Olimme menossa työporukan kanssa Tampereelta Jyväskylään linjaautolla teatteriretkelle ja minä otin nuorimmaiseni mukaani,koska suuntasin tänne mökille viikonlopuksi.
Tyttäreni alta kouluikäinen ei ollut kovin ujoa typpiä,joten voitte uskoa,ettei Hän ollut sitä tälläkään matkalla ja Hän tunsi muutamia työkavereitanikin vielä.
No hän alkoi kertomaan kuinka äiti on aivan eri ihminen,kun tulemme mökille:
Päästyään autosta hän istuu ensimmäisenä kannon päähä ja avaa kaljapullon,että sellainen äiti lapsella?
Kommelluksia lasten kanssa?
32
674
Vastaukset
- kaljassa
Ai, uusi provoko taas? Taidat kaivata huomiota hinnalla millä hyväjään.
Tietääkseni tämä on keskustelupalsta,eivätkä avaukset paljoa maksa,että heitäppä kehiin avaus joka kantaa.
Nyt menen jatkamaan matonpesua,sade lakkasi.
Rauha sielullesi ja yritä löytää minusta ystävä,eikä jatkuva vihanlietsoja,kiitos mielipiteestäsi ja tule esille avoimesti.
Jos olen syönyt evääsi joskus,kerro aivan omin sanoin.Ei toi katkeruus Sinun elämääsi kanna,vain laupeus,siis hyväksy toinen ihminen erilaisilla mielipiteillä varustettuna please!
Hyvää viikonloppua Sinulle amaMiten neutraali kirjoituksen tulisi olla, että se kelpaisi? Jos olet noin tuskastunut aloittajaan, miksi edes luit viestin? Mikä ihme provo tssä nyt on, lapset kertovat minkä näkevät ja kokevat!
Makriina kirjoitti:
Miten neutraali kirjoituksen tulisi olla, että se kelpaisi? Jos olet noin tuskastunut aloittajaan, miksi edes luit viestin? Mikä ihme provo tssä nyt on, lapset kertovat minkä näkevät ja kokevat!
Muistanpa oman lapsukaiseni kolmevuotiaana. Istuimme junassa ja vastapäätä istui vanhempi rouva, joka sen ajan muodin mukaan oli meikannut itselleen pikimustat kulmakarvat ja kirkkaanpunaiset huulet. Poika tuijotti ja arvosteli sitten: "Mä en tykkää tosta tädistä, kun se on vanha."
Minulle tuli mieleeni omat lapseni, joita veljeni oli saattamassa kesän lopulla takaisin Hesaan Joensuun junalla. Lapseni oli ehkä 3-5 v ja veljeni alle 20-v, joka tapauksessa ujo maalaispoika.
Saapui sitten juna Imatran kohdalle, jossa se kuuluisa "raha" haisee, jolloin tyttäreni oli "kailottanut" (=kovaäänisesti) kovalla äänellä . "Kuka se täällä haisee, Seppoko se täällä pieree"??
Kavalampi tapaus sattui minulle, kun olimme anoppilassa kylässä ja tietenkin halusin, että lapseni (just nämä 3-5 v) olisivat mallikelpoisia anopille, joten päivänsanomiset oli opeteltu valmiiksi ja muutenkin opeteltu kahvipöytä käyttäytymistä ja kiitoksen sanomista.
Vaan eihän se vierailu mennyt kuin Strömsöössä olisi mennyt. Lapset ryömivät heti pöydän alle ja sieltä kailottivat vuoronperään kaikki tietämänsä kirosanat ja pakenivat heti laidasta laitaan, että en saanut niitä pois sieltä. Tällaiseen näytökseen en ollut unissanikaan varautunut ja siihen ei ollut käsikirjoitusta. Asia on jäänyt ratkaisemattomien rikosten arkistoon, koska en muista, kuinka loppu näytelmä meni, mutta lapset oli kotona sen jälkeenkin. Tosin he nyt ovat ties´missä kiroilemassa, mutta minä en onneksi kuule.Kristiina23 kirjoitti:
Minulle tuli mieleeni omat lapseni, joita veljeni oli saattamassa kesän lopulla takaisin Hesaan Joensuun junalla. Lapseni oli ehkä 3-5 v ja veljeni alle 20-v, joka tapauksessa ujo maalaispoika.
Saapui sitten juna Imatran kohdalle, jossa se kuuluisa "raha" haisee, jolloin tyttäreni oli "kailottanut" (=kovaäänisesti) kovalla äänellä . "Kuka se täällä haisee, Seppoko se täällä pieree"??
Kavalampi tapaus sattui minulle, kun olimme anoppilassa kylässä ja tietenkin halusin, että lapseni (just nämä 3-5 v) olisivat mallikelpoisia anopille, joten päivänsanomiset oli opeteltu valmiiksi ja muutenkin opeteltu kahvipöytä käyttäytymistä ja kiitoksen sanomista.
Vaan eihän se vierailu mennyt kuin Strömsöössä olisi mennyt. Lapset ryömivät heti pöydän alle ja sieltä kailottivat vuoronperään kaikki tietämänsä kirosanat ja pakenivat heti laidasta laitaan, että en saanut niitä pois sieltä. Tällaiseen näytökseen en ollut unissanikaan varautunut ja siihen ei ollut käsikirjoitusta. Asia on jäänyt ratkaisemattomien rikosten arkistoon, koska en muista, kuinka loppu näytelmä meni, mutta lapset oli kotona sen jälkeenkin. Tosin he nyt ovat ties´missä kiroilemassa, mutta minä en onneksi kuule.Voi taivaanvalat, voin vain kuvitella tilanteen Krisu?
Jotnkin vain lapsetkin vaistoaa liiallisen ohjauksen.Yleensä nämä ylilyönnit heidän kanssaan tapahtuivat vierailulla kyläilemässä.
Kotimiliöö ja siellä tahtuva vieraiden kohtaaminen olikin helpompaa,niinsanottu kotikentäetu sai yleensä lapset käyttäytymään fiksusti.
Tietenkin poikkeuksiakin on varmaankin?
Poikani menivät äitini työtilaan M/S Sallan hyttiin ja riisuivat kenkänsä oitis jaloistaan,kun astuivat sisälle,johon aitini kysyi onko teillä liian pienet "popot",siis jalkineet?
Ei,äiti vaatii,että jalkineet tulee heittää,kun sisälle tullaan.
Isänsä oli näiden naperoiden kanssa siellä rahtialuksellaMakriina kirjoitti:
Muistanpa oman lapsukaiseni kolmevuotiaana. Istuimme junassa ja vastapäätä istui vanhempi rouva, joka sen ajan muodin mukaan oli meikannut itselleen pikimustat kulmakarvat ja kirkkaanpunaiset huulet. Poika tuijotti ja arvosteli sitten: "Mä en tykkää tosta tädistä, kun se on vanha."
Niin ajattele Makriina,noin meistäkin voidaan ajatella lapsensilmillä nähtynä.En oikeastaan tunne enää sitä kurttuista ihmistä joka tuijottaa sieltä peilistä minua?
Kyllä sai nauraa tilannetta, onhan tuo tuttua, voihan nenä: ovat ties missä kiroilemassa, mutta minä en onneksi kuule :D
Vanhin tyttäreni oli myös järjestänyt aikamoisen shown kummitätinsä luona aikanaan.
Iltapesun jälkeen karkasi alasti pitkin lukaalia, eikä antanut laittaa pyjamaa päälleen. Hyppi kuulemma pitkin pöytiä alasti, torui lapseton kummitäti jälkeen päin, ja likka vaan nauroi.
Ja nauranut oli kummitädin mieskin vielä kaiken lisäksi, mutta vanginut lopulta tytön syliinsä.
Onhan se kauheaa kun 3-4 vuotias riehaantuu juoksemaan iloiten karkuun, vakavana piti kuunnella toruja kasvatuksesta.
PS. Meillä kun mentiin saareen ja saatiin raijatuksi tavarat ja eväät veneestä, istuttiin kuumissamme kalliolle ja juotiin tuopilliset Lapin Kulta hanaolutta myös ja ihailtiin maisemia! Minä tosin gini lonkeroa jos sitä vaan oli!
Kyllä maar oli syntistä meininkiä 😇sini-sirkku kirjoitti:
Kyllä sai nauraa tilannetta, onhan tuo tuttua, voihan nenä: ovat ties missä kiroilemassa, mutta minä en onneksi kuule :D
Vanhin tyttäreni oli myös järjestänyt aikamoisen shown kummitätinsä luona aikanaan.
Iltapesun jälkeen karkasi alasti pitkin lukaalia, eikä antanut laittaa pyjamaa päälleen. Hyppi kuulemma pitkin pöytiä alasti, torui lapseton kummitäti jälkeen päin, ja likka vaan nauroi.
Ja nauranut oli kummitädin mieskin vielä kaiken lisäksi, mutta vanginut lopulta tytön syliinsä.
Onhan se kauheaa kun 3-4 vuotias riehaantuu juoksemaan iloiten karkuun, vakavana piti kuunnella toruja kasvatuksesta.
PS. Meillä kun mentiin saareen ja saatiin raijatuksi tavarat ja eväät veneestä, istuttiin kuumissamme kalliolle ja juotiin tuopilliset Lapin Kulta hanaolutta myös ja ihailtiin maisemia! Minä tosin gini lonkeroa jos sitä vaan oli!
Kyllä maar oli syntistä meininkiä 😇Kyllä se vain perheenäidin elämä on ollut samanlaista ja lapset ovat olleet se kantava voima,lapset ovat olleet se tulevaisuudentoivo,lapset ovat muuttuneet lapsista perillisiksi.
Aivan ihania kokemuksia teillä,kertokaa lisää.
Me olemme olleet vastuunkantajia,me olemme olleet vanhempia,me voimme vastuun siirtää nille taaperoille,joiden elämää me kannatimme,joiden elämään me loimme uskoa,jotka ovat meidän perinnön eteenpäin viejiä,niin henkisen,kuin materiaalisenkin"taaperoille,joiden elämää me kannatimme,joiden elämään me loimme uskoa,jotka ovat meidän perinnön eteenpäin viejiä,niin henkisen,kuin materiaalisenkin".
Tuohon mielipiteeseen en kyllä yhdy, vaikka niin tapahtuukin usein, että puolue ja aate siirtyy vanhemmilta lapsille, mutta onneksi ei kaikille.
Nykyinen nuoriso on opiskellut ja huomaa mahdollisuutensa vaikuttaa näiden vanhojen "jäärien" tavoin toisin.
Minä en kyllä ymmärrä tuota asennetta , että lapsille täytyisi "juuruttaa" samat perinteet?
Onneksi vanhempani eivät saaneet minua aivan heti "Kepuksi" mutta taas onneksi, että ei.....koskaan saa johonkin radikaali puolueeseen.Kristiina23 kirjoitti:
"taaperoille,joiden elämää me kannatimme,joiden elämään me loimme uskoa,jotka ovat meidän perinnön eteenpäin viejiä,niin henkisen,kuin materiaalisenkin".
Tuohon mielipiteeseen en kyllä yhdy, vaikka niin tapahtuukin usein, että puolue ja aate siirtyy vanhemmilta lapsille, mutta onneksi ei kaikille.
Nykyinen nuoriso on opiskellut ja huomaa mahdollisuutensa vaikuttaa näiden vanhojen "jäärien" tavoin toisin.
Minä en kyllä ymmärrä tuota asennetta , että lapsille täytyisi "juuruttaa" samat perinteet?
Onneksi vanhempani eivät saaneet minua aivan heti "Kepuksi" mutta taas onneksi, että ei.....koskaan saa johonkin radikaali puolueeseen.Mikä helvitin puolue?
Eivät lapseni ole koskaan tienneet puoluekantaani,koska en sitä ole tiennyt itsekkään.
Kristiina taas haluaa tarrata jokaiseen pilkunviilaukseen,jokaiseen sananmuunnokseen,että Kristiina on hyvä ja tekee aloituksen ja kuljettaa ketjua,eikä tule kuuskymppisistä ohjailemaan tämän saitin kirjoittelua.
Kaiketi et enää ole suosiossa siellä,koska tänne tulet viisastelemaan ja olemaan ylimmäisenäpapittarena.
Ihan aikuisten oikeesti,jos mieelipiteeni ei Sinun teräväälyistä persoonaasi miellytä,turha ampua sanansaattajaa,koska sen sanansaattajan elämä tuskin on uhka omalle täydelliselle elämänlaadullesi,täydellisille itsetunnollesi,täydelliselle toisen ihmisen alasajamiselle.
Toi täydellisyys jo hipoo ... no jääköön sanomatta- Huomattu.on
rituliini_38 kirjoitti:
Mikä helvitin puolue?
Eivät lapseni ole koskaan tienneet puoluekantaani,koska en sitä ole tiennyt itsekkään.
Kristiina taas haluaa tarrata jokaiseen pilkunviilaukseen,jokaiseen sananmuunnokseen,että Kristiina on hyvä ja tekee aloituksen ja kuljettaa ketjua,eikä tule kuuskymppisistä ohjailemaan tämän saitin kirjoittelua.
Kaiketi et enää ole suosiossa siellä,koska tänne tulet viisastelemaan ja olemaan ylimmäisenäpapittarena.
Ihan aikuisten oikeesti,jos mieelipiteeni ei Sinun teräväälyistä persoonaasi miellytä,turha ampua sanansaattajaa,koska sen sanansaattajan elämä tuskin on uhka omalle täydelliselle elämänlaadullesi,täydellisille itsetunnollesi,täydelliselle toisen ihmisen alasajamiselle.
Toi täydellisyys jo hipoo ... no jääköön sanomattaKristiina ei ole terävä-älyinen, ainoastaan ilkeä ja v...mainen.
- mielipiteeni
rituliini_38 kirjoitti:
Mikä helvitin puolue?
Toi täydellisyys jo hipoo ... no jääköön sanomattaKauhean äkkinäinen suustas olet kyllä Rituliini! Miksi noin raskaalla kädellä rankaiset melko maltillista erimielisyyttä, ei olisi tarvinnut teilata hyvää kirjoittajaa noin agressiivisesti.
mielipiteeni kirjoitti:
Kauhean äkkinäinen suustas olet kyllä Rituliini! Miksi noin raskaalla kädellä rankaiset melko maltillista erimielisyyttä, ei olisi tarvinnut teilata hyvää kirjoittajaa noin agressiivisesti.
Jos Sinäkin olisit lähes parikymmentävuotta työympäristössä jossa 90% miehiä,niin ehkä mielipiteesi muutuisi.Siellä ei todellakaan pitsinnypläyksestä puhuttu,että sillei
- Tuulettakaa
Eikö aloittajan arvostelija tiedä, että kalja on juotavaksi ajateltukin? Missähän kohdassa aloittaja provosoi?
Minua ottaa päähän tämä iänikuinen negatiivisuus, joka lemahtaa kuin vanha piimä mistä lauseesta tahansa.
Tyttäreni oli siinä kolmen vuoden tietämissä, kun meillä tuli kyläläisten kanssa sanakopua pihan läpi ajamisesta. Eräänä kesänä veivät siitä heinätkin traktorilla pihan poikkia ja polkupyöräily oli jokapäiväistä. Pystytettiin kilvet portin pieleen: LÄPIAJO KIELLETTY, mutta eipä se aina auttanut. Eräänä päivänä tytär seisoi kädet lanteilla keskellä pihaa ja huusi kurkku suorana: "Taas tuossa menee niitä lukutaidottomia!" (Sanan oli oppinut aikuisilta) "Lukutaidottomat" livahtivat korvat luimussa pihan yli, enkä minä tyttöä torunut. Oikeassahan hän oli.
Myöhemmin saatiin tie kunnostetuksi ja läpiajo loppui.Ajattele Makriina,mikä älynväläys?
Todella olen saanut nauraa teidän ihanilla muisteloilla.Näinhän sen pitääkin mennä vähän niin kuin lapsenomaisesti tämä taivallus,tämä muistelu.
Meille ovat nyt rakkaita lastenlapset ja minulla jopa lastenlastenlapset.
Se että muistamme,on tärkeintä,se että tuomme ajatelmamme esille,että tunnemme yhteenkuuluvuutta.
En kilpaile ketään vastaan,en halua olla saitin paras kirjoittelija,en halua tuoda esille tiettyjä omia
mielipiteitäni,haluan jakaa elämänkokemuksia,haluan jakaa hektisiä tuntemuksiani ja kiitos olen todella saanut olla ihailtavalla tavalla osa tätä keskustelupalstaa kiitollisena amaMuistanpa vielä yhden tyttäreni mielipiteen.
Ensimäisenä koulupäivänään hän kertoi tärkeänä, että oli annettu läksyksi muistaa ottaa nenäliina taskuun. Kertoi myös, että opettaja oli motkottanut luokkalaisia, että heillä taitaa olla puheripuli, kun ei hiljaisuutta tule.
Seuraavana päivänä hän oli närkästynyt. Opettaja ei muistanut koko nenäliinaa. Tytär oli yrittänyt huomauttaa asiasta koko päivän, mutta ei opettaja huomannut häntä.
"Ja sen minä sanon, että jos joku siellä koulussa on puheripulissa, niin se on OPETTAJA!"
- Ramoona-
Koulussa opettajat saavat kuulla mitä hurjimpia perhesalaisuuksia, kaikkia ei pidä ottaa ihan sellaisenaan. Esikoulussa kertoiltiin perheen joululahjoista ja moni isä oli saanut pyjaman. Meidän pikkuneiti paljasti, että meidänpä isi nukkuu aina nakuna. Joulupöydän parhaaksi herkuksi hän oli maininnut hernekeiton. Olimme minun vanhempieni luona joulunvietossa ja tarjolla oli myös perinteistä hernetuuvinkia.
Kerran olin tyttösen kanssa liikkeellä paikallisjunassa ja juttusille tuli erittäin komea ja huomaavainen nuori mieskollegani. Tämän poistuttua junasta tyttö ihmetteli isoon ääneen ; "Miten sinä äiti voit noin komean miehen tuntea ?" Vielä kotona hän kertoi isälleen, että tavattiin junassa äidin komea miesystävä.
🎁🚞🌞Olin jo kuusivuotias, tiedän sen lukutaitoni oppimisesta. Sanomalehden kuvia selaillessani mieleeni jäi mainos, jossa härkä puski poikki aidassa esteenä olevan lankun. Ohessa mainos: --
- murtuu mutta ei samasta kohtaa.- Lankussa nkyi korostetuttu aiemmin liimattu ehjäksi jäänyt kohta. Mainoksen kuva tietysti piirretty, ohessa Lukko-liiman logo.
Lähellä kotiani asui kyynärsauvojen avulla kulkeva sotainvalidi, jonka toinen jalka oli ambutoitu.
Kerran ruokapöydässä jompi kumpi vanhemmistani sattui ottamaan tämän miehen puheeksi. Minulle tuon jalan puuttuminen oli arvoitus. Siksi esitin kysymyksen,, joka yllättävyydellään sai toiset melkein tikahtumaan naurusta. Eikt titä tedän jalkaa voit liimata? ( minä en osannnut lausua äs-kirjainta)
tikahtumaan = läähättämään- Puku.tekee.miehen
Kerran sodan aikana äitini matkusti pikkuveljen kanssa junassa. Isä oli rintamalla, eikä poika ollut nähnyt häntä pitkään aikaan.
Vastapäiselle penkille istahti sorea solttupoika armeijan kamppeissa. Parivuotias pikkuveli ilahtui syvästi: "ISI!"
Solttupojalle tuli kiire vaihtaa paikkaa. Voi taivaanvallat! Tavallaan jokainen aikuinen tietty tajuaa,että lapset puhuvat muunneltua totuutta.Toi hernettuuvinki,olen kerran sitä syönyt naapurissa ja se oli tuhtia ruokaa.
Täytyykin Googlettaa,perinneruuat ovat todella maistuvia,jopa Karjalanpaistikin on mielestäni perinneruoka.Joskus vois pitää perinneruokapäivän ja todella paneutua lanttukukkoon,no se onnistuu vain syksyisin.
Ajatelkaa siskot,kuinka haastavaa oli perheenäidin rooli ennenaikaan,jolloin vain suola ja sokeri haettin kaupasta melkein? lamppuöljy tietenkin ja karbiidiNämä ovat todella niin hyviä juttuja,että olen lukenut moneen kertaan ja nauranut,kiitos teille.
Avaus ei todellakaan mennyt hukkaan ama
- Muisteloitavain
Ihana esikoiseni sai jo pilttinä riemumaisterin arvonimen. Aurinkoinen, aina hyvän tuulinen lapsi, niin aina että sukulainen kysyi eikö se koskaan itke. Kun parku tuli, otettiin valokuva merkiksi, että itseekin sentään joskus.
Kun kasvoi ja alkoi juttelemaan, muuttui yltiösosiaaliseksi tapaukseksi. Moikkasi kaupungilla kaikki ja jos vain ehti, niin kysyi vastaan tulevilta miksi et ole käynyt meillä kylässä. Kaupoissa oli välillä milloin mitäkin maistiaisia ja kun ei ollutkaan, hän kävi kysymässä että eikö mitään suuhun pantavaa ole. Hän osasi myös käydä selvittämässä mistä löytyy wc jos hätä yllätti, myös ruokakaupassa jossa ei yleisölle hotelli helpotusta ollut.
Äitinsä lailla lie ollut pienenä kyläluuta eikä millään olisi hennonnut kyläilyä lopettaa. Keksi vaikka mitä, että ei ihan vielä lähdettäisi. Kerran sitten viimeisenä keinona vedättää lähtöä joutui tätini tekemään hänelle matkaeväät kotimatkalle, parikymmentä kilometriä matkan pituus jopa.
Maalla mummolassa istui rapulla ja jos joku kulki kylätiellä, pysäytti huutamalla kuka sinä olet. Juttukaveri löytyi miltei aina. Niin ihana pentu, mutta joskus piti pelätä luottavaista suhtautumista vieraisiin ihmisiin kun kaikkiin ei voi kuitenkaan luottaa. - Sana.hallussa
Kaistele tosielämää:
"Kuinka vanha sinä olet?" kysyy vieras täti.
"Kaksi vuotta." vastaa lapsi
"Kai sinä nyt vähän vanhempi olet", sanoo täti.
"Syksyllä tulen kolmen vanhaksi", vastaa lapsi.
"Vai niin. Sinäpä olet sanavalmis ja kehittynyt ikäiseksesi." ihailee täti.
Lapsi: "Sanoppas muuta!" - kyselijäntarinat
Joskus on tapauksia toiseenkin suuntaan. Mutta lapsethan puhuvat siitä, mikä heitä kiinnostaa. Enoni oli vilkas lapsena ja änkesi juttelemaan vieraiden kanssa. Perhe tietenkin pelkäsi, että kysymykset voivat olla mitä hyvänsä. Mutta suurin kiinnostuksekohde hänellä oli kanssaeläjien kengännumerot. Niinpä kun paikallinen sotainvalidi mies, jonka käsi oli jouduttu amputoimaan tuli vastaan, niin kiinnostuksen koheena oli edelleenkin hran kengännumero. Käden puuttuminen ei ihmetyttänyt ja puhututtanut lainkaan.
Toinenkin eno juttu!
Enoltani oli paleltuneet varpaat toisesta jalasta ja amputoitu tietenkin.Kesällä hän oli kymmeniä vuosia sitten täällä ja heittä kenkänsä jalostaan.Poikani pyöri hänen ympärilään :
Enoni sanoi pojalleni: saatko sinä varpaasi piiloon? No en saa,kuinka sinä ton oikein teet?
- roskaruokailija
Päiväkodin tädit piirrättivät lapsia aiheena: lempiruokani. Meidän Maija piirsi lautasen ja siihen kaksi nakkia ja kolme kiharaa ranskalaista......Ja meillä kun ei syöty juuri lainkaan valmisruokia, vaan perinteisesti alusta alkaen tehden. Muilla lapsilla oli näköjään piirroksissa toiset eväät.
Entä se vanha juttu, jo moneen kertaan kerrottu:
Äiti sanoi vakavasti, ettei ääneen arvostella ihmisiä kaupungilla. Jos jokin asia jää mieleen, niin puhutaan sitten kotona. Ratikassa vastapäätä istui ukko, jolla oli nenäruusu, eli tauti, joka kasvattaa nenän kaksinkertaiseksi ja värjää punaiseksi.
Lapsi tarkasteli näkyä ja sanoi sitten äidille: "Tuosta nenästä me sitten puhutaan kotona!"Tämä avaus oli ehkä johdattelua sinne meidän lähestyvään "uuslapsuuteen" ja kuinka ihanaa toi muistelu todella on ja muistaminen yleensä.
Minulle joilla kontaktit todella vähäisiä ympäristöön,tämä keskustelupalsta on se jossa voin olla samalla tasolla ,jopa tasolla,jossa tunnen olevani ihminen,"rääväsuisenakin"
suljen kansion ,kiitollisena jokaisesta mielipiteestä ama
- Kattleija
Tämän jutun lähetin yli 20 vuotta sitten Apuunkin 'Lasten suusta' palstalle, jossa se julkaistiin parikin kertaa.
Pojan tyttäreni oli yökylässä luonani ja oli silloin kaksi ja puolivuotias. Minä laittelin meille aamupalaa keittiössä ja tyttö jutteli nallelleen makuuhuoneen puolella. Kuului sanovan nallelle: "Nyt minä teen sinulle semmoisen tempun, jota en ole vuosikausiin tehnyt."
Tyttö toisti ilmeisesti aikuisilta kuulemansa sanonnan VUOSIKAUSIIN, vaikka pieni oli vasta kaksi ja puoli vuotta täällä taapertanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.141993Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831534Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1491362Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971308Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381188- 84928
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu49882Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138813Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13807Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas126800