Välistävetäjä Klarna

Riiitttääää

Tilasin tukisukat netistä. Maksoin suoraan tililtä.

Sitten tuli Klarnalta idioottimainen lasku. Heihin ei voi ottaa yhteyttä antamatta henkilötunnustaan.

Mikä on tällainen Klarna? Mitä lisäarvoa se tuottaa kaupantekoon?

Jatkossa en osta mitään, jos Klarna on jotenkin mukana kaupanteossa.

220

15680

3Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuijaritHuijaaAina

      Jos lasku on aiheeton eikä siitä voi edes valittaa ilman ongelmia, niin jätä maksamatta. Kiistä mahdolliset perintäkirjeet. Et joudu oikeuteen. Et ole ainoa huijatuksi tullut.

      • perustelereklamaatio

        Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
        Just saying.


      • Anonyymi
        perustelereklamaatio kirjoitti:

        Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
        Just saying.

        Perintälaissa ei kylläkään puhuta mitään kuitin esittämisestä, eikä muutenkaan kerrota, minkälainen kiistämisen perusteen esittäminen tulee olla.

        Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaan "Velallisen esittämille kiistämisen perusteille ei voida asettaa kovin korkeita vaatimuksia. Tämä koskee erityisesti sellaisia seikkoja, joiden osalta velkoja on näyttövelvollinen esimerkiksi, kun velallinen väittää, että sopimus tai muu peruste, johon saatavan väitetään perustuvan, ei ole syntynyt tai jos määrä taikka tuote tai palvelu ei vastaa sitä, mitä on sovittu."


      • Anonyymi

        vaikka on palauttanut tuotteet ei pääse wishin sivuille reklamoimaan klarna vaan laskuttaa. ihme touhua.pitää ilmoittaa kuluttajaasiamiehelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaikka on palauttanut tuotteet ei pääse wishin sivuille reklamoimaan klarna vaan laskuttaa. ihme touhua.pitää ilmoittaa kuluttajaasiamiehelle.

        Kuluttaja-asiamiehellä satoja WishKlarna valituksia. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä, ei ole monimutkainen,vaikka voi ensin vaikuttaa sellaiselta. Tein äskettäin samanlaisesta asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamiehellä satoja WishKlarna valituksia. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä, ei ole monimutkainen,vaikka voi ensin vaikuttaa sellaiselta. Tein äskettäin samanlaisesta asiasta.

        Rikosilmoitus ei auta, koska ulkomaalainen yritys ja Suomen laki ei päde. Ihan perseestä. Me suomalaiset ollaan kait typerän naiiveja uskossamme rehellisyyteen. Oppia koko elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamiehellä satoja WishKlarna valituksia. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä, ei ole monimutkainen,vaikka voi ensin vaikuttaa sellaiselta. Tein äskettäin samanlaisesta asiasta.

        Klarna tekee sellaista,että normaali laskua ei tule ,vaan tulee suoraan muistutuslasku ja 5 euroa lisää. olen saanut viimevuonna kolme tälläistä laskua. tiedän ,että on tullut muillekkin. Klarna laskee,että eivät ne lähde näin pientä summaa vaatimaan. jotain pitäisi tehdä,mutta mitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perintälaissa ei kylläkään puhuta mitään kuitin esittämisestä, eikä muutenkaan kerrota, minkälainen kiistämisen perusteen esittäminen tulee olla.

        Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaan "Velallisen esittämille kiistämisen perusteille ei voida asettaa kovin korkeita vaatimuksia. Tämä koskee erityisesti sellaisia seikkoja, joiden osalta velkoja on näyttövelvollinen esimerkiksi, kun velallinen väittää, että sopimus tai muu peruste, johon saatavan väitetään perustuvan, ei ole syntynyt tai jos määrä taikka tuote tai palvelu ei vastaa sitä, mitä on sovittu."

        Minä valitin kuluttajariitalautakuntaan ja se suositti KLARNAA palauttamaan 91 euroa. ei klarna tietenkään mitään rahoja palauta.ihan täyttä huijausta koko suositus.minä lähetin klarnalle kopion lautakunnan päätöksestä ja laskun ko summalle.älkää käyttäkö niitä liikkeitä joissa Klarna on laskuttajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perintälaissa ei kylläkään puhuta mitään kuitin esittämisestä, eikä muutenkaan kerrota, minkälainen kiistämisen perusteen esittäminen tulee olla.

        Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaan "Velallisen esittämille kiistämisen perusteille ei voida asettaa kovin korkeita vaatimuksia. Tämä koskee erityisesti sellaisia seikkoja, joiden osalta velkoja on näyttövelvollinen esimerkiksi, kun velallinen väittää, että sopimus tai muu peruste, johon saatavan väitetään perustuvan, ei ole syntynyt tai jos määrä taikka tuote tai palvelu ei vastaa sitä, mitä on sovittu."

        Tavaran omistus siirtyy ihmiseltä toiselle ostajan ja myyjän välisellä sopimuksella, missä kohtaa jokin kolmas osapuoli on oikeutettu tulemaan väliin.
        Mitä kolmas osapuoli ylipäätään touhuaa siinä, kummallista meininkiä.
        Kohta ollaan tilanteessa että välissä sekoile vielä pari muutakin bulvaania vetämässä omaan kassaan hynää. Ei kannata ostella sellaisista paikoista mitään.


      • Anonyymi

        Kuluttajariitalautakunnan suositukset,että klarna maksaisi petoksella perityt rahat takaisin on yhtätyhjänkanssa.krl on hampaaton klarnan kanssa.sen pitää tuoda julki kaikki mitä klarna on tehnyt. lautakunnassa oli viikolla 4 kahdeksankymmentäviisi asiaa joissa Klarna oli mukana. en osta mitään mistään likkeistä missä Klarna on mukana. mimim.Kuluttajariitalautakuntaan pahasti pettynyt.


      • Anonyymi
        perustelereklamaatio kirjoitti:

        Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
        Just saying.

        Ei ainakaa Klarnalle auta vaikka kuinka lähetät postia. sillä on oikein osasto kiistakysymykset jossa on ainakin 18 ihmistä ja jos yhdelle selvität asiat niin seuraavalla kerralla samasta asiasta on taas eri ihminen ja taas pitää kertoa samat asiat ja näin monet kerrat.minulle 18 eri ihmistä eikä tullut valmista. Klarna on täyttä huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamiehellä satoja WishKlarna valituksia. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä, ei ole monimutkainen,vaikka voi ensin vaikuttaa sellaiselta. Tein äskettäin samanlaisesta asiasta.

        Ei klarnalle voi mitään se ei reakoi mitään asiamiehen tai lautakunnan suosituksiin.kuluttajariitalautakunnassa oli viikolla neljä 85 valitusta klarnasta eikä se ole välittänyt mitään lautakunnan kielteisistä suosituksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaikka on palauttanut tuotteet ei pääse wishin sivuille reklamoimaan klarna vaan laskuttaa. ihme touhua.pitää ilmoittaa kuluttajaasiamiehelle.

        Kuluttajaasiamies on hampaaton Klarnan tapauksessa siellä on satoja asioita koskien Klarnaa.ei klarnalle voida mitään, se ei reakoi mitään vaikka kuluttajariitalautakunta on antanut määräyksen (suosituksen)maksaa rahaa asiakkaalle.miksi krl ei tuo julki,että Klarna ei välitä mitään päätöksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajaasiamies on hampaaton Klarnan tapauksessa siellä on satoja asioita koskien Klarnaa.ei klarnalle voida mitään, se ei reakoi mitään vaikka kuluttajariitalautakunta on antanut määräyksen (suosituksen)maksaa rahaa asiakkaalle.miksi krl ei tuo julki,että Klarna ei välitä mitään päätöksistä.

        Eiköhän päävika ole kuitenkin aina asiansa sotkevissa asiakkaissa.

        Vaikea edes kuvitella tilannetta, jossa Klarna edes pystyisi yrittämään huijata täysijärkistä asiakasta. Jos olisi joskus yrittänyt eikä rahoja palautettaisi parissa päivässä, se olisi varmasti ylittänyt lehdistön uutiskynnyksen.


      • Anonyymi
        perustelereklamaatio kirjoitti:

        Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
        Just saying.

        Et tainnut ymmärtää lukemaasi. Eihän hän ostanut klarnalta mitään, miksi pitäisi klarnalle maksaa. Kun seuraavan kerran tilaat netistä, minä laitan karhun sinulle että maksa olet ostanut sieltä ja sieltä. Jos et maksa niin ulosottoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarna tekee sellaista,että normaali laskua ei tule ,vaan tulee suoraan muistutuslasku ja 5 euroa lisää. olen saanut viimevuonna kolme tälläistä laskua. tiedän ,että on tullut muillekkin. Klarna laskee,että eivät ne lähde näin pientä summaa vaatimaan. jotain pitäisi tehdä,mutta mitä.

        Näin se klarna toimii , ei laskua suoraan karhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei klarnalle voi mitään se ei reakoi mitään asiamiehen tai lautakunnan suosituksiin.kuluttajariitalautakunnassa oli viikolla neljä 85 valitusta klarnasta eikä se ole välittänyt mitään lautakunnan kielteisistä suosituksista.

        Kun ostan jotain netistä niin haluan pankkisiirtotiedot jolla maksan ensin , jonka jälkeen odotan tavaraa. Ei mitään nettipankkisähellyksiä. Klarna on joka hiton paikassa vaikka nimi ei näy koko tapahtuman aikana mutta, hups klarnalta Laskutus korotettu karhu. Vaikka oli jo kertaalleen maksutapahtuma suorittanut, pankkitunnukset ja koodit kaikki syöttänyt ja hyväksynyt maksun ja tilauksen niin piru vieköön klarna on kaapannut maksun eikä päästä sitä myymälään josta tavaran on ostanut. Tämä alkaa olemaan helvetistä kotoisin.
        Vain saatana keksii jotain tällaista. Niin kirkon mies kuin olenkin. Niin totuus on edellä mainittu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän päävika ole kuitenkin aina asiansa sotkevissa asiakkaissa.

        Vaikea edes kuvitella tilannetta, jossa Klarna edes pystyisi yrittämään huijata täysijärkistä asiakasta. Jos olisi joskus yrittänyt eikä rahoja palautettaisi parissa päivässä, se olisi varmasti ylittänyt lehdistön uutiskynnyksen.

        Joo joo asiakkaassa se vika aina on. Mistä lähtien kahden keskisessä kaupassa on tarvittu joku mafia välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostan jotain netistä niin haluan pankkisiirtotiedot jolla maksan ensin , jonka jälkeen odotan tavaraa. Ei mitään nettipankkisähellyksiä. Klarna on joka hiton paikassa vaikka nimi ei näy koko tapahtuman aikana mutta, hups klarnalta Laskutus korotettu karhu. Vaikka oli jo kertaalleen maksutapahtuma suorittanut, pankkitunnukset ja koodit kaikki syöttänyt ja hyväksynyt maksun ja tilauksen niin piru vieköön klarna on kaapannut maksun eikä päästä sitä myymälään josta tavaran on ostanut. Tämä alkaa olemaan helvetistä kotoisin.
        Vain saatana keksii jotain tällaista. Niin kirkon mies kuin olenkin. Niin totuus on edellä mainittu.

        Et osaa maksaa oikealla tavalla oikeaa summaa suoraan pankkitililtäsi.

        Sotket aina jotain ja olet jotenkin saanut Klarnan mukaan. Yritä uudestaan ilman Klarnaa. Onnistuu aina. Varmasti. Poikkeuksetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo joo asiakkaassa se vika aina on. Mistä lähtien kahden keskisessä kaupassa on tarvittu joku mafia välissä.

        Sitä voit kysyä asiansa sotkevilta aiakkailta. Lue tämän ketjun valituksia ja huomat, etteivät valittajat osaa edes kertoa ongelmaansa eivätkä tajua sählänneensä. Eivätkä tietysti osaa edes harjoitella tilausten tekoa ilman lopullista maksun hyväksyntää. Moni asia selviää kokeilemalla ensin ja katsomalla, että kaikki on ok.


      • Anonyymi
        perustelereklamaatio kirjoitti:

        Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
        Just saying.

        Kyllähän maksunsaaja pystyy tark maksun jos on summa pv viite ark.tunnus tilit antaa mutta kun halua ei ole...en ole ennen törmmänyt moiseen...haluavat vain lisäkuluja korkoja 4 kallista puhelua soitin. Olen kai rikollenen kun tilasin ja maksoin...mutta mennään sitten oikeuteen tai kuluttajaviranomaiselle tai poliisille...sama se...oottellen nyt...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vaikka on palauttanut tuotteet ei pääse wishin sivuille reklamoimaan klarna vaan laskuttaa. ihme touhua.pitää ilmoittaa kuluttajaasiamiehelle.

        Veökojan on äärimmäisen helppo tarkistaa maksu kun antaa pankin maksutiedot...siis jos halua on...ei ostaja ole velvollinen kuitteja lähettämään pankin kuitti maksaa n 10e ja puhelut päälle jotka kalliit 4 kpl eli tuli kyllä uimatossuille hintaa 10 krt määrä mutta aina voidaan oikeud3ssa tavata koska antamani tiedot ei kelvanneet kuten muille yrityksille..perustuu kiskontaa n korot muistutkset ...vaikka maksettu koko lasku pois etuajassa. Ostos 39.9 ja maksu 50.31 eikä riitä sekään ilmeisesti...jos voka heidän systeemeissä niin asiakas todistusvelvollinen...kierrän kaukaa nyt koko firman osaltani😐🤔😐


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamiehellä satoja WishKlarna valituksia. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä, ei ole monimutkainen,vaikka voi ensin vaikuttaa sellaiselta. Tein äskettäin samanlaisesta asiasta.

        Kiitos...teen myös. Arvelink7n jotain tällaista😁👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosilmoitus ei auta, koska ulkomaalainen yritys ja Suomen laki ei päde. Ihan perseestä. Me suomalaiset ollaan kait typerän naiiveja uskossamme rehellisyyteen. Oppia koko elämä.

        Ulkomaillako mennään oikeuteen..??katotaan.pelataan tämä peli loppuun asti👍🍓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarna tekee sellaista,että normaali laskua ei tule ,vaan tulee suoraan muistutuslasku ja 5 euroa lisää. olen saanut viimevuonna kolme tälläistä laskua. tiedän ,että on tullut muillekkin. Klarna laskee,että eivät ne lähde näin pientä summaa vaatimaan. jotain pitäisi tehdä,mutta mitä.

        Juu sama mulla. Otan yht kuluttajasuojaan ja polliisiin...👍


      • Anonyymi
        perustelereklamaatio kirjoitti:

        Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
        Just saying.

        Ja höpö höpö...kyn lasku jopa maks etuajassa😁😁😄🙂🤔😐👌


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän päävika ole kuitenkin aina asiansa sotkevissa asiakkaissa.

        Vaikea edes kuvitella tilannetta, jossa Klarna edes pystyisi yrittämään huijata täysijärkistä asiakasta. Jos olisi joskus yrittänyt eikä rahoja palautettaisi parissa päivässä, se olisi varmasti ylittänyt lehdistön uutiskynnyksen.

        Kyllä omalla kohdalla syy oli täysin Klarnan,ja vetkuttelu ja pompottelu alkoi kun kun klarna veloitti tiliäni 2 kertaa ja ostotapahtumaa ei tapahtunut heidän teknisistä ongelmista johtuen.
        Oppia ikä kaikki,sillä opin sen myös jotta kaikki yritykset jotka käyttävät klarnaa verkkopankkimaksun välittäjänä kierrän kaukaa.


      • Anonyymi

        Ei se ihan noin mene. Klarna laskutti minua tavaroista joita en ikinä edes saanut.... nyt ostaessani yliopiston apteekista oli tuo klarna sielläkin sotkemassa. Maksoin heti verkkopankin kautta laskun mutta klarna oli ottanut tililtäni 2 kertaa? Kummsllista että näin voi edes sattua.... ja nyt klarna ei löydä 2 kertaa tehtyä maksua ja minun tulee tehdä työ heidän puolestaan ?? En ymmärrä miten ei mukamas tiedä mitä laskuttaa asiakkaalta? Haiskahtaa hieman huijaukselta klarna puolelta. Katsotaan palauttavatko tällä kertaa mitään? Yrittävät kerätä tietoja minusta mutta minulla on tietojen luovutus ja myynti kielto voimassa sekä tietojeni tallentaminen on myös voimassa. Klarna on yritys joka pitäisi eu komission tutkia tarkemmin ja selvittää mitä tekevät ihmisten luottokortti ja tilitiedoilka sekä henkilötunnuksella ym ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosilmoitus ei auta, koska ulkomaalainen yritys ja Suomen laki ei päde. Ihan perseestä. Me suomalaiset ollaan kait typerän naiiveja uskossamme rehellisyyteen. Oppia koko elämä.

        Suomessa on kuitenkin etämyynti sopimus joka koskee kaikkia verkkokauppa ostoksia johon sinulla on oikeus tehdä virallinen kaupan purku jolloin kaikki maksut tulee palauttaa sinulle. Peruutuksen syytä Inun ei tarvitse tämän etämyynti sopimuksien mukaan edes kertoa jos et halua syytä.... käytä etämyynti oikeuttasi perua kauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä valitin kuluttajariitalautakuntaan ja se suositti KLARNAA palauttamaan 91 euroa. ei klarna tietenkään mitään rahoja palauta.ihan täyttä huijausta koko suositus.minä lähetin klarnalle kopion lautakunnan päätöksestä ja laskun ko summalle.älkää käyttäkö niitä liikkeitä joissa Klarna on laskuttajana.

        Ota yhteys eu direktiiviin ,heillä on suurempi valta vaikka estää koko klarna toiminta Euroopassa jos sinulla on adressi ihmisistä ketä klarna on törkeästi laskuttanut väärin tai jättänyt palauttamatta rahoja.... se on silloin varkaus.... eu direktiiviin tulee kuitenkin kirjoittaa englanniksi. Ja kun asioita klarna kanssa kieltäydy antamasta tietojasi ja kieltäydy kirjautumatta jolloin on helppo todentaa kuka henkilötunnustasi käyttää ja mihin kun sinun kirjautumisesta,ei ole mitään merkintöjä. Kaikesta kun jää jälki netissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei klarnalle voi mitään se ei reakoi mitään asiamiehen tai lautakunnan suosituksiin.kuluttajariitalautakunnassa oli viikolla neljä 85 valitusta klarnasta eikä se ole välittänyt mitään lautakunnan kielteisistä suosituksista.

        Eu direktiiviin reagoi.... niillä on valta lopettaa klarna toiminta. Sain heidät poistamaan kaikki tallentamansa tiedot minusta. Ja jos nyt tallentavat syyllistyvät rikokseen minulla on tietojen luovutus ja myynti ja tallentamisen kielto jos et ole pankki tai poliisi tai tulli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostan jotain netistä niin haluan pankkisiirtotiedot jolla maksan ensin , jonka jälkeen odotan tavaraa. Ei mitään nettipankkisähellyksiä. Klarna on joka hiton paikassa vaikka nimi ei näy koko tapahtuman aikana mutta, hups klarnalta Laskutus korotettu karhu. Vaikka oli jo kertaalleen maksutapahtuma suorittanut, pankkitunnukset ja koodit kaikki syöttänyt ja hyväksynyt maksun ja tilauksen niin piru vieköön klarna on kaapannut maksun eikä päästä sitä myymälään josta tavaran on ostanut. Tämä alkaa olemaan helvetistä kotoisin.
        Vain saatana keksii jotain tällaista. Niin kirkon mies kuin olenkin. Niin totuus on edellä mainittu.

        Olen huomannut saman että klarna on joka paikassa ja eivät osaa edes suorittaa yksinkertaisia toimintoja. Tilaan ja maksan ja maksu onkin mennyt tuplana tililtä?? Mitä kummaa?? Tämä vaikuttaa kovin kummalliselta ja haiskahtaa kavallukselta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosilmoitus ei auta, koska ulkomaalainen yritys ja Suomen laki ei päde. Ihan perseestä. Me suomalaiset ollaan kait typerän naiiveja uskossamme rehellisyyteen. Oppia koko elämä.

        etämyyntisopimus koskee kaikkia maita mutta esimerkkinä on klarna joka ei kunnioita tätä etämyynti sopimusta lakia. vetoavat ruotsin valition sääntöihin mutta koska osto tapahtuu useinmiten netin akutta kohdistuu tähän kauppaan etämyyntiaopimus lait.Ongelmatilanteissa suosittelen että olette yhteydessä [email protected] tai jos haluat että kaikki tietosi poistetaan klarnan rekisteristä ole yhteydessä https://www.klarna.com/fi/tietosuoja/. jolloin itetosi poistetaan kokonaan ja tämän jälkeen tietosi ovat poistettu klarnan reksiteristä... mutta jos ostat yritykseltä jolla on sopimus klarnan kanssa niin tallentuvat tietosi uudelleen klaranan rekisteriin... ja voivat halutessaan myydä /luovuttaa tietojasi kolmannelle henkilölle( nimesi,osoitteesi,puhelin numerosi ja koko henkilötunnuksesi.)ym tieto. Tässä ilmenee tietoturva riski . ja jos sinulla on tietojen myynti/luovutus kielto,syyllistyy klarna väärin käyttöön sillä me esuomalaiset emme voi millään olla ruotsin valtion sääntöjen alla kun meihin korkeintaan kohdistuu etämyynti sopimukseen kuuluvat lain pykälät. ei klarna latelemia.... Hyvät ihmiset lopettakaa sieltä ostaminen .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarna tekee sellaista,että normaali laskua ei tule ,vaan tulee suoraan muistutuslasku ja 5 euroa lisää. olen saanut viimevuonna kolme tälläistä laskua. tiedän ,että on tullut muillekkin. Klarna laskee,että eivät ne lähde näin pientä summaa vaatimaan. jotain pitäisi tehdä,mutta mitä.

        tuohon nyt en ihan usko. lasku syntyy
        jos ostat jotain ja eiköhän järki pitäisi silloin älytä että on tulossa tai tullut lasku ja se tulee maksaa .... etkai sinä hölmö jää odottamaan että lasku tulee kotiin?? silloin olet osoittautunut huolimattomaksi.... sinun tehtävä on itse huolehtia laskuistasi ja kysellä niiden perään jos ei niistä kuulu mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamiehellä satoja WishKlarna valituksia. Rikosilmoituksen voi tehdä netissä, ei ole monimutkainen,vaikka voi ensin vaikuttaa sellaiselta. Tein äskettäin samanlaisesta asiasta.

        Klarna ei välitä kuluttajariitalautakunnan suosituksista mitään .Lautakunta on mitään tekemätön,kun sillä ei ole mitään arvovaltaa.Lautakunnalle oli tehty yli 80 valitusta Klarnasta tammikuussa ja siellä käsittely kestää yli vuoden eikä niiden päätöksissä ole mitään vaikutusta Klarnaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ihan noin mene. Klarna laskutti minua tavaroista joita en ikinä edes saanut.... nyt ostaessani yliopiston apteekista oli tuo klarna sielläkin sotkemassa. Maksoin heti verkkopankin kautta laskun mutta klarna oli ottanut tililtäni 2 kertaa? Kummsllista että näin voi edes sattua.... ja nyt klarna ei löydä 2 kertaa tehtyä maksua ja minun tulee tehdä työ heidän puolestaan ?? En ymmärrä miten ei mukamas tiedä mitä laskuttaa asiakkaalta? Haiskahtaa hieman huijaukselta klarna puolelta. Katsotaan palauttavatko tällä kertaa mitään? Yrittävät kerätä tietoja minusta mutta minulla on tietojen luovutus ja myynti kielto voimassa sekä tietojeni tallentaminen on myös voimassa. Klarna on yritys joka pitäisi eu komission tutkia tarkemmin ja selvittää mitä tekevät ihmisten luottokortti ja tilitiedoilka sekä henkilötunnuksella ym ??

        Eihän sitä tilinumeroa klarnalle anneta. Klarnalta tulee lasku sähköpostiin ja ite maksetaan. Mulla ainakin pelannut ihan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä valitin kuluttajariitalautakuntaan ja se suositti KLARNAA palauttamaan 91 euroa. ei klarna tietenkään mitään rahoja palauta.ihan täyttä huijausta koko suositus.minä lähetin klarnalle kopion lautakunnan päätöksestä ja laskun ko summalle.älkää käyttäkö niitä liikkeitä joissa Klarna on laskuttajana.

        Samaa mielta


    • 9-6

      Mitä asioita se yritti laskuttaa, jos olit jo maksanut suoralla verkkomaksulla?

      • Anonyymi

        Vaikka olin maksanut suoralla verkkomaksuilla, Klarna piti rahat tekemättä tilausta.Asian selvittely Klarnan kanssa oli kuin kauhukabinetista. Rikosilmoitus ainoa mahdollisuus. Sen tehtyäni Klarna oli kuin ihmeen kautta löytänytkin kadoksissa olleen laskuni, josta olin jo muutaman kerran lähettänyt kuittijäljennöksen


      • Anonyymi

        Ei yrittänyt laskuttaa, vaan otti rahat heti tililtäni, kun olin napauttanut haluavani maksaa verkkopankin kautta, Yritin ostaa laukkua, jota mainostetaan edelleen. Rahojani en tule luultavasti koskaan saaman Klarnalta takaisin. Vaikuttaa siltä, että siellä hihitellään vahingoiloisesti hölmöille yrityksilleni saada oikeutta. Tällä keinolla tekevät varmaan hyvää tulosta, taisivat mennä jopa pörssiin äskettäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yrittänyt laskuttaa, vaan otti rahat heti tililtäni, kun olin napauttanut haluavani maksaa verkkopankin kautta, Yritin ostaa laukkua, jota mainostetaan edelleen. Rahojani en tule luultavasti koskaan saaman Klarnalta takaisin. Vaikuttaa siltä, että siellä hihitellään vahingoiloisesti hölmöille yrityksilleni saada oikeutta. Tällä keinolla tekevät varmaan hyvää tulosta, taisivat mennä jopa pörssiin äskettäin?

        Minulla samankaltainen kokemus. Kun täytin www.klarna.com/fi/rahanpalautuslomaketta, ja olin lähettämässä sitä Klarnalle oikein täytettynä, niin se ei onnistunut.
        Joka kerta tuli ilmoitus : network error!


      • Anonyymi

        Ei verkkolaskusta ole mitään debit ja kredittiä nappia. Se olisi jo liian helppoa.
        Lähtökohta on se että aina maksetaan ostos käteisellä, eli pankkisiirtona.
        Ei liene vaikeaa laittaa nettiin sana maksu pankkisiirtona, tai maksu luotolla korko 50% .
        Tarkoituksella tehty sekavaksi . Minä ostan vain kaupasta jos ei kaupasta saa niin olen ostamatta. Tein yritystoimintaa 50 vuotta eikä koskaan ollut epäselvyyttä kun maksoin laskun niin aina meni oikeaan paikkaan , kukaan natissut että vaikka ostit meiltä niin sinun pitää maksaa Mafialle naurusaaren tilille , ei koskaan näin tapahtunut. Nyt kun ostaa netistä, niin maksun saaja voi olla vaikka mikä ja missä.


    • KlarnaReetta

      Harmillista kuulla, että olet saanut laskun vaikka olet maksanut tilauksesi suoraan.
      Haluamme ilman muuta auttaa sinua selvittämään asiaa tarkemmin.

      Me Klarnalla tarjoamme turvallisen ja helpon maksutavan sekä asiakkaille, että verkkokauppiaille jotka käyttävät palveluamme sivuillaan. Tarvitsemme henkilötunnuksesi, jotta voimme tunnistaa sinut ja löytää laskutietosi.

      Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme katsoa tilanteesi tarkemmin läpi. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 8-18 välillä ja vastaa numerossa 09-425 997 71, voit ottaa yhteyttä myös sähköpostiste [email protected] tai sivustollamme toimivan chat –palvelun kautta, joka palvelee asiakaspalvelun aukioloaikojen puitteissa.

      Ystävällisin terveisin

      Reetta
      Klarna

      • Harmillista_Kuulla

        Reetalle ja muille huonosti ohjelmoiduille vastausroboteille:
        "Harmillista kuulla" on aika erikoinen vakiovastaus kaikkiin firman tarkoituksellisesti tehtyihin töppäilyihin. Onko joku kiinnostunut teille aiheutetuista harmeista?


      • turhautunut

        Tuosta puhelinnumerosta en hirveitä kehuja antaisi. Kuuntelet nauhoituksen jossa kerrotaan että puhelu nauhoitetaan koulutustarkoituksia varten --- häh? Koska tuon nauhoituksen jälkeen et voi asiaasi esittää vaan puhelu katkaistaan - siis mikä osa menee koulutustarkoituksen??
        Muutenkin kyllä varon tästälähin klarnaan sekaantumasta, en halua saada ainuttakaan kirjettä missä lähetetään erämaksusopimus -- vaikka ostosi olisi 25 euroa!!!! Ja korot näyttäisi olevan "kohtuulliset".
        Olisi suotavaa että opettelisivat ensin vastaamaan puhelimeen...


      • aaaapuuva

        Joo korot näyttää olevan kohtuulliset - siis noin pankkiirin mielestä, - ei asiakkaan.
        Todellinen vuosikorko ihan oikeasti voi olla yli 900 prosenttia!!!
        Siis harkitkaa ennen kuin klikkaatte maksuvaihtoehdoksi klarnan.


      • Anonyymi
        aaaapuuva kirjoitti:

        Joo korot näyttää olevan kohtuulliset - siis noin pankkiirin mielestä, - ei asiakkaan.
        Todellinen vuosikorko ihan oikeasti voi olla yli 900 prosenttia!!!
        Siis harkitkaa ennen kuin klikkaatte maksuvaihtoehdoksi klarnan.

        älkää ostako wishiltä jos ei wishi petä niin klarna pettää viimeistään.


      • Anonyymi

        ei muuten toimi. ei sitten mikään. rahanpalautuksia saa odottaa monta viikkoa.
        en aio tulevaisuudessa ostaa minkään firman tuotteita, missä klarna on mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älkää ostako wishiltä jos ei wishi petä niin klarna pettää viimeistään.

        Ja Klarnaan ei millään saada yhteyttä. Tukisivun kautta ei saa mitään tehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei muuten toimi. ei sitten mikään. rahanpalautuksia saa odottaa monta viikkoa.
        en aio tulevaisuudessa ostaa minkään firman tuotteita, missä klarna on mukana.

        Ostin misterspex liikkeestä silmälasit ja maksoin verkkopankissa. Siinä maksutavassa tämä klarna? on jostain kumman syystä laskuttajana! Rahat meni, mutta lasien ostotapahtuma ei misterspex liikkeessä rekisteröitynyt! Selvitin 2 päivää asiaa, misterspex liikkeessä ja klarnassa. Jouduin lähettämään klarnaan rahanpalautuslomakkeen ja verkkopankista kuitin ostotapahtumasta, jota ei siis oikeasti tapahtunutkaan! Olen soittanut rahojeni perään kolme kertaa klarnaan ja siellä vedotaan ruuhkaan! Olen odottanut rahojani nyt 3 ja puoli viikkoa, ei näy vieläkään tililläni! Klarna on huijariliike, eikä sen kanssa saa olla missään tekemisissä.


      • Anonyymi

        Kauhukabinetti - KLarnan asiakaspalvelu

        Tilasin ja maksoin KLarnan kautta tuotteen Wishistä. Ilmoittin maksavani nettipankissa ja KLarna vei maksun heti pankkitililtäni, mutta ei kirjannut maksuani mihinkään. Siis ei myöskään Wishiin, missä minua kehotettin kassalle maksamaan.
        Otin yhteyden (monimutkaisten prosessien kautta) asiakaspalveluihin. Lähetin Nordean kuitin maksustani molempiin, siinä näkyy pitkä viitenumero, missä tarkat tiedot ostoksesta.
        KLarna ei tunnusta maksuani, vaan vaatii pöyristyttäviä isätietoja asiasta, esim. "keskusteluistani Wishin kanssa". Jollen lähetä lisätietoja, ei asiaani enää käsitellä, he ilmoittivat. Ylimielisesti. MInua käskettiin myös ottamaan yhteys pariin englanninkieliseen, tutemattomaan osoitteeseen asian vuoksi. Lähettämäni Nordean kuitti ei vaikuta heidän mukaansa mihinkään.
        Asiahan on aivan selvä verkkokaupassa: asiakas tilaa ja maksaa, lähettää kuitin ja asia on selvitetty. Jos tavaraa ei kuitista huolimatta ole muka maksettu, on kysymyksessä Suomen lain mukaan petos. Tein rikosilmoituksen.' Tuntuu, että kyseessä myös on Klarnan liikeidea, eli asiakkaan uuvuttaminen tässä heidän asiakaspalvelunsa kauhukabinetissa.


      • Anonyymi

        Reetta, KLarna

        Täyttä humpuukia ja pöttypuhetta. Käytännön kokemukset yhteistyöyrityksestä Klarnan kanssa ovat painajaisunta. Tyhjästä perimiänne rahoja ei koskaan saa takaisin, jollei tee rikosilmoitusta.


      • Anonyymi

        [email protected] ei pelaa käskee ottamaan yhteyttä chatilla. kuluttajariitalautakunta totesi,että klarnan pitäisi suorittaa 91euron korvaus mutta ei ole vielä näkynyt tilillä.en tiedä ottaako klarna näitä suosituksia todesta. kuulemma oikeudessa voisi ainakin saada.en osta mitään missä klarna on liiketoimissa mukana enkä mene sellaisiin katsatuspaikkoisiin missä klarna on laskuttajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [email protected] ei pelaa käskee ottamaan yhteyttä chatilla. kuluttajariitalautakunta totesi,että klarnan pitäisi suorittaa 91euron korvaus mutta ei ole vielä näkynyt tilillä.en tiedä ottaako klarna näitä suosituksia todesta. kuulemma oikeudessa voisi ainakin saada.en osta mitään missä klarna on liiketoimissa mukana enkä mene sellaisiin katsatuspaikkoisiin missä klarna on laskuttajana.

        Kuluttajariitalautakunnassa on satoja valituksia klarnasta se ainakin se ainakin sellainen tieto,että klarnalla ei ole kaikki asiat kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [email protected] ei pelaa käskee ottamaan yhteyttä chatilla. kuluttajariitalautakunta totesi,että klarnan pitäisi suorittaa 91euron korvaus mutta ei ole vielä näkynyt tilillä.en tiedä ottaako klarna näitä suosituksia todesta. kuulemma oikeudessa voisi ainakin saada.en osta mitään missä klarna on liiketoimissa mukana enkä mene sellaisiin katsatuspaikkoisiin missä klarna on laskuttajana.

        Kokemukseni perusteella uskon, että Klarnan johtajien kelpoisuusvaatimuksiin kuului Frans Kafkan maailmankuulun klassikon OIKEUSJUTTU tenttiminen. JANI TYYNI ,toimitusjohtaja on varmaan pärjännyt hyvin tentissä ja osaa hienosti soveltaa kirjan oppeja käytännön toimiin Klarnan asiakaspalvelussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuluttajariitalautakunnassa on satoja valituksia klarnasta se ainakin se ainakin sellainen tieto,että klarnalla ei ole kaikki asiat kunnossa.

        Klarnan toiminta-ajatus lienee hölmöjen huijaaminen. Kovat on olleet kokemukset.


      • Anonyymi

        Reetta-robotin vastaus on rumaa hämäystä kuten asaakaspalvelun koko toiminta, siis toimimattomuus. Sieltä tulee vastauksia, jotka AINA ovat Klarnan puolella, ei koskaan asiakkaan.Varokaa Klarnaa, jos ette halua menettää rahojanne.


      • Anonyymi

        Ette halua auttaa, vaan kiusata asiakasta niin, että hän väsyy ja jättää rahat teille. Tuntuu liikeidealtanne tämmöinen menettely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älkää ostako wishiltä jos ei wishi petä niin klarna pettää viimeistään.

        Maaliskuussa tilattu tavara ei ole tullut eikä rahoja palautettu.
        Syksyllä tilasin, Klarna otti maksun, mutta tehnyt tilausta. Rahat meni eikä valituksista mitään hyötyä, vaikka kuitit lähetetty.
        Paskakusetusta, pysykää kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei muuten toimi. ei sitten mikään. rahanpalautuksia saa odottaa monta viikkoa.
        en aio tulevaisuudessa ostaa minkään firman tuotteita, missä klarna on mukana.

        Sama minulla.
        Väittävät. että mitään tilausta ei näy, vaikka rahan ovat kyllä nopsasti ottaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reetta, KLarna

        Täyttä humpuukia ja pöttypuhetta. Käytännön kokemukset yhteistyöyrityksestä Klarnan kanssa ovat painajaisunta. Tyhjästä perimiänne rahoja ei koskaan saa takaisin, jollei tee rikosilmoitusta.

        Rikosilmoitustaa ei auta, koska "ulkomainen yritys, missä ei Suomen lakia voi soveltaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reetta, KLarna

        Täyttä humpuukia ja pöttypuhetta. Käytännön kokemukset yhteistyöyrityksestä Klarnan kanssa ovat painajaisunta. Tyhjästä perimiänne rahoja ei koskaan saa takaisin, jollei tee rikosilmoitusta.

        Eikä rikosilmoitusta auta, koska ulkomaalainen yritys Suomen lait eivät päde.


      • Anonyymi
        Harmillista_Kuulla kirjoitti:

        Reetalle ja muille huonosti ohjelmoiduille vastausroboteille:
        "Harmillista kuulla" on aika erikoinen vakiovastaus kaikkiin firman tarkoituksellisesti tehtyihin töppäilyihin. Onko joku kiinnostunut teille aiheutetuista harmeista?

        Älkää vaan lähettääkö mitään tietoa tuonne, ei yhtään tiedä mikä mafia sielläkin lymyää.
        Nuo ovat niitä painajaimaisia firmoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää vaan lähettääkö mitään tietoa tuonne, ei yhtään tiedä mikä mafia sielläkin lymyää.
        Nuo ovat niitä painajaimaisia firmoja.

        Eiks Suomen kuluttaja suojavirasto tee mitään jos ei niin palkataan porukka joka osaa tehdä ja pölyttyneille virkailijoille monoo perseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks Suomen kuluttaja suojavirasto tee mitään jos ei niin palkataan porukka joka osaa tehdä ja pölyttyneille virkailijoille monoo perseen

        Noita virkalijoita on niin monta, ettei kukaan pysty mitenkään ottamaan selvää, kuka ei ole hoitanut tehtäviään. Ja puolet työntekijöistä on johtajia, jotka eivät saa tehdä yhtikäs mitään.

        Vaikea erottaa ketään, koska mikään homma ei varsinaisesti kuulu kenenkään vastuualueeseen.


    • eimenejak

      Tämä ei nyt tänne viestiketjuun kuulu mutta en osannut muuallekkaan laittaa :(

      Tilasin tv:n Gigantista ja valitsin maksutavaksi osamaksun mutta mietittyäni asiaa niin ajattelin vaihtaa sen chatissa laskuksi ja chattihenkilö teki sen puolestani. Sitten elämässäni tapahtui täyskäännös koska sairastuin vakavasti ja tottakai pienellä työkyvyyttömyyseläkkeellä ei ole varaa isoa ostosta maksaa kerralla.No minä otin klarnaan yhteyttä ja sanotaan ettei enää voi maksutapaa vaihtaa ja toinen asiakaspalvelija sanoo että voi vaihtaa mutta EI se onnistu omilla sivuilla ja klarnassa ne eivät vaihda vaikka kerroin tilanteen,aivan uskomatonta touhua :( Eivät ota mitään huomioon,toimivat kuin ropotit,sanovat vaan että palauta tuote,en voi koska se on tyttrelleni ostettu ja jo käytössä,Uskomatonta ja häikäilemätöntä ihmistä aliarvostavaa robottimaista toimintaa ja aina olen hoitanu asiani hyvin ja tässä palkka sitten :( Maksusuunnitelma on tämä,maksan telkkarin ja olen kuukauden kaurapuurolla ja valikoin mitä lääkkeitä ostan ja klaran riemuitsee! EN JAKSA YMMÄRTÄÄ :(

      • Laskupää88

        Ei sulla kyllä alunpitäenkään ollut varaa maksaa tuota laskua. Ei tilanne muutu muutamassa päivässä palkansaajasta pieneläkeläiseksi. Se seuraava ”rahapotti” ja tilin saldo on kuitenkin ollut jo tilatessa tiedossa.


      • Anonyymi

        Maksoin klarnan laskut mitä sain s postiini. Yllätys suuri kun klarnalta tupsahtikin jo maksetuista laskuista iso pino paperilaskuja. Todella on kunnon kusetusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoin klarnan laskut mitä sain s postiini. Yllätys suuri kun klarnalta tupsahtikin jo maksetuista laskuista iso pino paperilaskuja. Todella on kunnon kusetusta

        Minkä klarna saa se myös pitää sen.
        Ei ostoksia netistä, se on oikein hyvä keino ehkäistä tuommoiset rosvot.


    • rahalla

      Miettikää ihmiset ainakin kaksi kertaa ennen klarnan klikkausta!
      Ostatte n 30 euron jutun jostain tarkoituksena maksaa se kerralla myös pois - mutta sitten ei veloitusta näykään . Kunnes posti tuo kirjeen jossa ilmoitetaan että olette valinneet erämaksun maksutavaksi ja niinpä liittenä on luottosopimus .
      Kerrotaan että voit maksaa omaan tahtiisi 24 kuukaudessa kuitenkin niin että vähintään 5 euroa kk . Okei, oletan että ei ihan 24x 5euroa olisi maksettava -- vaan mistä näitä tietää!!!!
      Lisäselvityksenä että alkaen 1% jäljellä olevasta velasta väh 5euroa . --
      Lainan korko 19.90% mutta todellinen vuosikorko 859.28% -- siis ihan oikein luettu, liki yhdeksänsataa prossaa!!! Ja sen alle 30 euron "luotto" onkin yhtäkkiä yli 80 euroa.
      Eli miettikää kahdesti ennen kuin klikkaatte klarnaa.

      • Tossu

        Kyllä, samaa ihmettelen !! Laskua ei kyselyistä huolimatta tullut. Kunnes sitten juuri tuollainen osamaksutarjous. Otin yhteyttä tavaran toimittajaan ja ilmoitin etten ota osamaksukeissiä. Pian tulikin paperilasku joka oli "muistutus" 5 euron muistutusmaksuineen. Haloo !!! Mitä tämä on. Olisin varmasti laskun maksanut jos sellainen olisi tullut. Varta vasten sitä kyselin.


      • HhhabababaHUHH66G....H

        Isoissa 6-12 kuukauden pituisissa osamaksuostoksissa Klarna on todella edullinen. Esim. 2500 euron hökötyksen osamaksukulut 12 kuukaudelle yhteensä alle 80 euroa. Kannattaa katsoa vähän!


      • Anonyymi

        Maksoin Wish laskun suoraan noin 15€. Kahden kuukauden kuluttua tuli Klarnasta muistutuslasku noin 50€. Nyt loppu mun nettitilailu. Miten tosta Klarnasta pääsee eroon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoin Wish laskun suoraan noin 15€. Kahden kuukauden kuluttua tuli Klarnasta muistutuslasku noin 50€. Nyt loppu mun nettitilailu. Miten tosta Klarnasta pääsee eroon?

        älä osta wishiltä mitään.


      • Anonyymi

        Vähän vanha ketju, mutta ehkäpä tähän vastaamisesta on hyötyä jollekulle muulle. Eli: ei sitä laskua ole pakko osissa maksaa, vaan koko velkasumman voi maksaa halutessaan pois. Silloin ei tietenkään myöskään tule korkoja eikä laskutuskuluja niistä 24 (tai kuinka monta niitä kussakin tapauksessa onkaan) minimimaksuerästä. Näin ainakin on lukenut kaikissa minulle tulleissa Klarnan osamaksulaskuissa. Itse olenkin useammankin kerran maksanut koko summan pois kerralla ilman mitään ongelmia. Sama on pätenyt kaikkiin muihinkin tekemiini osamaksusopimuksiin, mikään ei ole estänyt maksamasta koko hoitoa kerralla pois ilman muita kuluja ja korkoja kuin ehkä ensimmäisen laskun laskutuslisä.

        Ihmetyttää ylläolevan kaltaisten ihmisten järjenjuoksu. Tai luulisi ainakin, että ihmiset lukisivat sen saamansa laskun ensin, ennen kuin syöksyvät huutamaan Suomi24:lle että riistoa ja huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän vanha ketju, mutta ehkäpä tähän vastaamisesta on hyötyä jollekulle muulle. Eli: ei sitä laskua ole pakko osissa maksaa, vaan koko velkasumman voi maksaa halutessaan pois. Silloin ei tietenkään myöskään tule korkoja eikä laskutuskuluja niistä 24 (tai kuinka monta niitä kussakin tapauksessa onkaan) minimimaksuerästä. Näin ainakin on lukenut kaikissa minulle tulleissa Klarnan osamaksulaskuissa. Itse olenkin useammankin kerran maksanut koko summan pois kerralla ilman mitään ongelmia. Sama on pätenyt kaikkiin muihinkin tekemiini osamaksusopimuksiin, mikään ei ole estänyt maksamasta koko hoitoa kerralla pois ilman muita kuluja ja korkoja kuin ehkä ensimmäisen laskun laskutuslisä.

        Ihmetyttää ylläolevan kaltaisten ihmisten järjenjuoksu. Tai luulisi ainakin, että ihmiset lukisivat sen saamansa laskun ensin, ennen kuin syöksyvät huutamaan Suomi24:lle että riistoa ja huijausta.

        Sinä maksat ostoksiasi osamaksuilla ja tuet turhia välikäsiä. Ja vielä neuvot muita? Millä edellytyksillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä maksat ostoksiasi osamaksuilla ja tuet turhia välikäsiä. Ja vielä neuvot muita? Millä edellytyksillä?

        Niillä edellytyksillä, että olen itse osamaksupalveluja käyttänyt ja siten tiedän mistä puhun. Lisäksi osaan lukea kirjeet ja laskut, joita postiluukustani tulee. Yksinkertaista, eikö totta?

        Lisäksi välikädethän eivät ole turhia, koska niille selkeästi on kysyntää sekä kauppiaiden että asiakkaiden puolelta. Osamaksumahdollisuus on monessa tilanteessa hyödyllinen. Otetaan vain yksi esimerkki, jonka kaltainen minulle on käynyt: Normaalihinnaltaan yli 1000 euroa maksava, ostajan tarvitsema ja ominaisuuksiltaan juuri etsityn kaltainen tuote on -50 % tarjouksessa, joka umpeutuu kohta. Ostajalla ei ole juuri sillä hetkellä rahaa maksaa tuotetta kokonaan. Hän siis tilaa sen joustavaeräisellä osamaksulla, jonka ensimmäinen erä tulee maksuun kuukauden päästä. Laskun eräpäivänä hänellä on mahdollisuus maksaa koko summa pois, jolloin lisäkulua tulee vain n. 5 e laskutuslisä.

        Säästö on siis edelleen lähes 50 % verrattuna siihen, jos hän olisi odottanut saavansa rahaa. Lisäksi tuote on heti käytössä eikä tarvitse odotella mahdollisesti maailman tappiin että se tai vastaava tulee uudelleen yhtä suurella alennuksella myyntiin.

        Toinen mahdollisuus on maksaa kyseinen ostos muutamassa erässä. Korkoineen ja kuluineenkin säästö on edelleen satasia verrattuna normaalihinnalla ostamiseen.

        Eri asia tietenkin on sitten, että jos tilailee 30 e hintaisia tavaroita osamaksulla. Silloin kannattaa kyllä miettiä, onko niihin oikeasti varaa. Kalliiden tuotteiden ja alennusmyyntien kohdalla taas osamaksu voi olla rationaalisin vaihtoehto. Pitää vaan osata laskea mikä on edullisinta missäkin tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä edellytyksillä, että olen itse osamaksupalveluja käyttänyt ja siten tiedän mistä puhun. Lisäksi osaan lukea kirjeet ja laskut, joita postiluukustani tulee. Yksinkertaista, eikö totta?

        Lisäksi välikädethän eivät ole turhia, koska niille selkeästi on kysyntää sekä kauppiaiden että asiakkaiden puolelta. Osamaksumahdollisuus on monessa tilanteessa hyödyllinen. Otetaan vain yksi esimerkki, jonka kaltainen minulle on käynyt: Normaalihinnaltaan yli 1000 euroa maksava, ostajan tarvitsema ja ominaisuuksiltaan juuri etsityn kaltainen tuote on -50 % tarjouksessa, joka umpeutuu kohta. Ostajalla ei ole juuri sillä hetkellä rahaa maksaa tuotetta kokonaan. Hän siis tilaa sen joustavaeräisellä osamaksulla, jonka ensimmäinen erä tulee maksuun kuukauden päästä. Laskun eräpäivänä hänellä on mahdollisuus maksaa koko summa pois, jolloin lisäkulua tulee vain n. 5 e laskutuslisä.

        Säästö on siis edelleen lähes 50 % verrattuna siihen, jos hän olisi odottanut saavansa rahaa. Lisäksi tuote on heti käytössä eikä tarvitse odotella mahdollisesti maailman tappiin että se tai vastaava tulee uudelleen yhtä suurella alennuksella myyntiin.

        Toinen mahdollisuus on maksaa kyseinen ostos muutamassa erässä. Korkoineen ja kuluineenkin säästö on edelleen satasia verrattuna normaalihinnalla ostamiseen.

        Eri asia tietenkin on sitten, että jos tilailee 30 e hintaisia tavaroita osamaksulla. Silloin kannattaa kyllä miettiä, onko niihin oikeasti varaa. Kalliiden tuotteiden ja alennusmyyntien kohdalla taas osamaksu voi olla rationaalisin vaihtoehto. Pitää vaan osata laskea mikä on edullisinta missäkin tilanteessa.

        Sinulla ja muilla sinun kaltaisillaisi ei ole mitään edellytyksiä mihinkään laskemiseen. Kuviteltuja tarpeita riittää joka lähtöön. Ja uskot vielä mainosten alennusprosentteihin. Aikuistu jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ja muilla sinun kaltaisillaisi ei ole mitään edellytyksiä mihinkään laskemiseen. Kuviteltuja tarpeita riittää joka lähtöön. Ja uskot vielä mainosten alennusprosentteihin. Aikuistu jo!

        Kannttaisi pikemminkin säästää itselle 2000 euron tuhlausvarakassa, josta voi tarvittaessa nykäistä rahaa yllättäviin erikoistarjouksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoin Wish laskun suoraan noin 15€. Kahden kuukauden kuluttua tuli Klarnasta muistutuslasku noin 50€. Nyt loppu mun nettitilailu. Miten tosta Klarnasta pääsee eroon?

        Rikosilmoitus ainoa mahdollisuus.
        Suomalaiset netttikaupat ovat suorastaan taivaallisen hyviä Wish/Klarnaan verrattuna. Kuluttaja-asiamiehen toimistossa satoja valituksia Klarnasta. Ihmettelen, että joku kehtaa kertoa olevansa Klarnan Suomen johtaja. Tämä kehtaaja on nimeltään Joni Tyyni.


      • Anonyymi

        Siis pitää pyytää kyseisestä liikkeestä pankkisiirto ja varmistua että tili on myös kyseisen firman, jos tili on klarnan niin sieltä tulee lasku maksamattomista palkkioista ja yliaikakoroista.
        Joita se perii kun heidän etujaan loukataan. Aivan sama kuin se että maksetaan siitä että jätetään jokin asia tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksoin Wish laskun suoraan noin 15€. Kahden kuukauden kuluttua tuli Klarnasta muistutuslasku noin 50€. Nyt loppu mun nettitilailu. Miten tosta Klarnasta pääsee eroon?

        Ei mitenkään, tulee hautajaisiinkiin perimään korkoa kun et ole enää huijattavien listoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän vanha ketju, mutta ehkäpä tähän vastaamisesta on hyötyä jollekulle muulle. Eli: ei sitä laskua ole pakko osissa maksaa, vaan koko velkasumman voi maksaa halutessaan pois. Silloin ei tietenkään myöskään tule korkoja eikä laskutuskuluja niistä 24 (tai kuinka monta niitä kussakin tapauksessa onkaan) minimimaksuerästä. Näin ainakin on lukenut kaikissa minulle tulleissa Klarnan osamaksulaskuissa. Itse olenkin useammankin kerran maksanut koko summan pois kerralla ilman mitään ongelmia. Sama on pätenyt kaikkiin muihinkin tekemiini osamaksusopimuksiin, mikään ei ole estänyt maksamasta koko hoitoa kerralla pois ilman muita kuluja ja korkoja kuin ehkä ensimmäisen laskun laskutuslisä.

        Ihmetyttää ylläolevan kaltaisten ihmisten järjenjuoksu. Tai luulisi ainakin, että ihmiset lukisivat sen saamansa laskun ensin, ennen kuin syöksyvät huutamaan Suomi24:lle että riistoa ja huijausta.

        Siinä se onkin kun mitään laskua ei koskaan tule , tulee vain karhu jossa ei ole sitä mistä karhu koostuu. Ei saajan nimeä, joku klarna jolta tuskin kukaan ostaa yhtään mitään eihän sillä ole muuta kuin huijattua rahaa. Miksi maksaa taholle jonka kanssa ei ole asioinut. Ihan pähkähullu ajatuskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä edellytyksillä, että olen itse osamaksupalveluja käyttänyt ja siten tiedän mistä puhun. Lisäksi osaan lukea kirjeet ja laskut, joita postiluukustani tulee. Yksinkertaista, eikö totta?

        Lisäksi välikädethän eivät ole turhia, koska niille selkeästi on kysyntää sekä kauppiaiden että asiakkaiden puolelta. Osamaksumahdollisuus on monessa tilanteessa hyödyllinen. Otetaan vain yksi esimerkki, jonka kaltainen minulle on käynyt: Normaalihinnaltaan yli 1000 euroa maksava, ostajan tarvitsema ja ominaisuuksiltaan juuri etsityn kaltainen tuote on -50 % tarjouksessa, joka umpeutuu kohta. Ostajalla ei ole juuri sillä hetkellä rahaa maksaa tuotetta kokonaan. Hän siis tilaa sen joustavaeräisellä osamaksulla, jonka ensimmäinen erä tulee maksuun kuukauden päästä. Laskun eräpäivänä hänellä on mahdollisuus maksaa koko summa pois, jolloin lisäkulua tulee vain n. 5 e laskutuslisä.

        Säästö on siis edelleen lähes 50 % verrattuna siihen, jos hän olisi odottanut saavansa rahaa. Lisäksi tuote on heti käytössä eikä tarvitse odotella mahdollisesti maailman tappiin että se tai vastaava tulee uudelleen yhtä suurella alennuksella myyntiin.

        Toinen mahdollisuus on maksaa kyseinen ostos muutamassa erässä. Korkoineen ja kuluineenkin säästö on edelleen satasia verrattuna normaalihinnalla ostamiseen.

        Eri asia tietenkin on sitten, että jos tilailee 30 e hintaisia tavaroita osamaksulla. Silloin kannattaa kyllä miettiä, onko niihin oikeasti varaa. Kalliiden tuotteiden ja alennusmyyntien kohdalla taas osamaksu voi olla rationaalisin vaihtoehto. Pitää vaan osata laskea mikä on edullisinta missäkin tilanteessa.

        Olet sinä yksinkertainen ensin hinta on moninkertaistettu josta sitten muka annennetaan alennusta. Salli minun nauraa. Sehän pelkkä myynivedätys. Kun katsoo muiden hintoja niin ne ovat murto osan tuosta hinnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rikosilmoitus ainoa mahdollisuus.
        Suomalaiset netttikaupat ovat suorastaan taivaallisen hyviä Wish/Klarnaan verrattuna. Kuluttaja-asiamiehen toimistossa satoja valituksia Klarnasta. Ihmettelen, että joku kehtaa kertoa olevansa Klarnan Suomen johtaja. Tämä kehtaaja on nimeltään Joni Tyyni.

        Joka ei liene sen ketaleen oikea nimi.


    • topi.oon

      Älä ukko suolla paskaa.

    • Kovapoikaostelemaan

      Itse olen ollut tyytyväinen klarnan palveluun. Puhutaan vuosien saatossa sadoista tilauksista jotka olen tehnyt klarnan kautta ja koskaan ei ole ollut ongelmia.

      Joskus kun kiinastakin on tilannut jotain laskulla klarnan kautta, niin korotonta maksuaikaa on saattanut olla jopa 2 kk. Pari kertaa kun tavarat jäänyt tulematta, niin ilmoitus asiasta klarnalle on riittänyt ja he ovat mitätöineet laskun tai palauttaneet rahat tilille.

      Mutta nämähän on vaan minun kokemuksia, joillain toisilla voi olla toisenlaisia.

      • Anonyymi

        Lienet klarnalta töissä, paljonko sait bonusta tuosta lausekkeesta.


    • Anonyymi

      Kuinka vitun köyhä pitää olla että maksaa jotain alle 100e ostoja luotolla??!
      Mut anyway, jos ostatte "piikkiin" niin ostakaa sellaselta jolla ei ole kuluja ja korkoa, kuten esim. Telia.
      Joskus meinasin Powerilta tilata tietokoneen osissa kun oli aika arvokas ja siis iso kertaostos. Ennen hyväksymistä tuli yhteenveto ja meinas tulla sydäri: 1800€ kertaostos olisi maksanut melkein 2,5k kun olisi sotkenut Klarnan perkeleen peliin. Sinne olis menny melkein 700 toisten taskuun. Säästin rahaa yli puoli vuotta ja käytin vanhan rojuni ihan loppuun ja maksoin uuden suoraan kortilta. Ei tartte tapella luoton kanssa ja tavara on heti oma.

      • Anonyymi

        Jippii olet kunnon kansalainen sillä lailla, niin sitä pitää.
        Kun kukaan ei osta liikkeistä joissa on klarna niin asia korjaantuu.


    • Anonyymi

      Lisään tähän vielä, että Klarnan asiakassivut ovat yhdet paskimmista mitä tiedän. Online asiakaspalvelu chatteineen on täysi vitsi.

      • Anonyymi

        En tilaa mistään firmasta, jossa klarna välittäjänä.


    • Anonyymi

      Olen saanut vain karvasta kokemusta jonninjoutavasta Klarnasta.
      Suosittelen välttämään ko. putiikkia kaikin keinoin.

      • Anonyymi

        sama minulla.


    • Anonyymi

      Ostin jääkaapin ja maksoin laskun kokonaan pankkitililtäni. Yritys käytti klarnaa ja sieltä tuli vastaus että maksu vastaanotettu ja tavara noudettavissa. Sama vastaus tuli myös hintakaaresta. Lähdin mökilyäni hakemaan jääkaappia, jota en suureksi yllätykseksi saanutkaan. Varastosta ilmoitettiin, ettei klarnasta oltukasn hyväksytty maksuani. Soitin klarnaan, en saanut mitään vastausta siihen, miksei rahani kelvannut. Sanoivat palauttavansa rahat. Minä olisin tarvinnut jääkaapin rikki menneen tilalle. En voi ymmärtää. Minulla ovat luottotiedotkin kunnossa ja he olivat saaneet koko summan, mutta kieltäytyivät välittömästä sitä tuotteen myyneelle yritykselle. Jos eivät rahat ole tilillä kahden pankkipäivänä kuluttua, olen yhteydessä poliisiin. Älkää tehkö mitään kauppoja, jos Klarna on mukana!

      • Anonyymi

        Koska Klarnan koko liikeidea perustuu hölmöjen avuttomien rahastamiseen, ei tietysti heidän kannaltaan mitään kannata myydä täysjärkisille suoraan pankkitililtä maksaville.

        Jos olet tuon tuotteen liikkeestä ostanut ja maksanut, ei myyjäliikkeellä tai jollakin Klarnalla ole mitään oikeutta perua kauppaa ilman sinun määrittelemiä perumiskuluja. Vähintään puolet tuotteen hinnasta. Myyjä vastaa toimista, ei Klarna. Ole tiukkana. oikeus on sinun puolellasi. Klarnan kusetustoiminta tunnetaan!


    • Anonyymi

      Voivat napata sinun sotun ja myyvät tietosi eteenpäin

    • Anonyymi

      Siihen juuri pyritään, mutta hei, kivaa työntekoa vaan. Kuluta ne säästeliäästi kateellisten edestä.

    • Anonyymi

      Mitenkä voi mennä niin, että maksoin verkkopankissa koko Outdoorin tilauksen ja sitten tuli Klarnalta " kiitos maksusta. Kun menin heidän sivuille, siellä tilaus näkyi ja maksukin. Mutta nyt Klarna pitää minua asiakkaana, mitä en siis mielestäni ole.

      • Anonyymi

        Huijarit toimivat yhdessä toinen toistaan tukien. Yhteistyökumppanit jakavat kaikki saamansa tiedot sinusta ja kaupittelevat niiitä tarvittaessa muillekin. Sinun mielipidettäsi ei missään vaiheessa kysytä. Olet loppuelämäsi heidän molempinen asiakas. Asiakkuuttasi et voi mitenkään perua. Tilaus- ja maksutietoja ei voi mitenkään hävittää. Ei edes teoriassa.


      • Onko teillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijarit toimivat yhdessä toinen toistaan tukien. Yhteistyökumppanit jakavat kaikki saamansa tiedot sinusta ja kaupittelevat niiitä tarvittaessa muillekin. Sinun mielipidettäsi ei missään vaiheessa kysytä. Olet loppuelämäsi heidän molempinen asiakas. Asiakkuuttasi et voi mitenkään perua. Tilaus- ja maksutietoja ei voi mitenkään hävittää. Ei edes teoriassa.

        Joo sain klarnalta puhelun koskien sotkua.
        He kysyivät kaikki tietoni. Ei olisi pitänyt antaa. Sitten he kysyivät olenko koskaan ostanut jostain missä klarna on mukana. Olin kai. On se yksi saatanan firma , kuinka Suomeen päästetään syntymään tuommoisia.


      • Anonyymi

        Joo, tästä on todellakin kokemuksia!!! Luulet suorittavasi maksun luottokortilla/verkkopankissa, mutta sisunta tuleekin Klarnan asiakas!

        Tämä on raivostuttavaa HUIJAUSTA, mutta ilmeisesti mikään taho ei voi puuttua siihen. Nettikaupat ymmärrettävästi eivät mainitse Klarnaa, koska tällöin jäävät monet tilaukset tekemättä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, tästä on todellakin kokemuksia!!! Luulet suorittavasi maksun luottokortilla/verkkopankissa, mutta sisunta tuleekin Klarnan asiakas!

        Tämä on raivostuttavaa HUIJAUSTA, mutta ilmeisesti mikään taho ei voi puuttua siihen. Nettikaupat ymmärrettävästi eivät mainitse Klarnaa, koska tällöin jäävät monet tilaukset tekemättä...

        Olet taas itse jossakin kohtaa töppäillyt. Yli 99 % asiakkaista onnistuu aina maksaan kaikki ostoksensa ilman Klarnaa. Laskeppa montako töpäilijää kirjoittaa tänne vuodessa. Alle kymmenen.

        Testaa maksamista uudestaan. Valitse vaikkapa sama tuote kuin aikaisemmin. Kokeile ensin maksaa suoraan verkkopankista ilman luottoa. Älä kuitenkaan hyväksy maksua. Keskeytä se. Ja sitten kokeilet maksaa luotolla. Opit varmasti jotain. (Tai sitten töppäilet taas ja saat pari tuotetta lisää ja uusia laskuja.)


    • Anonyymi

      Klarna on ruotsalainen 100% huijaripankki, tekee yhteistyötä kiinalaisten verkkokauppojen kanssa. Teet tilauksen ja maksat sen verkkopankin kautta, heti kun maksu menee läpi, niin sivusto heittää sinut ulos. Rahat menee tilaus ei rekisteröidy mihinkään. "Asiakaspalvelu" ilmoittaa, että KLARNA?? palauttaa rahat, siis "pankki" joka ei ole ollut osallinen missään kohtaa kauppaa. Klarnan sivuille on mahdottomuus rekisteröityä, koska silloinhan ihmiset pääsisivät vaatimaan rahojansa takaisin. Klarnan "asiakaspalvelu" (iso vitsi) kerto, että rahat palautuvat muutaman pankkipäivän kuluessa. 3 viikkoa nyt mennyt, svedun huijaus meni näköjään läpi. Ei ikinä mitään, jossa näkyy Klarna.

    • Anonyymi

      Minulla on pelkästään huonoja kokemuksia kyseisestä puljusta. Kannattaa kiertää kaukaa sellainen missä vähääkään viitataan Klarnaan.

      • Anonyymi

        Ongelmana on se, ettei sitä edes missään etukäteen mainita. Kaikki maksutapahtumat ja niiden seuranta on ulkoitettu. Myyjäliike ei kait edes joudu maksamaan tuosta mitään!


      • Anonyymi

        Ei ole huonoja kokemuksia, mutta muiden kokemuksista viisastuneena en aijo enää kokeilla onneani tuon klarnan kanssa, koska toiminta ei näytä ok:lta, ei saa helposti yhteyttä ja hidas tuntuu olevan rahan palautusten kanssa..

        Jos verkkokaupassa ei ole muita vaihtoehtoja kuin klarna niin etsin kaupan jossa on, en osta klarnan kautta enää ikinä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelmana on se, ettei sitä edes missään etukäteen mainita. Kaikki maksutapahtumat ja niiden seuranta on ulkoitettu. Myyjäliike ei kait edes joudu maksamaan tuosta mitään!

        Näin se tapahtuu, missään kohtaa ei kysytä klarna vai joku muu. Vaikka on valinnut OP pankin maksun välittäjäksi jonka tililtä tietysti rahatkin pitäisi lähteä mutta ei sitten lähdekään vaan klarna saa tiedon tilitapahtumat ja kaappaa sen ja estää kauppaa saamasta suoritusta suoraan ostajalta. Siis myös firma jonka kanssa tekee kauppaa on sopinut klarnan kanssa että suoritus kulkee heidän kauttaan jotta he saavat suorituksesta osansa ja OP tässä tapauksessa on tämän kierouden siunannut että näin saa tehdä, jonka Suomen Finanssivalvonta on hyväksynyt EU: Finassivalvontakomission kanssa. Eli Suomen kansaa syötetään rahan ahneille susille häikäilemättä. Muistakaa tämä on EU:ta, joka tarkkaan harkitsee jokaista liikettämme jonka teemme rajojemme kanssa. Näin korkean tahon siunaus pitää olla olla jotta klarnan kaltainen toimija voi jatkaa vuodesta toiseen, kaiken kukkuraksi klarna sai koronatukea ja avustuksia, kun rahan kiskontaa hiipui Koronan vuoksi
        Klarna saa tietysti suunnattomasti elvytys rahaa Suomelta Ruotsilta ja EU: kassasta.
        Tälläinen kuvio lienee klarnan tapauksessa. Muutenhan se olisi tuomittu rikollisesta toiminnasta.


    • Anonyymi

      Minullekin on käynyt niin, että maksoin verkkokaupassa ostoksen suoraan tilisiirrolla ja yhtäkkiä tietoni oli tallennettu Klarnalle osoitetta ja puhelinnumeroa myöten. Minkäänlaista mainintaa asiasta ei verkkokaupassa ollut tai lupaa tietojen luovuttamiseen minulta kysytty. Klarna on loinen. Toki tuossa kaupassakaan en enää asioi.

    • Anonyymi

      Älkää hyvät ihmiset missään nimessä muutenkaan enää 14.9.2019 jälkeen tehkö verkko-ostoksia, koska silloin voimaan astuvan EU:n maksudirektiivin perusteella VERKKOKAUPPIAS PÄÄSEE PANKKITILILLESI verkko-ostotapahtuman yhteydessä ja käyttämään tiliäsi. Samalla Klarna ym. huijarifirmat saavat selville tilinumerosi ja voivat myöhemminkin vaikka tyhjentää tilisi, kun sääntely tästä vielä väljenee. Maksudirektiivillä pankkitilien sähköiset rajapinnat on avattu ns. kolmansille osapuolille, joita ovat mm. verkkokauppiaat, eli satoja vuosia voimassa ollut pankkisalaisuus on nyt murrettu. Ei ole vaivauduttu ihmisiä tästä varottamaan, vaikka samaan aikaan voimaan tulevasta tunnistautumisuudistuksesta on jonkin verran kerrottu. Klarna on Ruotsissa käyttänyt sovellusta, joka urkkii asiakkaan pankkitunnukset ja salasanat ostotapahtuman yhteydessä. Sitä Klarna on yrittänyt Suomessakin, mutta Finanssivalvonta ja Tieosuojavaltuututtu ovat menetelmän kieltäneet; täällä pitää verkkokauppiaalla olla omat tunnukset kirjautua tilillesi. Hyvin inhottavaa ja vaarallista joka tapauksessa.

      • Anonyymi

        No siinä se tuli koko totuus. Tästä siis on olut kysymys. Siis ei enää verkkokauppaan asiaa.
        Rahat pois tililtä.


    • Anonyymi

      No itse pari ostosta klarnan kautta rahoittanut ilman ongelmia. Toki kannattaa ennen hankintaan ryhtymistä tehdä itse omat maksusuunnitelmat, sillä korot on luottobisneksen lainalaisuuksia vähänkään ymmärtävälle selvä asia. Klarnan minimilyhennyksiä ei kannata maksaa, koska se tulee kalliimmaksi. Mutta se tuo tarvittaessa joustoa talouteen. Klarnaa tulee joskus käytettyä esimerkiksi ulkomaalaisilla verkkokaupoilla jos vähänkään pelkää jaella korttitietojaan.

      Itse tykkään kelluttaa taloutta ja teen hankintoja yleensä sitä kautta, mistä saa korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Eihän ne toki täysin kuluttomia ole, mutta kohtuullisia pidemmälläkin maksuajalla.

      Kaikki muu tässä langassa onkin sitten tietämättömien pelottelua. Se, että luotonantaja pääsee halutessaan asiakkaan suostumuksella tarkistamaan tililtä velkapommeja on vain hyvä asia. On naurettavaa foliohattuilua pelätä, että sen turvin joku klarna imuroi tilit tyhjäksi. :D

      • Anonyymi

        Oikeasti kulutonta maksuaikaa saa luottokortilta; korollinenkin luotto todennäköisesti sitä kautta halvempaa. Jos korttinumeron jakelua netissä pelkää, osa pankeista tarjoaa kertakäyttöisiä virtuaalikortteja tai sitten voi käyttää Paypalia.

        Klarna varastaa henkilötietosi lupaa kysymättä kun pahaa-aavistamattomana maksat verkkokaupassa- vaikka ihan tilisiirrolla ilman mitään luottoja. Klarna on loinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti kulutonta maksuaikaa saa luottokortilta; korollinenkin luotto todennäköisesti sitä kautta halvempaa. Jos korttinumeron jakelua netissä pelkää, osa pankeista tarjoaa kertakäyttöisiä virtuaalikortteja tai sitten voi käyttää Paypalia.

        Klarna varastaa henkilötietosi lupaa kysymättä kun pahaa-aavistamattomana maksat verkkokaupassa- vaikka ihan tilisiirrolla ilman mitään luottoja. Klarna on loinen.

        Kahden perheenjäseneni nimissä on jo tehty identiteettivarkaus ja tilattu tavaraa Klarna rahoituksen avulla. Erittäin ”hienoa” on ollut käyttää aikaa näiden identiteettivarkauksien selvittelyyn. Klarnaa ei Suomessa tarvita ja varoittaisin kaikkia etteivät maksa mitään Klarnalla tai tilaa verkkokaupoista, joissa Klarna maksuvaihtoehtona. Ette tiedä minne henkilötietonne päätyvät ja on todella helppoa rikollisten väärinkäyttää Klarnan toimintoja.


      • Anonyymi

        Ei koskaan, mutta kelluta vaan talouttasi mutta katso ettei hörppää.


    • Anonyymi

      Klarna on aivan paska firma. Tilasin koiran ruoka, laskua ei ole tullut. Mutta myöhemmin muistutuslasku tuli eli 5€. Näin kannattaa pyörittää bisnestä. Eli he saa myös jokaisesta laskusta 5€. CHAT-palvelu ei toimi, tulee kokoajan viesti: Hups, jotain meni pieleen. Klikkaa alhaalta saadaksesi uuden kirjautumislinkin. aina sama paska.
      Kun soitat, niin jonotus on aika pitkä, minulla oli ensin 15m. Eli niitä joka soittaa sinne valittamaan aika paljon!

    • Anonyymi

      Yksinkertaisesti, onko sitten pakko ostaa netistä jos ei laskuttaja miellytä? Kannattaisiko myöskin lukea tarkkaan laskuttajan ehtoja eikä alkaa valittamaan siinä vaiheessa kun on valintansa tehnyt ja tyhmänä sen pistää sitten klarnan piikkiin?

      • Anonyymi

        Toimiiko Klarna sinun käsityksesi mukaan rehellisesti? Onko sinun mielestäsi sallittua huijata asiakkaita ja sitten syyttää heitä, että he eivät ole muka noudattaneet joitakin keksittyjä ehtoja? Tottakai pieni osa asiakkaistakin on täysiä kusipäitä, muttei se oikeuta rahastamaan rehellisiä asiakkaita asiattomin perustein. Jos koko liiketoiminta perustuu epärehellisiin työntekijöihin kaikilla tasoilla, niin ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimiiko Klarna sinun käsityksesi mukaan rehellisesti? Onko sinun mielestäsi sallittua huijata asiakkaita ja sitten syyttää heitä, että he eivät ole muka noudattaneet joitakin keksittyjä ehtoja? Tottakai pieni osa asiakkaistakin on täysiä kusipäitä, muttei se oikeuta rahastamaan rehellisiä asiakkaita asiattomin perustein. Jos koko liiketoiminta perustuu epärehellisiin työntekijöihin kaikilla tasoilla, niin ...

        Niin no itsellä ei ole koskaan ollut ongelmia kyseisen firman kanssa kun osaa vähän järkeä käyttää ja lukea ehdot mitkä on luettavissa ennen kun klarnan maksutavaksi valitsee. Ja mikäli jotain kysyttävää on, on asiakaspalvelu ollut loistavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no itsellä ei ole koskaan ollut ongelmia kyseisen firman kanssa kun osaa vähän järkeä käyttää ja lukea ehdot mitkä on luettavissa ennen kun klarnan maksutavaksi valitsee. Ja mikäli jotain kysyttävää on, on asiakaspalvelu ollut loistavaa.

        Näin vastaa siis Klarnan työntekijä!

        Onko rehellistä? Kaikki on loistavaa ja toimii hienosti ja asiakkaat ovat tyhmiä ja aina väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin vastaa siis Klarnan työntekijä!

        Onko rehellistä? Kaikki on loistavaa ja toimii hienosti ja asiakkaat ovat tyhmiä ja aina väärässä.

        Tilasin Kiinasta Geek:ltä pikkutavaraa. Valitsin että maksan kun olen saanut tavaran. Tavaraa ei tullut vaan tuli Glarnan muistutuslasku. Tavara maksoi 2,95. Muistutusmaksu oli 5 euroa. Maksoin 7.95 enkä saanut muuta kuin kirjeen klarnalta. Yritin soittaa klarnalle, mutta en kerinnyt odottaa 26 minuuttia jonossa vaikka minua kehuttiin ja olin tärkeä asiakas nauhoitteessa. Niinpä olin onnellinen ja laitoin luurin kiinni. Sitten mä menin pissalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin vastaa siis Klarnan työntekijä!

        Onko rehellistä? Kaikki on loistavaa ja toimii hienosti ja asiakkaat ovat tyhmiä ja aina väärässä.

        Se että olen itse ollut palveluun tyytyväinen tarkoittaa siis että olen työntekijä? Siinä tapauksessa mulla taitaa olla todella monta työpaikkaa jos se määräytyy asiakastyytyväisyyden perusteella? :'D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimiiko Klarna sinun käsityksesi mukaan rehellisesti? Onko sinun mielestäsi sallittua huijata asiakkaita ja sitten syyttää heitä, että he eivät ole muka noudattaneet joitakin keksittyjä ehtoja? Tottakai pieni osa asiakkaistakin on täysiä kusipäitä, muttei se oikeuta rahastamaan rehellisiä asiakkaita asiattomin perustein. Jos koko liiketoiminta perustuu epärehellisiin työntekijöihin kaikilla tasoilla, niin ...

        Ei pidä käyttää klarnaa, niin yksinkertaista, ostaa kaupoista joissa muu välittäjä. Niin itse teen jatkossa, vaikka ongelmia ei ole ollut, nämä kirjoitukset eivät ole syntyneet tyhjästä, uskon ettei klarnaa kannata käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no itsellä ei ole koskaan ollut ongelmia kyseisen firman kanssa kun osaa vähän järkeä käyttää ja lukea ehdot mitkä on luettavissa ennen kun klarnan maksutavaksi valitsee. Ja mikäli jotain kysyttävää on, on asiakaspalvelu ollut loistavaa.

        Hyvähän se kait on olla itseensä ja toimintaansa noin täystyytyväinen, mutta asiasi on typerää pötypuhetta.


    • Anonyymi

      Varasin ajan auton katsastukseen. Ihmettelin aluksi kun vaadittiin muiden tietojen lisäksi henkilötunnusta, mitä ei muistaakseni koskaan aikaisemmin kyselty ja pelkkä rekisterinumero riittänyt tähän asti. Ajattelin että se on sitä uutta eurooppalaista tietoturvajankutusta ja latasin kaikki tiedot kaavakkeelle ja hyväksyin maksun. Kun olin painanut maksunappia paukahti esille Klarnan sivu missä kiittelivät kovasti ja ilmoittivat että lasku tulee muistaakseni parin viikon päästä!
      Mitä helvettiä, minähän olin juuri maksanut. Nyt siellä lisäksi käyttelevät minun henkilötunnustani hyväkseen mielinmäärin. Lisäksi sähköpostiin alkoi tippua kaikenlaista roskapostia mistä en ole vähääkään kiinnostunut.
      Laskun eräpäivää jännitän että mitä tapahtuu sen jälkeen, koska pankkitiedoissani näkyy että olen katsastuksen maksanut ja autokin on jo onnellisesti katsastettu eikä katsastuskonttorin typykät vaatineet lisää maksamista.
      Karhukirjeisiin en aio reagoida mitenkään. Voin kyllä kerätä ne nippuun ja lähettää Klarnalle vastaanottajan maksua vastaan.

      • Anonyymi

        Et nähtävästi maksanut oman verkkopankkisi kautta mitään. Käyppä katsomassa tilitapahtumiasi. Ei löydy maksua! Jotenkin sivut ovat johtaneet sinua tarkoituksellisesti harhaan. Sinulta rahastetaan muutama euro ylimääräistä osaamattomuudestasi. Ole ensi kerralla tarkempi ja ota selvää missä kohtaa mokasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nähtävästi maksanut oman verkkopankkisi kautta mitään. Käyppä katsomassa tilitapahtumiasi. Ei löydy maksua! Jotenkin sivut ovat johtaneet sinua tarkoituksellisesti harhaan. Sinulta rahastetaan muutama euro ylimääräistä osaamattomuudestasi. Ole ensi kerralla tarkempi ja ota selvää missä kohtaa mokasit.

        Katsastusasemat, pienet verkkokaupat yms. antavat Klarnan hoitaa heidän verkkosivunjensa suunnittelun. Klarna tekee sen ihan ilmaiseksi. Lukutaidottomat ja ensikertalaiset ohjataan käyttämään Klarnan maksua. Klarnan asiakkuus on aina ikuinen. Kaikki asiakas tiedot myydään kaikille yhteistyökumppaneille. Ei voi estää eikä perua. Asiakkuus siirtyy perikunnallekin.


    • Anonyymi

      Kukaan ei oikeasti tarvitse Klarnan kaltaisia ruotsalaisia välistävetäjiä. Ostokset kannattaa aina maksa suoraan verkkokaupalle. Klarnan tarkoitushan on vain valita kokemattomia osaamattomia luusereita, joita on helppo rahastaa eri tavoin. Ja noita tapoja riittää. Ja vaikka Klarna tai Posti töppäilevät maksujen, luuserit maksavat kaiken korkoineen. Siitähän tässä on kysymys. Ei mistään muusta. Ei yksinkertaisesti kannata edes kokeilla vaikka itse olisi oikeasti ammattitaitoinen kaiken kokenut asianajaja ja täysijärkinen. Voi tulla täysin turhaa vaivaa ja tappelua.

      Älkää siis edes harkitko. Ette voi mitenkään tietää lopputulosta.

    • Anonyymi

      Hei,
      juuri noin kävi minullekin. Ostin saapaat joulukuussaja maksoin samantien. saapaat eivät olleet hyvän kokoiset, ei mitään yheystietoja paketin mukana, ei edes lähettäjän nimeä.
      Nyt tuli karhukirje korolla ja ketään ei saa kiinni jollei anna henkilötietojaan. Ihan kamalaa toimitaa!!
      En suosittele kenellekään!!!!

    • Anonyymi

      Klarna, oysykää niin kaukana kuin mahdollista, eivät siirtäneet maksuani eteenpäin, heti tehtyäni rahanpalautus anomuksen kesti 2 kk ennenkuin palauttivat, vaati kymmeniä sähköposteja ja useita puheluita, itse kokoajan aktiivinen, heiltä ei mitään palautetta kertaakaan, ja puhelujen aikana vain ympäripyöreitä höpinöitä

    • Anonyymi

      Pari suomalaisesta nettikaupasta tehtyä ostosta olen maksanut Klarnan kautta. Minulle ei taidettu edes antaa vaihtoehtoja. En muista tarkasti, koska asialla ei ollut merkitystä minulle.

      Kummastakin tilauksesta sain sähköpostiini Klarnan lähettämän laskun, jonka jätin verkkopankkini maksettavaksi eräpäivänä. Maksun jälkeen sain Klarnalta ilmoituksen, että maksu oli maksettu.

      Siinä kaikki! Ei mitään ongelmaa.

      • Anonyymi

        Siis mitä? Mitä tuo todistaa tai mitä merkitystä tuolla on? Ajattele hetki! Jos sinä tieten tahtoen haluat toimia typerästi ja rahoittaa huijariyritystä omaksi ja muiden tappioksi, niin tottakai tuo sallitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä? Mitä tuo todistaa tai mitä merkitystä tuolla on? Ajattele hetki! Jos sinä tieten tahtoen haluat toimia typerästi ja rahoittaa huijariyritystä omaksi ja muiden tappioksi, niin tottakai tuo sallitaan.

        "Mitä tuo todistaa tai mitä merkitystä tuolla on?"

        Se todistaa, että olen maksanut kaksi Klarnan laskua tulematta huijatuksi. Jos joku on vetänyt jotakin jostakin välistä, minulle ei ole siitä ilmoitettu enkä minä ole joutunut sitä maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tuo todistaa tai mitä merkitystä tuolla on?"

        Se todistaa, että olen maksanut kaksi Klarnan laskua tulematta huijatuksi. Jos joku on vetänyt jotakin jostakin välistä, minulle ei ole siitä ilmoitettu enkä minä ole joutunut sitä maksamaan.

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Ajattele! Lue hitaasti ja oleta olevasi totaalisen väärässä. Opit ehkä jotain.

        Ymmärrätkö edes mitä huijaamisella tarkoitetaan ja mistä tässä ja monessa muussa tapauksessa on kysymys?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Ajattele! Lue hitaasti ja oleta olevasi totaalisen väärässä. Opit ehkä jotain.

        Ymmärrätkö edes mitä huijaamisella tarkoitetaan ja mistä tässä ja monessa muussa tapauksessa on kysymys?

        "Etkö ymmärrä lukemaasi?"

        Kiitos samoin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Etkö ymmärrä lukemaasi?"

        Kiitos samoin!

        Et pysty edes asialliseen keskusteluun. Tyypillinen luuseri.


      • Anonyymi

        Kokeile vain onneasi, sitten kun se jättää odottelet kuukausia rahojasi.. tosin ensin istut tuntikaupalla puhelimessa..


    • Anonyymi

      Tilasin Klarnalta tuulipuvun Mitään laskua ei ole näkynyt. Ei tosin tyylipukuakaan.
      Mitä siitä opimme? Pitää olla tyytyävynen jos saa ilmaseksi puvun.

    • Anonyymi

      Itselläni on hyvät kokemukset Klarnasta. Eräs yritys takkusi tieto tuotteen palautuksesta. Minulla oli kuitti postiin palautuksesta. Monta yhteydenottoa yritykseen että ilmoittavat laskuttajalle. Klarna selvitti asian kun 3 kk kulunut.
      Siis myös itse kannattaa olla aktiivinen yrityksen kanssa josta tekee nettitilauksen. Jotkut yritykset yrittävät huijata. Kuitti palautustiedoista kannattaa säilyttää.

      • Anonyymi

        Ilman Klarnan mukanaoloa koko ongelmaa ei olisi edes syntynyt. Kaikki olisi sujunut nopeasti ja vaivatta ja ilman vastuunpakoilua.


    • Anonyymi

      Tukisukat voi pyytää mtk tai maatalousvirastosta

    • Anonyymi

      Olen myös vältellyt turhia välikäsiä, joissa on osamaksujuttu mukana. Paypal ei ole sellainen. Se on toiminut hyvin ulkomaisissa ostoksissa.

      Ikinä ei ole minun tarvinnut ostaa osamaksulla mitään. Harkitsen ostoksien tekemistä huolella.

      Asuntolainan maksua en laske osamaksuksi.
      Nyt olen yli 60 vuotta vanha ja viimeisestä asuntolainan maksuerästäkin on jo täydet 22 vuotta.

      Klarnaa välttelen.

    • Anonyymi

      Olen täsmälleen samaa mieltä. - Sekava lasku 0 euron velasta, EN IKINÄ OSTA ENÄÄ POWERILTA TAI verkkokaupalta, koska ne käyttävät Klarnan palbeluja! - Varo näitä1!

    • Anonyymi

      Palautin tilaamani tuotteet, mutta klarnan mukaan en ollutn iitä palauttanut vaikka postikuitit oli näyttää, eivät kuulemma kelvanneet tositteeksi. Ei kinä enää Klarnaa kun vanhista maksuista irti pääsee. Kuukausilasku 26 €, josta 8 € pääomalyhennystä.

      • Anonyymi

        Mitä palautit ja minne? Eihän Klarnalla voi olla tuon asian kanssa mitään tekemistä. Hoida homma kuntoon tuotteet sinulle myyneen liikkeen kanssa. Onko jotain epäselvää?

        Mieti hetki mitä teet. Yritä toimia mahdollsimman asiallisesti ja oikein. Älä luovuta missään vaiheessa. Jos olet itse töppäillyt, niin korjaa töppäilysi.


    • Anonyymi

      Klarna - sadistista asiakaspalvelua
      Tein tilauksen Wishistä ja maksu meni Klarnan kautta heti tililtäni. Tilausta ei Klarna tehnyt , vaan otti rahan tyhjästä. Lukuisia kertoja yritin selvittää asiaa lähettämällä kuittijäljennöksen. Kaikki tyurhaa. Klarna ilmoitti, että maksuani ei löydy. Vihdoin tein rikosilmoituksen ja ilmooitin siitä Klarnalle. Nopeasti Klarna kertoi "laskun löytyneen". Uskoin saavani rahapautuksen . EI suinkaan. Minua vaadittiin ottamaan yhteys kahteen englanninkieliseen s-postiosoitteesee. Olen vanhus eikä englannikielen taitoni riitä. Asiahan on aivan selvä: väärin perityt rahat palautetaan asiakkaalle , eikä asiakkaalta vaadita lukuisia mahdottomia selvityksen selvityksiä .
      Klarnan johtaja näkyy olevan joku Jani Tyyni. Kysynkin häneltä nyt julkisesti, onko Klarnan toiminta-ajatus kiusata ryövättyä asiakasta niin kauan, että tämä luopuu uupuneena ja tuskastuneena ja Klarna voi pitää huijatut rahat ?
      Luotan Suomen työllistettyyn poliisin ja Suomen lakiin niin, että oikeus tapahtuu ja saan minulta huijatut rahat lopulta pankkittililleni.

    • Anonyymi

      KLARNA MAFIA
      Klarna-mafian Suomen pomo on nimeltään Jani Tyyni. Ovatko asiakaspalvelun v-mäisyys ja asiakkaiden kiusaaminen hänen aivotoimintansa ja liikeideansa tuottoisia tuloksia?

    • Anonyymi

      Maksukortin pitkä pitkä viite kertoo normaalisti "kaiken koko ostoksesta, mutta ei suinkaan Klarnalla. Siellä ollaan aivan äimänkäkenä vaikka lähetät kuitista jäljennöksen.Väittävät, että ei mitään maksua ole ollut, kuitista eivät piittaa piirun vertaa. Toivoisi toimitusjohtajan pystyvän hoitamaan asiat kuntoon. Herää epäilys, että huijauksista saa Klarnassa sulkia hattuun ja ehkä Pariisiltakin.

    • Anonyymi

      Typeryyksissäni erehdyin ostamaan Wishistä laukun, Tilausta tehdessäni napautin luottavaisesti kohtaa, missä ilmoitin maksavani nettipankissa. Raha otettiin heti, mutta muuta ei tapahtunutkaan. Klarna otti rahat tilausta tekemättä. Olen yrittänyt selvittää asiaa lukuisia kertoja sekä Wishin että Klarnan kanssa. Nordean kuitin olen myös lähettänyt useita kertoja. Siinä näkyy myös pittka viitenumero, Klarna ilmoittti ensin, että kuitti ei auta eikä maksuani näy missään. Jonkin ajan kuluttua he ilmoittivat, että maksuni on löytynyt ja että heillä on ollut teknisiä ongelmia. Loputtomat keskustelut jatkuivat ja minun käskettiin ottamaan yhteyttä sinne ja ttänne jne.jne. Tänään sain jälleen s-posttia: siinä minua vaadittiin ilmoittamaan laskun numero, mitä ilman hei eivät voi toimia. Viitenumerostakin olisi apua. Ei mittään merkitystä lähettämälläni kuitilla, mistä pitkän pitkä viitenumero näkyy selvästi. Absurdia mielettömyyttä on vaatia minua esittämään laskun numero. Siis laskun, jota eivät ole ikinä lähettäneet ja mitä ei ole olemassakaan.
      Olin aikaisemmin suuttuspäissäni laittanut vähemmän kaunista s-postia heille ja minua käskettiin olemaan asiallinen seuraavassa viestissäni.
      Klarna on ruotsalainen firma. Onkohan niin, että meitä suomalaisia hölmöjä on oikein kusettaa? Sellaisen vaikutuksen saa, kun seuraa, miten yritämme saada takaisin asiattomasti perittyjä rahojamme. Emme saa,. Kuluttaja-asiamiehellä on keskustelujen mukaan satoja valituksia eikä Klarna edes vastaa toimiston viesteihin.

      • Anonyymi

        Eiköhän kusetuksella tule suurin osa tuloista.

        Voit hoitaa homman helpommin suoraan myyjäliikkeen kanssa. He vastaavat kaikesta. Yrittävät aluksi ehkä siirtää vastuu sinulle ja Klarnalle. Älä usko heitä. Klarnalla ei ole ostosi kanssa mitään tekemistä.


    • Anonyymi

      SIKAKUSETUSTA
      Edes rikosilmoitus ei auta, koska Wish/Klarna ovat poliisin mukaan ulkomaisia yrityksiä, joiden toimintaan ei Suomen laki voi vaikuttaa. Ainoa keino kiertää kaukaa. Myös Ablibris kirjakauppa käyttää Klarnaa ja sielläkin asiointi tuottaa ainakin ärtymystä. Kannattaa ostaa suomalaisista liikkeistä. Sdlibristä paremmin saa kirjat
      pienistä liikkeistä , esim. antikvariaateista, ja paljon halvemmalla ja nopeammin, usein jo saman päivän päivän aikana laittavat postiin.

    • Anonyymi

      Suomenlaki tuntee ulkomaalaiset parhaiten, uskottehan sitä.

    • Anonyymi

      Klarnan järjetön, mutta heille tuottoisa huijaus
      Klarna otti tilausyritystä tehdessä rahat suoraan tilitä eikä tehnyt tilausta, vaan otti rahat suoraan tililtä ILMAN MITÄÄN LASKUA. Loppumattomien viestinvaihtojen ja kuitin lähettämisen jälkeen Klarna ilmoittaa, ettei voi palauttaa rahoja, koska asiakas ei ole ilmoittanut laskun numeroa. Siis NUMEROA LASKUSTA, JOTA KLARNA EI OLE KOSKAAN TEHNYT JA JOTA EI OLE OLEMASSAKAAN. Suomen laki ei poliisin mukaan päde näihin ulkomaisiin kauppoihin. Varokaa. Varokaa Klarnaa!!. Alussa saattaa kaupat käydä vielä ok, mutta , ongelmia tulee ja silloin asiakas on väärässä ja Klarna tyyttyväinen kusettaja.

    • Anonyymi

      K larnan kiistaosasto on todellisuudessa asiakkaiden kiusaamisosto. Apua et saa ilmiselvissäkään asioissa. Klarna vie rahasi , jos ei muuten, niin vaatimalla uskomattomia lisätietoja, joita ei ole olemassakaan. Esim,kuitti maksusta ei riitä, vaan sinulta vaaditaan laskun numeroa, vaikka Klarna on ottanut rahat tililtäsi suoraan , ilman mitään laskua.

    • Anonyymi

      Maalina usein ruotsalaiset luottofirmat
      Kun Suomessa joku tekee tilauspetoksen toisen nimissä, on kuviossa usein mukana joko Klarna Bank tai Qliro. Nämä ruotsalaiset yhtiöt tarjoavat maksupalveluja, joiden turvin moni suomalainenkin ostaa verkossa luotolla.

      Pelkästään Vyyhdissä Klarnaan ja Qliroon kohdistui yhteensä lähes 90 rikosta reilun puolen vuoden aikana. Ne ovat suosittuja kohteita markkina-asemansa vuoksi, mutta myös siksi, että niiden avulla voi ostaa luotolla ilman vahvaa tunnistautumista.

    • Anonyymi

      Ei kai kukaan nyt sentään tukisukkia rupee tilaamaan klarnalta?
      Jos rahat häviää niin saa kyllä syyttää itseään.

    • Anonyymi

      Varoitus!
      Älä anna periksi, jos Klarna on aiheettomasti vienyt rahat tekemättä mitään tilausta. "Etiäppäin, sano mummo lumessa" -asenteella yritä jaksaa hoitaa asiaasi., Minulle kävi niin, että Klarnan kanssa asiointti oli kauheaa, vaadittiin varmaan parikymmentä yhteydenottoa, ja aivan mahdottomia selvityksiä ilmiselvässä ja yksinkertaisessa asiassa KLarnan "kiistaosasto" tuntuu olevan sitä varten, että asiakas ei enää jaksa ja antaa Klarnan pitää väärin pidetyt rahat. Rikosilmoitus ei auta, koska ulkomainen yritys, missä Suomen laiki ei päde.

      • Anonyymi

        Itse ainakin teen sitten rikosilmoituksen Ruotsin poliisille ja varmasti Ilmoitan asiasta medialle myös. Onhan tuo nyt aivan röyhkeää toimintaa pankin luonteiselta toimijalta. Finanssivalvonta saa myös postia, ellei asiani heillä selviä. Tosin pelottaa kovasti, kun näitä juttuja lukee, mutta en luovuta. Jokaisen tulee pitää hyvää huolta rahoistaan. Missään tapauksessa ei kannata luovuttaa, vaikka kyseessä olisi 2€. Teet palveluksen tulevillekin asiakkaille puuttumalla epäkohtiin.


    • Anonyymi

      VAROITUS !
      Hirveää asiointi Wishin asiakaspalvelun kanssa: keskustelu käännetään automaattisesti Klarnaan eikä Klarnassa "tiedetä mitään" Wishin tilauksista tms. Olen maksanut tuotteet maaliskuussa, mutta eivät ole tulleet ja korvauksen saaminen on aivan mahdotonta. Kuin kamalaan labyrinttiin olisi joutunut ja sieltä selviämiseen vaafitaan mahdottomia dokumentteja, esim. "keskuteluista Wishin kanssa" ym. ym. Kiistaosasto Klarnalla ilmoittaa lopettavansa asian käsittely, jos ei asiakas toimita lisätietoja aivan selvässä asiassa,. Asiakas on ostanut ja maksanut eikä ole saanut tuotetta. Tilannenäkyyn kokonaisuudessaan myös Wishin tilaushistoriassa, mutta se ei tietenkään riitä. Varokaa kiistaosastoa, siellä KLARNA ON AINA OIKEASSA.

      • Anonyymi

        Klarna laskutti liikaa. Kuluttajariitalautakunta suositti Klarnaa palauttamaan 91 euroa.Ei tietenkään Klarna välitä näistä suosituksista mitään.K....riitalautakunnan suositukset ovat yhtätyhjäkanssa koskien Klarnaa. Pitää saada yleiseen tietoon ettei osta mitään missä Klarna on mukana. Minulle on käynyt 3 kertaa viimevuonna,että Klarna perii viiden euron maksun maksun "karhulasku"vaikka normaali laskua ei ole tullut.En ymmärrä miksi viranomaiset eivät ole puuttuneet Klarnan touhuihin.


      • Anonyymi

        Klarna laskutti liikaa. Kuluttajariitalautakunta suositti Klarnaa palauttamaan 91 euroa.Ei tietenkään Klarna välitä näistä suosituksista mitään.K....riitalautakunnan suositukset ovat yhtätyhjäkanssa koskien Klarnaa. Pitää saada yleiseen tietoon ettei osta mitään missä Klarna on mukana. Minulle on käynyt 3 kertaa viimevuonna,että Klarna perii viiden euron maksun maksun "karhulasku"vaikka normaali laskua ei ole tullut.En ymmärrä miksi viranomaiset eivät ole puuttuneet Klarnan touhuihin. Pekka


    • Anonyymi

      Et ole saanutt 9 kk. sitten maksamaasi lähetystä.
      Menet Wish.com asiakaspalvelun sivuille. Annat tietosi (ei sentään syntymätodistusta vaadita) Hienoa
      Sinut yhdistetäänkin yllätys, yllätys Klarnan sivujen chattiin.
      Siellä ei tiedetä mitään asiastasi, joka kyllä näkyy Wishin tilaushistoriassa.
      Käsketään ottamaan yhteys myyjäliikkeeseen (joka on siis tuo Wish, jonka sivuille yritit.)
      Asiakaspalvelu onkin Klarna, joka "ei tiedä" mitään tilauksestasi.
      Joudut Klarnan kiistaosastolle asiaasi hoitamaan..
      SWieltä ilmoitetaan, että asiasi käsittely on lopetettu, koska "et ole ilmoittanut vaadittavia tietoja" , jotka siis näkyvät selvästi Wishin sivuilla.
      Sinutt on eksytetty pirullisen taitavastti Klarna/Wish labyrinttiin.
      Kun ja jos pääset sieltä suhteellisen selväpäisenä, päätät, että et ikipäivänä asioi millään tavalla tuon ulkomaisen Klarna/Wish- yhteisyrityksen kanssa.

      Varokaa hyvät ihmiset tekin!. Siellä eivät Suomen lait päde.

      • Anonyymi

        "Et ole saanutt 9 kk. sitten maksamaasi lähetystä.
        Menet Wish.com asiakaspalvelun sivuille. Annat tietosi (ei sentään syntymätodistusta vaadita) Hienoa
        Sinut yhdistetäänkin yllätys, yllätys Klarnan sivujen chattiin...................."


        Jos olet maksanut laskulla Klaralla, ongelmia todellisuudessa on.

        Mutta jos olet maksanut PayPalilla heti, saat rahat heti samana päivänä taksisin kun ilmoitat, ett tavara ei ole tullut määräpäivään mennessä.
        Vaikka ilmoitetaan jostain ajasta, minulle on tullut rahat samana päivänä ilman mitään kyselyjä.


    • Anonyymi

      Hoitakaa asiat aina suoraan verkkokaupan kanssa. Myös valitukset Klarnan toimista.

      Jos (tai kun) olette itse jotenkin töppäilleet, niin sitten jouduttu ehkä sähläämään molempien kanssa.

    • Anonyymi

      Klarna on ihan hanurista tulee vääriä laskuja,vääriin osoitteisiin,vääriä tavaroita.en suosittele Klarnaa kenellekään.

      • Anonyymi

        Oletteko klarnalta edes tilanneet mitään.
        Klarnalta tuli lasku vaikka tein ostokset aivan toisessa liikkeessä.
        Esim: Mistä lähtien valio on voinut alkaa laskuttamaan panssarivaunusta USA:ta , ei mistään.
        Kummallisia perin outoja asioita, jokin vieras taho laskuttelee toisen tuotteita.
        Onko lkarna edes paperilla ostanut laskuttamiaan tuotteita. Jos ei niin onko laskustus silloin perusteltu, ei ymmärtääkseni ole. Kyllä tuote pitää omistaa ennen kuin voi sitä myydä eteen päin. Eihän toisen omaisuutta saa myydä. Vai voiko , alan myydä Koneen hissejä sitten.
        Klarba on megaluokan mafia .


    • "Mikä on tällainen Klarna? Mitä lisäarvoa se tuottaa kaupantekoon?
      Jatkossa en osta mitään, jos Klarna on jotenkin mukana kaupanteossa."

      Olen samaa mieltä aloittajan kanssa, vältän kauppoja joissa on Klara.

      Olen saanut mielestäni kaksi aiheetonta laskua. Kiistin ne, Aina olisi pitänyt lisäselvittää. Ja taas lisää selvityksiä myyjältä yms.
      Koska laskut ei talouttani kaada maksoin ne.
      Sitten tuli pyytämättä toisen laskun palautus, siis todella pyytämättä.

    • Anonyymi

      Klarna saa minut raivostumaan.
      Ensin maksaa tililtä , sitten maksaa uudelleen vielä tililtä kun kauppa ei otakaan rahaa vastaan vaan siirtää maksun klarnan maksettavaksi . Olen pitkään tehnyt niin että en osta sellaisesta kaupasta jossa vilahtaahan klarnan nimi. En hyväksy moista pelleilyä lainkaan.

    • Anonyymi

      Silloin kun Suomi oli itsenäinen ei klarnoilla ollut keskuuteemme mitään asiaa.
      Nyt pankit ovat heittäneet Suomen kansalaiset susille ruuaksi, tämä on sitä hyvää EU:ta.
      Missä se hyvä EU mahtaa viipyä, sieltä se tuli se kotonakin ja kun se ei ole lähtenyt mihinkään vaikka kuinka on suositeltu ja suositeltu, kumma jäärä tuo korona.

    • Anonyymi

      Itse sain palautuksen liikkeeltä ja koska pankkini on vaihtunut ilmoitin uuden tilinumeron minne maksaa. Sain ilmoituksen että palautus tapahtuu plää plää plää kautta. Otin yhteyttä Klarnaan ja kerroin voinko vaihtaa tilinumeron koska tili josta maksettu ei ole voimassa vaan lopetettu ja suljettu. Vastaus tuli "palautus tapahtuu tilille josta maksu on veloitettu"

      Olkaapa siis tarkkana näissä asioissa sillä muutos ei ole mahdollinen tilitietoihin.

      Onneksi kyseessä vain reilu 100€ niin katsotaan minne rahat lopulta päätyvät.. :-D

      • Anonyymi

        No niin rahat palautuivat Klarnalle, pyysivät minulta selvityksen että olen varmasti tilin lopettanut (pankista lappu) ja muutamassa päivässä sain rahat takaisin.

        Kaikki siis hoitui mutta jonkin verran oli työtä.


      • Anonyymi

        Siis mitä?! Eivät suostu palauttamaan ilmoittamallesi uudelle tilille?! Millainen yritys toimii noin?! Uskomatonta! Omat rahansa on oikeus saada takaisin Mille tahansa omalle pankkitilille.


    • Anonyymi

      Ostin jousipyssyn klarnasta ja laskua ei ole näkynyt vieläkään. Mihin pitää valittaa?

      • Anonyymi

        Kaikissa ongelmatilanteissa pitää aina olla yhteydessä myyjään eli siihen verkkokauppaan josta olet ostoksesi tehnyt. He ovat tottuneet hoitamaan Klarnan sotkuja.

        Jos olet jostain ihmeen syystä töppäillyt ja olet Klarnan asiakas, sinulla on varmasti heidän yhteystiedot. Olet ehkä myös töppäillyt jotenkin antaessasi omat yhteystietosi tai et osaa katsoa roskakoriasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa ongelmatilanteissa pitää aina olla yhteydessä myyjään eli siihen verkkokauppaan josta olet ostoksesi tehnyt. He ovat tottuneet hoitamaan Klarnan sotkuja.

        Jos olet jostain ihmeen syystä töppäillyt ja olet Klarnan asiakas, sinulla on varmasti heidän yhteystiedot. Olet ehkä myös töppäillyt jotenkin antaessasi omat yhteystietosi tai et osaa katsoa roskakoriasi.

        Kuinka tuo systeemi mahtaa pikein toimia.
        Ostin liikkeestä ja valitsin OP pankin.
        Maksu siirtyi karnan makulle, en maksanut, kun en maksa eri paikkaan mistä lasku on tullut.
        No mitä hittoa, tuli ilmoitus että tavara on lähetetty????
        Kuinka ihmeessä, kun keskeytin tapahtuman.
        Myyjä lupasi laittaa oman laskun ja tilinumeron heille.
        No ei näkynyt, kysyin asiaa, joo he ovat laittaneet laskun klarnan kautta.
        Sanoin että maksan tavaran toimittajalle, ei käy sanottiin liikkeestä.
        Kerroin palauttavani tuotteen, joo se käy mutta jonnekkin huoltokorjaamoon pitää tavara osoittaa ja minun pitää maksaa rahti, ja tavara pitää viedä liikkeeseen sisään he eivät hae tuotetta postista. Eli umpijuoni systeemi. Yksi myy, toinen rahastaa, kolmas ottaa tavaran palautuksen vastaan. Eli kuka loppujen lopuksi onkaan tavaran alkuperäinen myyjä. Ei se liike joka ottaa tilauksen vastaan vaikka kaikki siihen viittaa. Klarna olisi omistaja koska laskuttaa, eihän toisen omistamaa tavaraa voi myydä . Miksi tavara palautetaan jonnekkin kolmanteen liikkeeseen joka putkahtaa kuin tyhjästä. Luulen että tässä vedätetään yhteiskuntaa ja asiakasta komen koplan voimin.
        Tuommoisita sotkuista kannattaa pysyä hyvin kaukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa ongelmatilanteissa pitää aina olla yhteydessä myyjään eli siihen verkkokauppaan josta olet ostoksesi tehnyt. He ovat tottuneet hoitamaan Klarnan sotkuja.

        Jos olet jostain ihmeen syystä töppäillyt ja olet Klarnan asiakas, sinulla on varmasti heidän yhteystiedot. Olet ehkä myös töppäillyt jotenkin antaessasi omat yhteystietosi tai et osaa katsoa roskakoriasi.

        Ei toimi. Klarna laittoi maksetun laskun perintään, ja kun soitin tavaran toimittaneeseen liikkeeseen sanoivat että eivät mahda mitään. Klarna hoitaa. Oli äärettömän vaikea saada palautusta. Kuukausia ja kymmeniä viestejä sekä hermojen menetys monesti. Onneksi liike on irtautumnut Klarnasta niin kaupat voi jatkua. Klarnaa ei koskaan.


    • Anonyymi

      Hennes&Mauritsin verkkokauppan maksuja hoitaa Klarna, joka ilmoittaa palauttavansa turhaa perimänsä maksut 10 päivässä.
      Näin ei vain ole ja tilaukset eivät mene lainkaan H&Mään perille.
      Klarnaan on ilmoitettu tiedot maksuista, mutta palautuksista vain yksi on tullut reilun kuukauden odottamisen jälkeen.

      Jatkossa en tilaa tai käytä mitään, missä Klarna on osapuolena. Erittäin huonoa palvelua ja se heijastuu tässä tapauskessa H&M:ään.

    • Anonyymi

      kuluttajariitalautakunnan suositukset koskien klarnaa eivät aiheuta klarnassa mitään toimenpiteitä.en ymmärrä miksi lautakunta ei julkista tietoja ,kun se ilmoittaa esim.autoihin kohdistuvat lautakunnan suositukset.

    • Anonyymi

      tilasin dyson pölynimurin ja sain sen. maksoin ohjeenmukaan. nyt sain karhulaskun. kysynkin kuka tai mikä sotkee selvää kauppaa laskun no 6527 6948 0225. selvittäkää

      • Anonyymi

        Olet itse jotain sotkenut. Yritä selvittää, mitä ja miten.

        Onko viitenumero täysin oikein? Ovatko rahat varmasti lähteneet tililtäsi ja menneet oikealle tilille?

        Älä ikinä käytä Klarnaa mihinkään. Maksa aina suoraan (luotettavalle) myyjällä. Jos sinulla ei ole rahaa, jätä ostamatta. Turha sinun on ruokkia välikäsiä.


    • Anonyymi

      Aloittajana olen edelleen ymmällä, mitä lisäarvoa Klarna tuottaa eli mistä me kuluttajat heille maksamme?

      • Anonyymi

        Sinä maksat, emme me muut. Tiedätkö miksi?


    • Anonyymi

      Ostin tukikalsarit Lidlistä ja maksoin käteisellä. Ei edes revenneet haaroista niinkuyin joillakin on tehnyt ostettuaan väärästä kaupasta.

    • Anonyymi

      Ostin kengät ja maksoun laskun pois. Eivät uskoneet vaikka annoin maksutiedot.Pitää pyytää kuitti pankista tai kuvata pankkitosite. En saanut apua...Ei ole emailuä jonnw tehdä rekl ei nimiä kuka vastaa ei esimiehiä...tunnen itseni rikolliseksi vaikka moka ei minun eivätkä halua selv kun tuo käytäntö. Ja enko voi pyytää apua naapurilta kuitin kuvaukseen kun en osaa...😐🤔😪

      • Anonyymi

        Virhe oli siinä että et ostanut sukkia myös. Tyhmyydestä sakotetaan.


      • Anonyymi

        Yritä edes selvittää, missä kohtaa olet töppäillyt. Ja mitä olet maksanut ja minne.

        Jos et olisi tehnyt virhettä jossakin, kaikki olisi onnistunut. Virhe on helppo löytää, jos uskoo töppäilleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä edes selvittää, missä kohtaa olet töppäillyt. Ja mitä olet maksanut ja minne.

        Jos et olisi tehnyt virhettä jossakin, kaikki olisi onnistunut. Virhe on helppo löytää, jos uskoo töppäilleensä.

        Älä solkkaa , kysynkin kuka on saanut asian hoidettua ilman ongelmia.
        Jos ostaa kengät mitä sukat kuuluu kaupan onnistumiseen.
        Minä en edes ostanut mutta tavara tuli ja soppa myös ja iso.


    • Anonyymi

      Juu vaativat os koko henk tunn. Ja os koko nimen sinun tilinron....ym.ym. huijausta ...😐😡😐😡

    • Anonyymi

      En minäkään ikinä...ruotsalainen...ei emailiä ei pomojabei mitään vastuuta. Sinun pitää muka tod.ettet ole rikollinen vaikka kaikki maks. Korkoa koron päälle vaikka ei edes laskua et saa...kierrän kaukaa...😡😐🤔😡todella karmea kokemus !!!

    • Anonyymi

      Klarna on pelkkä huijaus firma,laskut pitää maksaa vähintään kahteen kertaan ja mitään selitystä et saa mistä laskut on keksitty,laskut Klarna laittaa perintään selvittämättä mitään,en osta enää mitään missä tämän huijarin nimi Klarna esiinntyy

    • Anonyymi

      Onko tuo klarna jokin mafian lonkero jolla kätketään rikollista liiketoimintaa vai mikä ihme tuommoinen kummajainen on. Tilaan jostain nettikaupasta tavaraa niin lasku tulee jostain aivan muusta liikkeestä. Ennen kuulumatonta. Nettikauppa on tullut tiensä päähän kohdallani. Jos ei liikkeestä voi tuotetta ostaa niin olen ilman.
      Kummallisia kytköksiä, kuin jostain kauhuelokuvasta.

    • Anonyymi

      Nyt on niin että jos klarna on maksuissa vaihtoehtona niin maksut menee aina sieltä kautta. Eli myyvään liikkeeseen sähköposti että onko teillä klarna käytössä, jos on niin älkää hyvät ihmiset ostako siitä liikkeestä. Karna on hullumpi kuin koronavisus mutaatiot kaikine kereikkalaisine aakkosineen. Eikä kukaan auta kun kyseessä on joku bulvaani firma jota ei ole edes olemassa laillisesti.

      • Anonyymi

        Jotkut vähemmän rehelliset verkkokaupat hyötyvät Klarnan käytöstä.

        Kiertäkää kaukaa.


    • Anonyymi

      Tuokin muuttui, niin että ostokset jakautuvat vain 6 kuukaudelle, vaikka ostosten yhteissumma on minkä suuruinen tahansa. Eli ei kyllä jakaudu jopa 36 kuukaudelle? 🤔

      Onko muilla näin?

    • Anonyymi

      Huonontui... :(

    • Anonyymi

      Varoituksen sana. Elkää tilatko Klarnan kautta mitään. Sikamaista toimintaa. Myyjä väitti kun tilasin kannettavan joustavan erämaksulla, että sen voi maksaa omaan tahtiin näin ei ole. Vaikka he tekevät luottopäätöksen ja antavat tavaran luotolla erämaksuksi ei voikkaan enään muuttaa vaikka niin lupailevat ja alkat perimään koko summaa kerralla. En jatkossa koskaan tilaa mitään Klarnan kautta vaan valitsen joustoluoton. Klarnan joustava erämaksu on joustamatonta ja kankeaa ja tyhmää. Syyllistävät vielä asiakasta myyjän omasta virheestä yrittävät syyllistää asiakasta vaikka vika on yksin heidän he ovat joustamattomia ja vaikuttaa kiskonnalta heidän toimintansa.

    • Anonyymi

      3x ddfrt

    • Anonyymi

      Klarna loisfirma turha toimija ei kannata luottaa tähän kusetusfirmaan sikamaista toimintaa. asiakaspalvelussa turhantoimittajia säheltämässä sitä tätä vittu luulevat olevansa tärkeissä viroissa nämä turhantoimittajat. Kauppa on ostajan ja myyjän välinen sopimus siihen mitään helvetin Klarnoja säheltämään tarvita.

    • Anonyymi

      Elkää missään nimessä tunteko rahojanne Klarnaan jäätte velka loukkuun kun alkavat kynimään, kiskomaan koko summaa kerralla vaikka sovittu myyjän kanssa ihan jostain muusta. Asiakaspavleussa valehtelevat päin naamaa. Tyhmä olet jos luotat tähän kusetusfirmaan. Tekis mieli käydä lyömässä muutamaa Klarnan loista nyrkillä kalloon ja selvittää asia kasvosusten nämä loiset asiakaspalvelussa säheltävät mitä satuu saatanan turhantoimittajia.

      • Anonyymi

        Jotkut verkkokaupat käyttävät Klarnaa karsimaan hankalat ja vain tappiota tuottavat epärehelliset asiakkaat. Joillakin asiakkailla on rajattomasti aikaa käyttää kuluttajille annettuja oikeuksiaan. Pieni ja äänekäs joukko.

        Eli vikaa on kaikissa osapuolissa. Ja erityisesti epäpätevissä lainlaatijoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut verkkokaupat käyttävät Klarnaa karsimaan hankalat ja vain tappiota tuottavat epärehelliset asiakkaat. Joillakin asiakkailla on rajattomasti aikaa käyttää kuluttajille annettuja oikeuksiaan. Pieni ja äänekäs joukko.

        Eli vikaa on kaikissa osapuolissa. Ja erityisesti epäpätevissä lainlaatijoissa.

        Klarna on loisfirma ! Kauppa perustuu ostajan ja myyjän väliseen sopimukseen. Mikäli erehdyt käyttämään Klarna loisfirmaa kaupanteon välissä joudut ongelmiin sillä Klarna loisfirma muuttaa olemassaolevaa kauppasopimusta mieleisekseen valehtelemalla asiakkaalle luvaten osamaksua vaikka he poistavat osamaksun mielivaltaisesti kyse on petoksesta asiakkaiden huijaamisesta ja kiskonnasta. En maksa penniäkään tällä loisfirmalla vaikka laittaisivat perintään. En missään nimessä maksa tälle loisfirmalle vapaaehtoisesti enään senttiäkään sillä valehtelivat päin naamaa. Minkäänlaista kunnioitusta asiakasta kohtaan vaikka tämä loisfirma ottaa korkoa ja näiden turhantoimittajien palkka maksetaan siitä korosta minkä asiakas näille loisille maksaa. Nämä loiset, turhantoimittajat eivät kunnioita pätkän vertaa asiakasta joka maksaa heille palkan koron muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klarna on loisfirma ! Kauppa perustuu ostajan ja myyjän väliseen sopimukseen. Mikäli erehdyt käyttämään Klarna loisfirmaa kaupanteon välissä joudut ongelmiin sillä Klarna loisfirma muuttaa olemassaolevaa kauppasopimusta mieleisekseen valehtelemalla asiakkaalle luvaten osamaksua vaikka he poistavat osamaksun mielivaltaisesti kyse on petoksesta asiakkaiden huijaamisesta ja kiskonnasta. En maksa penniäkään tällä loisfirmalla vaikka laittaisivat perintään. En missään nimessä maksa tälle loisfirmalle vapaaehtoisesti enään senttiäkään sillä valehtelivat päin naamaa. Minkäänlaista kunnioitusta asiakasta kohtaan vaikka tämä loisfirma ottaa korkoa ja näiden turhantoimittajien palkka maksetaan siitä korosta minkä asiakas näille loisille maksaa. Nämä loiset, turhantoimittajat eivät kunnioita pätkän vertaa asiakasta joka maksaa heille palkan koron muodossa.

        Jos olet itse halunnut osamaksua ja hakemuksesi on hylätty, älä valita. Vika on sinussa. Ole tyytyväinen, ettet joudu maksamaan ikuisesti osamaksuja turhista tuotteista.

        Ei kukaan järkevä ihminen koskaan sorru osamaksukauppaan. Kyse on aina ikuisesta velkavankeudesta. Pitää tajuta jättää se ensimmäinen ostos tekemättä ja maksaa kaikki muut aina heti suoraan tililtä. Säästyy tuhansia euroja.


    • Anonyymi

      Minulla tuli 29 euron kengät maksamaan 90 euroa. Olin siirtänyt maksupäivää, kun kenkiä ei kuulunut. Olivat laittaneet perintään siitä huolimatta. Käskivät soittamaan perintätoimistoon ja korjaamaan maksu. Puhelumaksu 15 euroa ja jouduin kengöt maksamaan 29 euroa ja perintäkulut 15 euroa sekä menetin klarnalle maksamani 29 euroa.

      • Anonyymi

        Miksi töppäilet urakalla? Eihän sinun olisi tarvinnut maksaa missään vaiheessa yhtikäs mitään ylimääräistä.

        Uskotko jonkun epärehellisen perintätoimiston työntekijöiden puheita? Ihanko oikeasti? Kiistä aina kaikki aiheettomat maksut äläkä ikinä soita maksullisiin huijausnumeroihin.

        Ja jos olet oikeasti joutunut maksamaan jotain ylimääräistä, saat kaiken takaisin, jos viitsit ja osaat pyytää.

        Tuet ja ylläpidät rikollisuutta. Miksi?


    • Anonyymi

      Mistähän välistä se nyt taas on vetänyt?

    • Anonyymi

      Oletko jo saanut sukkasi? Jos olet, niin turhaa narinaa pitää koko ketjua yllä.
      Peru heti aloituksesi.

    • Anonyymi

      Klarnaa en voi suositella. Ei todellakaan ole puolellasi riitatilanteessa yrityksen kanssa ollessa.

    • Anonyymi

      Klarna myös huijarisivustojen kanssa yhteistyössä!!!! Tilasin takin aidolta vaikuttavalta nettisivulta… paketista ei kuulunut, klarna väitti että firma on aito että kyllä se sieltä tulee. Paketti ilmesty kuukausien päästä ja tilaamani takki oli täysin erilainen kuin kuvissa; kiinalainen feikkitakki. En saanut ikinä osoitetta mihin palauttaa!!! En käytä enää ikinä KLARNAA!!!! Kusetusta koko firma!!!

    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Laskutetaan vaikka ilmoitettiin, että tavara loppu. Ja uhataan perinnällä!

    • Anonyymi

      Erikoisia "kokemuksia" tuntuu monella olevan.
      Lisänneekö mielikuvitus noita vaikeuksia siihen en ota kantaa.
      Olen käyttänyt Klarnaa vuosien ajan verkkokauppaostoksissa syystä että en halua antaa pankkikorttitietojani jos niitä myyntiyritys kysyy.
      Kätevää myös on ettei laskua tarvitse maksaa ennen toimituksen saapumista.
      Siinä se lisäarvo.
      Juuri tilasin auton osia Saksasta.
      Klarna maksoi summan myyvälle yritykselle.
      Minun ei siis tarvinnut käyttää euroakaan.
      Osat tulevat parin viikon sisällä.
      Myyjäliikkeeltä tuli tilausvahvistus ja matkahuollon seurantakoodi.
      Maksuaikaa osille on enemmän kuin toimitusaika. ja maksan laskun eräpäivänä kuten aina muutkin laskuni.
      Milloinkaan ei ole mitään ongelmia ollut, eikä lisäkuluja peritty.
      Terveisin tyytyväinen Klarnan asiakas.
      Varmasti käytän Klarnaa jatkossakin.

      • Anonyymi

        Et halua antaa pankkikorttitietojasi, mutta haluat ilmeisesti antaa Klarnalle täydet oikeudet tarkkailla tilisi kaikki tapahtumat 90 päivää eikä vain maksuhetkellä. Annat sille myös oikeudet tietää sinusta lähes kaiken, myös poliittiset aatteesi,osoitteesi, ikäsi, uskontosi jne. ja tehdä niiden perusteella sinusta profiilin itselleen. Et ole tainnut tutustua Klarnan ehtoihin ostohetkellä, antaessasi suostumuksen tuolle erärehellisen oloiselle pankille. Klarnan ehdot ovat karseaa luettavaa tavalliselle kansalaiselle. Käytännössä tuo bisnespankki pääsee ihmisen herkimpiin yksityisasioihin 100% käsiksi ja luo samalla Klarna tilin asiakkaalle ilmoittamatta siitä itse asiakkaalle ostotapahtumahetkellä. Klarna ei käytä vahvaa tunnistamista, joten kenen tahansa epärehellisen on helppo tehdä identiteettivarkaus, myös Klarnan oman porukan. Onkin outoa, että noin epärehelliseltä vaikuttava miljardipulju saa vapaasti toimia sanktioitta.


    • Anonyymi

      Aivan törkeä firma. Asiakaspalvelijat ovat yhteistyö kyvyttömiä ja hankalia. Ennen oli luotettava laskun antaja. Nyt ei ota mistään vastuuta, haluavat pelkkää rahaa.

    • Anonyymi

      Tukisukkien tukisukat sentään!

    • Voin täysin allekirjoittaa nuo em valitukset Klarnasta. Pankki on mukana rahoittamassa kiinalaisia huijausfirmoja, jotka mainostavat aitoja nahkatuotteita edullisesti, mutta lähettävät muovisia haisevia tuotteita, jotka eivät ole euronkaan arvoisia. Tuotteita ei voi palauttaa. Maksavat vain pienen osan takaisin. Klarna ei ota mitään vastuuta ja erittäin vaikea ottaa yhteyttä sinne firmaan. Laskuttavat todella pienetkin summat pitkien aikojen päästä korkojen kera.

    • Täällä taitaa olla Klarnan oma trolli liikkeellä

    • Anonyymi

      Rahoja, edes pieniä summia, lähes mahdoton saada takaisin. Odottavat että asiakas ei enää jaksa ja saavat pitää asiakkaan rahat. Samaa asiaa, koodeja, tunnuksia, osoitteita ja vaikka mitä pitää lähettää jatkuvasti uudelleen ja uudelleen, silti mitään ei tapahdu. Asiakaspalveluun erittäin hankala saada yhteyttä ja kun saa valehdellaan asian olevan hoidossa ja rahojen tilillä parissa päivässä. Jatkossa en enää käytä, jos ei ole muuta maksu mahdollisuutta tilaan vaikka kalliimmalla muualta.

    • Anonyymi

      Maksoin ostoksen klarnalle heti, kun tilasin ostokset.
      Klarnan sivulle tuli teksti, että maksu on epäonnistunut ja kun katsoin tiliäni, maksu oli varmasti mennyt.
      Erehdyin maksamaan laskun toiseen kertaan. En tiedä, miten saan ne takaisin, siis sen tuotteen rahat, jotka maksoin kahteen kertaan.
      Tästä on nyt vasta pari päivää.
      Kun maksoin silloin heti tuotteen, tuli vastaus, että se on maksettu ja pian se muuttui tiedoksi, lasku on epäonnistunut ja vaadittiin siis maksamaan lasku uudelleen.

    • Anonyymi

      On varottava, että eivät maksa laskua kahteen kertaan. Jos vahingossa maksaa kahteen kertaan saman ostoksen, tuskin niitä rahoja takaisin koskaan saa.

      Ei taida olla puhelin numeroakaan niitten sivuilla. Mistä niitä rahoja voi pyytää.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe