Tarina pitkä ja perussuomalaimen, vanhemmat alkoholisteja,eteen tullut lisää kivikkoja ja kaipaan keskustelua jonkun kanssa, joka tietää mistä puhun. Läheisiä on, mutta liian läheisiä...al-anon ryhmä.siintää näkökentässä, mutta silti...sinä aikuinen, samaa kokenut!!!
Kohtalotoverista tukea kaipaan...
12
261
Vastaukset
- kokenut.auttaja
Juo rohkeasti suositellut 17 alkoholiannosta päivittäin.
- viinaliuottaaelämän
Jos viina on ongelma, siitä on päästävä eroon. Sen voi tehdä vain ihminen itse. Juttukerhot eivät auta. Ongelma on täysin henkilökohtainen. Älä yritä levittää pahoinvointiasi muihin ihmisiin. Hoida itsesi tai turvaudu terveydenhuollon palveluihin.
- Loppuunpalamassa
Itse en ole alkoholisti...Vaan elänyt lapsuuteni alkoholin varjossa. En pyytänyt neuvoja vaan toista ihmistä, joka yhtälailla voi jakaa omia kokemuksiaan. Mutta kiitos näistä helvetin kannustavista kommenteista :D Tämä on just se suomalainen tapa, todella.
- viinaliuottaaelämän
Loppuunpalamassa kirjoitti:
Itse en ole alkoholisti...Vaan elänyt lapsuuteni alkoholin varjossa. En pyytänyt neuvoja vaan toista ihmistä, joka yhtälailla voi jakaa omia kokemuksiaan. Mutta kiitos näistä helvetin kannustavista kommenteista :D Tämä on just se suomalainen tapa, todella.
Ole hyvä vaan. Olisit voinut alustaa vähän paremmin, mistä ja miten tahdot keskustella alkoholismi -palstalla?
- Viinaaa
Minun orastava alkoholismini saatiin aisoihin nimenomaan lääketieteen keinoin, alettiin hoitamaan vaikeaa masennusta ja unettomuutta. Sivutuotteena viina jäi. Juominen on usein lopullisin seuraus jostain, ei syy mihinkään.
- mietipävielä
Juopot ovat harvoin mielestään alkoholisteja. Alkoholistit ovat sensitiivisiä, mutta huomionkipeitä. Äsähtelevät herkästi ja monesti mielelläänkin, mikä sekin on huomionkipeyttä. Alkoholistit haluavat keventää syyllisyyttä jakamalla pahoinvointiaan ympärilleen. Alkoholistit pyrkivät ovelasti aloittamaan "syvällistä" keskustelua hyvää tarkoittavien, herkkien lähimmäisten kanssa. Alkoholistit ovat pirullisia paskiaisia, jotka saavat lähimpänsä kärsimään loppuelämänsä. Tunnistatko tästä itsesi?
- Loppuunpalamassa
Kyllä monestakin kohtaa tunnistan, ainoa ero on siinä että en juo viinaa ollenkaan. Mikä saattaa olla aika iso osa alkoholismia. Kyseisen asian päätin jo lapsia itse halutessani maailmaan saattaa...ettei samaa lapsuutta heille koskaan. Lähdin palstalle kirjoittelemaan koska läheiseni kuoli, osallisena kuolemassa vahvasti mukana alkoholi. Ja vaikka omasta lapsuudestani olen puhunut ja myös omien sisarusteni kanssa, jotka samaa elämää elivät niin kaipasin lähinnä ihmistä, jonka kanssa jatkaa keskustelua kahden kesken ja vaikka en viinaa juo niin silti se kaikki on jälkensä jättänyt..eikä tarkoitukseni ole kaataa paskaa kenenkään niskaan vaan jakaa asia jonkun samaa kokeneen kanssa ja löytää ehkä yhtäläisyyksiä ja sitä kautta myös oivaltaa joitain juttuja, jotka kalvaa. Mutta alustinko sitten huonosti, oli miten oli, turha oli tämä tänne kirjoittelu. Kyllä saa olla ylpeä teistä kaikista, vielä ihmetellään miksi ihmiset voi yhä huonommin. Maailma täynnä besserwissereitä, ai että, varmasti saitte olonne paremmaksi. Tähän jäi tämän palstan lueskelut mun osalta, mutta jatkakaa toki ketjua jakaen omaa paremmuuttanne.
- ehkäsittenensikerralla
Ihan kiva, että kävit vilauttamassa omaa erinomaisuuttasi! Sinullakin olisi oma, hieno kärismystarinasi, mutta se ei nyt tainnut kiinnostaa ketään.
- e3qr4r4
Mitä te nössöilette? Juokaa sitä viinaa älkääkä valittako.
- 6000-päivää
Päihdelinkin keskustelualueet ovat asiallisempia.
- Myötäeläjänä
Voimia aloittajalle, jospa voisin auttaa. Sitä ihmettelen, mitä nuo ilkeilijät näissä ketjuissa pyörivät. Mitä antaa se että käy tuomitsemassa ahdingossaan kiemurtelevia?
- ffaktaa
Alkon käytössä vain ihminen itse pystyy/päättää itse jatkaako vai ei. Tuttuni laittoi paljon rahaa palamaan kakenlaisiin minnesota ym. ja ryyppääminen jatkui ja jatkuu edelleen. Ap. pelkkää sympatiaa mutta hän itse tekee ratkaisunsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83316MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758