Kuka voisi auttaa minua? Olen kuulluut, että uuskorpelaisuus on saanut alkunsa viike vuoden aikana Tärendössä, Pajalan lähellä ja että sen sivuosasto toimii PK- seudulla. Tietääkö kukaan asiasta?
terveisin utelias
Uuskorpelaisuus-tietääkö kukaan?
13
2095
Vastaukset
- olen kuullut
joo, ilmeisesti uuskorpelainen liike toimii
länsihelsingissä, Töölössä kai.
T. Teologi Markus- kiinnostunut
Niin, tiedätkö paikan ja ehkä osoitteen?
terkuin Kiinnostunut - teologttyttö vm 84
kysymys otsikossa
Anna-Eeva
- jannika
Tietääkö kukaan kertoo mulle mikä sitten on korpelaisuus, kun nyt täällä puhutaan jo uuskorpelaisuudesta? Onko korpelaisuus herätysliike?
Jannika- huuhaa
Korpelalaisuus oli 1930-luvulla tornionlaaksossa virinnyt hurmoksellinen liike, jonka juuret olivat lestadiolaissaarnaaja Toivo Korpelan toiminnassa.
Tämä "uuskorpelaisuus" kirjoitusvirheineen on sen sijaan yritys pitää hauskaa palstan lukijoiden kustannuksella. :) - sarjis
huuhaa kirjoitti:
Korpelalaisuus oli 1930-luvulla tornionlaaksossa virinnyt hurmoksellinen liike, jonka juuret olivat lestadiolaissaarnaaja Toivo Korpelan toiminnassa.
Tämä "uuskorpelaisuus" kirjoitusvirheineen on sen sijaan yritys pitää hauskaa palstan lukijoiden kustannuksella. :)Kuinkas Topille kävi?
Saisko tästä sarjakuvan Päivämieheen. Luulisin,että se olisi hyvin opettavainen tarina lukutaidottomille lapsillekin. - huuhaa
sarjis kirjoitti:
Kuinkas Topille kävi?
Saisko tästä sarjakuvan Päivämieheen. Luulisin,että se olisi hyvin opettavainen tarina lukutaidottomille lapsillekin.Topilla ei kauan pysynyt liikkeen ohjakset käsissään ja hän palasi Suomeen, jossa vietti hiljaiseloa.
- sarjis
huuhaa kirjoitti:
Topilla ei kauan pysynyt liikkeen ohjakset käsissään ja hän palasi Suomeen, jossa vietti hiljaiseloa.
Jokos Topin taivasosuudesta tiedetään.
- kiinnostunut
huuhaa kirjoitti:
Tämä "uuskorpelaisuus" kirjoitusvirheineen on sen sijaan yritys pitää hauskaa palstan lukijoiden kustannuksella. :)Kysymykseni ei ollut yritys pitää hauskaa, vaan
kirjoitusvirheeni johtuu siitä, että olen puoleksi vain suomalainen. Olen melkein koko elämäni asunut Lofooteilla ja siellä kokenut ainakin 4 herätystä. Serkkuni on ollut ja on edelleen siellä herättäjäsaarnaaja.
Ankeus ja kylmyys ovat Herramme oikeat tavat rangaista meitä pieniä tästä materiaalisesta helvetistä ,jota johtaa maailmanlaajuinen
ahne konspiraatio , joka pohjautauu suurimpaan syntiin: rahanhimoon ja sen levittämiseen ympäri maailmaa. Muistakaa miten Raattamaa eli: yksinkertaisesti ja katuen kaikkea! "Se joka toista syyttää se itse omaan syytökseen lankeaa"
(Raattamaan kirjeestä vuodesta 1879.) - uusi jäsen
huuhaa kirjoitti:
Tämä "uuskorpelaisuus" kirjoitusvirheineen on sen sijaan yritys pitää hauskaa palstan lukijoiden kustannuksella. :)Uuskorpelalaisuuden seura kokoontuu joka sunnuntai-ilta Espan kahvilassa klo 18 eteenpäin. Tilaisuus ei vaadi kampaa, mutta se lasketaan eduksi. Pohdimme yhdessä tulevan kesän hurmioseuroja Lofooteilla ja Espoossa. Meidän uudet toimitilat Espoossa ovat valmiina huhtikuun alussa. Rakentaminen on ollut talkootyötä ja rukousten ansiosta olemme saamassa valmiiksi männystä tehdyn arkin koossa 1:1 . Se tulee olemaan maamerkkinä ohikulkeville eksyneille. Toimitiloissa sijaitsee myös pieni kauppa, jossa tulemme myymään cd-levyjä, kirjoja,sekä virvoitusjuomia ja kahvia.
Kaikki mukaan! tervetuloa! t. Aleksis Raattamaa-Koskinen
- kuin
Onko Korpelalaisuus sitä, mitä oli Espoon Haukilahdessa ollut joskus aikaisemmin? Jos ei niin tietääkö kukaan, mikä sen herätysliikkeen nimi sitten oli?
- Anonyymi
Korpelalaisuutta lienee jossain ruotsin ja suomen rajan liepeilllä. Olkoon sitten vaikka uuskorpelalaisuutta. Porukka on hiukan tärähtänyttä eikä sitä kaikki paikalliset tunnista. Näillä on siellä lähes mafia tyylinen touhu päällä. Joo kyllä sivuliike löytyy etelä suomesta. Liekkö junan tuomia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303521Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91578Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241275Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893- 60879
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.131879Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66854Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819