Alkoholistin rakkaus

LovemeassIam

Rakastuin ja rakastan miestä jolle alkoholi on arkipäivää. Katson vierestä kun tuhoaa olutta useamman päivän mittaan. Mietin kuinka auttaisin miestä että joisi vähemmän ja välillämme olisi paljon muutakin kuin juominen..Hän sanoo että olen hänelle rakas ja että rakastaa mua. Aidosti haluan uskoa ja luottaa tähän ihmiseen mutta voiko alkoholisti rakastaa aidosti?

8

1896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • brutaalia.mutta.totta

      Ota hatkat. Alkoholisti rakastaa ketä vaan, kenen kanssa voi juoda ja joka sietää hänen juomistaan.
      Unohda hoivaamis- ja parantamisviettisi, et sinä pysty häntä parantamaan.
      Pidä huolta itsestäsi jatkamalla omaa elämääsi toisaalla.

    • shada

      Alkoholi voittaa aina. Sinä jäät kakkoseksi. Ei kannata yrittääkään kilpailla alkoholin kanssa alkoholistin suosiosta.
      Häviät sille aina.

    • kasnäin7878

      alkoholistille alkoholi ja aamuiset krapula ryypyt ovat suurinta rakkautta mitä voi olla...siinä on piiiiiitkä väli seuraavaan rakkauden kohteeseen joka voit olla sinä..niin kauan kuin lko näyttelee pääosaa sinulla on sivusta seuraajan rooli

    • 6000-päivää

      Toverit etyylialkoholissa tuossa edellä todistavat hyvin.

      "kuinka auttaisin miestä että joisi vähemmän"
      - Alkoholisti ei voi vähentää; voi vain lopettaa tai jatkaa täpöllä.

      Minun mielestäni rakentavin ratkaisu olisi, että asetat hänet valinnan eteen: hän voi pitää joko sinut tai alkoholin, mutta ei molempia. Tärkeää on, että olet tosissasi etkä jousta tässä asiassa vähääkään. Hänen ratkaisunsa kertoo kumpaa hän rakastaa enemmän.

    • näiinpä

      Sinä et juuri voi mitään tehdä sen eteen, että miehesi lopettaisi juomisen. Kaikki on itsestä kiinni. Mulla on asiasta henkilökohtaista kokemusta. Valitettavan usein alkoholistin (tai muita päihteitä käyttävän) on käytävä pohjalla tajutakseen oma tilansa. Siinä sitten tehdään päätöksiä suuntaan tai toiseen, että mitä oikeasti haluaa elämältään. Tsemppiä sulle! Tärkeintä sinulle tällä hetkellä on, että pidät huolta itsestäsi! Älä vajoa miehen mukana alas!

    • tdtdtdt34344

      Valitettavasti kaikki edellä sanottu on totta. Alkoholisti ei voi vähentää juomistaan, hän joko juo tai on juomatta. Välimuotoa ei ole. Yksi drinkki on liikaa ja tuhat liian vähän...

      Itse menetin elämäni suurimman rakkauden alkoholille. Hän löysi rinnalleen naisen, joka joi itsekin ja tuki miehen juomista. He ovat yhdessä vielä tänäkin päivänä. Alle viisikymppisinä sairaita, toistensa pahoinpitelyistä arpisia ihmisiä. Mielenterveysongelmia, työkyvyttömyyttä, lääkkeitä, maksakirroosia, katkokävelyä. Mies oli ns. hyvistä piireistä ja vauraasta perheestä, eli sekään ei suojele alkoholismilta. Nainen kouluttamaton pikkurikollinen. Molemmille oli yhteistä taustassa jo omien vanhempien alkoholiongelmat ja oma riippuvuus alkoholista.

      Sydäntäni särkee vieläkin kun katson hänen kohtaloaan. Minä en sitä voinut muuttaa, mutta pitkän taistelun jälkeen pelastin oman elämäni. Ei normaalia elämää haluava ihminen voi jäädä alkoholistin rinnalle, että itsekin alkoholisoituisi tai sairastuisi muuten. Mielenterveyden menettäminen on taattu. Valehtelut, lupausten pettämiset, ryyppykaverit, känniheilat, en edes halua muistaa sitä kaikkea.

      Se, että on ryyppykausien välillä maailman ihanin ja rakastavin ihminen kuuluu taudin kuvaan. Ehkä rakastaakin oikeasti, mutta hän ei ole terve ihminen, ei ruumiiltaa eikä sielultaan. Sinä et häntä voi muuttaa tai pelastaa. Vain hän itse sen voi tehdä. Sinulle suosittelisin totaalista alkoholista pidättäytymistä, ei normaali elämä sitä kaipaa, mutta erityisesti alkoholistin kanssa jaat ja tuet vain hänen sairauttaan kun juot hänen kanssaan. Ja kuten jo aiemmin viittasinkin, olet itsekin vaarassa alkoholisoitua.

      Me kaikki kirjoittaneet olemme varmaan etsineet sitä viisasten kiveä, millä alkoholistin saisi lopettamaan. Ei meillä ole sitä, eikä sinullakaan. On olemassa monenlaista tukea alkoholismiin, mutta alkoholistin on itse haluttava ottaa tuki vastaan ja hänellä on oltava halu päästä siitä irti. Tuossa vaiheessa hän voi vielä ajatella, ettei hänellä oikeastaan mitään ongelmaa edes ole ja voi lopettaa milloin tahansa...vaikka ihmissuhde on jo tuhon partaalla. Niin se kaljapullo on naista/miestä rakkaampi kun tulee valinnan paikka.

      Toivon sinulle sydämestäni onnea ja että hän lopettaisi juomisen. Sellaisiakin tarinoita on. Pidä itsestäsi huolta ja hanki tietoa alkoholismista ja hae vertaistukea.

    • Heikki_Sinsemilla

      Laitapa aloittaja tämän keskustelun osoite talteen ja tule 10 vuoden päästä katsomaan. Olen varma että olette yhä yhdessä jos molemmat elää, ja pohdit samaa kuin nyt. Siitä on sitten luontevaa jatkaa keskustelua.

    • lalalaalaa

      näin juuri. se joko on tai ei oo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe