areena/ruutu/katsomo/youtube-latausohjelma?

nostalgiaZ

Joitain vuosia sitten oli ubuntussa teksti(komentorivi?)pohjainen latausohjelma, jona nimeä en muista. Sillä pystyi lataamaan helposti ja selkeästi valikoiden avulla muistaaseni areenasta, katsomosta, ruudusta ja youtubesta sisältöä niin etteivät mainokset tulleet muaan. Vieläkö tämänkaltainen ohjelma löytyy nykyisille ubuntuillle?`

15

987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskinpaoli

      Tekstipohjaisissa komentorivi ohjelmissa ei ole valikoita.

      • Valikko-komentotilassa

        Kyllä, minustakin, valikon ja valintamahdollisuuden välillä pitää olla jonkinlainen ero. Mutta kyllä tätä esimerkkiä tulisi kutsua valikoksi. Miksikö, siksi että valinta saa fokuksen ennen kuin valinta suoritetaan.

        http://aijaa.com/GnYmHo

        TÄSSÄ MENU
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        #!/bin/bash

        HEIGHT=11
        WIDTH=50
        CHOICE_HEIGHT=4
        BACKTITLE="Esimerkki valikko suomi24 kyselyyn 26.06.2017"
        TITLE="ESIMERKKI VALIKKO"
        MENU="Valitse jokin seuraavista vaihtoehdoista:"

        OPTIONS=(1 "http://areena.yle.fi/tv"
        2 "http://www.ruutu.fi/"
        3 "https://www.katsomo.fi/#!/"
        4 "https://www.youtube.com/?gl=FI&hl=fi")

        CHOICE=$(dialog --clear \
        --backtitle "$BACKTITLE" \
        --title "$TITLE" \
        --menu "$MENU" \
        $HEIGHT $WIDTH $CHOICE_HEIGHT \
        "${OPTIONS[@]}" \
        2>&1 >/dev/tty)

        clear
        case $CHOICE in
        1)
        /usr/bin/google-chrome-stable "http://areena.yle.fi/tv"
        ;;
        2)
        /usr/bin/google-chrome-stable "http://www.ruutu.fi/"
        ;;
        3)
        /usr/bin/google-chrome-stable "https://www.katsomo.fi/#!/"
        ;;
        4)
        /usr/bin/google-chrome-stable "https://www.youtube.com/?gl=FI&hl=fi"
        ;;
        esac
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit


      • minitube_fani

        Minä tykkäsin katsoa youtube:a minitube:lla, mutta tuo lakkasi toimimasta. Olisi pitänyt kääntää omalla uniikki-id:llä oleva versio, jolla käyttäjän pystyy tunnistamaan. Valitettavasti käännös ei ainakaan tuolloin toiminut riittävän hyvin. Selaimeen verrattuna tuossa oli mm. n. 300%:n säästö cpu-loadissa. Jotain on siis tehty todella väärin firefox:ssa.


      • höpött
        minitube_fani kirjoitti:

        Minä tykkäsin katsoa youtube:a minitube:lla, mutta tuo lakkasi toimimasta. Olisi pitänyt kääntää omalla uniikki-id:llä oleva versio, jolla käyttäjän pystyy tunnistamaan. Valitettavasti käännös ei ainakaan tuolloin toiminut riittävän hyvin. Selaimeen verrattuna tuossa oli mm. n. 300%:n säästö cpu-loadissa. Jotain on siis tehty todella väärin firefox:ssa.

        Firefox max. prosessori käyttö 100%.
        300% säästöllä varmaan käyttö on sitten -200%.


      • dww
        Valikko-komentotilassa kirjoitti:

        Kyllä, minustakin, valikon ja valintamahdollisuuden välillä pitää olla jonkinlainen ero. Mutta kyllä tätä esimerkkiä tulisi kutsua valikoksi. Miksikö, siksi että valinta saa fokuksen ennen kuin valinta suoritetaan.

        http://aijaa.com/GnYmHo

        TÄSSÄ MENU
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        #!/bin/bash

        HEIGHT=11
        WIDTH=50
        CHOICE_HEIGHT=4
        BACKTITLE="Esimerkki valikko suomi24 kyselyyn 26.06.2017"
        TITLE="ESIMERKKI VALIKKO"
        MENU="Valitse jokin seuraavista vaihtoehdoista:"

        OPTIONS=(1 "http://areena.yle.fi/tv"
        2 "http://www.ruutu.fi/"
        3 "https://www.katsomo.fi/#!/"
        4 "https://www.youtube.com/?gl=FI&hl=fi")

        CHOICE=$(dialog --clear \
        --backtitle "$BACKTITLE" \
        --title "$TITLE" \
        --menu "$MENU" \
        $HEIGHT $WIDTH $CHOICE_HEIGHT \
        "${OPTIONS[@]}" \
        2>&1 >/dev/tty)

        clear
        case $CHOICE in
        1)
        /usr/bin/google-chrome-stable "http://areena.yle.fi/tv"
        ;;
        2)
        /usr/bin/google-chrome-stable "http://www.ruutu.fi/"
        ;;
        3)
        /usr/bin/google-chrome-stable "https://www.katsomo.fi/#!/"
        ;;
        4)
        /usr/bin/google-chrome-stable "https://www.youtube.com/?gl=FI&hl=fi"
        ;;
        esac
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit

        Muuten ihan ok, mutta valinta 4 täytyy olla
        4 "https://www.youtube.com/?gl=FI&hl=fi&quot")


      • dww

      • Valikko-komentotilassa

    • deeällällään

      yle-dl, youtube-dl...

    • Firefox ei käsittääkseni vielä osaa Linuxissa videon rautapurkua näytönohjaimella. Ehkä joskus. Tehottomassa koneessa videot saa näkymään kun ne lataa ensin ja katsoo paremmalla soittimella. Tehoa säästyy paljon kun näytönohjain osallistuu videon purkuun.

      yle-dl toimii ja ei toimi. Yle muuttelee systeemeitään. Vaatinee nykyään tunnuksen. Plugareita löytyy myös esim. Kodille

      • luovunkohtakokonetistä

        Rautapurkua tuskin missään edes tarvitset.
        Ylestä katselin uudistusten jälkeen uusimmalla flashillä niin videot pätki, vaikka koskaan ei ennen. No syyksi nykimiseen paljastui NoScript ja että myös akamai ainakin piti sallia, ennen toimi kun salli pelkän ylen... Yle-dl toimii moitteetta, vaatii vain oikeat palikat. Ei vaadi tunnusta, jäisi muuten kokonaan katselematta...


      • Itsellä vanha Atom Ion 1,6 Ghz joka ei jaksa HD-leffaa näyttää ilman rautapurkua. YLE-dl kannattaa ladata sen sivulta. Paketin hallinnan versio usein vanha. Ubuntuntun foorumilla pitkä ketju aiheesta.


      • wegeti
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Itsellä vanha Atom Ion 1,6 Ghz joka ei jaksa HD-leffaa näyttää ilman rautapurkua. YLE-dl kannattaa ladata sen sivulta. Paketin hallinnan versio usein vanha. Ubuntuntun foorumilla pitkä ketju aiheesta.

        Asentelin sen uusimman yle-dl:n (make, make install) niin ei ladannut areenasta. Sitten suoritin "pika-asennuksen", niin asennuksessa tuli tarvittavat riippuvuudet. Tuohan tarjoaa normaalisti vanhempaa versiota, kuitenkin uusin näkyy olevan käytössä.


      • wegeti kirjoitti:

        Asentelin sen uusimman yle-dl:n (make, make install) niin ei ladannut areenasta. Sitten suoritin "pika-asennuksen", niin asennuksessa tuli tarvittavat riippuvuudet. Tuohan tarjoaa normaalisti vanhempaa versiota, kuitenkin uusin näkyy olevan käytössä.

        Se versio käynnistyy joka on ensimmäisenä polussa. Ympäristömuuttuja PATH. Riippuvuudet aina ongelma jos asentaa jotain paketinhallinnan ulkopuolelta.


      • Näin-se-meillä-menee
        Mikko_Tku kirjoitti:

        Se versio käynnistyy joka on ensimmäisenä polussa. Ympäristömuuttuja PATH. Riippuvuudet aina ongelma jos asentaa jotain paketinhallinnan ulkopuolelta.

        Tämä on totta ja tuota ohjelman hakujärjestystä on mahdollista käyttää hyödyksi yksittäisten ohjelmien ajoon ilman SUDO salasana kyselyä. Meinaa tuolla joskakin ketjussa oli tuosta puhetta.

        Mintissä on jo oletuksena PATH määrittelyssä /home/user/bin polku if lauseen takana, joten käyttäjän tarvitsee vain tehdä tuo bin-kansio. Tämä bin-kansio esitellään polku-määrittelyssä ennen mormaaleita ohjelma kansioita.

        ESIMERKKI
        Joten jos haluat käynnistää gparted-pkexec osiointi ohjelman ilman salasana kyselyä, luot tuohon bin kansioon saman nimisen komento-tiedoston (gparted-pkexec) ilman mitään päätettä, ja arkistomääreet niin että se tulkitaan suoritettavaksi ohjelmaksi. Jonka sisällöksi laitat:

        #!/usr/bin/env bash
        echo 1234 | sudo -S -v
        /usr/bin/gparted-pkexec

        Tuo 1234 on sinun sudo salasanasi. Nyt sitten ei jatkossa enään kysytä salasanoja tuota ohjelmaa käynistettäessä. Tietysti tuon voit tehdä kaikille muillekkin ohjelmille, joiden valikko komennossa ei määritellä ohjelman polkua, ja tietysti valikko komennosta voi poistaa polun jolloin ajetaan /home/user/bin polusta saman niminen komentoputki.

        Tuossa tuo /home/(user)/bin user on tietysti oman tilisi kansio. Eikö olekkin helppoa, vai mitä.

        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit


      • Näin-se-meillä-menee
        Näin-se-meillä-menee kirjoitti:

        Tämä on totta ja tuota ohjelman hakujärjestystä on mahdollista käyttää hyödyksi yksittäisten ohjelmien ajoon ilman SUDO salasana kyselyä. Meinaa tuolla joskakin ketjussa oli tuosta puhetta.

        Mintissä on jo oletuksena PATH määrittelyssä /home/user/bin polku if lauseen takana, joten käyttäjän tarvitsee vain tehdä tuo bin-kansio. Tämä bin-kansio esitellään polku-määrittelyssä ennen mormaaleita ohjelma kansioita.

        ESIMERKKI
        Joten jos haluat käynnistää gparted-pkexec osiointi ohjelman ilman salasana kyselyä, luot tuohon bin kansioon saman nimisen komento-tiedoston (gparted-pkexec) ilman mitään päätettä, ja arkistomääreet niin että se tulkitaan suoritettavaksi ohjelmaksi. Jonka sisällöksi laitat:

        #!/usr/bin/env bash
        echo 1234 | sudo -S -v
        /usr/bin/gparted-pkexec

        Tuo 1234 on sinun sudo salasanasi. Nyt sitten ei jatkossa enään kysytä salasanoja tuota ohjelmaa käynistettäessä. Tietysti tuon voit tehdä kaikille muillekkin ohjelmille, joiden valikko komennossa ei määritellä ohjelman polkua, ja tietysti valikko komennosta voi poistaa polun jolloin ajetaan /home/user/bin polusta saman niminen komentoputki.

        Tuossa tuo /home/(user)/bin user on tietysti oman tilisi kansio. Eikö olekkin helppoa, vai mitä.

        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit

        Tietysti tuohon tuli virhe, tuon tiedoston sisältö piti olla näin

        #!/usr/bin/env bash
        echo 1234 | sudo -S -v
        sudo /usr/bin/gparted-pkexec

        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe