Äidin oikeus sijoitukseen otetuista lapsista

pappamuumi

Avovaimokkeeni nuorin tytär synnytti talvella kaksoset ja sai ilmeisesti jonkinlaisen masennuksen kaupantekijäisiksi.
Tytölle ehdotettiin jo varhaisessa vaiheessa ns tukiasuntoa,jotta voisi opetella rauhassa yhteiseloa lastensa kanssa.
tämä ei oikein onnistunut mm lasten isän kärähdettyä huumetesteissä, jolloin sosiaalitoimi kiristi otettaan rajoittaen isän tapaamisia.
Tyttöjen äiti taasen asettui puolustamaan isää ja lastenhoito alkoi jäädä sivuseikaksi. Jotenka sosiaalitoimi otti lapset ja sijoitti heidät sijaisperheeseen, äidillä on oikeus heitä tavata sovitusti.

Nyt on tilanne kehittynyt sellaiseksi että ilmeisesti äidillä olisi mahdollisuus saada lapset kotiharjoitteluun, kunhan hänellä on tukiverkosto kunnossa. Tytär on nyt äitiään lähestynyt ja kysellyt tulisiko tukihenkilöksi, jotta hän voisi saada lapset pidemmäksi aikaa..

Tässä kohtaa tarinaa kannattaa mainita, että äiti ja tytär olleet aiemmin pahoissakin välirikoissa tyttären elämäntyylin ja valehtelun takia, ja siksi itse ainakin suhtaudun varauksella hänen sanomisiinsa.

Elikkä mitenkä ko menettely oikeasti menee, jos sosiaalitoimi katsoo äidin olevan valmis kokeilemaan uudestaan perhe-elämää? Soittaako sossu,vai pyytääkö ihan henkilökohtaiselle audienssille?
Meille hän nimittäin on sanonut, että saisi lapset jopa lomareissulle jos äitinsä suostuu tukihenkilöksi, sossusta kuulemma joku soittaa ja kysyy asiaa.. henkilökohtaisesti epäilen, että ihan noin asia ei voi mennä.
Epäilystäni tukee se, että tyttö on jäänyt useasti kiinni valehtelusta ja yhä edelleen on asioihin paneutuminen hänellä hällävälimeininkiä.

Tokihan asia selviäisi nopeasti pelkästään sosiaalitoimeen soittamalla, mutta aikoinaan tytär kielsi heitä luovuttamasta mitään tietoja edes omalle äidilleen.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
        Maailman menoa
        220
        1496
      2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
        Ikävä
        96
        1296
      3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
        Ikävä
        18
        1200
      4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
        Ikävä
        6
        1177
      5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
        Suomussalmi
        9
        968
      6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
        Ikävä
        86
        930
      7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
        Ikävä
        66
        905
      8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
        Ikävä
        32
        880
      9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
        Ikävä
        43
        851
      10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
        Kotimaiset julkkisjuorut
        57
        813
      Aihe