Miten saada mäyräkoira ravaamaan nätisti vieressä?

Flame14

Olen suunnitellut mätsäriin menoa 5v mäyräkoira narttuni kanssa. Koira osaa seistä nätisti paikallaan (osaa itse seistä 'hienosti' ja pysyy asennossa yleensä) mutta ei millään halua ravata vieressäni. Kun yritän saada sitä makupaloilla houkuteltua kävelemään,se joko ryntää eteeni täyttä vauhtia ja kiskoo tai laittaa jarrut pohjaan eikä liiku mihinkään. Jos se kiskoo,vedän kevyesti hihnasta ja hidastan itsekin vähän. Yleensä narttuni hidastaa ja suostuu (välillä) ravaamaan nätisti muutaman askeleen. Jos pysähdyn antaakseni sille makupalan ja yritän sitten jatkaa kävelyä,niin se tekee täyden stopin ja ei liiku kevyesti hihnasta vedettäessä minnekään. Makupalakaan ei kiinnosta silloin. Välillä taas liikkuu,mutta juoksee ja pomppii minne sattuu,ja kun hidastan,tekee täyden stopin. Koirani on (mäyräkoirille tyypillisesti) yleensä todella itsepäinen eikä usko minua vaikka komennan ja näytän miten pitäisi tehdä. Kaipaan kipeästi apua,haluaisin että se kävelisi nätisti!

4

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelleilyä

      Trolliksi liian pitkä.

    • raviaravia

      Yritä palkata koira ravista liikkeessä, siis pieni namimuru suuhsun koko ajan kövellen, ja muista kehua , myös hekut rohkaisevat oikeaan liikkeeseen. Aluksi voit vaikka juosta takaperin ja houkuttaa koiraan juoksiun lelulla, ja sitten siirtää lekun käteen ja juoksuttaa sivulla, jo viisikin askelta ansaitsee aluksi palkan

    • Kirjoitusvirhe

      Edelleen trolliksi liian pitkä ja liikaa kirjoitusvirheitä. Vaadit harjoittelua.

      • mmjhi

        Suurin osa täälä on keksittyjä stooria joihin sitten ite osaa vastata. Välillä joku kävelee ja ottaa torkut katuojas huutaen. Välillä sama tyyppi on ollut rullatuolissa.

        Joillakin ollut välillä 5 koiraa ja sitten muistaa, että olipa niitä 7. Joku antaa koiran kasvatusohjeita vaikka ei elämän aikana pystynyt kouluttamaan ensimmäistäkään.

        Avoin palsta on tälläinen ja pitää lukea suodattimet silmillä. Huumori mielessä voi aina joskus oikaista, kun kirjoittaja ei muista mitä eilen kirjoitti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe