Väljät likvortilat?

potilass

Mitä meinaa "ikään nähden korostuneen väljät parietaalialuen kortikaaliset likvortilat"?

Tiedän että tuossa tarkoitetaan päälaenlohkon aivo-selkäydinneste tilan väljyyttä, mutta mitä tuo aivojen terveyden kannalta tarkoittaa?

(En asiaa heti älynnyt neurologilta vastaanotolla kysyä, ja näin jälkikäteen asian kysyminen lienee aika mahdotonta ennen seuraavaa käyntiä vastaanotolla..)

2

9176

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei. Osaako kukaan vastata tähän?

• Anonyymi

Tarkoittaa sitä että aivosi ovat kutistuneet hieman ikätasoasi nopeammin. Jokaisen aivot kutistuvat iän myötä ja tämä johtaa likvortilojen suurentumiseen mutta sinulla kutistuminen on ollut hieman ikätasoasi nopeampaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1460
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      782
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      60
      685
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      665
    7. 51
      652
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    9. 74
      566
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      558
    Aihe