Kipuja alaraajoissa sekä alaselässä.

Kovistakivuistakärsivä

Niin kovat kivut, ettei pysty edes kävelemään, varsinkin aamuisin jalalle ei voi laittaa lähes yhtään painoa, kun tekee niin kipeetä. Päivän mittaan kipu hellittää kun on ollut liikkeessä ja pitänyt jaloissa kylmäpussia. Pakko kyllä hakea apuvälinepalvelusta kyynärsauvat varmaankin.

Nukkuminen on vaikeaa ja heräilenkin monesti yöllä polvi- sekä alaselkäkipuihin. Myös molempien jalkojen nilkat sekä jalkaterät on kipeät ja niille ei voi varata varsinkaan aamuisin painoa ollenkaan tai ainakin tekee todella kipeää. Käveleminen on sellaista kivuliasta sipsuttelua, en lähde kotoa ulos ellei ole ihan pakko ja tämä kesä onkin lähinnä mennyt neljän seinän sisässä parannellessa. Myös kantapäät ovat todella kipeät. Polvet sekä nilkat ovat olleet turvoksissa.

Lääkärissä on ravattu paljon tämän asian tiimoilta ja CRP arvot olivat olleet koholla, mutta nyt menossa oleva antibioottikuuri ja kortisonikuuri on saanut ne laskuun, kun olen kontrolliverikokeissa käynyt (viimeksi tänään kävin ja lääkäri soittaa minulle taas huomenna). Mutta kivut eivät ole lähteneet mihinkään.

Joudun kävelemään sellaisessa etukumarassa. Voisiko tämä olla selkärankareuma? Lueskelin netistä selkärankareuman oireita, ja minulla on juuri sellaisia oireita, kuten polvi-, alaselkä-, nilkka- ja kantapääkipuja. Reumakokeissa kyllä kävin pari viikkoa sitten ja tuloksista ei löytynyt mitään, mutta en ole varma otettiinko minulta HLA-B27 näytettä, jonka avulla saisi selville selkärankareuman. Kuulemma tavallisissa reumakokeissa ei selkärankareumaa voida nähdä vaan ainoastaan tuon HLA-B27 näytteen avulla voidaan diagnisoida selkärankareuma. Pitää ottaa puheeksi se huomenna lääkärin kanssa kun hän soittaa minulle.

Tulehduskipulääkkeet auttavat kipuihin mutta niitäkään ei viitsisi jatkuvasti popsia. Miten onko foorumisteilla kokemusta selkärankareumasta?

Minulta operoitiin siis nivustyrä kesäkuun alussa. Tätä on jatkunut pikkuhiljaa siitä asti, tuntuu että vain pahentunut. Olen lääkäreiltä yrittänyt kysyä,että voisiko olla sairaalabakteeri, mutta ei ainakaan kokeissa ole näkynyt mitään.

PS. Lisäksi rintakivuista olen kärsinyt välillä, sydänfilmissä ei kuitenkaan mitään poikkeavaa, muun muassa tietzenin syndroomasta kärsinyt toukokuun alusta asti.

5

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KultainenKultainen

      Lääkäri onkin jo varmaan soittanut sinulle ja olet varmaan saanut jo kaikkiin mietteihisi vastauksia? Selkärankareuma joka tapauksessa kuulostaa hyvin mahdolliselle. Minulla on hyvin rajallinen tietomäärä erilaisista nivelsairauksista, että epäilen että osaisin kertoa sinulle mitään mitä et olisi jo netistä lukenut.

      Jatkossa saattaisit päästä tuota kautta tutkimaan mitkä näytteet on tutkittu, jos et muista. -> http://www.kanta.fi/omakanta

      Olen aika onneton auttamaan sinua muuten, mutta oletko käynyt jollain ammattilaisella joka mobilisoi ja tarvittaessa manipuloi niveliä? Kiropraktikko tai osteopaatti voisivat olla tällaisia (kannattaa itse tarkastaa vielä). On mahdollista, että kipujen lisäksi voisi auttaa haitattomaan sydämmenrytmihäiriöön. - Jos lähdet kokeilemaan hakemaan apua tällaista kautta niin haluan, että ymmärrät, että heidänkin pitää saada tietää kaikki oireesi, lääkityksesi ja sairautesi, että hoitomuotoja voidaan käyttää turvallisesti. On myös tärkeää aina heti sanoa, jos hoitomuodot sattuvat.

    • Kovistakivuistakärsivä

      Soitti se tänään ja minulta eilen torstaina otetuissa kokeissa ei ollut mitään poikkeavaa, CRP arvot ovat laskeneet. Sen jälkeen kerroin epäilykseni tästä selkärankareumasta, sekä myös, että isälläni on selkärankareuma. Niin hän sanoi, että mene maanantaina labraan niin otetaan se HLA-B27 näyte ja hän sitten soittelee minulle ensi keskiviikkona taas. Hain tänään kyynärsauvat apuvälinepalvelusta, ne auttavat liikkumista aika hyvin.

    • Tähtisilmä.57

      Minulla jo kolme vuotta sitten todettiin polvissa alkava nivelrikko. Lääkkeillä, polvituilla, fysioterapiaa, liikehoidolla, jumpassa ja liikkumisesta vitkuteltu eteen päin. Viime syksystä lähtien polvinivelkivut pahentunut eikä mikään tunnu auttavan. Kevään nilkutin töissä ja alkukesästä kyynärsauvojen kanssa. Kesäloman pidin , työterveyslääkäri ei sairaslomaa ole antanut enkä minä sitä ajellut. Työtoverit , ystävät ja sukulaiset ovat ihmetelleet moista. Tänään kävin tyäterveyslääkärillä ja antoi burana800, panadol 1g lisäksi kipulaastareita ja kirjoitti tämän viikkoa sairaslomaa. Tämä on yhtä kitkuttelua, nakertaa mielenterveyttä. Mikä neuvoksi.

      • Eiköleikkausta

        Ei taida kuule enää kuin leikkaus tuoda vähintäänkin pidempää, ellei pysyvää apua.


    • Kovistakivuistakärsivä

      HLA-B27 testi mikä otettiin oli positiivinen, eli todennäköisesti selkärankareuma varmaanin?

      AP

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe