Uusi Idea vai vanha ja toimimaton

IdeavaiHuonoToteutus

Kertokaas mielipiteitä tälle yritysidealle:
Yritys etsii myytäviä asuntoja ja taloja jotka kaipaavat pientä pintaremonttia ja sistustusta. Yritys suorittaa pintaremontin ja sisustuksen asiakkaalle veloituksetta omalla kustannuksella eli pankista saadulla remonttilainalla. Asunnon arvon suorittaa yhteistyössä jokin kiinteistövälitysfirma. Asunnon myynnin yhteydessä asiakas maksaa yritykselle remontti ja sistuskulut plus kommissio myynnistä. Mikäli asunto ei mene myydyksi vuoden sisään asiakas maksaa korvausta remontista kk maksulla. Tiedän että ideassa on hiomista ja yrityksen täytyy saada pankkilainaa jotta pystyy maksamaan itselleen palkkaa sinäaikana kun asunto/talo on myynnissä. Voiko idea olla hyvä vai ei? Tekeekö joku samantyylistä jo nyt? Yritän keksiä jotain win win ideaa mikä on myös yritykselle että asiakkaalle helppoa ja tuottoisaa.

2

217

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feafs

Minkään yrityksen ei kannata tehdä työtä asiakkaalle veloituksetta. Tuossa sinun esimerkissäsikin kyse on vain siitä, että yritys antaa asiakkaalle maksuaikaa.

Todennäköisesti homma kosahtaa siihen, että et saa asiakkaalta riittävästi katetta, jotta se kattaisi kaikkien muiden kulujen lisäksi myös rahoituskulut ja saisit jotain voittoakin. Varsinkin kun tulee luottotappioita/karhuamisia...

Ylipäätään nyt taitaa olla huono aika tuollaiselle. Tulevaisuudesta ei tietenkään pysty sanomaan. Edellisellä nousukaudella tuota tehtiin paljon omaan piikkiin (ostettiin huono kämppä, remontoitiin ja myytiin hyvällä voitolla), samoin kuin uusien talojen rakentamista myyntiin, mutta kumpikin loppui siihen, kun asuntojen hinnat eivät enää jatkaneetkaan jyrkkää nousua, toisin kuin rakennuskustannukset ja -vaatimukset. Yksi viimeisimmistä korjausrakentamisen iloista on pakolliset asbestikartoitukset.

• marttaruusu

no joo,,,aikanaan kun perustin yrityksen mulle sanottiin jopa tukkurilta et - ei tuu mitään-
      no nyt yritys menee jo 11vuottaan et se siitä huonosta ideasta, Kyse ei oo siitä vaan siitä että sulla on tarjottavana jotain erilaista. Olisin kiinnostunut kuulemaan lisää ideasta ja tarjoamaan myös omaani ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 530
      8438
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      4
      3642
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1975
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      157
      1123
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      766
    6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      712
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      64
      670
    8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      28
      663
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      617
    10. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      34
      588
    Aihe