Välistävetäjä Klarna

Riiitttääää

Tilasin tukisukat netistä. Maksoin suoraan tililtä.

Sitten tuli Klarnalta idioottimainen lasku. Heihin ei voi ottaa yhteyttä antamatta henkilötunnustaan.

Mikä on tällainen Klarna? Mitä lisäarvoa se tuottaa kaupantekoon?

Jatkossa en osta mitään, jos Klarna on jotenkin mukana kaupanteossa.

34

385

Vastaukset

• Jos lasku on aiheeton eikä siitä voi edes valittaa ilman ongelmia, niin jätä maksamatta. Kiistä mahdolliset perintäkirjeet. Et joudu oikeuteen. Et ole ainoa huijatuksi tullut.

• Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
      Just saying.

• perustelereklamaatio kirjoitti:

Olethan tutustunut myös perintälain siihen kohtaan, jossa lausutaan, että pelkkä laskun kiistäminen ei riitä, vaan kiistämiselle tulee esittää perusteet, joilla on merkitystä maksuvelvollisuuden kannalta. Aloittajan tapauksessa esim. kuitti maksetusta suorituksesta olisi peruste kiistämiselle. Mutta yllättävän usein ihmiset kuvittelevat, että jos perintäkirjeen kiistää sanomalla kiistän tai heittämällä kirjeet takkaan ja olemalla passiivinen, koska "minun mielestäni olen tämän jo maksanut", niin asia vaan mystisesti häviää maailmankartalta. Selkeintä on olla yhteydessä tahoon, jolta on saanut mielestään aiheettoman laskun ja selvittää asian. Näin säästyy sekä omia hermoja että aikaa ja parhaassa tapauksessa jopa luottotiedot.
      Just saying.

Perintälaissa ei kylläkään puhuta mitään kuitin esittämisestä, eikä muutenkaan kerrota, minkälainen kiistämisen perusteen esittäminen tulee olla.

Kuluttaja-asiamiehen linjauksen mukaan "Velallisen esittämille kiistämisen perusteille ei voida asettaa kovin korkeita vaatimuksia. Tämä koskee erityisesti sellaisia seikkoja, joiden osalta velkoja on näyttövelvollinen esimerkiksi, kun velallinen väittää, että sopimus tai muu peruste, johon saatavan väitetään perustuvan, ei ole syntynyt tai jos määrä taikka tuote tai palvelu ei vastaa sitä, mitä on sovittu."

• Mitä asioita se yritti laskuttaa, jos olit jo maksanut suoralla verkkomaksulla?

• Harmillista kuulla, että olet saanut laskun vaikka olet maksanut tilauksesi suoraan.
    Haluamme ilman muuta auttaa sinua selvittämään asiaa tarkemmin.

Me Klarnalla tarjoamme turvallisen ja helpon maksutavan sekä asiakkaille, että verkkokauppiaille jotka käyttävät palveluamme sivuillaan. Tarvitsemme henkilötunnuksesi, jotta voimme tunnistaa sinut ja löytää laskutietosi.

Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme katsoa tilanteesi tarkemmin läpi. Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 8-18 välillä ja vastaa numerossa 09-425 997 71, voit ottaa yhteyttä myös sähköpostiste info@klarna.fi tai sivustollamme toimivan chat –palvelun kautta, joka palvelee asiakaspalvelun aukioloaikojen puitteissa.

Ystävällisin terveisin

Reetta
    Klarna

• Reetalle ja muille huonosti ohjelmoiduille vastausroboteille:
      "Harmillista kuulla" on aika erikoinen vakiovastaus kaikkiin firman tarkoituksellisesti tehtyihin töppäilyihin. Onko joku kiinnostunut teille aiheutetuista harmeista?

• Tuosta puhelinnumerosta en hirveitä kehuja antaisi. Kuuntelet nauhoituksen jossa kerrotaan että puhelu nauhoitetaan koulutustarkoituksia varten --- häh? Koska tuon nauhoituksen jälkeen et voi asiaasi esittää vaan puhelu katkaistaan - siis mikä osa menee koulutustarkoituksen??
      Muutenkin kyllä varon tästälähin klarnaan sekaantumasta, en halua saada ainuttakaan kirjettä missä lähetetään erämaksusopimus -- vaikka ostosi olisi 25 euroa!!!! Ja korot näyttäisi olevan "kohtuulliset".
      Olisi suotavaa että opettelisivat ensin vastaamaan puhelimeen...

• Joo korot näyttää olevan kohtuulliset - siis noin pankkiirin mielestä, - ei asiakkaan.
      Todellinen vuosikorko ihan oikeasti voi olla yli 900 prosenttia!!!
      Siis harkitkaa ennen kuin klikkaatte maksuvaihtoehdoksi klarnan.

• Tämä ei nyt tänne viestiketjuun kuulu mutta en osannut muuallekkaan laittaa :(

Tilasin tv:n Gigantista ja valitsin maksutavaksi osamaksun mutta mietittyäni asiaa niin ajattelin vaihtaa sen chatissa laskuksi ja chattihenkilö teki sen puolestani. Sitten elämässäni tapahtui täyskäännös koska sairastuin vakavasti ja tottakai pienellä työkyvyyttömyyseläkkeellä ei ole varaa isoa ostosta maksaa kerralla.No minä otin klarnaan yhteyttä ja sanotaan ettei enää voi maksutapaa vaihtaa ja toinen asiakaspalvelija sanoo että voi vaihtaa mutta EI se onnistu omilla sivuilla ja klarnassa ne eivät vaihda vaikka kerroin tilanteen,aivan uskomatonta touhua :( Eivät ota mitään huomioon,toimivat kuin ropotit,sanovat vaan että palauta tuote,en voi koska se on tyttrelleni ostettu ja jo käytössä,Uskomatonta ja häikäilemätöntä ihmistä aliarvostavaa robottimaista toimintaa ja aina olen hoitanu asiani hyvin ja tässä palkka sitten :( Maksusuunnitelma on tämä,maksan telkkarin ja olen kuukauden kaurapuurolla ja valikoin mitä lääkkeitä ostan ja klaran riemuitsee! EN JAKSA YMMÄRTÄÄ :(

• Ei sulla kyllä alunpitäenkään ollut varaa maksaa tuota laskua. Ei tilanne muutu muutamassa päivässä palkansaajasta pieneläkeläiseksi. Se seuraava ”rahapotti” ja tilin saldo on kuitenkin ollut jo tilatessa tiedossa.

• Miettikää ihmiset ainakin kaksi kertaa ennen klarnan klikkausta!
    Ostatte n 30 euron jutun jostain tarkoituksena maksaa se kerralla myös pois - mutta sitten ei veloitusta näykään . Kunnes posti tuo kirjeen jossa ilmoitetaan että olette valinneet erämaksun maksutavaksi ja niinpä liittenä on luottosopimus .
    Kerrotaan että voit maksaa omaan tahtiisi 24 kuukaudessa kuitenkin niin että vähintään 5 euroa kk . Okei, oletan että ei ihan 24x 5euroa olisi maksettava -- vaan mistä näitä tietää!!!!
    Lisäselvityksenä että alkaen 1% jäljellä olevasta velasta väh 5euroa . --
    Lainan korko 19.90% mutta todellinen vuosikorko 859.28% -- siis ihan oikein luettu, liki yhdeksänsataa prossaa!!! Ja sen alle 30 euron "luotto" onkin yhtäkkiä yli 80 euroa.
    Eli miettikää kahdesti ennen kuin klikkaatte klarnaa.

• Kyllä, samaa ihmettelen !! Laskua ei kyselyistä huolimatta tullut. Kunnes sitten juuri tuollainen osamaksutarjous. Otin yhteyttä tavaran toimittajaan ja ilmoitin etten ota osamaksukeissiä. Pian tulikin paperilasku joka oli "muistutus" 5 euron muistutusmaksuineen. Haloo !!! Mitä tämä on. Olisin varmasti laskun maksanut jos sellainen olisi tullut. Varta vasten sitä kyselin.

• Isoissa 6-12 kuukauden pituisissa osamaksuostoksissa Klarna on todella edullinen. Esim. 2500 euron hökötyksen osamaksukulut 12 kuukaudelle yhteensä alle 80 euroa. Kannattaa katsoa vähän!

• Maksoin Wish laskun suoraan noin 15€. Kahden kuukauden kuluttua tuli Klarnasta muistutuslasku noin 50€. Nyt loppu mun nettitilailu. Miten tosta Klarnasta pääsee eroon?

• Älä ukko suolla paskaa.

• Itse olen ollut tyytyväinen klarnan palveluun. Puhutaan vuosien saatossa sadoista tilauksista jotka olen tehnyt klarnan kautta ja koskaan ei ole ollut ongelmia.

Joskus kun kiinastakin on tilannut jotain laskulla klarnan kautta, niin korotonta maksuaikaa on saattanut olla jopa 2 kk. Pari kertaa kun tavarat jäänyt tulematta, niin ilmoitus asiasta klarnalle on riittänyt ja he ovat mitätöineet laskun tai palauttaneet rahat tilille.

Mutta nämähän on vaan minun kokemuksia, joillain toisilla voi olla toisenlaisia.

• Kuinka vitun köyhä pitää olla että maksaa jotain alle 100e ostoja luotolla??!
    Mut anyway, jos ostatte "piikkiin" niin ostakaa sellaselta jolla ei ole kuluja ja korkoa, kuten esim. Telia.
    Joskus meinasin Powerilta tilata tietokoneen osissa kun oli aika arvokas ja siis iso kertaostos. Ennen hyväksymistä tuli yhteenveto ja meinas tulla sydäri: 1800€ kertaostos olisi maksanut melkein 2,5k kun olisi sotkenut Klarnan perkeleen peliin. Sinne olis menny melkein 700 toisten taskuun. Säästin rahaa yli puoli vuotta ja käytin vanhan rojuni ihan loppuun ja maksoin uuden suoraan kortilta. Ei tartte tapella luoton kanssa ja tavara on heti oma.

• Lisään tähän vielä, että Klarnan asiakassivut ovat yhdet paskimmista mitä tiedän. Online asiakaspalvelu chatteineen on täysi vitsi.

• Olen saanut vain karvasta kokemusta jonninjoutavasta Klarnasta.
    Suosittelen välttämään ko. putiikkia kaikin keinoin.

• Ostin jääkaapin ja maksoin laskun kokonaan pankkitililtäni. Yritys käytti klarnaa ja sieltä tuli vastaus että maksu vastaanotettu ja tavara noudettavissa. Sama vastaus tuli myös hintakaaresta. Lähdin mökilyäni hakemaan jääkaappia, jota en suureksi yllätykseksi saanutkaan. Varastosta ilmoitettiin, ettei klarnasta oltukasn hyväksytty maksuani. Soitin klarnaan, en saanut mitään vastausta siihen, miksei rahani kelvannut. Sanoivat palauttavansa rahat. Minä olisin tarvinnut jääkaapin rikki menneen tilalle. En voi ymmärtää. Minulla ovat luottotiedotkin kunnossa ja he olivat saaneet koko summan, mutta kieltäytyivät välittömästä sitä tuotteen myyneelle yritykselle. Jos eivät rahat ole tilillä kahden pankkipäivänä kuluttua, olen yhteydessä poliisiin. Älkää tehkö mitään kauppoja, jos Klarna on mukana!

• Koska Klarnan koko liikeidea perustuu hölmöjen avuttomien rahastamiseen, ei tietysti heidän kannaltaan mitään kannata myydä täysjärkisille suoraan pankkitililtä maksaville.

Jos olet tuon tuotteen liikkeestä ostanut ja maksanut, ei myyjäliikkeellä tai jollakin Klarnalla ole mitään oikeutta perua kauppaa ilman sinun määrittelemiä perumiskuluja. Vähintään puolet tuotteen hinnasta. Myyjä vastaa toimista, ei Klarna. Ole tiukkana. oikeus on sinun puolellasi. Klarnan kusetustoiminta tunnetaan!

• Voivat napata sinun sotun ja myyvät tietosi eteenpäin

• Siihen juuri pyritään, mutta hei, kivaa työntekoa vaan. Kuluta ne säästeliäästi kateellisten edestä.

• Mitenkä voi mennä niin, että maksoin verkkopankissa koko Outdoorin tilauksen ja sitten tuli Klarnalta " kiitos maksusta. Kun menin heidän sivuille, siellä tilaus näkyi ja maksukin. Mutta nyt Klarna pitää minua asiakkaana, mitä en siis mielestäni ole.

• Huijarit toimivat yhdessä toinen toistaan tukien. Yhteistyökumppanit jakavat kaikki saamansa tiedot sinusta ja kaupittelevat niiitä tarvittaessa muillekin. Sinun mielipidettäsi ei missään vaiheessa kysytä. Olet loppuelämäsi heidän molempinen asiakas. Asiakkuuttasi et voi mitenkään perua. Tilaus- ja maksutietoja ei voi mitenkään hävittää. Ei edes teoriassa.

• Klarna on ruotsalainen 100% huijaripankki, tekee yhteistyötä kiinalaisten verkkokauppojen kanssa. Teet tilauksen ja maksat sen verkkopankin kautta, heti kun maksu menee läpi, niin sivusto heittää sinut ulos. Rahat menee tilaus ei rekisteröidy mihinkään. "Asiakaspalvelu" ilmoittaa, että KLARNA?? palauttaa rahat, siis "pankki" joka ei ole ollut osallinen missään kohtaa kauppaa. Klarnan sivuille on mahdottomuus rekisteröityä, koska silloinhan ihmiset pääsisivät vaatimaan rahojansa takaisin. Klarnan "asiakaspalvelu" (iso vitsi) kerto, että rahat palautuvat muutaman pankkipäivän kuluessa. 3 viikkoa nyt mennyt, svedun huijaus meni näköjään läpi. Ei ikinä mitään, jossa näkyy Klarna.

• Minulla on pelkästään huonoja kokemuksia kyseisestä puljusta. Kannattaa kiertää kaukaa sellainen missä vähääkään viitataan Klarnaan.

• Ongelmana on se, ettei sitä edes missään etukäteen mainita. Kaikki maksutapahtumat ja niiden seuranta on ulkoitettu. Myyjäliike ei kait edes joudu maksamaan tuosta mitään!

• Minullekin on käynyt niin, että maksoin verkkokaupassa ostoksen suoraan tilisiirrolla ja yhtäkkiä tietoni oli tallennettu Klarnalle osoitetta ja puhelinnumeroa myöten. Minkäänlaista mainintaa asiasta ei verkkokaupassa ollut tai lupaa tietojen luovuttamiseen minulta kysytty. Klarna on loinen. Toki tuossa kaupassakaan en enää asioi.

• Älkää hyvät ihmiset missään nimessä muutenkaan enää 14.9.2019 jälkeen tehkö verkko-ostoksia, koska silloin voimaan astuvan EU:n maksudirektiivin perusteella VERKKOKAUPPIAS PÄÄSEE PANKKITILILLESI verkko-ostotapahtuman yhteydessä ja käyttämään tiliäsi. Samalla Klarna ym. huijarifirmat saavat selville tilinumerosi ja voivat myöhemminkin vaikka tyhjentää tilisi, kun sääntely tästä vielä väljenee. Maksudirektiivillä pankkitilien sähköiset rajapinnat on avattu ns. kolmansille osapuolille, joita ovat mm. verkkokauppiaat, eli satoja vuosia voimassa ollut pankkisalaisuus on nyt murrettu. Ei ole vaivauduttu ihmisiä tästä varottamaan, vaikka samaan aikaan voimaan tulevasta tunnistautumisuudistuksesta on jonkin verran kerrottu. Klarna on Ruotsissa käyttänyt sovellusta, joka urkkii asiakkaan pankkitunnukset ja salasanat ostotapahtuman yhteydessä. Sitä Klarna on yrittänyt Suomessakin, mutta Finanssivalvonta ja Tieosuojavaltuututtu ovat menetelmän kieltäneet; täällä pitää verkkokauppiaalla olla omat tunnukset kirjautua tilillesi. Hyvin inhottavaa ja vaarallista joka tapauksessa.

• No itse pari ostosta klarnan kautta rahoittanut ilman ongelmia. Toki kannattaa ennen hankintaan ryhtymistä tehdä itse omat maksusuunnitelmat, sillä korot on luottobisneksen lainalaisuuksia vähänkään ymmärtävälle selvä asia. Klarnan minimilyhennyksiä ei kannata maksaa, koska se tulee kalliimmaksi. Mutta se tuo tarvittaessa joustoa talouteen. Klarnaa tulee joskus käytettyä esimerkiksi ulkomaalaisilla verkkokaupoilla jos vähänkään pelkää jaella korttitietojaan.

Itse tykkään kelluttaa taloutta ja teen hankintoja yleensä sitä kautta, mistä saa korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Eihän ne toki täysin kuluttomia ole, mutta kohtuullisia pidemmälläkin maksuajalla.

Kaikki muu tässä langassa onkin sitten tietämättömien pelottelua. Se, että luotonantaja pääsee halutessaan asiakkaan suostumuksella tarkistamaan tililtä velkapommeja on vain hyvä asia. On naurettavaa foliohattuilua pelätä, että sen turvin joku klarna imuroi tilit tyhjäksi. :D

• Oikeasti kulutonta maksuaikaa saa luottokortilta; korollinenkin luotto todennäköisesti sitä kautta halvempaa. Jos korttinumeron jakelua netissä pelkää, osa pankeista tarjoaa kertakäyttöisiä virtuaalikortteja tai sitten voi käyttää Paypalia.

Klarna varastaa henkilötietosi lupaa kysymättä kun pahaa-aavistamattomana maksat verkkokaupassa- vaikka ihan tilisiirrolla ilman mitään luottoja. Klarna on loinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Oikeasti kulutonta maksuaikaa saa luottokortilta; korollinenkin luotto todennäköisesti sitä kautta halvempaa. Jos korttinumeron jakelua netissä pelkää, osa pankeista tarjoaa kertakäyttöisiä virtuaalikortteja tai sitten voi käyttää Paypalia.

Klarna varastaa henkilötietosi lupaa kysymättä kun pahaa-aavistamattomana maksat verkkokaupassa- vaikka ihan tilisiirrolla ilman mitään luottoja. Klarna on loinen.

Kahden perheenjäseneni nimissä on jo tehty identiteettivarkaus ja tilattu tavaraa Klarna rahoituksen avulla. Erittäin ”hienoa” on ollut käyttää aikaa näiden identiteettivarkauksien selvittelyyn. Klarnaa ei Suomessa tarvita ja varoittaisin kaikkia etteivät maksa mitään Klarnalla tai tilaa verkkokaupoista, joissa Klarna maksuvaihtoehtona. Ette tiedä minne henkilötietonne päätyvät ja on todella helppoa rikollisten väärinkäyttää Klarnan toimintoja.

• Klarna on aivan paska firma. Tilasin koiran ruoka, laskua ei ole tullut. Mutta myöhemmin muistutuslasku tuli eli +5€. Näin kannattaa pyörittää bisnestä. Eli he saa myös jokaisesta laskusta +5€. CHAT-palvelu ei toimi, tulee kokoajan viesti: Hups, jotain meni pieleen. Klikkaa alhaalta saadaksesi uuden kirjautumislinkin. aina sama paska.
    Kun soitat, niin jonotus on aika pitkä, minulla oli ensin 15m. Eli niitä joka soittaa sinne valittamaan aika paljon!

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.