Hei!
Olisi kiva saada tietoa em. leikkauksesta (tekonivel?) eli missä vaiheessa sellainen tuli ajankohtaiseksi, auttoiko leikkaus ja kuinka pitkä oli toipumisjakso...
Olkapääleikkaus
5
1008
Vastaukset
- eläkkeellä on kivaa
tehdääkö olkapäihin edes tekonivelleikkauksia , en ole kuullut voi ollakkin. itselläni on laitettu ankkureilla 2 kertaa olkapää paikoilleen, nyt kulunut olkapää että ei käsi enää nouse ylös, eikä kestä nostaa kuin läh.lusikan jne. et syödä vielä voin itse . tekonivelleikausten tulokset ovat huonoja ,monesti. olkapään kiinniysleikkauksen jälkeen 5vkk kantositeessä. loppulausunto on annettu juuri olkapäästäni, mitään ei ole enää tehtävissä, niin kulunut on nivel . tämä nyt oli minun juttuani asiasta vaan,olenhan jo 39v .
- tekoniveletön
39-vuotiaan tiedot eivät ole ajantasalla. Kyllä olkapään tekonivelleikkauksia tehdään.
http://www.reuma.fi/reumataudit/leikkaustoimenpiteet/olkatekonivelleikkaus.html - leikattu
TOKI TOKI,MINULLA ON TEKONIVEL OLKAPÄÄSSÄ OLLUT JO KAKSI VUOTTA.KÄSI PELAA HYVIN KIVUT OVAT MELKEINPÄ KOKONAAN POISSA,NOSTO RAJOITUS ON 5-6 KILOA KAATUMISIA ON VAROTTAVA JA ISKUJA ETTEI NIVEL POMPI PAIKALTAAN.ELÄKKELLE JÄIN TÄMÄN LEIKKAUKSEN JÄLKEEN MUTTA NAUTIN JOKAISESTA UUDESTA PÄIVÄSTÄ.MINUT LEIKATTIIN HEINOLASSA REUMASÄÄTIÖN SAIRAALASSA.KUNTOUTUS KESTI NOIN PUOLISEN VUOTTA,EIHÄN MIKÄÄN LEIKKAUS OLE KOSKAAN MUKAVAA MUTTA KAIKI SUJUI HYVIN .OLIN PARI VIIKKOA SAIRAALASSA.KÄTTÄ ALETTIIN PIKKU HILJAA NOSTAA KOHTI YLÄILMOJA.HITAASTI HYVÄÄ TULEE SANOTAAN JA NIINHÄN SE ON.PÄRJÄÄN KÄTENI KANSSA HYVIN.SE NOUSEE REILUSTI NISKAN TAAKSE JA ON MELKEIN PAREMPI KUIN NIINSANOTTU TERVE KÄTENI.
- raija
onhan kaksi vuotta sitten leikattiin vasen olkapääni ja sain siihen tekonivelen.tietysti kaikki leikkaukset ovat aina ikäviä mutta loppujenlopuksi kaikki sujui hyvin.kuntoutus kesti runsaat puoli vuotta,pikku hiljaa kättä nostettiin kohti ylä ilmoja.toki kättä on jumpattava edelleen mutta kipuja ei ole juurikaan.nosto rajoitus on noin 5-6 kiloa.kaikkia iskuja ja kaatumisia on varottava.joten elellään rauhallisesti eikä harrasteta kaatumis vaaran tuomia lajeja.onhan elämässä paljon muutakin kuten minulla,löysin maalaamisen.nautitaan jokaisesta päivästä.onnea ja valoa sinulle.
- alkup.
Kiitokset vastanneille, toivoa siis on.. :)
Aurinkoista kevättä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849