto ei kuitenkaan ole parhaimmillaan. Itse voin suositella W140 mallia vaikken ole ns. mersumies ja muut mersun mallit eivät ole koskaan oiken sytyttäneet. W140 on aidosti iso auto, mitä vaikutelmaa vanha mersu design vielä korostaa.. kaikessa korskeudessaan ainakin minun silmään jotenkin tyylikäs.

      • messe

        Kiitos asiallisesta infosta.


      • kokemuksia
        messe kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta infosta.

        Ostaessa Saksasta/Keski-Euroopasta vanhempaa W140 mallia kannattaa olla aika ronkeli auton suhteen. Oman näkemykseni mukaan erittäin hyviä yksilöitä on vielä tarjolla jopa 91-93 vuosimalleista, mutta niiden löytämiseen kannattaa nähdä vaivaa. Hinnat silloin ovat luokkaa 10-12 tuhatta Euroa jolla saa alle 150 tkm ajetun auton ensimmäiseltä omistajalta täydellisellä ja uskottavalla huoltohistorialla. W140 mallia on tarjolla 6000 Euron hintaluokasta ylöspäin, mutta ei kannattane ostaa edes pikkuvikaista yksilöä sillä varaosahinnat ovat todellakin korkeat ja Suomen autohajottamoilta ei varmaankaan ole paljon apuja W140 malliin. Myös autovero on hyvin samassa haarukassa riippumatta auton kunnosta ja varustetasosta, mikä puoltaa priimakontoisen / hieman kalliiman yksilön tuontia. Omassa -91 vm. 125tkm ajetussa autossa ainoat viat olivat toimimaton kello, useampi pimeä kojetaulun taustavalon polttimo ja takalaluukun lukko ei aukene keskuslukituksesta vaan luukun joutuu avaamaan avaimella. Tuttava onnistui löytämään vielä upeamman -92 mallin 115 tkm ajettuna josta ei ole löytynyt mitään huomautettavaa (edes palanutta mittarivalon polttimoa) vaan auto on todellakin täydellisen ehjä ja asiaa tuntematon ei millään uskoisi autoa 13 vuotta vanhaksi. Esim. katsatuksessa iskunvaimennustesteri antoin arvoiksi yli 70% (kun uuden arvot ovat noin 80% ja hylkyraja 40%, mikäli oikein muistan). W140 on varmasti melkoinen rahareikä jos isompia murheita tulee, mutta minut W140 on vakuuttanut tarkasta sunnittelustaan ja tukevista ratkaisuistaan. Vanhan edustus- tai urheiluauton kohdalla varmaan päteen vanha sananlasku "köyhän ei kannata ostaa halpaa" erinomaisen hyvin. Loppuunajetun tai huonosti hoidetun W140:n kanssa varmasti kukkaro kevenee ja ilo autosta himmenee huolimatta hienoista ominaisuuksista.


      • Tässä tuli totuus
        kokemuksia kirjoitti:

        Ostaessa Saksasta/Keski-Euroopasta vanhempaa W140 mallia kannattaa olla aika ronkeli auton suhteen. Oman näkemykseni mukaan erittäin hyviä yksilöitä on vielä tarjolla jopa 91-93 vuosimalleista, mutta niiden löytämiseen kannattaa nähdä vaivaa. Hinnat silloin ovat luokkaa 10-12 tuhatta Euroa jolla saa alle 150 tkm ajetun auton ensimmäiseltä omistajalta täydellisellä ja uskottavalla huoltohistorialla. W140 mallia on tarjolla 6000 Euron hintaluokasta ylöspäin, mutta ei kannattane ostaa edes pikkuvikaista yksilöä sillä varaosahinnat ovat todellakin korkeat ja Suomen autohajottamoilta ei varmaankaan ole paljon apuja W140 malliin. Myös autovero on hyvin samassa haarukassa riippumatta auton kunnosta ja varustetasosta, mikä puoltaa priimakontoisen / hieman kalliiman yksilön tuontia. Omassa -91 vm. 125tkm ajetussa autossa ainoat viat olivat toimimaton kello, useampi pimeä kojetaulun taustavalon polttimo ja takalaluukun lukko ei aukene keskuslukituksesta vaan luukun joutuu avaamaan avaimella. Tuttava onnistui löytämään vielä upeamman -92 mallin 115 tkm ajettuna josta ei ole löytynyt mitään huomautettavaa (edes palanutta mittarivalon polttimoa) vaan auto on todellakin täydellisen ehjä ja asiaa tuntematon ei millään uskoisi autoa 13 vuotta vanhaksi. Esim. katsatuksessa iskunvaimennustesteri antoin arvoiksi yli 70% (kun uuden arvot ovat noin 80% ja hylkyraja 40%, mikäli oikein muistan). W140 on varmasti melkoinen rahareikä jos isompia murheita tulee, mutta minut W140 on vakuuttanut tarkasta sunnittelustaan ja tukevista ratkaisuistaan. Vanhan edustus- tai urheiluauton kohdalla varmaan päteen vanha sananlasku "köyhän ei kannata ostaa halpaa" erinomaisen hyvin. Loppuunajetun tai huonosti hoidetun W140:n kanssa varmasti kukkaro kevenee ja ilo autosta himmenee huolimatta hienoista ominaisuuksista.

        kaikkien tuontiautojen suhteen: Jätetään se Saksan halvin suosiolla sinne Itämaan tietäjien häkkiin. Jos häkistä ostaa, voi varautua jo etukäteen harmeihin. Sinne kertyy halvalla sisäänostettuna se tavara joka ei normaaleilla markkinoilla enää kenellekään kelpaa. Suomalainen sen sijaan ilahtuu "halvasta" hinnasta, tietämättömänä että häkistä ei kunnollista halvemmalla saa kuin muualtakaan. Tämä totuus on paljastunut vuosikymmeniä Saksassa asuneena ja yhä asuvana. Kun Puolasta tai jostain muusta vastaavasta tullaan autoa ostamaan niin siellä ostajat ovat ammattilaisia toisin kuin suomalaiset onnenonkijajobbarit joilla äly ei oikein riitä peruskoulututkintoonkaan. Kun siellä seuraatte nettiä, unohtakaa sovinnolla ne halvimmat. Rehellinen liike tai yksityinen ei edes yritä pyytää autolla basaarihintoja. Siten hinnassa ei ole juurikaan tinkimisvaraa ja herkästi nolaa vain itsensä. Täällä riittää hyviäkin autoja tarvittaessa vaikka koko Suomen tarpeeseen eikä niitä ole edes vaikea löytää jos aikaa etsimiseen riittää. Sitten kun se auto löytyy, täytyy iskeä kiinni heti eikä jäädä suomalaisen tavan mukaan "miettimään". Että tällaista tällä kertaa.


    • Mersu

      Kyseinen malli jäi aikoinaan ostamatta käytettynä, sillä:
      1. Ohjaussimpukka tuntui kaikista yksilöistä olevan paskana, ja sen korjaus maksaa kuukauspalkan...Ilmenee ratin tärinänä vähän kovemmissa nopeuksissa ja johtunee ultrakevyestä ohjauksesta, eli rattia tulee pyöriteltyä auton ollessa paikoillaan, mikä on aika kuluttavaa...
      2. Näissäkin malleissa on jo sähkölaitevikoja. Ei tietenkään voi yleistää, mutta yhteen autoon mitä katselin oli tehty mittariremontti. Eli kojetaulussa mikään ei toimi. (käytännössä koko kojetaulu vaihtoon). Pisti miettimään...
      3. Korjauskulut. Kun em. jutut hajoaa, siinä ollaan helisemässä kun auto on kaks viikkoa korjaamolla ja kukkaro keventyy kummasti...

      Mutta toisaalta hiton hieno ja mukava auto. Ylivoimaisesti hienoin S-mallin mersu kautta aikain ja jos on rahaa niin mikä ettei.....
      Ei kannata ehkä ostaa mitään ikivanhaa...

    • W126 ajava

      Varmasti yksi parhaista Ässistä,kuten W126 myös.On tyyliä,luksusta,ja mikä
      parasta nämä mallit kestää,kestää ja kestää.Onhan ne tehty yhtä aikaa kuin
      legendaariset W123 ja W124:set.Ainakin näin v 2012 jo W140 saa jo suht hy-
      viä suht edullisesti.

    • haluanko vaihtaa??

      Yhdyn ylläolevaan.. Todennäköisesti hankin lähiaikoina w140:n, minulla nyt uusikorimallinen s-sarjalainen, 350. En ole niin tyytyväinen kuin luulisi, vaikka tämäkin massiivinen, kaunis ja loistava ajettava, mutta siinä "vanhassa vara parempi", siinä vaan on sitä jotain ja panssarimainen kori miellyttää minua enemmän, jotenkin arvokkaamman, vauraan tuntuinen, vanhanakin, eikä ihme kun markka-aikana yli milj.mk maksanut, jopa 2milj. riippuen mallista/varustelusta! Ja varmasti kanssa-autoilijat olettavat että on oma- ei ns. osamaksuauto, niinkuin nykyisestäni kaikki olettavat-vaikkei edes ole, omilla varoillani olen pari vuotta sitten yksilön hankkinut! Johtuukohan arvostus siitä, että ko malli oli prinsessa Dianan käytössä -siis kelpaa kuninkaallisille, miksei minulle?
      Kyseisen mallin s sarjassa olen kyydissä ollut- ajanutkin, eikä ole kuin positiivista sanottavaa. Varmasti parasta luokkaa mitä automaailma voi tarjota.
      Kehuja, vain kehuja ;)
      Mersumies lopettaa ja kiittää .

    • MB on paras

      Meillä on W140 300 se 3,2l. Kaunokainen vm 1991 ja kilsoja 164 000. Hyrrää kuin uusi ja ei vaihdeta pois. Ajetaan päivittäin viellä n.2-3 vuotta sitten kesäautoksi ja ootellaan museoaikoja.

      Ohjaussimpukasta sen verran, että ei se ihan kuukausipalkkaa maksa =) vm. 1991 autoon vaihdettu se ekan kerran 2005 ja maksoi 270 euroa =D

      Ilmastointi huolletaan joka toinen vuosi, samoin jarruihin kaikki mahdollinen, ruostesuojaus pohjaan joka 5.s vuosi. Auto seisoi joskus pitkiä autoja tallissa ja epäilimme osien haprastuneen. Silloin tehtiin ainoa iso kalliimpi huolto eli kannen koneistus. Jos näillä on pärjännyt 22 vuotiaan auton kanssa, niin pesee kyllä passatit, rellut ja fiudet mennen tullen =)

    • ei ole peltoo.......

      No paska mikä paska.........

    • vvvvvhhh

      Vanhaa ketjua ylöspäin. Ässäkuume täälläkin ja taitaa olla vihdoin sen aika. kulutuksesta viis, mutta pellit ja tekniikka oltava OK.

    • v8voimaa

      OSTA SUORAAN KUNNON V8 TAI V12 MOOTTORILLA.

      • Nettiäkin_tutkiskellut

        Ässämersuun tosiaankin kuuluu V8-moottori. Pienempi ei tunnu oikein miltään ja V12 on osoittautunut ongelmalliseksi koneeksi. Yllättävän paljon moottorivaurioita näyttää olevan myynnissä olevissa autoissa Saksan maalla.


    • Vanhatpeltoautot

      Vanhat ässämersut on todella paskoja varsinkin 90 luvun romut. En uskaltaisi enää ostaa edes edellistä koppaa esim vm 2011 joita alkaa olemaan jo turkkilaisilla kebab yrittäjillä. Uusi koppa vm2014 kiinostaa muta sekin alkaa olla jo sisältä aikansa elänyt ja uusi vm2017 facelift taas on kallis. Ja noissahan sulaa arvo puoleen ensimäisen 4 vuoden aikana. Mielummin ajan tällä pikku amg mesellä hetken.

      • niinononinninoninoni

        "Ja noissahan sulaa arvo puoleen ensimäisen 4 vuoden aikana. "

        Joka on ihan normaali keskivertoauton arvonalennus, ei pitäisi yllättää.


    • Ostaheti

      Hieno auto, kaikki S - mallit ovat todella luxusta, olen omistanut useita eri aikakauden S:siä ja kaikki todella hintansa arvoisia, ja jos haluat tuntea itsesi ja elosi arvokkaammaksi tässä corolla yhteiskunnassa niin astu ihmeessä luxukseen, tunnet itsesi kerrankin siihen mitä olet ansainnut , ja mikset nauti oikealla kunnon autolla ajamisesta, jos on siihen mahdollisisuus, mitä sitä kyselee, asiat voi muuttua nopeesti elämässä joten nauttia pitää, tosin kateellisia länkyttäjiähän on tämäkin palsta täynnä jotka eivät tiedä, uskalla, ylety tähän autojen aateliin koskaan.
      No jotka johtavat ja jotka kulkevat corollallaan jonon perässä on aina vissi ero....

    • Anonyymi

      Meillä ollut käyttöautoina s-mersuja jo 60-luvulta alkaen. Nykyinen w140 vuodesta 2007 lähtien ja päivittäisessä käytössä. Ainoa korjaus johon tarvinnut korjaamon apua on takajarru kilpien vaihto, n.500.-€. Muutenkin varaosat uskomattoman halpoja. Kulutus lyhyissä pätkäajoissa 12,7 l / 100 km. Summa summarum-ylivoimaisesti miellyttävin ja edullisin käyttöauto. Ja pirun komia!

      • Anonyymi

        "edullisin käyttöauto"

        polttoainekustannus 0,25 euroa / km

        tietysti köyhälle kaikki on kallista jne


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe