Hei,
aloitan syksyllä opinnot Rovaniemellä. Perheeni jää kuitenkin Etelä-Suomeen asumaan. Tässä mietin, että miten nykyisen poolijärjestelmän aikana opintoja pystyy tekemään etänä. Onko jo opiskelevilla suosituksia, että miten tilanteessa kannattaisi tehdä? Joko muutamme kaikki Rovaniemelle tai sitten olen läsnäoloa vaativien kurssien verran Rovaniemellä. Tarkoittaisiko se käytännössä kaikkia arkiviikkoja ensimmäiset kolme vuotta?
Hyvät neuvot ovat kalliit.
Pakollisen läsnäolon määrä Rovaniemellä
8
552
Vastaukset
- Beltsi_
Moi! Itsellä ihan sama tilanne kuin itselläsi; pakolliset läsnäolot voi kuulemani mukaan saada tehtyä jo vuodessa, mutta vaatii hirveästi työtä. Itsekin kaipailisin vinkkejä heiltä, jotka suorittaneet opinnot nopeutetusti, että kuinka opintosuunnitelma kannattaisi laatia?
- Oikiiiiis
Pakollisia luentoja on esim pari viikkoa kuukaudesta ja sitten 3-4 viikkoa tenttiin lukua. En suosittele koko perheen elämää pistämään uusiksi parin vuoden opiskelun takia. Eka vuosi vaatii enemmän läsnäoloa, mutta myöhemmin pakolliset luennot voi korvata opettajan antamat tehtävät tekemällä ja sitten käyt tentit tietysti tekemässä. Kahdessa vuodessa on täysin mahdollista saada paperit ulos, toki vaatii paljon työtä.
- Johanna17
Käsittääkseni nykyisen poolijärjestelmän myötä pakollista läsnäoloa on huomattavasti enemmän? Ja poolijärjestelmän mukainen opetus kestää ainakin ensimmäiset 3 vuotta?
- Tutustuminen
Hei, onko teillä kenelläkään aikaisempia opintoja? Itsellä on, voitaisiinko laittaa joku ryhmä kasaan, tutustuttaisiin? Olen myös tulossa Rovaniemelle ja Etelässä on perhe.
- Liisaihmemaassa123
Muistakaa hyvät ihmiset, että myös maisterivaiheessa on pakollista läsnäoloa, eli se läsnäoloaika ei rajoitu siihen kolmeen vuoteen
- Lapistapääseepois
Liisaihmemaassa123 kirjoitti:
Muistakaa hyvät ihmiset, että myös maisterivaiheessa on pakollista läsnäoloa, eli se läsnäoloaika ei rajoitu siihen kolmeen vuoteen
Muistakaa hyvät ihmiset, että maisterivaiheessa voi vaihtaa yliopistoa. ON-tutkinnon toisessa yliopistossa suorittaneille on Helsingissä, Turussa ja Joensuussa muutama paikka tarjolla vuosittain (siis ilman valintakoetta tutkintopaperilla)
- df48fj843fj3f
kantsisko liittyä fuksiryhmään fb:ssä eikä puida täällä. Lapin oikeustieteellisen fuksit 2017 nimellä löytyy
- maistvaihe
Pakollista läsnäoloa ei ole. Koko opiskelu on vapaaehtoista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai949127Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki564809Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414501Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit532823Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001546- 401336
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441276Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641222Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota411189Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1681140