Telian 4G verkko on erittäin epävakaa. 100Mb/s liittymäni toimii kohtuullisesti päivisin, mutta johtuen verkon liian suuresta kuormituksesta se hidastuu selvästi aina iltaisin klo 20 jälkeen. 4G-verkossa ilmoitettu vaihteluväli on 10-100Mb/s, mutta todellisuudessa nopeus on iltaisin alle 1Mb/s alas, joten edes musiikkipalvelujen käyttö ei onnistu, saati sitten Netflixin tai vastaavien videopalvelujen käyttö. Olen toistuvasti ottanut yhteyttä asiakaspalveluun, viimeksi Markus-nimimerkkiseen asiakaspalvelijaan, joka ongelmista selostettuani ilmoitti tylysti "Jos et ole tyytyväinen meidän palveluun niin sinulla on toki oikeus vaihtaa operaattoria." Tämä oli siis ensimmäinen vastaus, jonka sain jonotettuani asiakaspalvelu-chatissa yli puolitoista tuntia.
Tämä nyt siis vain varoituksena.
Telian 4G-verkko, pysykää kaukana
51
14429
Vastaukset
- samahomma
hieman samoja kokemuksia. ilmeisesti nykyisten asiakkaiden pitäminen ei kannata? tyly asiakaspalvelu.
- OmarTheMunkki
Striimaa se pelaamises vhs lle ja lähetä kirje postis youtubee niin saat paremmin sen perille ku telia yhteyksillä tai minkää muun elisa tai ddrna 444 g e f lte plus liittymil
- Anonyymi
Miksei Telia vastaa asiakas palvelussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei Telia vastaa asiakas palvelussa?
Telia lähettää netti laajakaistan vaikkei olla kuin luvattu miettiä. Olkaa varovaisia mitä sanotte Telian puhelin myyjälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei Telia vastaa asiakas palvelussa?
Liikkeesäkin lähdetään kahville kun mennään kyseleen asiaa ja sitten kun jos pääsee myyjän kanssa jutteleen levittelee myyjä tilaustiedusteluista käsiä ja pyytää vain soittamaan maksulliseen palvelunumeroon.
Facebook asiakaspalvelun kautta pompotellaan ja kysellään tyhmiä mutta asiaa ei hoideta.
Yli kaksi kuukautta olen tilausta odotellut ja vieläkään ei lähetetä vaikka olisi pitänyt lähettää jo kauan sitten,
Tilauksen pirku ei onnistu myöskään vaan heilutellaan myymälässäkin käsiä tai ollaan kahville menossa.
En suosittele
- käytätkö.mokkulaa
Telian TeleFinland -nimellä kaikki toimi aiemmin todella hyvin, mutta Telia lopetti valitettavasti em. brändin kokonaan. Nyt on sitten pelkkä Telia.
Toistaiseksi ei ole tarvinnut Telia-asiakaspalvelun kanssa olla tekemisissä kuin kerran, mutta huonommaksi oli palvelun saatavuus muuttunut - ja samalla hinnat tietenkin tosiasiassa nousivat, päinvastaisista puheista huolimatta. No, eipä tässä vielä hätiä ole ollut...
Telian mobiiliverkko on toiminut ihan kohtuullisen hyvin, tosin haja-asutusalueellahan ei ole suuria ruuhkia.
Lisäksi mokkula-netin nopeus ei mokkulan automaattiasetuksilla ollut paras mahdollinen, mutta mokkulan asetuksia muuttamalla löytyi vauhtia sitten se liittymästä maksettu maksimi.
Pientä näpertelyähän hommeli vaati, mutta netistähän ne ohjeet ja mokkulan hallintasofta sitten kuitenkin löytyivät.
Kannattanee ehkä siis vielä tutkailla millä taajuusalueella omasta mokkulasta irtoaa paras teho. - NokNokNokiaa
Osta Nokiaa äläkä tuhlaa rahojasi Teliaan.
- Hfrgjhnk
Nokia on kyllä pelkkä puhelin...Ja Telia on liittymä!
Tämä aihealue näyttäisi olevan "pörssiyhtiöt" alla, joten siinä mielessä rahojen sijoittaminen vaikka ihan eri alan firmaan voi olla perusteltua.
- Juulia333
Telian liittymä ei toiminut juuri lainkaan. Oli pakko vaihtaa toiseen liittymään. Rangaistuksena tästä toimimattoman yhteyden vaihdosta Telialta tuli 50 euron "sopimuksenrikkomismaksu".
Törkeä firma, en enää aio koskaan enää palata asiakkaaksi.
- Pitäkää_tunkkinne__
Telian toiminta mennyt niin ala-arvoiseksi ja siirsimme kaikki liittymät pois, 16 vuotta vanha asiakassuhde. Hyvästi Telia, Telia-Sonera, Sonera. Emme tule kaipaamaan, kyllä on ollut sellaista v_tusta.
- Anonyymi
Olen kokonaisuudessaan erittäin pettynyt telian toimintaan. En suosittele teliaa kenellekään, saamani asiakaspalvelu on ollut täysin ala-arvoista. Asiakaspalvelijat eivät ole tehtäviensä tasalla ja huonosti koulutettuja, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Asiakaspalvelija 3.8.20 valehteli joko tahallaan tai tietämättään että omistamani liittymän käyttäjä ei ole muka voinut hoitaa liittymän asioita, koska häntä ei muka ole merkitty liittymän käyttäjäksi. Lisäksi tämä asiakaspalvelija kieltäytyi antamasta käyttäjälle tietoa omasta liittymästään. Todellisuudessa sama liittymän käyttäjä on puhunut kuluneen kevään aikana puhelimessa telian asiakaspalveluun useita tunteja selvittäessään telian aiheuttamia sotkuja. Ja nimenomaan siksi joutunut soittelemaan jatkuvasti että useampi kuin yksi asiakaspalvelija ei ole tiennyt mistä puhuu, eli antaa väärää tietoa ja asia ei vaan tule hoidetuksi. Jos puhelut oikeasti nauhoitetaan sieltä tämä kyllä on todistettavissa. Olen todella iloinen jos vihdoinkin pääsen kokonaan ja lopullisesti eroon teliasta ja epäammattimaisesta palvelusta jota sieltä olen saanut. Kouluttakaa henkilökuntanne paremmin!
Lisäksi telia myy liittymien sijantipalvelutiedot eteenpäin kolmansille osapuolille ilman asiakkaan suostumusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kokonaisuudessaan erittäin pettynyt telian toimintaan. En suosittele teliaa kenellekään, saamani asiakaspalvelu on ollut täysin ala-arvoista. Asiakaspalvelijat eivät ole tehtäviensä tasalla ja huonosti koulutettuja, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Asiakaspalvelija 3.8.20 valehteli joko tahallaan tai tietämättään että omistamani liittymän käyttäjä ei ole muka voinut hoitaa liittymän asioita, koska häntä ei muka ole merkitty liittymän käyttäjäksi. Lisäksi tämä asiakaspalvelija kieltäytyi antamasta käyttäjälle tietoa omasta liittymästään. Todellisuudessa sama liittymän käyttäjä on puhunut kuluneen kevään aikana puhelimessa telian asiakaspalveluun useita tunteja selvittäessään telian aiheuttamia sotkuja. Ja nimenomaan siksi joutunut soittelemaan jatkuvasti että useampi kuin yksi asiakaspalvelija ei ole tiennyt mistä puhuu, eli antaa väärää tietoa ja asia ei vaan tule hoidetuksi. Jos puhelut oikeasti nauhoitetaan sieltä tämä kyllä on todistettavissa. Olen todella iloinen jos vihdoinkin pääsen kokonaan ja lopullisesti eroon teliasta ja epäammattimaisesta palvelusta jota sieltä olen saanut. Kouluttakaa henkilökuntanne paremmin!
Lisäksi telia myy liittymien sijantipalvelutiedot eteenpäin kolmansille osapuolille ilman asiakkaan suostumusta.Aivan vastaavanlaisia kokemuksia Telian 'asiakaspalvelusta' täälläkin. Asiakkaan asiaa ei haluta kuunnella, omia tuotteitakaan ei tunneta, tilausyhteenvedoissa tilattavaa tuotetta ei yksilöidä, vaan mahdollinen tuotevirhe voidaan todeta vasta siinä vaiheessa, kun tuote noudetaan postista. Väitetään myös, että Telian omaan tuotteiden toimitusyksikköön ei saada yhteyttä kuin päivän viiveellä. Aivan uskomatonta, että tuollaiseen omaan toimitustahoon ei muka ole edes puhelinyhteyttä. Todennäköisesti kysymys on vain viitseliäisyydestä. Aspa toteaa vain ylimielisesti, että kyllä pitää luottaa siihen, että oikea tuote on tulossa. Tässä vaiheessa kolmatta kertaa yritetään saada sitä tuotetta, mitä alunperin tilattu. Vaikuttaa siltä, että oikeasti aikuisia ihmisiä ei löydy koko aspasta, vaan koko porukka jotain vastuuttomia teinejä. Ei kyllä voi suositella kenellekään.
- datahemmo
Valitusta täältäkin.
Kolme päivää sitten katosi puhelimen datayhteys lähes kokonaan paikalla jossa 4G toiminut siihen asti hyvin. Tällä hetkellä, kun ukkosmyrsky on aiheuttanut laajalti ongelmia, 3G latausnopeus siedettä 2...3 Mbps, mutta lähetysnopeus melkein nollassa, eli 14 MBps. Voi tällä jotain tekstihommia tehdä, muttei muuta. Ilmoitin asiasta jo vikaantumispäivän iltana, pyysivät ottamaan seuraavana päivänä yhteyttä. No, seuraavana päivänä tilanne niin heikko, etten päässyt telian sivuille lainkaan. Tänään päivällä sain yhteyden ja siirsivät verkonhallintapuolelle, josta selvisi alueen tukiasemalla olevan vikaa. Lupasivat ilmoittaa kun korjaantuu. Odotellaan.- kyselijä-
onpas hermo herkässä siellä. joko olet vaihtanut tämän takia operaattoria
- datahemmo
Sain nyt asiakaspalvelusta ilmoituksen, että vika on korjattu viime yönä. Positiivista on, että korjauksesta ilmoitettiin , kuten luvattiin. Toisaalta 12 vrk on mielestäni turhan pitkä aika odotella. Kyse ei ollut pelkästä datayhteydestä vaan myös äänipuhelut pätkivät pahasti ja n. kaksi kolmesta katkesi kesken puhelun. Yöaikaan data toimi paremmin, vaikkei puhtaasti, joten nyt olen tottunut valvomaan klo 02:een. Mutta eihän siihen aikaan äänipuheluilla asioita voi hoitaa. En vaihtanut operaattoria, mutta tämä ei ollut positiivinen kokemus.
- Tämäkinvaroituksena
Asiakaspalvelu on tosiaan ollut niinkin epävakaata, että laskutus on myyty ulkomaita myöten.
- Dzoope
Niinpä. Työnantaja tarjoaa liittymänä Telian 4G:tä, joka kotona, keskellä Espoon tiheintä asutusta, hyvin usein toimii 2G-nopeudella eli on täysin hyödytön. Hassua kyllä Baltian matkalla sama liittymä toimi paikallisen Telian verkossa usemman kymmenen megabitin nopeudella paikallisella moottoritielläkin keskellä ei mitään.
Saunalahden 4G, joka minulla on yksityiskäyttöön, toimii kyllä kohtalaisen hyvin. Nopeus on tosin vain puolet luvatusta, mutta kyllä 50 Mbit/s jo aika hyvin riittää. - SurkeaTelia
Täällä myös turhautunut Telian käyttäjä. Tele Finlandiin olin tyytyväinen. Verkko on täysin ruuhkautunut koko ajan, Netflixin yms. palvelun käyttö ei onnistu lainkaan. Mitään eivät voi tehdä asialle mutta laskun osaavat kyllä lähettää kerran kuussa.
- Penaukki
Otin Telia mokkula yhteyden luvattiin 100 Mb/s toimi pitkin suomea vajaa 10 Mb/s.
Allekirjoittama sopimus talvella 1 € kk liittymä huilaamaan laskuttivat 3 € kk. kuulema hinnat nousseet?
Ostin Samsun 8 piti olla 2 dual, 2 Telian myyjää yritti sovittaa nono korttia ei onnistunut.
Tein reklamaattion vaihto sellaiseen puhelimeen mihin käy 2 simmiä? 18 pv tutkivat ei voi tehdä mitään valita kuluttajasuojaan. - turhavaihto
Ei toimi Telia Hämeenlinnan keskustan alueella,vaihto takaisin Saunalahti toimii!
- niema.problemos.Tellu
Kannattaisi mokkulaa käyttäessä kokeilla ennenkuin kasvattaa kääpää otsalohkoon toimiiko mokkulassa joku toinen taajuusalue paremmin kuin oletusasetukset.
Samassa tukiasemassa saattaa olla useita lähettimiä, joiden signaalitasot ja yhteysnopeudet ovat erilaisia.
Nimim. Kyllä Toimii. - extelia
joo samoja kokemuksia, asiakaspalvelu aivan jotain ei laadukasta, lähinnä vittuilevaa, ja sovitut hinnat ei pidä paikkaansa, lähtee niin nopiaa vittuun tämä telia omasta luurista ja koti netistä. Olen ollut telefinlandin asiakkaana useamman vuoden
- kouluttaja-
sama vika kaikilla operaattoreilla. muutamalla vaihdolla olet taas telian asiakas.
- diamondsandpearls
Jaa, minulla ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmia Telian 4G-verkon kanssa. 100M liittymä antaa tasaisesti yli 90M nopeuksia, välillä menee ylikin 100M. Olen liikkunut monella puolella Suomea sekä Euroopassa eikä ole kertaakaan ollut moittimista. Ettei teillä olisi vain laitteissa tai omissa tiedoissa/toiminnassa se vika eikä Teliassa?
- joskoEiOsaaKäyttää
"Autokaan ei kulje kuin viittäkymppiä vaikka kaasu pohjassakin olen konetta huudattanut, ja myyjä lupasi että kahtasataa kulkee."
T. Nimim: Mikä keppi siinä etupenkkien välissä sojottaa?
- miettijä-
minkähän operaattorin aloittaja on valinnut tilalle, vai onko kaikki operaattorit kierrettyään päätynyt taas telialle..
- Baanaani
Just näin toimii kartelli-kepu. Turha valittaa, essolta saat nakit ja ranut. Älä usko kehitykseen. Ei se pelto itseään kynnä jos netissä vaan ameriikkaa katsotaan ja pornoa. Huonoa esimerkkiä suomen nuorille!
- huijaritelia
Telian verkko 100mbit romahti eilen alle 10 mbit. Kestää kestää kestää. Ja hinta on sama kuin ennen.Mitä vittua!!!!
- Paskanmarjat
Mistä pystyy pistämään valitusta menemään, koskien Teliaa?
Vaihdan toki operaattoria, mutta ihan vittuilessani haluan tehdä valituksen.
Itelläki vittuilee aivan saatanasti, ettei vaan jaksa tapella.
4 vuotta kapasiteettilaajennusta suunniteltu ja tekevät sen aina sinä vuonna. Haiskahtaa kusetus - Kakkaarrr
HUAWEIta sekin on. Käskekää niiden panostaa Nokiaan.
- Anonyymi
Varoitus!
Minulla oli Huawei nettimokkula telialta joka ei toiminut josta valitin Telian asiakaspalveluun .Keskustelun tuloksena Telia katkaisi minulta ihan toisen liittymän keskustelun tuloksena .Minä sanoin loput kolme liittymää irti .
Vaikka olin maksanut kaikki laskut liittymät katkaitu rupesi tulemaan monen sadan euron laskua asiakkuuden lopettamisesta .Olin olut Soneran ja Telian asiakas noin 30 vuotta ja se loppui siihen . - Anonyymi
Moni on jo oppinut ja sen takia kaiketi Telian pitää myydä ja "ottaa hihasta kiinni" marketin käytäviltä asiakkaita.
- Anonyymi
Miksi telia on taas otsikoissa? kyllä on huono koko telia, eihän kukaan voi enää luottaa siihen, että yhteydet toimisi.
- Anonyymi
5G on ihan samaa paskaa. Uskokaa. 300mbits liittymä toimii 20mbits ja yhdessä pisteessä kaupungissa voi saada 150 :D 5G toimii samoissa mastoissa kuin 4G samalla taajuudella koska suomeen on vain saatu medium luvat koska ulkovaltiot pitävät kännykkämastoja sotilaallisena varustautumisena.
- Anonyymi
Telian TV ei toiminut ja en saanut minkäänlaista apua asiassa. Reklamoin yli kaksi kuukautta sitten ja pyysin yhteydenottoa. Ei ole tullut mitään kontaktia useista pyynnöistä huolimatta. Asiakaspalvelu ei vastaa yhteydenottopyyntöihin. Täysin ala-arvoista toimintaa Telialla. Pysykää kaukana.
- Anonyymi
myynälässä jostelevat muuten käsiä ja ei halua palvella, menin Telian liikkeeseen niin toinen halusi lähteä kahville
- Anonyymi
telia on ihan paska, laajakaista tökkii. asiakaspalvelu on tökeröä.
- Anonyymi
Ei vaan mahdu junttien kalloihin että mobiilinetti on haettava R-kioskilta prepaidina ja kokeiltava eri operaattorien toimivuudet.
Helmikuussa 2020 irtisanoin sopimukset ja jatkoin ensin norjalaisella, sitten pitempään ruotsalaisella. Onneksi suomalainen tarjosi hyvän diilin kun kuuli että ruotsalainen menettää minussa laskutettavan.- Anonyymi
https://www.r-kioski.fi/tuotteet/prepaid-liittymat/prepaid-tarjoukset/
Tässä eri operaattorien tarjoukset
- Anonyymi
Telia ei todellakaan toimi ja kokemusta on vuosia 150M liittymä ja 5-10M keskiarvo mitä sain ennen kuin tajusin vaihtaa.
Ja vaikka aiheeseen nyt varsinaisesti kuulukaan niin Telia kaupasta Asus koneen tilasin 1kk sitten.. kone oli viallinen uutena tullessaan ja siitä puuttui tarvikkeita joita olisi kuulunut mukaan mitä asus tuotetiedoissa ilmoittaa.. Telia ei laitepalautuksena konetta enää halunnut takas samana päivänä koska rikki ja laite huollossa ollut nyt 4vk ja on vielä joitakin viikkoja ymmärtääkseni. samoin en puuttuvia tarvikkeita saanut Telian kautta vaan vastaus oli, että heidän kautta ne ei kuulu... oletettavasti Telia saa Asukselta koneet halvemmalla kun karsii lisätarvikkeita pois mitä muut tarjoavat mukana... pelkkää kusetusta siis laitteissa, että liittymissä. - Anonyymi
Sunnuntaina 25.4. Elisan 4G:n ping=470ms, download=0,3Mbit/s, upload=0
Tänään valitin asiakaspalveluun ja lupasivat tehdä puolestani häiriöilmoituksen.
Kehottivat mittailemaan ja tekemään muistiinpanot ja tekemään häiriöilmoituksia.
Tuo kuten aloittajallakin on yhden tukiaseman aluetta koskeva.- Anonyymi
Toissa vapunpäivänä klo 12 Elisan 4G Keravan keskustassa 0,2 Mbit/s.
Varmaan haluavat painostaa kolminkertaisesti maksavan 5G:n asiakkaaksi.
Ruotsalainen Telia pätkii useamman kerran tunnissa Tp-Link'in reitittimellä.
Norjalainen DNA toimii melko mukavasti.
- Anonyymi
Hei makaa lasku kaksi eri en pysty nyt koko summa syyskuu ja lokakuu terveisin surat azimi
- Anonyymi
Täysin paska. Vasta saatiin tänne susirajalle. Ylettömästi myyjä kehui. Mikään ei pelitä, tietsikka hidastelee, maksullisia kanavia Cmore , Elisan viaplay tai YlenAreena täysin kelvottomia. Läppäri hidastelee kuin etana. Ainut mikä vielä vähän näkyy on Netflix. Miten tällaista Ala -arvoista voidaan myydä. Oksennus.
- Anonyymi
telian nasa selain kaatamiset keskustelut umpikujassa
- Anonyymi
telia on Kemissä täyttä sontaa, 100mbs liittymä antaa alle 1mbs 500-700kbs, joskus hyvinä aikoina vuosia sitten kun linjat ei ollu vielä tukossa antoi jopa 14mbs parhaimmillaan ja huonoimmillaan anto 4-5mbs.... aion olla teliaan yhteydessä ja vaatia vuoden ilmaista liittymää tai että maksan vain 50% laskusta tai 20%
- Anonyymi
Samaa paskaa Telia on joka paikassa.
Asiakaspalvelusta saa aina samat selitykset ja "ratkaisut".
-Alueellasi on huoltotyö jolla parannetaan verkon toimintaa.
-Kaupataan kalliimpia 5G liittymiä ja puhelimia.
-Asiakkaalla on oikeus vaihtaa operaattoria (tämän olen tehnyt)
Veikkaan, että kyse on tahallisesta 4G verkon hidastamisesta, jotta asiakkaat saataisiin vaihtamaan kalliimpiin 5G liittymiin ja puhelimiin. Mikään muu ei selitä joka vuosi pahenevaa 4G verkon hitautta. Jos siellä jotain huoltotyötä tehtäisiin, niin luulisi ongelmia korjaantuvan, mutta menee aina vain huonompaan suuntaan.
- Anonyymi
4G ssä sentään toimii upstream ja downstream yhdessä. Liekkö ovat homot myyneet 4G verkon yritysten käyttöön ja testaavat kuluttajilla paskaa :D
- Anonyymi
no laitoin kommenttia niin telia katkas sitten suomi24 keskustelun verkon ainakin minulta mutta onneksi on back buttoni olemassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379