Oikea diagnoosi on dissosiatiivinen häiriö. Minua on viety pakkohoitoon vastoin kaikkia ihmisoikeuksia.
Skitsofrenia on vale diagnoosi
8
439
Vastaukset
- 2342342342
Kumma kun poistettiin viesti jossa totesin itsekin aikoinaan saaneeni skitsofreniadiagnoosin ja eläkepaperit, kun lääkärit eivät tunnista dissosiaatiohäiriötä. On tuolla pöytälaatikossa ihan paperit edelleen tallessa. Lopetin eläkkeen, lääkkeet ja jatkoin elämääni. Apua dissosiaatiohäiriöön sain vasta parikymmentävuotta myöhemmin.
Kannattaa googlailla sopivaa dissosiaatiohäiriöön erikoistunutta lääkäri ja/tai terapeuttia. Niitä on valitettavan harvassa. Lääkäri joka ei asiasta tiedä mitään niin päätyy juuri skitsofreniadiagnoosiin ja ongelmat vaan kasaantuu. - linnunsiivet
Mitä samantapaista skitsofreniassa ja dissosiatiivisessa häiriössä sitten on, että niissä voisi erehtyä keskenään?
- 2342342342
Vaikeimmissa dissosiatiivisissa identiteettihäiriöissä on paljon samaa, sillä erotuksella, että did ei ole menettänyt kokonaan todellisuudentajuaan ja normaalikin keskustelu sujuu jos osia ei ole paikalla ja jos onkin niin osan niittenkin kanssa voi keskustella normaalisti, mutta jos niitä ei tunne niin henkilö voi vaikuttaa todella erikoiselta, kun käyttäytyminen, tunteet ja reaktiot muuttuvat ja vaikuttavat äärimmäisiltä. Mutta se, että kuulet puhetta, kroppa "katoaa", eli vaikka näen edelleen kroppani niin en sitä tunne, peilikuva tuntuu oudolta tai väärältä, välillä tuntuu kuin lentäisi kattoon jonkun heittämänä, itsensä katseleminen ulkopuolelta ym. ym., viittaavat todella paljon psykoottisuuteen. Ja kun dissosiaatioon ei oikein lääkkeet tehoa niin nuo oireet jatkuvat ja jatkuvat ja jossain kohtaa on sitten skitsofrenia paperissa. Näin kävi itselleni. Varmasti vaikutti lääkäreistä psykoottiselta, vaikka todellisuudentaju ei kokonaan hävinnytkään. Ei tuota lääkärit tunnista, kun se vaatisi aika aktiivista henkilön seurantaa, että päästään jyvälle. Ei auta vaikka olisit sairaalassa niinkuin itse vietin vuoden kaksi, ei siellä kukaan sun kanssa keskustele kuin max, kerran viikossa. Ei siinä kukaan huomaa, että kyse on jostakin muusta kuin psykoottisuudesta. Helpompi pistää skitso diagnoosia ja päästään vaikeasta potilaasta eroon.
- dagdfa
Skitsofreniadiagnoosin voi saada 15 eri oireyhdistelmästä ja ei todellakaan tarvitse olla edes harhainen saadakseen kyseisen diagnoosin. Itselläni on diagnoosi määrittämättömästä skitsofreniasta, joka määritelmällisesti on skitsofreniaa, joka ei täytä skitsofrenian määritelmää. Oireiden kestoa ei ole määritelty eikä niitä tarvitse ottaa huomioon. Olen saanut skitsofreniadiagnoosin stigman, ennusteen ja hoitosuositukset ilman, että täytän skitsofrenian määritelmää. Tämä uusi diagnoosi keksittiin DSM 5:n korvaamaan määrittämätöntä psykoottista häiriötä. Kuulemma määrittämätöntä psykiatrista diagnoosia voidaan analogiana verrata esimeriksi verenpaineeseen tai kolesterolitasoihin, joiden normaalius on liukuvaa, ei kategorista. Tämä tarkoittaa sitä, että minut ollaan leimattu skitsofreenikoksi, koska minussa on jotain hulluun viittaavaa, mutta en ole vielä ihan täysin hullu. On siis täysin mahdollista omata suurimman osan elämästään täysin normaalin todellisuudentajun, ja silti saada diagnoosi skitsofreniasta. En väitä, etteikö sinulla olisi väärää diagnoosia ja nuo sinun kokemuksesi kyllä viittaavat tyypilliseen dissosiatiiviseen identiteettihäiriöön minustakin, mutta skitsofreniadiagnoosiin ei todellakaan tarvita mitään vakavaa todellisuudentajun menettämistä pitkäksi eikä edes lyhyemmäksi ajaksi. Psykiatriset diagnoosit eivät ole valideja millään tasolla eikä niiden hoitamiseen käytetyt lääkkeet korjaa mitään spesifiä biologista häiriötä, joten niiden tehostakaan ei oikeastaan voi päätellä yhtään mitään.
- linnunsiivet
Aloittaja missä vaiheessa sait tietää ja minkä kautta, että sulla onkin dissosiatiivinen häiriö?
- Väsynyt4
Minua vainotaan ja päähäni lähetetään jatkuvasti ilkeitä ääniä.Epäilen myös,että minuun on asennettu salaa mikrosiru.Toivon että uskotte minua,olen vain tavallinen ihminen;mutta joutunut vainon uhriksi.Mistä saan apua?Poliisit ei auta;vaikka olen pyytänyt heiltä itkien apua.En jaksa enää kauan.Miten pääsen eroon vainoajista?Miten saan elämäni takaisin,joka minulta on julmasti riistetty?Jotkut väittävät minua sairaaksi,mutta uskokaa,että nyt on tosi kyseessä,tämä kaikki on tapahtunut ja tapahtuu parhaillaan minulle ja tämä on täysin totta!!!
- MuttaMitäMitä
Sivuhuomiona syyttelijöitä kohtaan, mitä tekemistä kokemallasi, tai sillä mitä sanot kokeneesi, on sairauden tai terveyden kanssa? Ei hömppään uskominen ole sairaus vaan huonoa päättelykykyä tai suoranaista itsepetosta. Huono tai hyvä päättelykyky eikä itsepetos mikään ole sairaus.
- Väsynyt4
Lisäksi minuun kohdistetaan elektronista säteilyä ja minulla on kipuja ja ihottumaa eri puolilla kehossani.Säteilyä tehdään ollessani kotona sekä muualla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477715
- 334273
- 573745
- 503210
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons682632- 642508
- 572444
- 402349
- 162296