On kommunismi sekä "Ystävällisen Rauhanvaltion" masinoima yhteiskuntakokeilu puolessa euroopassa 1945-1990. Maalaisliittolainen poliitikko Urho Kekkonen kävi kommunistien ja em. "Ystävällisen Rauhanvaltion" edustajien kanssa keskusteluja K.A. Fagerholmin vähemmistöhallituksen kaatamiseksi 1948.
SDP:n Asevelisosialistit ja Kokoomus estivät Suomen luisumisen kansandemokratiaksi.
Ihmiskunnan hirvittävin rikos
7
158
Vastaukset
- Väärässä.olet
Huono on historiankin tuntemuksesi. Kommunismi syyllistyi suuriin rikoksiin Venäjällä ja muissakin sen valtaan joutuneissa maissa. Esille tuomasi Suomessa tapahtunut on pientä sen rinnalla. Mutta ihmiskunnan historiassa on tapahtunut paljon suurempiakin rikoksia kuin kommunismin aiheuttamat. Mm. uskontojen varjolla. Yksi ihmiskunnan suurimmista rikoksista tapahtui ihannemaassasi. Siellä alkuperäiskansat lähes hävitettiin ja niistä jäljelle jääneet rippeet sijoitettiin reservaateiksi nimitettyihin vankiloihin.
Suosittelisin historiaan perehtymistä, edes vähän, niin se jälkeen et tuommoisia möläyttäisi.
(En muuten ole kommunismin ihailija, hyvin kaukana sellaisesta, mutta historiaa tunteva rehellinen ihminen olen)Ja nuo alkuperäiskansat asuisivat edelleen teltoissa. Länsidemokratia on tuonut edistystä kaikkialle minne se on mennyt. Ei kaikesta aina pidä syyttää "valkoista miestä". Uskonnoista olen samaa mieltä.
Fagerholm yritti saada SDP:n SKDL:n jäseneksi. Onneksi hän hävisi senkin taistelun Tannerilaisille. Hän hävisi paitsi Kekkoselle myös Tannerille monet kamppailun
- maalaisliitonhistoriaa
DV8_HellRaiser kirjoitti:
Fagerholm yritti saada SDP:n SKDL:n jäseneksi. Onneksi hän hävisi senkin taistelun Tannerilaisille. Hän hävisi paitsi Kekkoselle myös Tannerille monet kamppailun
Ja kepu sai Neuvostoliiton kommunisteilta rahaa SKDL:n lestadiolaisten käännyttämiseen kepulaisiksi. Kummia kuvioita.
- ugh.sanon.minä
OikeistoSosDem kirjoitti:
Ja nuo alkuperäiskansat asuisivat edelleen teltoissa. Länsidemokratia on tuonut edistystä kaikkialle minne se on mennyt. Ei kaikesta aina pidä syyttää "valkoista miestä". Uskonnoista olen samaa mieltä.
Mikäpä siinä ilmastossa olisi teltoissa asuessa. Ei ne intiaanit muuten asuneet vain teltoissa, niillä oli nahkasta tehtyjä telttoja, tiipii nimeltään, myös wigwameja, mutta pohjoisimmilla alueilla ihan puusta rakennettuja majojakin. Millaisia palatseja lienee ollutkaan niillä, jotka rakensivat valtavia pyramideja ja muita pyhäkköjä, joita edelleen on jäljellä turistien ihailtavana. Varsin korkea kulttuuri niillä oli.
Tarkoitin, että Euroopasta tulleet valloittajat olisivat voineet sulauttaa intiaanit omaan joukkoonsa samanlaisin elämisen edellytyksin kuin mitä heillä oli. Niinhän on paljolti tapahtunutkin Keski- ja Etelä-Amerikassa. Myös siellä Brasiliassa, jonne kerrot olevasi menossa.
Siellä Amazonian valtavalla, lähes Euroopan kokoisella alueella asuu toki edelleen Brasilian valtaväestöstä ja toisistaankin erossa pieniä alkuperäiskansan sirpaleita, ikiaikaista elämäntapaansa noudattaen. Mutta ihan taidokkaita asumuksia, mm. pylväiden päälle rakennettuja heilläkin on. Varmaan he ovat onnellsempia kuin Yhdysvalloissa reservaatteihin ahdetut alkuperäiskansat. Ei se länsidemokratia ole tuonut suurtakaan edistystä heille.
Jos todella reissaat siellä Brasiliassa, koetapa edes vähän perehtyä noihinkin asioihin, jotka ovat hyvin mielenkiintoisia!
- Kaup-Kesk_-
Mutta suomen sosialistien puheenjohtajan Antti Rinteen mielestä. Kommunistit ovat heille paras hallitus kumppani. Näin hän on itse lausunut viime vuonna, repikää siitä sosialistit.
- ota.ne.lääkkeet
onkohan jotain 40-50 kertaa kun punapaita tekee saman avauksen. On taas jäänyt lääkkeet ottamatta.
Lueppa sitten selvittyäsi vaikka Britti-imperiumin tekemisistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad611189- 42891
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että334668- 51651
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116626- 51618
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 93600
- 75576
- 56564