mulla on isä ukon vanha ja hyvä contax 139 Q.
en ole kuvannut paljoa mutta kuitenkin...
haluaisin mielipiteitä kyseisestä järkkäristä ja neuvoja mitä pitäisi ottaa huomioon eli: toimiiks pakkasessa
oks muuten toimiva
oks varaosia ja pelaako huolto
yms....
kiitokset etukäteen
contax 139 Q
7
1167
Vastaukset 7
- hexi
Contax 139 on suhteellisen hyvä kamera.toiminut hyvin kahdenkymmenen asteen pakkasessa.Kylmemmissä en ole kuvannut.Tämän hetkistä tilannetta huollon suhteen en tiedä. Kauko Tanner oy Helsingissä on ainakin yksi paikka josta sitä voisi kysyä. Contax 139 on hyvin saman lainen kuin Yashica fxd. Monet yashican tarvikkeet käy Contaxiin. Myös optiikka,koska nissä on sama bajonetti. Eivät tosin yllä Carl Zeiss optiikan tasolle laadussa. muutakin optiikkaa on saatavilla esim. tokina ja tamron.
- nellukka03
kiitokset tiedoista...
ja hyvvee talaven jatkoja - reijo
nellukka03 kirjoitti:
kiitokset tiedoista...
ja hyvvee talaven jatkojaSaman kameran sain käsiini nyt männä viikolla. Osaisiko joku kertoa vielä lisää tästä?
Laseja tuli mukaan Tamron 35-70mm 3.5-4.5, Tamron 70-150mm 3.5 sekä kittilinssi Zeiss 50mm 1.7. Saisiko näistä jotain arviota? - nellukka03
reijo kirjoitti:
Saman kameran sain käsiini nyt männä viikolla. Osaisiko joku kertoa vielä lisää tästä?
Laseja tuli mukaan Tamron 35-70mm 3.5-4.5, Tamron 70-150mm 3.5 sekä kittilinssi Zeiss 50mm 1.7. Saisiko näistä jotain arviota?enpä tiedä hiinnoista sen enempää
mut suhteellisen arvokkaita kait ne ovat
mitä nyt jos muistelen huutonetin hintoja
contax 137 md olis pyydetty jotain 500 e siihen kuului muistaakseni yksi putki ja jotain tarviketta ja meni kaupaksi mielestäni halvalla.
että älä myy heti ensimmäselle. - reijo
reijo kirjoitti:
Saman kameran sain käsiini nyt männä viikolla. Osaisiko joku kertoa vielä lisää tästä?
Laseja tuli mukaan Tamron 35-70mm 3.5-4.5, Tamron 70-150mm 3.5 sekä kittilinssi Zeiss 50mm 1.7. Saisiko näistä jotain arviota?Kellään enempää informaatiota/arvioita?
- nellukka03
reijo kirjoitti:
Kellään enempää informaatiota/arvioita?
tämä on tanner huolto helsingissä hämeentie 155
0400/511741.
minä huollatin oman kameran siellä ja sain erittäin hyvää palvelua
jonniinlaista infoo saat varmaan sieltä...
hinnoista en tiedä... sen enempää - Isin poika
nellukka03 kirjoitti:
enpä tiedä hiinnoista sen enempää
mut suhteellisen arvokkaita kait ne ovat
mitä nyt jos muistelen huutonetin hintoja
contax 137 md olis pyydetty jotain 500 e siihen kuului muistaakseni yksi putki ja jotain tarviketta ja meni kaupaksi mielestäni halvalla.
että älä myy heti ensimmäselle.Contaxin rungot 137 ja 139 ovat 80-luvun alun mallistoa, hyviä perusrunkoja edelleen. Karmean hinnan on kyllä joku maksanut, jos on 137md:stä maksanut yhden putken kanssa 500e, tietysti riippuu putkesta. Pelkän rungon hintahaarukka ilman optiikkaa lienee kunnosta riippuen 70-140 euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371511Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2871089Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94844Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68792Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 120643
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27595Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34584Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41511
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48485- 35471
- 32454
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8417Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21391