Luokanopettajaksi ei-ensikertalaisena

etqr9hjf

Onko monikin päässyt opiskelemaan luokanopettajaksi (tai esim. erityispedagogiikkaa) ei-ensikertalaisena? Olisi kiva kuulla kokemuksia. ¨
Katsoin, että Helsinkiin on 24 paikkaa ei-ensikertalaisille, mikä on kyllä vähän. Itse olen opiskellut muuta alaa vuoden, mutta viime aikoina ovat opettajahaaveet heränneet.. Ensikertalaisuus on jo käytetty, ikävä kyllä :/ Mites muilla?

6

1762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opiskelija12

      Olen, Rovaniemelle tosin :) mutta oli mulle ykkösvaihtoehto!

    • openapopena

      Opettajahaaveet ovat heränneet!?!? Voi, kun se opettajan työ on aika raakaa raatamista. Säästä itsesi siltä taisteluita!

    • Opejatarvitaan

      Tiedän yhen kaverin joka pääsi alanvaihtajana. Tsemppiä sulle

    • karpaloine

      Minä opiskelin ensin avoimessa niin pitkälle kuin mahdollista (yleisen)kasvatustieteen kandiin kuuluvia opintoja. Sitten hain ja pääsin sisään tutkinto-opiskelijaksi, jolloin sain muutamassa kuukaudessa kandin paperit ulos. Tuolloin minulta meni siis se ensikertalaisuus. Ja nyt hain ja pääsin maisterihaun kautta opiskelemaan erityisopeks (1.hakutoive). Pisteet olisivat riittäneet reippaasti myös luokanopettajien maisterihaussa sisälle asti (2.hakutoive).
      Maisterihaussa, kun kukaan ei ole ensikertalaisena liikkeellä, voi todella päästä sisään ... kunhan saa siis tarpeeksi pisteitä.

      • Kermiittiläinen

        Millä pisteillä pääsit erityispedan maisteriohjelmaan sisälle? Varsinkin haastattelupisteet kiinnostaa... Ja mitä kaikkea muuta olit suorittanut hakua varten? Olitko hankkinut esim. työkokemusta alalta?


    • shlo

      Olenkohan ensikertalainen vai en, jos olen opiskellut ammattikorkeakoulussa? En tosin ole vielä valmistunut ja pohdinnassa olisi vaihtaa koulua kesken kaiken.
      Opiskelen tällä hetkellä sairaanhoitajaksi, en tiedä miksi. Varmaankin koska opiskelin yläasteen jälkeen lähihoitajaksi ja oli luonnollista jatkaa siitä eteenpäin samaa alaa.. Nyt kuitenkin olen löytänyt intohimoni ja luokanopettajan koulutus sekä elämänkatsomustieto houkuttelee aivan suunnattomasti! Onko kellään antaa mitään vinkkejä mihinkään liittyen :) ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe