10m teräsveneen hiekkapuhallus ja maalaus missä

Kerralla_kunnolla

Missä kannattaa teettää? Mitä maksaa suunnilleen? Kokemuksia firmoista kenellä homma luonnistuu ja maali kestää vuosia.

8

1594

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • InarinJärvelläkö

Inarissa on yksi hiekkapuhallusfirma.

• Kerralla_kunnolla

Vene Helsingissä.

• Azlag

Nuorgamissa maksoi 200e maaleineen. Vene puhallettiin kotipihalla ja lapset saivat hiekkalaatikkoaineksia samalla

• viiikinkin

Norjassa on kuulemma yksi firma, tosin ei kovin hyvä mutta kuitenkin. Eikun nokka kohti vuonoja!

• kysyäkannattaa

Kysele voiko teettää Gripmarinella.

Niillä on maalausta ja hiomista/puhallusta varten oma hallinsa ja kunnon vehkeet veneen nostamiseen ja kuljettamiseen.
      Homman onnistuminen on aika paljon kiinni siitä, kuinka puhtaaksi pinnan saa ennen maalausta ja kuinka puhtaana sen saa pysymään. Gripmarinella on ainakin edelytykset kunnossa.

• TurunTautiako

Turun nurkilla Liedossa on hiekkapuhallusfirma LT-Uusikartano. Hiekkapuhaltavat ja maalaavat halleissaan melkein mitä vaan myös meriteollisuudelle. Hintataso mielestäni varsin kohtuullinen - osaavat puhaltaa teräksen lisäksi myös lasikuitupintoja. Sijaitsee siis sisämaassa jolloin joudut järjestämään itse veneen kuljetuksen rannasta pelipaikalle n. 20 km. Parhaiten ukot saa kiinni ja suuntaa antavan tarjouksen menemällä paikan päälle veneen kuvien kanssa. Itse olen ollut tyytyväinen työn laatuun. Maansiirtokoneiden kauhat esimerkiksi ovat onnistuneet hienosti ja maali pysyy teräksessä kiinni hyvin vaikka mursketta kauhotaankin.

Homma on erityisen edullinen jos esivalmistelutyöt on tehnyt itse, kuten purkanut pois kaiken sellaisen, mikä voi puhalluksessa vaurioitua.

• Hellkama

Kannattaa kyllä selvittää työn laatu etukäteen, ettei tarvitse tehdä parin vuoden päästä uusiksi.

• parkkila.pete

orimattilan suunnilta kannattaa korhoselta kysyä. ainakin puhaltaa, en tiiä miten tykkää laivamaaleilla sotkea. epoksia ja punamultaa, lateksia maalailevat ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      46
      5870
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      49
      5361
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      49
      3734
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3685
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      99
      3401
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58