Hyvä remonttimies Pirkanmaalta?

MistäLöytyisi

Etsin hyvää (yhtä) remonttimiestä Tampereen seudulta omakotitalon remonttiin.

En etsi mitään firmaa, joka käyttää alihankkijoita tai edes omia työntekijöitä. Etsin kädenjäljestään ammattiylpeää ja korkean työmoraalin omaavaa vanhan kansan remonttimiestä, joka tekee työtään yrittäjänä ja omaa korkean ammattietiikan.

Remonttimies ei saa olla alle 40- vuotias, koska kokemus on valitettavasti osoittanut, ettei nuoremmilla välttämättä ole ammattiylpeyttä, pikemminkin rahastuksen meininki joka välissä.

Tein aiemmin virheen, että palkkaisin kattoremonttia tekemään kolmen nuoren miehen firman. Katolle piti asentaa lumieste. Sovimme hinnaksi 1000€. Kun remontin ajankohta tuli, olin kesälomalla kotona, eikä ketään näkynyt. Ennen remontin sopimista yhteydet olivat kunnossa ja aina sai puhelimen päästä kiinni. Ketään ei saanut enää puhelimitse kiinni kun remontti oltiin sovittu. Minun piti palata töihin. Olivat käyneet asentamassa lumiesteen kun olin ollut töissä. Meidän lapset sanoivat että asennus oli kestänyt ehkä pari tuntia. Lasku tuli postissa: lumieste 80€ ja työn osuus 920€ joka kelpaisi kuulemma kotitalousvähennyksessä.

Maksoin siis 2-3 tunnin työstä 920€. Olen itse akateemisesti koulutettu, mutta noin poskettomaan palkkaan en ole itse koskaan päässyt. Minulla oli huijattu olo. Lumiesteen asennus oli kuitenkin vasta koepallo, jolla testasin firmaa, koska suunnittelimme saunaremonttia myös. Sama firma oli tehnyt meille tarjouksen myös saunaremontista, mutta tarkkaa hintaa eivät osanneet sanoa. Sanoivat vain, että 20000 euron molemmin puolin liikkuu arvio. Lumiestetyöstä viisastuneena päätin välttää kyseistä firmaa jatkossa.

Työmies on palkkansa ansainnut, mutta työmaalle tullaan silloin kun on sovittu ja tehdään sovitut työt kuten sovitaan. En myöskään katso, että remonttiasentajan palkan tulisi olla satoja euroja tunnissa, vaikka yrittäjänä ja urakalla työskenteleekin.

Olen varma, että vielä löytyy vanhemman polven remontoijia, joilla on ammattiylpeys ja etiikka kohdallaan. Olen valmis maksamaan käypän korvauksen käypästä työstä, vastavuoroisesti, mutta huijatuksi ei kukaan halua tulla.

Otetaan vastaan vinkkejä oikeasti hyvistä remontoimista. Talooni pitäisi tehdä saunaremontti sekä takkahuoneen lattiaremontti sekä keittiöremontti.

23

4541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 0468448724

Jos tarvit hyvää purkumiestä kyseiseen kohteeseen niin täällä olisi ammattimies..Asbestiluvallinen ja huolellinen..Päivittäin suoritan esim.Saunaosasto/kylpyhuone sekä keittiöpurkuja..Kaikki asbestityöt..Piikkaukset..Timanttisahaukset/poraukset..

• uihkove

Soita 0443220683 kokenut, luotettava ja ammattitaitoinen remonttimies joka ei laskuta ylimääräisiä.

• peukkuperseessä

En osaa sahata, en käyttää ruuvikonetta enkä osaa etsiä ohjeita netistä.

• Hyvistäonpulaaina

Minä tein itse talooni kattoremontin ja säästin 16000€ ja varmasti tuli tehtyä paremmin ja huolellisemmin kuin ne firmat jotka mainostaa jopa katto kahdessa päivässä. Kusetus firmoja koko maa täynnä ja kusettavat nimenomaan sellaisia jotka ei osaa eikä tajua yksinkertaisemmistakaan rakennus/remontointi hommista mitään. toivottavasti aloittaja saa hyvän timpurin tekemään remonttiansa eikä jotain taivaanrannan timpuria joka lupaa muttei osaa kun kottia perjantaisin pyytää.

• kjjkkjkkjv

No aika näyttää tuliko "parempi"...

• Olkaatarkkanakukatekee

Kyllä jos omanatyönä tekee itselleen kattoremontin oikeilla materiaaleilla ei voi epäonnistua jos on huolellinen ja tekee hosumatta priimaa. Tässä yksi esimerkki näistä kahdenpäivän kattotimpureista .Tekivät tuttavalleni sen katon hosumalla ja sieltähän paljastui monenmoista rakennusvirhettä,oli ruuvaitu ruuveja ohi ruoteitten ,kattosillat ei juurikaan kiinni muussa kuin pellissä, peltien saumat päin persettä ym ym. Se kahdenpäivän katti osoittautui ensimmäisellä sateella yhdenpäivän seulaksi.

• kjhkkhvkhv

Kyllä siinä voi epäonnistua... Niitä on aina silloin tällöin lehdessäkin, kun "tee se itse miehet" ovat tehneet remonttia ja myyneet sitten mökkinsä...

• Lomallakokokesän

Itse olit sopinut urakan hinnaksi 1000€, joten omaa akateemista tyhmyyttäsi saat kiittää, jos työ tuntuu kalliilta.
      Työ on kallista suomessa, ei tuosta alvien ja muiden maksujen, sekä matka-aikojen jälkeen jää kovin suurta tuntipalkkaa tekijöille itselleen. Siihen en ota kantaa, olivatko minkä tason ammattilaisia edes, tuollainen kolmen kimppa laittaa epäilemään.

Pikkutyöt ovat ammattilaisille riesa, itse en tee enää yksityisille mitään.

Ok-talossa asuminen on todella hankalaa, en suosittele, jos ei itse osaa remontteja tehdä. Remonttireiskaa on niin monenlaista, ala vetää myös niitä tumpeloita puoleensa, jotka eivät ole millään muulla alalla pärjänneet, olen monta kertaa nauranut niiden työnjäljelle.

Olet nyt oppirahat maksanut, toivottavasti löydät hyvän tekijän, se vaan on taas siinä, että niillä hyvillä on kädet täynnä töitä vuosiksi eteenpäin, eikä niiden siksi tarvii ilmoitella ja mainostaa, huijarit sitten taas tuputtaa itseään joka paikassa.

• täysiä.kusettajia

Kusettajia nuo remppamiehet ovat. Ei tuollaista liksaa yksikään rehelinen työmies pyydä.

• khjkjvkjvkj

"remppamiehet"... Eli tekijöitä oli vähintään kaksi. Eli molemmille 460€ mistä matkakulut pois, eläkkeet, verot, yms... Lisäksi siirtyminen seuraavalle työmaalle, jos haluaa tehdä 8h päivän... Niin ja kaikki perustuu lasten ottamaan aikaan...;)

• OnpaPehmeitäKommentteja
        khjkjvkjvkj kirjoitti:

"remppamiehet"... Eli tekijöitä oli vähintään kaksi. Eli molemmille 460€ mistä matkakulut pois, eläkkeet, verot, yms... Lisäksi siirtyminen seuraavalle työmaalle, jos haluaa tehdä 8h päivän... Niin ja kaikki perustuu lasten ottamaan aikaan...;)

Ei ollut kuin yksi remppamies, kirjoitin monikossa tarkoittaen firmaa. Ja lapset meillä olivat jo ammattikouluikäisiä. 1000 euroa on minulle pikkuraha ja se oli vain koepallo suurempaa remppaa varten.

Oppirahat juu, mutta mistä löytyisi eettinen ja ammattiylpeä vanhan kansan remppamies? Ei kai omakotitalossa asumisen edellytys ole, että kaikki pitäisi rakentaa itse?

Terveisin ketjun aloittaja.

• kkkobklbbl

Jotenkin ei tule kauhean "akateeminen" fiilis tästä aloittajasta...

• KaikenlaistaSitä

Ihan sama sinun fiiliksesi. Olen akateeminen, mutta mitä väliä sillä on itse asian kannalta?

Terveisin aloittaja

• pullasorsaaaaa

Mitä sitten pullasorsa kun meille ihan sama mitä apukoulua kävit.

• eikauheenakateeminen

Ei kauheen akateemiselta vaikuta kun ei laittanut yhteystietoja, puhelinnumero-sähköposti.

• nähtyon

Ei akateemisuus tarkoita älykkyyttä, koulun pystyy läpäisemään ulkoluvulla, sitten omat siivet ei kanna elämässä, kun pitäisi omana itsenään pystyä päättelemään hyvinkin yksinkertaisia asioita, joita ei ole koulussa opetettu. Ongelma on tuttu erityisesti naisilla, on koulutusta vaikka kuinka paljon, silti ei edetä uralla, eikä osata hoitaa omia taloudellis-teknisiä asioita.

• diy-remppa

Muista tilaajavastuulaki. Joudut maksamaan siis joka tapauksessa TES:n mukaista tuntipalkkaa, koska kuutamourakointi on laissa kielletty.

https://www.tilaajavastuu.fi/fi/tilaajavastuulaki/

Halvemmaksi tulee kun opettelee tekemään itse. Remppahommat eivät ole rakettitiedettä. Saa myös tehdyksi juuri sellaista jälkeä ja laatua kuin haluaa.

• tiedänyhden

Tiedän yhden lääketieteen dosentin joka luennoi yliopistolla niin hänen käytännön taidot ja puhuminen vaikuttaisi siltä että hän tyhmä kuin saapas jos ei tietäisi hänen olevan dosentti.
      Taitaa aloittajalla sama juttu heh mukamas akateeminen heh heh. Pätevät timpurit tienaa hyvin ja kohteita löytyy eikä he kaikki kenellekkään perssilmälle mene edes tekeen mitään.
      Hyvällä timpurilla näyttää kuvia kohteista mitä tehnyt. Puskaradio ihan toimiva.

• Osaaviaeisaaonvarattuja

En minäkään mitään kiilamestareita ota työmaalleni sutta tekemään ja kottia pyytämään.

• eitekijöitäääää

Ei löydy tekijöitä jatkamaan sutta........

• Anonyymi

Mulla on kokemusta Remonttipalvelu Tuominen Ky Lempäälä. Sen takaa löytyy Perttu Tuominen Lempäälä / Tampere, joka tekee remonttien lisäksi nettipetoksia ja ihan omalla numerollaan. Siinä haksahtaa helposti kun numeron takaa löytyy firma. Luulisi, ettei kukaan julkea firman numerolla petoksia operoida, mutta Perttu julkeaa. En ikipäivänä päästäisi omaan kotiini tollasta remonttimiestä. Ian vaan varotuksena.

• Anonyymi

Finder sivulla on kaikki yritykset. Siitä näkee samalla taloustietoja, että tuottaako firma voittoa vai tappiota ja tarkenmat taloustiedot voi ostaa.

• Anonyymi

Löytyikö ammattitiaitoista lumiesteiden asentajaa sinne saunaan?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3621
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1678
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1493
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1310
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      981
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      913
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      243
      905
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      889
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      67
      872
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      839
    Aihe