Väsyin työhön

Kim1200

Sairastuin työuupumukseen ja stressiin jonka jälkeen vielä tuli ero masennus eli kaikki tuntiu kaatuvan päälle . Esitin kovaa ja että ei minulla ole mitään hätää kyllä mie pärjään mutta en pärjännyt mielessä oli paljon ajatuksia joten menin työ terveys lääkärille ja se teki minulle selväksi että olis kannattanut tulla jo reilu vuosi sitten käymään juttusilla . Olen kahden pienen lapsen isä ja nyt nään niitä vain joka toinen viikonloppu on raskasta kun en nää niitä joka päivä . Sairastun itse kun rakensin taloa ja kävin töissä ja huolehdin siinä sivussa lapset ja kodin puolisolle ei riittänyt aika vakka olisin halunnut viettää aikaa kahden joten väsyi ja rupesin kiukuttelemaan sitä kesti melkein parivuotta riitoja syntyi ihan olemattomista jutuista ja sopimisesta ei tullut mitään riita vain yltyi ja nyt olen yksin . Onneksi on elämän halut ruvennut palautumaan lapsille annan kaikkeni kun ne tulevat minun luokse ne antavat minulle voimaa ja iloa elämään . Ei kannata leikkiä terveydellä
Oliko kaikki sen arvoista

11

1118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • donna38

      Et tainnut saada arvostusta siitä kaikesta, mitä teit perheesi eteen ?
      Jos tuntee saavansa sitä, jaksaa. Se antaa voimia.
      Mukava, että ilo ja elämänhalu alkaa palata elämääsi !

    • usko.itseesi

      Sinäkö melkein kaiken hoidit ?
      Miten siitä olisi riittänyt aikaa ja jaksamista mihinkään enää ?
      Pelkkää lepoa ja untakin tarvitsee.
      Vaimosi ei tainnut oikein tajuta tilannetta ?
      Aika itsekästä kiukutella, kun sinä raadoit perheesi eteen - lopuksi uupuen.
      Kaikki ihmiset eivät osaa asettautua toisen ihmisen sijaan. Valitettavasti.
      Heillekin valitettavasti, koska siinä tulee niinsanotusti "pää vetävän käteen"
      eli lopussa saa kärsiä itse.
      Kyllä sinä toivut ja pärjäilet !
      Tsemppiä elämääsi !
      Hyvää kesää !

      • Kim1200

        Kyllä mie yritin kaiken hoitaa minkä vaan kerkesin ja aika vähälle jäi kiitokset . Välillä vaan ahdistaa kun ajattelen että kaikki oli minun vika kun erottiin ja kyllä mie sanoin välillä rumasti mut pyysin anteeksi heti kun tajusin mitä sanoin olisin vain välillä tarvinnut muutakin kun työtä . Päivä kerrallaan menen eteenpäin ja nautin elämän pienistä iloista . Kiitoksia paljon kannustuksista


    • kaaleppivaan

      Älä syyllisty. Ei ole sinun vika että erositte. Ero ei ole vain toisen syy. Molemmilla on osuutta asiaan aina. Luulenpa, että akkas ruikuttaa vielä sua takasin !

    • NauraaKuollakseen

      Tärkeintä on oma terveys. Iltalehti valehtelee helvetin paljon.

    • Hei Kim1200

      Vaikka viestisi kertoi raskaista koettelemuksistasi ja uupumuksestasi, se sisälsi myös kokemuksen siitä, että ymmärsit, mikä elämässä on tärkeintä ja panostit omaan hyvinvointiisi! Se kuulostaa terveeltä ja varmasti auttaa sinua tulevissakin elämänvaiheissa muistamaan tärkeysjärjestyksen. Lapset ovat kuitenkin pieniä vain hetken ja tarvitsevat sinua elämässään tukenaan muutenkin kuin vain tapaamisviikonloppuina, joten myös heidän kannaltaan on tärkeä, että isä voi hyvin.
      Toivotan sinulle tämän kokemuksen myötä leppoisampia ja stressivapaampia tulevia aikoja ja sellaista työmahdollisuutta, joka ei kuormita liikaa.

      Merja, diakoni

      • 72Bw

        Hauskuus irrallaan, Diakoni Merja antamassa stressittömyys ohjeita, vaikka kaikki tietävät kirkon työntekijöiden suurtakin suuremman burn out määrän. Miksi olet täällä, Merja etkä lastesi kanssa? Sinunkin lapset ovat pieniä vain kerran.


      • Näe.hyvässä.hyvää
        72Bw kirjoitti:

        Hauskuus irrallaan, Diakoni Merja antamassa stressittömyys ohjeita, vaikka kaikki tietävät kirkon työntekijöiden suurtakin suuremman burn out määrän. Miksi olet täällä, Merja etkä lastesi kanssa? Sinunkin lapset ovat pieniä vain kerran.

        Missä on ihmisiä, siellä kirkonkin pitää olla ja nimenomaan luomassa rauhaa ja lohdullisuutta ihmisten mieliin. Oman kodin rakentaminen on iso voimainponnistus ja valtava stressi ja avioerot valitettavan tavallisia siinä yhteydessä. Kunpa ihmiset eivät aivan suinpäin tunnekuohuissaan päätyisi eroon vaan kokeilisivat muunlaisen etäisyydenoton vaikutusta, antaisivat ja ottaisivat aikaa. Ei rakkaus niin vain katoa ja noustuaan tallatusta maasta se kasvaa entistä sitkeämmäksi. Ero on niin paljon muutakin kuin kahden ihmisen liiton purkautuminen.

        Merja näkyy olleen aivan säälliseen työaikaan, ja siellä missä ihmisetkin huolineen nykyään paljon ovat, sätissä.


    • PionK71

      Kim1200, olen sinun kohtalo toveri. Kuvasit täysin oman tilanteeni. En sano, että voisin itsekään täysin hyvin, mutta älä ala syyttään itseäsi parisuhteessa on aina 2. Muista lapset, lapset vaistoavat herkästi isän mielentilat, hae iloisuutta ja reippautta unohda vähän niitä "kasvatus" sääntöhä jos teillä niistä pidetään tiukasti kiinni. Koita etsiytyä kavereiden seuraan ja nauttimaan kaveriilmapiiristä (älä myrkytä sitä liiallisella ero höpinällä). Opettele jotain uutta. Tutustu uuteen ihmiseen (ei tarvitse sitä uutta parisuhdetta tehdä se tulee kun sen aika on), löydä jokin uusi harrastus. Minä en ole päässyt kuin tuohon ylimääräisistä säännöistä luopumiseen, eli matkaa vielä on mullakin ;) ...voimia kaveri!

      • Kim1200

        Kiitoksia kaikille kannustuksesta vaikea on elää vieläkin. ainut paras asia on omat lapset niitten kanssa jaksan ja voin hyvin . Pelottaa tutustua uusiin ihmisiin vaikka haluaisin . Päivä kerrallaan kun elää niin ei tule liikaa pettymyksiä ja tekee sen verran töitä minkä jaksaa ja haluaa .


    • aga999

      Tulee väsymystila, olen sen kokenut.Siitäkin pääsi ohitse.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2283
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1481
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1325
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    Aihe