Halla-aho on kuulemani mukaan...

PieniMiesKoneeseen

...sivari ja aseistakieltäytyjä.
Olen viime aikoina miettinyt, miten tällainen mies voi ajaa isänmaallisia arvoja, kun kerran on vierittänyt siltäkin osalta vastuun maamme ja kansamme suojelemisesta muille?
Olen aina kuvitellut että ns. Halla-aholaiset, eli jyrkimmät perussuomalaiset mielellään pukeutuvat armeijan voimia kuvaaviin vaatteisiin (maihinnousukengät, -takit ja maastokuvioidut housut), sekä kantavat joko koruina tai tatuointeina Suomemme sotavoimien tunnusta leijonaa.
Miten tämä kaikki on sopusoinnussa sen kanssa, että heidän ns. johtajansa ja esikuvansa on kieltäytynyt itse sotapalveluksesta?
Vai onko tässäkin kyseessä jonkinlainen takinkääntötemppu, jollaisia perussuomalaisilta on ennemminkin nähty?
Voisiko tähän ASIALLISESTI vastata joku sellainen, joka oikeasti ymmärtää ko. aatteen ja osaa uskottavasti selittää tämän minulle, ihan tavalliselle oriveteläiselle nuorelle miehelle, joka astuu ensi tammikuussa ilmavoimiin asepalvelusta suorittamaan?
Tämä ei siis ole provo.

2

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MiesMaaltaUudeltamaalta

      Tietääkseni Halla-ahon pääharrastuksiin kuuluu ammunta, joten ei voi olla aseistakieltäytyjä. Hän on katunut sitä että nuorena miehenä ei mennyt armeijaa käymään. Elämä on valintoja joita kukin tekee ja ei ihmistä pidä tuomita siksi ettei ole käynyt armeijaa. Esimerkiksi en minäkään ole vaan kuulun varareserviin (en siis ole myöskään sivari). Isänmaata kun voi palvella myös ilman armeijaa käymällä. Tosin omalla kohdallani koska isäni oli vääpeli ja sotaveteraani niin sain kyllä sotilaallisen kasvatuksen jo kotona ja tiedän paljon aseista, niin ei tarvitse käydä armeijaa ja kyllä sitä isänmaanpuolustamiseen sodan aikana voi osallistua aseissa ilman sitä armeijaa. Niin ja eihän nuo armeija ajatkaan ole kun muutaman kuukauden mittaisia. Pelaa vaikka tietokone peli simulaattoreita niin hyvin voi niissä jo oppia nykyajan sodankäyntiä ja sitä simulaattori kolutusta se nykyajan koulutus siellä armeijassakin alkaa olemaan. Ainut vaan että nukutaan samassa huoneessa. Niin ja kyllä sitä sivarikin voi aikuistuttuaan muuttaa ajatusmaailmaa isänmaallisempaan suuntaa. Turha sitä koko elämäksi on tuomita ketään, jos on tehnyt valintoja kutsunta iässä. Esimerkiksi itse oppisin ajamaan panssari vaunua, parin päivän koulutuksessa, no toisaalta täällä maataloudessa joudun ajaa monenlaista vempainta :D Vaikka sisi en ole päivääkään ollut armeijassa niin koneita ne on ja ampuminen ei ole kovin vaikeaa, sen oppii jo ilmakiväärillä perusteet. Tosin Halla-aho taitaa kyllä ampua ruuti aseilla harrastuksena, niin olen asian käsittänyt mitä olen lukenut. (ps. en ole perussuomalaisten jäsen ja en minkään muunkaan puolueen jäsen.)

    • HaaveenaLentäjänUra

      Kiitokset asiallisesta vastauksesta.
      Tuo antoi ajattelemisen aihetta vaikkei ehkä
      aivan tyhjentävästi vastannut kysymykseeni.
      Mukava kun joku kuitenkin osaa keskustella fiksusti tällaisiin voimakkaasti mielipiteitä jakaviin kysymyksiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      360
      2071
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1222
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe