Välistävetäjä Klarna

Riiitttääää

Tilasin tukisukat netistä. Maksoin suoraan tililtä.

Sitten tuli Klarnalta idioottimainen lasku. Heihin ei voi ottaa yhteyttä antamatta henkilötunnustaan.

Mikä on tällainen Klarna? Mitä lisäarvoa se tuottaa kaupantekoon?

Jatkossa en osta mitään, jos Klarna on jotenkin mukana kaupanteossa.

68

1603

    Vastaukset

    • Jos lasku on aiheeton eikä siitä voi edes valittaa ilman ongelmia, niin jätä maksamatta. Kiistä mahdolliset perintäkirjeet. Et joudu oikeuteen. Et ole ainoa huijatuksi tullut.

      • Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
        Just saying.


      • perustelereklamaatio kirjoitti:

        Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
        Just saying.

        Perintälaissa ei kylläkään puhuta mitään kuitin esittämisestä, eikä muutenkaan kerrota, minkälainen kiistämisen perusteen esittäminen tulee olla.

        Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaan "Velallisen esittämille kiistämisen perusteille ei voida asettaa kovin korkeita vaatimuksia. Tämä koskee erityisesti sellaisia seikkoja, joiden osalta velkoja on näyttövelvollinen esimerkiksi, kun velallinen väittää, että sopimus tai muu peruste, johon saatavan väitetään perustuvan, ei ole syntynyt tai jos määrä taikka tuote tai palvelu ei vastaa sitä, mitä on sovittu."


      • vaikka on palauttanut tuotteet ei pääse wishin sivuille reklamoimaan klarna vaan laskuttaa. ihme touhua.pitää ilmoittaa kuluttajaasiamiehelle.


    • Mitä asioita se yritti laskuttaa, jos olit jo maksanut suoralla verkkomaksulla?

    • Harmillista kuulla, että olet saanut laskun vaikka olet maksanut tilauksesi suoraan.
      Haluamme ilman muuta auttaa sinua selvittämään asiaa tarkemmin.

      Me Klarnalla tarjoamme turvallisen ja helpon maksutavan sekä asiakkaille, että verkkokauppiaille jotka käyttävät palveluamme sivuillaan. Tarvitsemme henkilötunnuksesi, jotta voimme tunnistaa sinut ja löytää laskutietosi.

      Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme katsoa tilanteesi tarkemmin läpi. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 8-18 välillä ja vastaa numerossa 09-425 997 71, voit ottaa yhteyttä myös sähköpostiste info@klarna.fi tai sivustollamme toimivan chat –palvelun kautta, joka palvelee asiakaspalvelun aukioloaikojen puitteissa.

      Ystävällisin terveisin

      Reetta
      Klarna

      • Reetalle ja muille huonosti ohjelmoiduille vastausroboteille:
        "Harmillista kuulla" on aika erikoinen vakiovastaus kaikkiin firman tarkoituksellisesti tehtyihin töppäilyihin. Onko joku kiinnostunut teille aiheutetuista harmeista?


      • Tuosta puhelinnumerosta en hirveitä kehuja antaisi. Kuuntelet nauhoituksen jossa kerrotaan että puhelu nauhoitetaan koulutustarkoituksia varten --- häh? Koska tuon nauhoituksen jälkeen et voi asiaasi esittää vaan puhelu katkaistaan - siis mikä osa menee koulutustarkoituksen??
        Muutenkin kyllä varon tästälähin klarnaan sekaantumasta, en halua saada ainuttakaan kirjettä missä lähetetään erämaksusopimus -- vaikka ostosi olisi 25 euroa!!!! Ja korot näyttäisi olevan "kohtuulliset".
        Olisi suotavaa että opettelisivat ensin vastaamaan puhelimeen...


      • Joo korot näyttää olevan kohtuulliset - siis noin pankkiirin mielestä, - ei asiakkaan.
        Todellinen vuosikorko ihan oikeasti voi olla yli 900 prosenttia!!!
        Siis harkitkaa ennen kuin klikkaatte maksuvaihtoehdoksi klarnan.


      • aaaapuuva kirjoitti:

        Joo korot näyttää olevan kohtuulliset - siis noin pankkiirin mielestä, - ei asiakkaan.
        Todellinen vuosikorko ihan oikeasti voi olla yli 900 prosenttia!!!
        Siis harkitkaa ennen kuin klikkaatte maksuvaihtoehdoksi klarnan.

        älkää ostako wishiltä jos ei wishi petä niin klarna pettää viimeistään.


      • ei muuten toimi. ei sitten mikään. rahanpalautuksia saa odottaa monta viikkoa.
        en aio tulevaisuudessa ostaa minkään firman tuotteita, missä klarna on mukana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        älkää ostako wishiltä jos ei wishi petä niin klarna pettää viimeistään.

        Ja Klarnaan ei millään saada yhteyttä. Tukisivun kautta ei saa mitään tehtyä.


    • Tämä ei nyt tänne viestiketjuun kuulu mutta en osannut muuallekkaan laittaa :(

      Tilasin tv:n Gigantista ja valitsin maksutavaksi osamaksun mutta mietittyäni asiaa niin ajattelin vaihtaa sen chatissa laskuksi ja chattihenkilö teki sen puolestani. Sitten elämässäni tapahtui täyskäännös koska sairastuin vakavasti ja tottakai pienellä työkyvyyttömyyseläkkeellä ei ole varaa isoa ostosta maksaa kerralla.No minä otin klarnaan yhteyttä ja sanotaan ettei enää voi maksutapaa vaihtaa ja toinen asiakaspalvelija sanoo että voi vaihtaa mutta EI se onnistu omilla sivuilla ja klarnassa ne eivät vaihda vaikka kerroin tilanteen,aivan uskomatonta touhua :( Eivät ota mitään huomioon,toimivat kuin ropotit,sanovat vaan että palauta tuote,en voi koska se on tyttrelleni ostettu ja jo käytössä,Uskomatonta ja häikäilemätöntä ihmistä aliarvostavaa robottimaista toimintaa ja aina olen hoitanu asiani hyvin ja tässä palkka sitten :( Maksusuunnitelma on tämä,maksan telkkarin ja olen kuukauden kaurapuurolla ja valikoin mitä lääkkeitä ostan ja klaran riemuitsee! EN JAKSA YMMÄRTÄÄ :(

      • Ei sulla kyllä alunpitäenkään ollut varaa maksaa tuota laskua. Ei tilanne muutu muutamassa päivässä palkansaajasta pieneläkeläiseksi. Se seuraava ”rahapotti” ja tilin saldo on kuitenkin ollut jo tilatessa tiedossa.


    • Miettikää ihmiset ainakin kaksi kertaa ennen klarnan klikkausta!
      Ostatte n 30 euron jutun jostain tarkoituksena maksaa se kerralla myös pois - mutta sitten ei veloitusta näykään . Kunnes posti tuo kirjeen jossa ilmoitetaan että olette valinneet erämaksun maksutavaksi ja niinpä liittenä on luottosopimus .
      Kerrotaan että voit maksaa omaan tahtiisi 24 kuukaudessa kuitenkin niin että vähintään 5 euroa kk . Okei, oletan että ei ihan 24x 5euroa olisi maksettava -- vaan mistä näitä tietää!!!!
      Lisäselvityksenä että alkaen 1% jäljellä olevasta velasta väh 5euroa . --
      Lainan korko 19.90% mutta todellinen vuosikorko 859.28% -- siis ihan oikein luettu, liki yhdeksänsataa prossaa!!! Ja sen alle 30 euron "luotto" onkin yhtäkkiä yli 80 euroa.
      Eli miettikää kahdesti ennen kuin klikkaatte klarnaa.

      • Kyllä, samaa ihmettelen !! Laskua ei kyselyistä huolimatta tullut. Kunnes sitten juuri tuollainen osamaksutarjous. Otin yhteyttä tavaran toimittajaan ja ilmoitin etten ota osamaksukeissiä. Pian tulikin paperilasku joka oli "muistutus" 5 euron muistutusmaksuineen. Haloo !!! Mitä tämä on. Olisin varmasti laskun maksanut jos sellainen olisi tullut. Varta vasten sitä kyselin.


      • Isoissa 6-12 kuukauden pituisissa osamaksuostoksissa Klarna on todella edullinen. Esim. 2500 euron hökötyksen osamaksukulut 12 kuukaudelle yhteensä alle 80 euroa. Kannattaa katsoa vähän!


      • Maksoin Wish laskun suoraan noin 15€. Kahden kuukauden kuluttua tuli Klarnasta muistutuslasku noin 50€. Nyt loppu mun nettitilailu. Miten tosta Klarnasta pääsee eroon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maksoin Wish laskun suoraan noin 15€. Kahden kuukauden kuluttua tuli Klarnasta muistutuslasku noin 50€. Nyt loppu mun nettitilailu. Miten tosta Klarnasta pääsee eroon?

        älä osta wishiltä mitään.


      • Vähän vanha ketju, mutta ehkäpä tähän vastaamisesta on hyötyä jollekulle muulle. Eli: ei sitä laskua ole pakko osissa maksaa, vaan koko velkasumman voi maksaa halutessaan pois. Silloin ei tietenkään myöskään tule korkoja eikä laskutuskuluja niistä 24 (tai kuinka monta niitä kussakin tapauksessa onkaan) minimimaksuerästä. Näin ainakin on lukenut kaikissa minulle tulleissa Klarnan osamaksulaskuissa. Itse olenkin useammankin kerran maksanut koko summan pois kerralla ilman mitään ongelmia. Sama on pätenyt kaikkiin muihinkin tekemiini osamaksusopimuksiin, mikään ei ole estänyt maksamasta koko hoitoa kerralla pois ilman muita kuluja ja korkoja kuin ehkä ensimmäisen laskun laskutuslisä.

        Ihmetyttää ylläolevan kaltaisten ihmisten järjenjuoksu. Tai luulisi ainakin, että ihmiset lukisivat sen saamansa laskun ensin, ennen kuin syöksyvät huutamaan Suomi24:lle että riistoa ja huijausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vähän vanha ketju, mutta ehkäpä tähän vastaamisesta on hyötyä jollekulle muulle. Eli: ei sitä laskua ole pakko osissa maksaa, vaan koko velkasumman voi maksaa halutessaan pois. Silloin ei tietenkään myöskään tule korkoja eikä laskutuskuluja niistä 24 (tai kuinka monta niitä kussakin tapauksessa onkaan) minimimaksuerästä. Näin ainakin on lukenut kaikissa minulle tulleissa Klarnan osamaksulaskuissa. Itse olenkin useammankin kerran maksanut koko summan pois kerralla ilman mitään ongelmia. Sama on pätenyt kaikkiin muihinkin tekemiini osamaksusopimuksiin, mikään ei ole estänyt maksamasta koko hoitoa kerralla pois ilman muita kuluja ja korkoja kuin ehkä ensimmäisen laskun laskutuslisä.

        Ihmetyttää ylläolevan kaltaisten ihmisten järjenjuoksu. Tai luulisi ainakin, että ihmiset lukisivat sen saamansa laskun ensin, ennen kuin syöksyvät huutamaan Suomi24:lle että riistoa ja huijausta.

        Sinä maksat ostoksiasi osamaksuilla ja tuet turhia välikäsiä. Ja vielä neuvot muita? Millä edellytyksillä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä maksat ostoksiasi osamaksuilla ja tuet turhia välikäsiä. Ja vielä neuvot muita? Millä edellytyksillä?

        Niillä edellytyksillä, että olen itse osamaksupalveluja käyttänyt ja siten tiedän mistä puhun. Lisäksi osaan lukea kirjeet ja laskut, joita postiluukustani tulee. Yksinkertaista, eikö totta?

        Lisäksi välikädethän eivät ole turhia, koska niille selkeästi on kysyntää sekä kauppiaiden että asiakkaiden puolelta. Osamaksumahdollisuus on monessa tilanteessa hyödyllinen. Otetaan vain yksi esimerkki, jonka kaltainen minulle on käynyt: Normaalihinnaltaan yli 1000 euroa maksava, ostajan tarvitsema ja ominaisuuksiltaan juuri etsityn kaltainen tuote on -50 % tarjouksessa, joka umpeutuu kohta. Ostajalla ei ole juuri sillä hetkellä rahaa maksaa tuotetta kokonaan. Hän siis tilaa sen joustavaeräisellä osamaksulla, jonka ensimmäinen erä tulee maksuun kuukauden päästä. Laskun eräpäivänä hänellä on mahdollisuus maksaa koko summa pois, jolloin lisäkulua tulee vain n. 5 e laskutuslisä.

        Säästö on siis edelleen lähes 50 % verrattuna siihen, jos hän olisi odottanut saavansa rahaa. Lisäksi tuote on heti käytössä eikä tarvitse odotella mahdollisesti maailman tappiin että se tai vastaava tulee uudelleen yhtä suurella alennuksella myyntiin.

        Toinen mahdollisuus on maksaa kyseinen ostos muutamassa erässä. Korkoineen ja kuluineenkin säästö on edelleen satasia verrattuna normaalihinnalla ostamiseen.

        Eri asia tietenkin on sitten, että jos tilailee 30 e hintaisia tavaroita osamaksulla. Silloin kannattaa kyllä miettiä, onko niihin oikeasti varaa. Kalliiden tuotteiden ja alennusmyyntien kohdalla taas osamaksu voi olla rationaalisin vaihtoehto. Pitää vaan osata laskea mikä on edullisinta missäkin tilanteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niillä edellytyksillä, että olen itse osamaksupalveluja käyttänyt ja siten tiedän mistä puhun. Lisäksi osaan lukea kirjeet ja laskut, joita postiluukustani tulee. Yksinkertaista, eikö totta?

        Lisäksi välikädethän eivät ole turhia, koska niille selkeästi on kysyntää sekä kauppiaiden että asiakkaiden puolelta. Osamaksumahdollisuus on monessa tilanteessa hyödyllinen. Otetaan vain yksi esimerkki, jonka kaltainen minulle on käynyt: Normaalihinnaltaan yli 1000 euroa maksava, ostajan tarvitsema ja ominaisuuksiltaan juuri etsityn kaltainen tuote on -50 % tarjouksessa, joka umpeutuu kohta. Ostajalla ei ole juuri sillä hetkellä rahaa maksaa tuotetta kokonaan. Hän siis tilaa sen joustavaeräisellä osamaksulla, jonka ensimmäinen erä tulee maksuun kuukauden päästä. Laskun eräpäivänä hänellä on mahdollisuus maksaa koko summa pois, jolloin lisäkulua tulee vain n. 5 e laskutuslisä.

        Säästö on siis edelleen lähes 50 % verrattuna siihen, jos hän olisi odottanut saavansa rahaa. Lisäksi tuote on heti käytössä eikä tarvitse odotella mahdollisesti maailman tappiin että se tai vastaava tulee uudelleen yhtä suurella alennuksella myyntiin.

        Toinen mahdollisuus on maksaa kyseinen ostos muutamassa erässä. Korkoineen ja kuluineenkin säästö on edelleen satasia verrattuna normaalihinnalla ostamiseen.

        Eri asia tietenkin on sitten, että jos tilailee 30 e hintaisia tavaroita osamaksulla. Silloin kannattaa kyllä miettiä, onko niihin oikeasti varaa. Kalliiden tuotteiden ja alennusmyyntien kohdalla taas osamaksu voi olla rationaalisin vaihtoehto. Pitää vaan osata laskea mikä on edullisinta missäkin tilanteessa.

        Sinulla ja muilla sinun kaltaisillaisi ei ole mitään edellytyksiä mihinkään laskemiseen. Kuviteltuja tarpeita riittää joka lähtöön. Ja uskot vielä mainosten alennusprosentteihin. Aikuistu jo!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ja muilla sinun kaltaisillaisi ei ole mitään edellytyksiä mihinkään laskemiseen. Kuviteltuja tarpeita riittää joka lähtöön. Ja uskot vielä mainosten alennusprosentteihin. Aikuistu jo!

        Kannttaisi pikemminkin säästää itselle 2000 euron tuhlausvarakassa, josta voi tarvittaessa nykäistä rahaa yllättäviin erikoistarjouksiin.


    • Älä ukko suolla paskaa.

    • Itse olen ollut tyytyväinen klarnan palveluun. Puhutaan vuosien saatossa sadoista tilauksista jotka olen tehnyt klarnan kautta ja koskaan ei ole ollut ongelmia.

      Joskus kun kiinastakin on tilannut jotain laskulla klarnan kautta, niin korotonta maksuaikaa on saattanut olla jopa 2 kk. Pari kertaa kun tavarat jäänyt tulematta, niin ilmoitus asiasta klarnalle on riittänyt ja he ovat mitätöineet laskun tai palauttaneet rahat tilille.

      Mutta nämähän on vaan minun kokemuksia, joillain toisilla voi olla toisenlaisia.

    • Kuinka vitun köyhä pitää olla että maksaa jotain alle 100e ostoja luotolla??!
      Mut anyway, jos ostatte "piikkiin" niin ostakaa sellaselta jolla ei ole kuluja ja korkoa, kuten esim. Telia.
      Joskus meinasin Powerilta tilata tietokoneen osissa kun oli aika arvokas ja siis iso kertaostos. Ennen hyväksymistä tuli yhteenveto ja meinas tulla sydäri: 1800€ kertaostos olisi maksanut melkein 2,5k kun olisi sotkenut Klarnan perkeleen peliin. Sinne olis menny melkein 700 toisten taskuun. Säästin rahaa yli puoli vuotta ja käytin vanhan rojuni ihan loppuun ja maksoin uuden suoraan kortilta. Ei tartte tapella luoton kanssa ja tavara on heti oma.

    • Lisään tähän vielä, että Klarnan asiakassivut ovat yhdet paskimmista mitä tiedän. Online asiakaspalvelu chatteineen on täysi vitsi.

      • En tilaa mistään firmasta, jossa klarna välittäjänä.


    • Olen saanut vain karvasta kokemusta jonninjoutavasta Klarnasta.
      Suosittelen välttämään ko. putiikkia kaikin keinoin.

      • sama minulla.


    • Ostin jääkaapin ja maksoin laskun kokonaan pankkitililtäni. Yritys käytti klarnaa ja sieltä tuli vastaus että maksu vastaanotettu ja tavara noudettavissa. Sama vastaus tuli myös hintakaaresta. Lähdin mökilyäni hakemaan jääkaappia, jota en suureksi yllätykseksi saanutkaan. Varastosta ilmoitettiin, ettei klarnasta oltukasn hyväksytty maksuani. Soitin klarnaan, en saanut mitään vastausta siihen, miksei rahani kelvannut. Sanoivat palauttavansa rahat. Minä olisin tarvinnut jääkaapin rikki menneen tilalle. En voi ymmärtää. Minulla ovat luottotiedotkin kunnossa ja he olivat saaneet koko summan, mutta kieltäytyivät välittömästä sitä tuotteen myyneelle yritykselle. Jos eivät rahat ole tilillä kahden pankkipäivänä kuluttua, olen yhteydessä poliisiin. Älkää tehkö mitään kauppoja, jos Klarna on mukana!

      • Koska Klarnan koko liikeidea perustuu hölmöjen avuttomien rahastamiseen, ei tietysti heidän kannaltaan mitään kannata myydä täysjärkisille suoraan pankkitililtä maksaville.

        Jos olet tuon tuotteen liikkeestä ostanut ja maksanut, ei myyjäliikkeellä tai jollakin Klarnalla ole mitään oikeutta perua kauppaa ilman sinun määrittelemiä perumiskuluja. Vähintään puolet tuotteen hinnasta. Myyjä vastaa toimista, ei Klarna. Ole tiukkana. oikeus on sinun puolellasi. Klarnan kusetustoiminta tunnetaan!


    • Voivat napata sinun sotun ja myyvät tietosi eteenpäin

    • Siihen juuri pyritään, mutta hei, kivaa työntekoa vaan. Kuluta ne säästeliäästi kateellisten edestä.

    • Mitenkä voi mennä niin, että maksoin verkkopankissa koko Outdoorin tilauksen ja sitten tuli Klarnalta " kiitos maksusta. Kun menin heidän sivuille, siellä tilaus näkyi ja maksukin. Mutta nyt Klarna pitää minua asiakkaana, mitä en siis mielestäni ole.

      • Huijarit toimivat yhdessä toinen toistaan tukien. Yhteistyökumppanit jakavat kaikki saamansa tiedot sinusta ja kaupittelevat niiitä tarvittaessa muillekin. Sinun mielipidettäsi ei missään vaiheessa kysytä. Olet loppuelämäsi heidän molempinen asiakas. Asiakkuuttasi et voi mitenkään perua. Tilaus- ja maksutietoja ei voi mitenkään hävittää. Ei edes teoriassa.


    • Klarna on ruotsalainen 100% huijaripankki, tekee yhteistyötä kiinalaisten verkkokauppojen kanssa. Teet tilauksen ja maksat sen verkkopankin kautta, heti kun maksu menee läpi, niin sivusto heittää sinut ulos. Rahat menee tilaus ei rekisteröidy mihinkään. "Asiakaspalvelu" ilmoittaa, että KLARNA?? palauttaa rahat, siis "pankki" joka ei ole ollut osallinen missään kohtaa kauppaa. Klarnan sivuille on mahdottomuus rekisteröityä, koska silloinhan ihmiset pääsisivät vaatimaan rahojansa takaisin. Klarnan "asiakaspalvelu" (iso vitsi) kerto, että rahat palautuvat muutaman pankkipäivän kuluessa. 3 viikkoa nyt mennyt, svedun huijaus meni näköjään läpi. Ei ikinä mitään, jossa näkyy Klarna.

    • Minulla on pelkästään huonoja kokemuksia kyseisestä puljusta. Kannattaa kiertää kaukaa sellainen missä vähääkään viitataan Klarnaan.

      • Ongelmana on se, ettei sitä edes missään etukäteen mainita. Kaikki maksutapahtumat ja niiden seuranta on ulkoitettu. Myyjäliike ei kait edes joudu maksamaan tuosta mitään!


      • Ei ole huonoja kokemuksia, mutta muiden kokemuksista viisastuneena en aijo enää kokeilla onneani tuon klarnan kanssa, koska toiminta ei näytä ok:lta, ei saa helposti yhteyttä ja hidas tuntuu olevan rahan palautusten kanssa..

        Jos verkkokaupassa ei ole muita vaihtoehtoja kuin klarna niin etsin kaupan jossa on, en osta klarnan kautta enää ikinä mitään.


    • Minullekin on käynyt niin, että maksoin verkkokaupassa ostoksen suoraan tilisiirrolla ja yhtäkkiä tietoni oli tallennettu Klarnalle osoitetta ja puhelinnumeroa myöten. Minkäänlaista mainintaa asiasta ei verkkokaupassa ollut tai lupaa tietojen luovuttamiseen minulta kysytty. Klarna on loinen. Toki tuossa kaupassakaan en enää asioi.

    • Älkää hyvät ihmiset missään nimessä muutenkaan enää 14.9.2019 jälkeen tehkö verkko-ostoksia, koska silloin voimaan astuvan EU:n maksudirektiivin perusteella VERKKOKAUPPIAS PÄÄSEE PANKKITILILLESI verkko-ostotapahtuman yhteydessä ja käyttämään tiliäsi. Samalla Klarna ym. huijarifirmat saavat selville tilinumerosi ja voivat myöhemminkin vaikka tyhjentää tilisi, kun sääntely tästä vielä väljenee. Maksudirektiivillä pankkitilien sähköiset rajapinnat on avattu ns. kolmansille osapuolille, joita ovat mm. verkkokauppiaat, eli satoja vuosia voimassa ollut pankkisalaisuus on nyt murrettu. Ei ole vaivauduttu ihmisiä tästä varottamaan, vaikka samaan aikaan voimaan tulevasta tunnistautumisuudistuksesta on jonkin verran kerrottu. Klarna on Ruotsissa käyttänyt sovellusta, joka urkkii asiakkaan pankkitunnukset ja salasanat ostotapahtuman yhteydessä. Sitä Klarna on yrittänyt Suomessakin, mutta Finanssivalvonta ja Tieosuojavaltuututtu ovat menetelmän kieltäneet; täällä pitää verkkokauppiaalla olla omat tunnukset kirjautua tilillesi. Hyvin inhottavaa ja vaarallista joka tapauksessa.

    • No itse pari ostosta klarnan kautta rahoittanut ilman ongelmia. Toki kannattaa ennen hankintaan ryhtymistä tehdä itse omat maksusuunnitelmat, sillä korot on luottobisneksen lainalaisuuksia vähänkään ymmärtävälle selvä asia. Klarnan minimilyhennyksiä ei kannata maksaa, koska se tulee kalliimmaksi. Mutta se tuo tarvittaessa joustoa talouteen. Klarnaa tulee joskus käytettyä esimerkiksi ulkomaalaisilla verkkokaupoilla jos vähänkään pelkää jaella korttitietojaan.

      Itse tykkään kelluttaa taloutta ja teen hankintoja yleensä sitä kautta, mistä saa korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Eihän ne toki täysin kuluttomia ole, mutta kohtuullisia pidemmälläkin maksuajalla.

      Kaikki muu tässä langassa onkin sitten tietämättömien pelottelua. Se, että luotonantaja pääsee halutessaan asiakkaan suostumuksella tarkistamaan tililtä velkapommeja on vain hyvä asia. On naurettavaa foliohattuilua pelätä, että sen turvin joku klarna imuroi tilit tyhjäksi. :D

      • Oikeasti kulutonta maksuaikaa saa luottokortilta; korollinenkin luotto todennäköisesti sitä kautta halvempaa. Jos korttinumeron jakelua netissä pelkää, osa pankeista tarjoaa kertakäyttöisiä virtuaalikortteja tai sitten voi käyttää Paypalia.

        Klarna varastaa henkilötietosi lupaa kysymättä kun pahaa-aavistamattomana maksat verkkokaupassa- vaikka ihan tilisiirrolla ilman mitään luottoja. Klarna on loinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti kulutonta maksuaikaa saa luottokortilta; korollinenkin luotto todennäköisesti sitä kautta halvempaa. Jos korttinumeron jakelua netissä pelkää, osa pankeista tarjoaa kertakäyttöisiä virtuaalikortteja tai sitten voi käyttää Paypalia.

        Klarna varastaa henkilötietosi lupaa kysymättä kun pahaa-aavistamattomana maksat verkkokaupassa- vaikka ihan tilisiirrolla ilman mitään luottoja. Klarna on loinen.

        Kahden perheenjäseneni nimissä on jo tehty identiteettivarkaus ja tilattu tavaraa Klarna rahoituksen avulla. Erittäin ”hienoa” on ollut käyttää aikaa näiden identiteettivarkauksien selvittelyyn. Klarnaa ei Suomessa tarvita ja varoittaisin kaikkia etteivät maksa mitään Klarnalla tai tilaa verkkokaupoista, joissa Klarna maksuvaihtoehtona. Ette tiedä minne henkilötietonne päätyvät ja on todella helppoa rikollisten väärinkäyttää Klarnan toimintoja.


    • Klarna on aivan paska firma. Tilasin koiran ruoka, laskua ei ole tullut. Mutta myöhemmin muistutuslasku tuli eli +5€. Näin kannattaa pyörittää bisnestä. Eli he saa myös jokaisesta laskusta +5€. CHAT-palvelu ei toimi, tulee kokoajan viesti: Hups, jotain meni pieleen. Klikkaa alhaalta saadaksesi uuden kirjautumislinkin. aina sama paska.
      Kun soitat, niin jonotus on aika pitkä, minulla oli ensin 15m. Eli niitä joka soittaa sinne valittamaan aika paljon!

    • Yksinkertaisesti, onko sitten pakko ostaa netistä jos ei laskuttaja miellytä? Kannattaisiko myöskin lukea tarkkaan laskuttajan ehtoja eikä alkaa valittamaan siinä vaiheessa kun on valintansa tehnyt ja tyhmänä sen pistää sitten klarnan piikkiin?

      • Toimiiko Klarna sinun käsityksesi mukaan rehellisesti? Onko sinun mielestäsi sallittua huijata asiakkaita ja sitten syyttää heitä, että he eivät ole muka noudattaneet joitakin keksittyjä ehtoja? Tottakai pieni osa asiakkaistakin on täysiä kusipäitä, muttei se oikeuta rahastamaan rehellisiä asiakkaita asiattomin perustein. Jos koko liiketoiminta perustuu epärehellisiin työntekijöihin kaikilla tasoilla, niin ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toimiiko Klarna sinun käsityksesi mukaan rehellisesti? Onko sinun mielestäsi sallittua huijata asiakkaita ja sitten syyttää heitä, että he eivät ole muka noudattaneet joitakin keksittyjä ehtoja? Tottakai pieni osa asiakkaistakin on täysiä kusipäitä, muttei se oikeuta rahastamaan rehellisiä asiakkaita asiattomin perustein. Jos koko liiketoiminta perustuu epärehellisiin työntekijöihin kaikilla tasoilla, niin ...

        Niin no itsellä ei ole koskaan ollut ongelmia kyseisen firman kanssa kun osaa vähän järkeä käyttää ja lukea ehdot mitkä on luettavissa ennen kun klarnan maksutavaksi valitsee. Ja mikäli jotain kysyttävää on, on asiakaspalvelu ollut loistavaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin no itsellä ei ole koskaan ollut ongelmia kyseisen firman kanssa kun osaa vähän järkeä käyttää ja lukea ehdot mitkä on luettavissa ennen kun klarnan maksutavaksi valitsee. Ja mikäli jotain kysyttävää on, on asiakaspalvelu ollut loistavaa.

        Näin vastaa siis Klarnan työntekijä!

        Onko rehellistä? Kaikki on loistavaa ja toimii hienosti ja asiakkaat ovat tyhmiä ja aina väärässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin vastaa siis Klarnan työntekijä!

        Onko rehellistä? Kaikki on loistavaa ja toimii hienosti ja asiakkaat ovat tyhmiä ja aina väärässä.

        Tilasin Kiinasta Geek:ltä pikkutavaraa. Valitsin että maksan kun olen saanut tavaran. Tavaraa ei tullut vaan tuli Glarnan muistutuslasku. Tavara maksoi 2,95. Muistutusmaksu oli 5 euroa. Maksoin 7.95 enkä saanut muuta kuin kirjeen klarnalta. Yritin soittaa klarnalle, mutta en kerinnyt odottaa 26 minuuttia jonossa vaikka minua kehuttiin ja olin tärkeä asiakas nauhoitteessa. Niinpä olin onnellinen ja laitoin luurin kiinni. Sitten mä menin pissalle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin vastaa siis Klarnan työntekijä!

        Onko rehellistä? Kaikki on loistavaa ja toimii hienosti ja asiakkaat ovat tyhmiä ja aina väärässä.

        Se että olen itse ollut palveluun tyytyväinen tarkoittaa siis että olen työntekijä? Siinä tapauksessa mulla taitaa olla todella monta työpaikkaa jos se määräytyy asiakastyytyväisyyden perusteella? :'D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toimiiko Klarna sinun käsityksesi mukaan rehellisesti? Onko sinun mielestäsi sallittua huijata asiakkaita ja sitten syyttää heitä, että he eivät ole muka noudattaneet joitakin keksittyjä ehtoja? Tottakai pieni osa asiakkaistakin on täysiä kusipäitä, muttei se oikeuta rahastamaan rehellisiä asiakkaita asiattomin perustein. Jos koko liiketoiminta perustuu epärehellisiin työntekijöihin kaikilla tasoilla, niin ...

        Ei pidä käyttää klarnaa, niin yksinkertaista, ostaa kaupoista joissa muu välittäjä. Niin itse teen jatkossa, vaikka ongelmia ei ole ollut, nämä kirjoitukset eivät ole syntyneet tyhjästä, uskon ettei klarnaa kannata käyttää.


    • Varasin ajan auton katsastukseen. Ihmettelin aluksi kun vaadittiin muiden tietojen lisäksi henkilötunnusta, mitä ei muistaakseni koskaan aikaisemmin kyselty ja pelkkä rekisterinumero riittänyt tähän asti. Ajattelin että se on sitä uutta eurooppalaista tietoturvajankutusta ja latasin kaikki tiedot kaavakkeelle ja hyväksyin maksun. Kun olin painanut maksunappia paukahti esille Klarnan sivu missä kiittelivät kovasti ja ilmoittivat että lasku tulee muistaakseni parin viikon päästä!
      Mitä helvettiä, minähän olin juuri maksanut. Nyt siellä lisäksi käyttelevät minun henkilötunnustani hyväkseen mielinmäärin. Lisäksi sähköpostiin alkoi tippua kaikenlaista roskapostia mistä en ole vähääkään kiinnostunut.
      Laskun eräpäivää jännitän että mitä tapahtuu sen jälkeen, koska pankkitiedoissani näkyy että olen katsastuksen maksanut ja autokin on jo onnellisesti katsastettu eikä katsastuskonttorin typykät vaatineet lisää maksamista.
      Karhukirjeisiin en aio reagoida mitenkään. Voin kyllä kerätä ne nippuun ja lähettää Klarnalle vastaanottajan maksua vastaan.

      • Et nähtävästi maksanut oman verkkopankkisi kautta mitään. Käyppä katsomassa tilitapahtumiasi. Ei löydy maksua! Jotenkin sivut ovat johtaneet sinua tarkoituksellisesti harhaan. Sinulta rahastetaan muutama euro ylimääräistä osaamattomuudestasi. Ole ensi kerralla tarkempi ja ota selvää missä kohtaa mokasit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et nähtävästi maksanut oman verkkopankkisi kautta mitään. Käyppä katsomassa tilitapahtumiasi. Ei löydy maksua! Jotenkin sivut ovat johtaneet sinua tarkoituksellisesti harhaan. Sinulta rahastetaan muutama euro ylimääräistä osaamattomuudestasi. Ole ensi kerralla tarkempi ja ota selvää missä kohtaa mokasit.

        Katsastusasemat, pienet verkkokaupat yms. antavat Klarnan hoitaa heidän verkkosivunjensa suunnittelun. Klarna tekee sen ihan ilmaiseksi. Lukutaidottomat ja ensikertalaiset ohjataan käyttämään Klarnan maksua. Klarnan asiakkuus on aina ikuinen. Kaikki asiakas tiedot myydään kaikille yhteistyökumppaneille. Ei voi estää eikä perua. Asiakkuus siirtyy perikunnallekin.


    • Kukaan ei oikeasti tarvitse Klarnan kaltaisia ruotsalaisia välistävetäjiä. Ostokset kannattaa aina maksa suoraan verkkokaupalle. Klarnan tarkoitushan on vain valita kokemattomia osaamattomia luusereita, joita on helppo rahastaa eri tavoin. Ja noita tapoja riittää. Ja vaikka Klarna tai Posti töppäilevät maksujen, luuserit maksavat kaiken korkoineen. Siitähän tässä on kysymys. Ei mistään muusta. Ei yksinkertaisesti kannata edes kokeilla vaikka itse olisi oikeasti ammattitaitoinen kaiken kokenut asianajaja ja täysijärkinen. Voi tulla täysin turhaa vaivaa ja tappelua.

      Älkää siis edes harkitko. Ette voi mitenkään tietää lopputulosta.

    • Hei,
      juuri noin kävi minullekin. Ostin saapaat joulukuussaja maksoin samantien. saapaat eivät olleet hyvän kokoiset, ei mitään yheystietoja paketin mukana, ei edes lähettäjän nimeä.
      Nyt tuli karhukirje korolla ja ketään ei saa kiinni jollei anna henkilötietojaan. Ihan kamalaa toimitaa!!
      En suosittele kenellekään!!!!

    • Klarna, oysykää niin kaukana kuin mahdollista, eivät siirtäneet maksuani eteenpäin, heti tehtyäni rahanpalautus anomuksen kesti 2 kk ennenkuin palauttivat, vaati kymmeniä sähköposteja ja useita puheluita, itse kokoajan aktiivinen, heiltä ei mitään palautetta kertaakaan, ja puhelujen aikana vain ympäripyöreitä höpinöitä

    • Pari suomalaisesta nettikaupasta tehtyä ostosta olen maksanut Klarnan kautta. Minulle ei taidettu edes antaa vaihtoehtoja. En muista tarkasti, koska asialla ei ollut merkitystä minulle.

      Kummastakin tilauksesta sain sähköpostiini Klarnan lähettämän laskun, jonka jätin verkkopankkini maksettavaksi eräpäivänä. Maksun jälkeen sain Klarnalta ilmoituksen, että maksu oli maksettu.

      Siinä kaikki! Ei mitään ongelmaa.

      • Siis mitä? Mitä tuo todistaa tai mitä merkitystä tuolla on? Ajattele hetki! Jos sinä tieten tahtoen haluat toimia typerästi ja rahoittaa huijariyritystä omaksi ja muiden tappioksi, niin tottakai tuo sallitaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis mitä? Mitä tuo todistaa tai mitä merkitystä tuolla on? Ajattele hetki! Jos sinä tieten tahtoen haluat toimia typerästi ja rahoittaa huijariyritystä omaksi ja muiden tappioksi, niin tottakai tuo sallitaan.

        "Mitä tuo todistaa tai mitä merkitystä tuolla on?"

        Se todistaa, että olen maksanut kaksi Klarnan laskua tulematta huijatuksi. Jos joku on vetänyt jotakin jostakin välistä, minulle ei ole siitä ilmoitettu enkä minä ole joutunut sitä maksamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä tuo todistaa tai mitä merkitystä tuolla on?"

        Se todistaa, että olen maksanut kaksi Klarnan laskua tulematta huijatuksi. Jos joku on vetänyt jotakin jostakin välistä, minulle ei ole siitä ilmoitettu enkä minä ole joutunut sitä maksamaan.

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Ajattele! Lue hitaasti ja oleta olevasi totaalisen väärässä. Opit ehkä jotain.

        Ymmärrätkö edes mitä huijaamisella tarkoitetaan ja mistä tässä ja monessa muussa tapauksessa on kysymys?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä lukemaasi? Ajattele! Lue hitaasti ja oleta olevasi totaalisen väärässä. Opit ehkä jotain.

        Ymmärrätkö edes mitä huijaamisella tarkoitetaan ja mistä tässä ja monessa muussa tapauksessa on kysymys?

        "Etkö ymmärrä lukemaasi?"

        Kiitos samoin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Etkö ymmärrä lukemaasi?"

        Kiitos samoin!

        Et pysty edes asialliseen keskusteluun. Tyypillinen luuseri.


      • Kokeile vain onneasi, sitten kun se jättää odottelet kuukausia rahojasi.. tosin ensin istut tuntikaupalla puhelimessa..


    • Tilasin Klarnalta tuulipuvun Mitään laskua ei ole näkynyt. Ei tosin tyylipukuakaan.
      Mitä siitä opimme? Pitää olla tyytyävynen jos saa ilmaseksi puvun.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa ei-turvallisesta maasta tulevan pakkokatanteenin..

      ..eivät kai veronmaksajat Kelan ansiosidonnaisella päivärahalla? Vastuuton mokailija maksakoon mokiensa kulut itse! Se on Ruotsin risteilyltä tai Balk
      Maailman menoa
      85
      2492
    2. Henna ja Tauski jälleen yhdessä onnellisina

      Kihlatkin hankittu. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/503fdd42-5bef-4519-ae07-de01ca6aa9ba
      24
      2208
    3. Suomi olisi itse tarvinnut kehitysapua

      suomen koronatalous ja sannan lahjarahat italiaan on kestämätön setti. Suomen julkinen ajetaan alas, teitä ei kunnosteta, omaa taloutta ei elvytetä..
      Maailman menoa
      167
      2025
    4. Järkyttäviä Paljastuksia Nikon TV-sarjasta

      Tänään se sitten alkaa, sarja nikosta ja katiskasta. Ennakkotietojen mukaan sisältö paljon ikävämpää kuin luulin. Niko käyttänyt huumeita jo 13 vuotia
      97
      2016
    5. Sofian pätkä storyssa.

      Siellä taitaa känniläinen Stefu olla vieressä. Jotain rajaa Sofia!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1261