Bromarv kesälauantaina pettymys - Skatafe ok

Matti_merenkavija

Lauantai ip 15.7. ajelimme Kemiön suunnasta Bromarvin kylää ja satamaa katsastamaan.
Oli pettymys. Satamassa oli useita punaisia kojuja, mikään ei ollut auki, sataman kuppila oli myös kiinni. 300m kävely kaupalle ja vähän bensaa matkaan omalla kanisterillla. Matkalla on yksi kivijalkabaari, joka ei oikein houkutellut.

Iso ilmoitus oli sataman tulevasta kunnostuksesta. toivottavasti myös ainakin joitain kesäpalveluita tulee rantaan asti, vaikka ymmärrän kyllä kesän lyhyen sesongin ongelmat.

Kulkureitillä on tuttu Skatafe, Skataniemen järjessä oleva ravintola-majoitusliike, joka on kokemukseni mukaan kelpo pysähdyspaikka näihin tarpeisiin, ei bensaa.

Kun vain merenkulkijat oppisivat kiinnittämään veneensä niin, että muillekin jää tilaa. Skatafen ohi ajaessamme kiinteä laituri oli täynnä pienveneitä kylkikiinnityksellä, poijut vapaina, mutta hankala pääsy pienveneitten yli laiturille. Soutuveneen kokoiset veneet voisi kyllä viedä matalaan päähän tai jopa hiekkarannalle, vaan ei viime lauantaina...

5

1595

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArtoEspoo

Bromarvissa oli Bromarvin yö-tapahtuma viikkoa aiemmin, silloin oli satamassa toimintaa.
      Taitaa olla niin, että vain harvat eksyvät pussin perälle, joten vierasvenesatamaan investointi voi olla haasteellista... Toivottavasti toteutuu. Kun olisi kanava toiselle puolelle harjua, niin johon kiinnostuskin lisääntyisi! Muutoin upeaa seutua.

• ArtoEspoo

Sitä piti vielä sanomani, että poistuimme Skatafesta kun väylää oikaisevat ja jopa laituriin tulijat tulivat isoilla peräaalloilla - jäi pelkäksi ajatukseksi jäädä yöksi. Muutoin mitä mainioin paikka!

• Äly_mukaan

Tätä juttua ei sitten pidä laittaa Facebookin Saariston Satamat- ryhmään koska siellä saa vain kehua paikkoja. Toisaalta siellä kuuluu muistuttaa säännöllisin väliajoin kuinka ärsyttävät moottoriveneilijät nostattavat merellä peräaaltoja ja ajavat keskellä väylää.

• Herrasmiesmotoristi

Äskeisen muuttaisin kyllä "nostattavat satamissa peräaaltoja ja jättävät huomioimatta väistämissäännöt, tuijottaen plotteriin ja ajaen väylän keskiviivaa suoraan päälle." Toisaalta ainoa hengenhätä mitä mulle on käynyt on Hangon Läntisellä kun kapealla väylällä tuli väärää reunaa koneella kolme purkkaria -vierekkäin- vastaan. Lie jonkinlaiken ohitustilanne kyseessä. Silloin piti ajaa reunimmaisen veneen ja kivikon välistä niin että eka peräaalto kuohahti suoraan purkkarin kylkeen.

• Kdokqkk

Jos kanssaveneilijä ajaa keskiviivaa suoraan päälle, niin eikö silloin itsekin aja keskiviivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1974
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1720
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1370
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      77
      1344
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109