Monobank rantautunut Suomeen

Pöhelö

Uusi Norjalainen pankki Monobank .. Onko kellään kokemuksia .. Saakos sieltä helposti vai huonosti lainaa?

15

4103

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jyrgen21

0/5 ei jatkoon

• Tyhjätasku34

Eilen tein hakemuksen ja sain vastauksen nopeasti. Pari muuta paikkaa ei myöntäneet.

• Jokkiz44

Eivät myönnä lainaa, luotot ok 45k vuositulot

• PhtyiOlkoon

0/5

1200€/kk pitää olla tulot.

No voisi antaa yhdistelylainan edes alle tuon tienaaville, mutta ei... Yhteen paikkaan olisi parempi maksaa, kuin moneen...

• Anonyymi

Näin toimii kunnon pankit. Millä maksat lainaa takaisin, jos tulot on joku tonni kuussa?

Vippifirmat maksattavat maksukyvyttömienkin lainat muilla korkeiden korkojen avulla, pankit eivät.

Töitä sä tarttet, etkä mitään lainaa.

• Anonyymi

"Töitä sä tarttet, etkä mitään lainaa. "

Jos 1200:n euron tulojen päälle saa vielä asumistukea, jota ei yleensä lasketa pankissa tuloksi, kykenee kyllä ihan hyvin maksamaan velkojaan takaisin, riippuen tietenkin vuokran määrästä (ja lainan korosta).

Esim. Helsingin kaupungin sosiaalisessa luototuksessa asiakkaalla on uskottava lainan takaisinmaksukyky, jos hän ei saa vakituisesti toimeentulotukea ja hänen tulonsa ylittävät pakollisten menojen jälkeen ulosoton voimassa olevan suojaosuuden (672,30 €).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Töitä sä tarttet, etkä mitään lainaa. "

Jos 1200:n euron tulojen päälle saa vielä asumistukea, jota ei yleensä lasketa pankissa tuloksi, kykenee kyllä ihan hyvin maksamaan velkojaan takaisin, riippuen tietenkin vuokran määrästä (ja lainan korosta).

Esim. Helsingin kaupungin sosiaalisessa luototuksessa asiakkaalla on uskottava lainan takaisinmaksukyky, jos hän ei saa vakituisesti toimeentulotukea ja hänen tulonsa ylittävät pakollisten menojen jälkeen ulosoton voimassa olevan suojaosuuden (672,30 €).

Sosiaalinen luototus ja pankki nyt vaan on hieman eri asia.
        Saathan sä vetää viinaa ja huumeitakin sossurahoilla, eikä ketään kiinnosta. 😆

Tosin jos ajat ylinopeutta tai teet liikaa töitä opintotuella, niin silloin olet kauhea rikollinen. 😎

• Anonyymi

Mutta pääpointtini oli, että 1 200:n euron tuloillakin kyllä kykenee lainan maksamaan kevyesti takaisin. Siis minun mielestäni. Luotonantaja päättää kuitenkin mikä on uskottava lainan takaisinmaksukyky.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta pääpointtini oli, että 1 200:n euron tuloillakin kyllä kykenee lainan maksamaan kevyesti takaisin. Siis minun mielestäni. Luotonantaja päättää kuitenkin mikä on uskottava lainan takaisinmaksukyky.

Niinhän siinä alunperinkin luki. 1200€ tulot pitää olla jotta saa lainaa. Mikä pääpointti se nyt on? Ei siinä ole mitään epäselvyyttä.

• fjdisfjsodfj

Ensin hyväksyivät sitten lopullisessa tarkastuksessa hylkäsivät. Laitoin tiedot hakulomakkeelle juuri oikeanlaisena ja silti eivät myösntäneen. Ei jatkoon.

• Zzzpwt

Ei näihin pankkeihin kannata sortua jotka ovat koronkiskureita!

• Henry-66

MONOBANK toiminut minulla mainiosti kaikin puolin, suht. edullinen korkokin, SUOSITTELEN lämpimästi!

• Kyyrä

Tänään kilahti laina tilille. Maksetaan siitä 3 edellistä pois. Säästöä noin 240e/kk. Omat tulot(brutto) 2800/kk vaimon 1900/kk. Sentään suomenkielinen aspahenkilökunta. Tähän mennessä ihan ok meno. Korkohan näissä tämmösissä on aika raju mutta kun ei oma pankki tule vastaan minkäs teet.

• Anonyymi

Sain lainan ja alkuun olin tyytyväinen. Tuli yllättävä sairastuminen ja pyysin 4 kuukautta vähän pienempää lyhennyserää. Kaksi vuotta maksanut ilman mitään moitteita ja silti tukalassa tilanteessa pankki ei joustanut yhtään. Joustamattomuuden takia annan miinukselle menevän arvosanan. Ei mitään inhimillisyyttä vaikka kyse oli lyhyestä ajasta. Otin lainan sitten Norwegianialta ja maksoin koko Monobankin pois. En sekaannu enää koskaan.

• Anonyymi

Meinaatkos, että Norwegian joustaa lyhennyksissä paremmin? Vai onko lyhennykset jo valmiiksi pienemmät uudessa lainassa?

Nettipankit usein ei kovin paljon tee joustavia poikkeuksia, ellei sitten tuote ole joustava jo valmiiksi. Esimerkiksi Komplettilla ei tarvitse maksaa kuin korot ja kulut, mutta siinä sitten helposti käy niin ettei se laina lyhenny lainkaan.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe