Tämä kysymys ehkä vähän erikoinen, mutta käyttääkö jotkin taksit vaikkapa ilmaisia whatsapp-puheluita toiminnassaan? Eikös tällöin saada soittajan sijaintitiedotkin automaattisesti vai miten nämä käytännössä menee?? Meinaan alalle, niin mietin mitä olisi edullisia ja käytännöllisiä vaihtoehtoja puheluihin?
Taksit ja whatsapp?
5
410
Vastaukset
- ÄläMieti
Älä mieti. Ei tunnu luonnistuvan sinulta.
- Ghjnnn
Tarttisin tähän pikaisesti vastauksia ja mulla on siihen todella tärkeä syy......
- taavettitaxi
Käytä skypeä
- Kokemusta_piisaa
Joo, oletko ajatellut googlata tai edes testata asiaa? Mä en usko että onnistuu mitenkään. Sama käsitykseni koskee kaikkia muitakin viestityspalveluja ellei sijaintitietoja ole keskenään sovittu jaettavaksi toisen osapuolen kanssa.
- Taksikeisari
Ei taksit käytä noita palveluita. Ei tuo ihan toivoton idea ole, mutta kysyntää on lähinnä viikonvaihteen biletysliikenteessä, jossa kysyntää on muutenkin ja idea tuottaa ainakin paluuliikenteessä tappiota. Syöttöliikenteessä voisi toimia kiikun kaakun.
Nykyään taksit tilataan digitaalisen välityksen kautta ja ennen ne tilattiin la-verkolla. La-verkon välitysnopeus oli noin kolminkertainen ja taksin odotusaika lyhyempi, vaikka ajoa oli enemmän ja autoja vähemmän ja kyytihinta suhteellisesti korkeampi ja taksista sai palkkaakin. Radiovälitys toimi puheennopeudella ja siinä voitiin ottaa huomioon paljon enemmän muuttujia samalla nopeudella, kuin digiajassa. Eikä digiaika tule koskaan olemaan yhtä nopea, kuin kädet ja puhe ja valonnopeus.
Käytännöllisin vaihtoehto on liittyä nykyisiin tilauskeskuksiin, joissa saamasi kyydin hinta liikkuu sinulle noin eurossa per kyyti. Systeemi tarjoaa kuitenkin tehokkaan kyytivälityksen, jossa sinun ei tarvitse ajaa kymmentä kilometriä tyhjää jonkun whatsapissaviestin takia kolmen kilometrin kyydin tähden.
Taksissa on toista sataa vuotta harjoiteltu tehokkuutta, kun taksaa on valtion toimesta rajoitettu, että siellä sitä oikeasti osataan tehdä tehokasta ajoa. Sovelluksilla on vielä pitkä taival samaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927