Rämpikää te kepulaiset

Marjametsässä itikoiden syötävinä ja vaihtakaa itse renkaanne. Minä nautin mieluummin kylmistä juomista terassilla kaupungissa hyvässä seurassa. Tasan ei käy onnen lahjat. Rahaa on sen verran ettei tarvitse itse mennä konttaamaan ja renkaita vaihtamaan.

25

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinSeMeneee

      Ne jotka osaa, ne tekee mitä haluaa. Jotka ei osaa, menevät litkimään juomaa terassille.

      • Ei vaan niiden joiden kukkaro kestää ei tarvitse itse kontata renkaita vaihtaessaan. Marjatkin on niin paljon helpompi ostaa rahalla torilta. Hajoa tähän tosiasiaan keputrolli.


      • NäinSeMeneee
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Ei vaan niiden joiden kukkaro kestää ei tarvitse itse kontata renkaita vaihtaessaan. Marjatkin on niin paljon helpompi ostaa rahalla torilta. Hajoa tähän tosiasiaan keputrolli.

        Ne jotka osaa voivat tehdä mitä haluavat. Tai olla tekemättä. Valinta on vapaa.

        Ne jotka eivät osaa, joutuvat selittelemään - ja ostamaan asioita. Ei voi valita.


      • eihänSejunttiMitään

        metsässä tee,
        duunari siellä perheineen reippailee,
        kerää metsän antimet talteen,
        juoppot istuu terassilla,
        eikä ymmärrä ettei metsässä hyttysiä enää satoaikana ole...


      • Kysymys ei ole osaamisesta, vaan ennen kaikkea siitä, minkä kokee taloudellisesti, riskittömäksi ja vaivaan nähden järkeväksi. Monelle esimerkiksi jo yksi ämpärillinen marjoja vuodessa on liian paljon. Itse luovuin omatoimisesta renkaidenvaihdosta siksi, että nykyisesti autostani renkaita on joskus niin vaikea saada irti siitä keskiöstä, että rengasliikkeessäkin huoltomies tarvitsee irrottamiseen moukaria. Minulta rahat eivät lopu edes apteekissa, saati rengasliikkeessä.


      • Itsellä.ei.noita.ole
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kysymys ei ole osaamisesta, vaan ennen kaikkea siitä, minkä kokee taloudellisesti, riskittömäksi ja vaivaan nähden järkeväksi. Monelle esimerkiksi jo yksi ämpärillinen marjoja vuodessa on liian paljon. Itse luovuin omatoimisesta renkaidenvaihdosta siksi, että nykyisesti autostani renkaita on joskus niin vaikea saada irti siitä keskiöstä, että rengasliikkeessäkin huoltomies tarvitsee irrottamiseen moukaria. Minulta rahat eivät lopu edes apteekissa, saati rengasliikkeessä.

        Ladassa vanhemmissa on alumiininen jarrurumpu, ja siihen iskee vanne kiinni takiainen. Sitä ei tahdo saada pois keskinavaltaan sitten millään, lekalla vain, ja sekin massava.
        Mutta helppo korjata vika, viilalla vain vähänn vanteesta kosketuskohdasta pois.
        Tervaa väliin, ei jumita enään.

        Olisko merkin vaihto jo ajankohtainen jo, Ladassa on isot päästötkin.


      • valehteleva

        horisija...


      • Itsellä.ei.noita.ole kirjoitti:

        Ladassa vanhemmissa on alumiininen jarrurumpu, ja siihen iskee vanne kiinni takiainen. Sitä ei tahdo saada pois keskinavaltaan sitten millään, lekalla vain, ja sekin massava.
        Mutta helppo korjata vika, viilalla vain vähänn vanteesta kosketuskohdasta pois.
        Tervaa väliin, ei jumita enään.

        Olisko merkin vaihto jo ajankohtainen jo, Ladassa on isot päästötkin.

        Kyllä tämä juuttumisongelma on huoltomiehen mukaan useammassakin nykyisessä automerkissä. Itselläni on Pösö. Vittumaisintahan "ominaisuudessa" on, jos rengas sattuu puhkeamaan maantiellä. Aivan kuin näissä ranskalaisissa ei olisi tarpeeksi riesaa jo siitäkin, että vararengas pitää kaivaa esiin sieltä auton pohjan alta. ;D


      • ainaVaanSeniili

        horisee...
        moukarilla, he heh...


      • Sillä.korjaantuu
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kyllä tämä juuttumisongelma on huoltomiehen mukaan useammassakin nykyisessä automerkissä. Itselläni on Pösö. Vittumaisintahan "ominaisuudessa" on, jos rengas sattuu puhkeamaan maantiellä. Aivan kuin näissä ranskalaisissa ei olisi tarpeeksi riesaa jo siitäkin, että vararengas pitää kaivaa esiin sieltä auton pohjan alta. ;D

        Laita tervaa navan ja vanteen väliin, siihen ulkoiseen joka tulee vanteen sisään.
        Vanneterva nimellä on tarvikikeliikkeissä ym, pienipurkki, ja voi olla tuubikin nykyään. Pösö minullakin 08 mallinen, ja naapurin naapurilla sama, ja siinäkin jokunen vanne puree kiinni, mutta lähtee potkaisemalla. Tämä oli yleistä ennen, parasta siihen oli jämerä metrinen halko, sillä juntaten.

        Vanneterva autoon mukaan, jos ei itse vaihda, niin huoltomiehelle. Terva kestää pitkään, paremmin kuin vaseliini.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kyllä tämä juuttumisongelma on huoltomiehen mukaan useammassakin nykyisessä automerkissä. Itselläni on Pösö. Vittumaisintahan "ominaisuudessa" on, jos rengas sattuu puhkeamaan maantiellä. Aivan kuin näissä ranskalaisissa ei olisi tarpeeksi riesaa jo siitäkin, että vararengas pitää kaivaa esiin sieltä auton pohjan alta. ;D

        Soitto Autoliiton tiepalveluun ja homma pelittää.


      • Uusavuttomia
        Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Soitto Autoliiton tiepalveluun ja homma pelittää.

        Jo on avutonta, ei uskoisi että ollaan keskustan palstalla, että teetä muilla.


      • ValmetMies
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kyllä tämä juuttumisongelma on huoltomiehen mukaan useammassakin nykyisessä automerkissä. Itselläni on Pösö. Vittumaisintahan "ominaisuudessa" on, jos rengas sattuu puhkeamaan maantiellä. Aivan kuin näissä ranskalaisissa ei olisi tarpeeksi riesaa jo siitäkin, että vararengas pitää kaivaa esiin sieltä auton pohjan alta. ;D

        Ranskalaista autoa ei nyt kukaan järkevä osta... juuri tuommoisia ne on, ja sähköviat päälle.

        Mutta aina löytyy joku joka haluaa riesakseen ranskalaisiakin autoja. Valinta on vapaa ja näillä mennään.


      • NytNappaaNappOchNytt
        Itsellä.ei.noita.ole kirjoitti:

        Ladassa vanhemmissa on alumiininen jarrurumpu, ja siihen iskee vanne kiinni takiainen. Sitä ei tahdo saada pois keskinavaltaan sitten millään, lekalla vain, ja sekin massava.
        Mutta helppo korjata vika, viilalla vain vähänn vanteesta kosketuskohdasta pois.
        Tervaa väliin, ei jumita enään.

        Olisko merkin vaihto jo ajankohtainen jo, Ladassa on isot päästötkin.

        Useammankin ikäihmisen vanhan Ladan renkaita joskus vaihdellut, eikä ole yksikään vanne ollut niin jumissa etteikö olisi normaalisti tai monottamalla irronnut. Leka ja koivuhalko ovat irroittamisessa suurta liioittelua.

        Sen sijaan Ladan takajarrurummut jäivät/jäävät joskus todella kovaan jumiin ja siihen on hyvä sekä helppo avaamiskonsti. Konsti on helppo kun sen hoksaa, mutta harva hoksaa. Kuuluu kategoriaan "no voihan v kun en totakaan helppoa kikkaa hoksannut, sanoi mies ja raapi päätään".

        Uudemman auton "ongelmavanteet" irtoavat helposti, kunhan renkaiden vaihdon yhteydessä putsaa kosketuspinnat teräs- tai messinkiharjalla. Puhdistuksen jälkeen kosketuspintoihin kuparitahnaa. Se ei haise ja on helpompi siivota sormista (ja vaatteista) kuin haiseva terva.


      • ValmetMies
        NytNappaaNappOchNytt kirjoitti:

        Useammankin ikäihmisen vanhan Ladan renkaita joskus vaihdellut, eikä ole yksikään vanne ollut niin jumissa etteikö olisi normaalisti tai monottamalla irronnut. Leka ja koivuhalko ovat irroittamisessa suurta liioittelua.

        Sen sijaan Ladan takajarrurummut jäivät/jäävät joskus todella kovaan jumiin ja siihen on hyvä sekä helppo avaamiskonsti. Konsti on helppo kun sen hoksaa, mutta harva hoksaa. Kuuluu kategoriaan "no voihan v kun en totakaan helppoa kikkaa hoksannut, sanoi mies ja raapi päätään".

        Uudemman auton "ongelmavanteet" irtoavat helposti, kunhan renkaiden vaihdon yhteydessä putsaa kosketuspinnat teräs- tai messinkiharjalla. Puhdistuksen jälkeen kosketuspintoihin kuparitahnaa. Se ei haise ja on helpompi siivota sormista (ja vaatteista) kuin haiseva terva.

        Ladaan en itse ole omistanut, mutta kun kaverilla aikanaan (taisi olla 80-lukua) oli Latukka ja rumpu jumissa, niin otettiin kiinitysmutterit irti, auto tukevasti pukeille, kone käymään, vaihteilla vauhtia ja sitten jarrut pohjaan, parin toiston jälkeen rummut irtosi helposti. Voi sen tehdä toisinpäinkin, käsijarru päälle ja sitten vaihteella nykäisy. Taisi vaan sillä kaverilla olla jotain kässäri vikaakin.

        Alumiiniahan ne rummut muistaakseni, ja siinä syy hirttämiseen. Sama syyhän se on niissä jumittavissa vanteissa. Alumiini ja teräs ei sovi yhteen. Ja aluvanne etenkin on tosiaan kiristettävä tasaisesti, jos vetäsee ensimmäisen pultin heti täydellä momentilla niin ei irtoo seuraavalla kerralla kuin lekalla.


      • On.tapeltu.aikanaan
        NytNappaaNappOchNytt kirjoitti:

        Useammankin ikäihmisen vanhan Ladan renkaita joskus vaihdellut, eikä ole yksikään vanne ollut niin jumissa etteikö olisi normaalisti tai monottamalla irronnut. Leka ja koivuhalko ovat irroittamisessa suurta liioittelua.

        Sen sijaan Ladan takajarrurummut jäivät/jäävät joskus todella kovaan jumiin ja siihen on hyvä sekä helppo avaamiskonsti. Konsti on helppo kun sen hoksaa, mutta harva hoksaa. Kuuluu kategoriaan "no voihan v kun en totakaan helppoa kikkaa hoksannut, sanoi mies ja raapi päätään".

        Uudemman auton "ongelmavanteet" irtoavat helposti, kunhan renkaiden vaihdon yhteydessä putsaa kosketuspinnat teräs- tai messinkiharjalla. Puhdistuksen jälkeen kosketuspintoihin kuparitahnaa. Se ei haise ja on helpompi siivota sormista (ja vaatteista) kuin haiseva terva.

        Aikanaan oli Lada 2195, ja oli tosiaan takajarrurummut tiukassa (huom, nämä ei vanteet) Vaikka miten kokeili, ajoa pultit löysällä, jarruttamista, kiihdyttämistä..
        aina vain pysyi kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Ennen näille annettiin pilleillä lämpöä, mutta kun ei pillejä siinä nyt. Pintä lynti meisseliä väliin, aikansa tehtyä lähti. Ja ratkaisuna oli helppo, akseli pyrimään, ja viilalla sorvaten vähän kartiota napaan, siihen jäi taudit.

        Alumiini ja rauta kun vastakkain, aina jompi kumpi toimii anodina ja katodina, eli tulee sähköpari, ja se alkaa heikompaa metallia syömään, alumiini epäjalompana alkaa sulautuun rautaan, tulee luja liitos tiukkaan liitokseen, tervaa, tai kupari et hopeatahnaa väliin.
        Kuin sinkkiä käytetään raudan suojana, myös rautaveneissä on laatta sinkkiä, joka syöpyy raudan asemasta, kun sinkki on epäjalompi metalli.

        Ei vain passaa liikaa sorvata jarrurummusta, kun sillä keskittää sen, sopivasti, että vielä toimii.


      • korjaan
        On.tapeltu.aikanaan kirjoitti:

        Aikanaan oli Lada 2195, ja oli tosiaan takajarrurummut tiukassa (huom, nämä ei vanteet) Vaikka miten kokeili, ajoa pultit löysällä, jarruttamista, kiihdyttämistä..
        aina vain pysyi kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Ennen näille annettiin pilleillä lämpöä, mutta kun ei pillejä siinä nyt. Pintä lynti meisseliä väliin, aikansa tehtyä lähti. Ja ratkaisuna oli helppo, akseli pyrimään, ja viilalla sorvaten vähän kartiota napaan, siihen jäi taudit.

        Alumiini ja rauta kun vastakkain, aina jompi kumpi toimii anodina ja katodina, eli tulee sähköpari, ja se alkaa heikompaa metallia syömään, alumiini epäjalompana alkaa sulautuun rautaan, tulee luja liitos tiukkaan liitokseen, tervaa, tai kupari et hopeatahnaa väliin.
        Kuin sinkkiä käytetään raudan suojana, myös rautaveneissä on laatta sinkkiä, joka syöpyy raudan asemasta, kun sinkki on epäjalompi metalli.

        Ei vain passaa liikaa sorvata jarrurummusta, kun sillä keskittää sen, sopivasti, että vielä toimii.

        Siis Lada 2105 oli, ei 2195.


      • marttimaalta
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Kyllä tämä juuttumisongelma on huoltomiehen mukaan useammassakin nykyisessä automerkissä. Itselläni on Pösö. Vittumaisintahan "ominaisuudessa" on, jos rengas sattuu puhkeamaan maantiellä. Aivan kuin näissä ranskalaisissa ei olisi tarpeeksi riesaa jo siitäkin, että vararengas pitää kaivaa esiin sieltä auton pohjan alta. ;D

        Fiksulla on peräkontissa aerosolipullo ja pikku kompressori. Moskat renkaaseen ja kompuralla ilmaa perään. Yhdeksässä tapauksessa kymmenestä voi ajella kaikessa rauhassa rengaskorjaamoon.


    • Mitä yhteistä tuolla marjastamisella, renkaanvaihdolla ja kepulaisuudella on? Ei mitään paitsi juopon oik.sossun kuvitelmissa.

      • Tsot tsot poju siistihän vähän taas suutasi.


      • OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tsot tsot poju siistihän vähän taas suutasi.

        Ai niin oik sossu on pilannut mömmöillä aivonsa eihän siellä mitään kuvitelmia ole.

        Marjastamisen ymmärrän, jotkut tykkäävät liikkua metsän rauhassa. Esimerkiksi Luukissa käy näköjään aika määrä marjastajia.


      • Hullunruohoa
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tsot tsot poju siistihän vähän taas suutasi.

        Olisi kannattanut luopua myös sienien keräämisestä ja syömisestä varsikin kun tunne niitä.


      • DV8_HellRaiser kirjoitti:

        Ai niin oik sossu on pilannut mömmöillä aivonsa eihän siellä mitään kuvitelmia ole.

        Marjastamisen ymmärrän, jotkut tykkäävät liikkua metsän rauhassa. Esimerkiksi Luukissa käy näköjään aika määrä marjastajia.

        Sinulla on selvästi jotain ongelmia. Mutta tiedätkö mitä. Ei kiinnosta.


      • lehtinen.l
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Sinulla on selvästi jotain ongelmia. Mutta tiedätkö mitä. Ei kiinnosta.

        Pikku sosialistireppanalla meni taas herne nenään.


      • Harjaavat.niin.pirusti
        lehtinen.l kirjoitti:

        Pikku sosialistireppanalla meni taas herne nenään.

        Kyllä se herkkähipiäisyys on enemmänkin palstan Sipilisteillä verissä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe