VW Transporter T5 1,9 TDI tehot kateissa

Eilen katosivat voimat vanhuksesta yllättäen meni motarilla vain noin kaheksaa kymppiä ,ei aiemmpia oireiluita sivuääniä ei kuulunut .Vapaalla ottaa kirroksia normaalisti,itse pelkään turboa ?

5

3110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikkupaku

      Mulla kävi tollanen Boxerissa. Kävin tarkastuttamassa turbon, ei ollu vikaa. Sitten huomasin vian olevan kaasuvaijerissa,,,, :-)

    • patsa

      Olisiko ilmamassamittari tukossa ?

    • iltapuhdetta

      Lisätään tuohon ruiskutuspumppu joka voi myös antautua vanhemmuuttaan mutta ykkösvaihtoehtona kannattaa tuo turbo tarkistaa(eikö sille ole mitään vikavaloa erikseen??)ja aloittaa ihan turbon tutkiminen siitä konehuoneen puolelta onko jotain vuotoa,irronneita letkuja/putkia tms ennen purkuhommia.
      Tuo kaasupoljin on kylläkin mahdollinen mutta miksi se ottaa sitten kierroksia vapaalla mutta ei ajon aikana?..Hmmm.
      Tuo ilmamassamittari kannattaa tutkia ja puhdistaa varmuuden sprayllä jota löytyypi tarvikeliikkeistä,motonetista,biltemasta jne koska ei se taatusti uudenveroinen ole ja jos ei rikki niin likainen ainakin.
      EGR venttiili tulee mieleen oivana vaihtoehtona ja oireet täsmäävät siltäosin että käyntiongelmaa on ja vähän moottorista kiinni minkämoisia,puhdistus sillekkin koska onpi saattanut juuttua auki tai kiinniasentoon.
      Ilmanpuhdistin kannattaa aina tarkistaa tämmöisissä ongelmissa!
      Samaa ainetta EGR:ään kuin tuohon ilmamassamittariin tai löytyy tuollekkin omansa joka samaa kuin kaasuttimen puhdistusaine ja hajusta päätellen hyvin läheistä sukua jarruspraylle.
      Kun kyseessä noinkin vanha ja paljon ajettu vehje niin näitä vaihtoehtojakin tuppaa olemaan joko yksi tai useampia ja nuo voi olla myös monien ongelmien summa eikä vaan yksi vika.
      Ongelma on myös että kuka rupeaa purkamaan huvikseen putki ja letkuviidakkoa puhdistellakseen varmuuden vuoksi tai tsekkaamaan onko vikaa,aikamoinen homma eikä kaikea silmällä pysty sanomaan onko kunnossa vai ei eli se puhdistelu ei välttämättä auta mitään.
      Yksi kikka olisi kaataa polttoainesäiliöön turbon EGR ventiilin puhdistusainetta ja koittaa tepsiikö se,eipä tuo ota jos ei annakkaan saati maksakkaan paljon.
      Idea niissä on polttaa ne karstat jumit pois erikoiskoostumuksellaan ja esim Forte(löytyy muitakin)on tutkittua testattua tavaraa eikä hajota mitään,käyttävät jopa korjaamoilla tuota Fortea.
      Löytyy netistä ja varmaan kyselemällä vaikka sitä ei muka saisi yksityiskäyttön myydä,ainakin minulle myytiin.

    • melko_varma_tieto

      Ilmamassamittari on antautunut. Uusi maksaa 80-100€ ja voi vaihtaa itsekin.

      • niinpäniinniinpä

        Eikös sen voi myös puhdistaa, siis sen anturin, jos siinä on vaan se lanka ehjä.
        Kannattaa katsoa netistä vaikka youtube sta.
        Mikähän sen lyhenne oli? Mdf ? Ei kun MAF. Se se oli.
        EGR valve?
        https://www.youtube.com/watch?v=vQ4NxJrhCuw


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      116
      1682
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1076
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      143
      1021
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      96
      880
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      877
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      22
      842
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      822
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      735
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      711
    Aihe