Kun vaihtaa pankkia?

tyhymäkyssyy

En ole ties miten pitkään aikaan vaihtanut pankkia. Joudunko ihan joka paikkaan ilmoittamaan henk.koht. pankinvaihdosta vai onko mahdollista että uusi pankki hoitaa osan ilmoittelua? Sorry, jos tyhmä kyssäri mutta liian pitkä aika viime vaihdosta. Tarkoitus Nordeasta siirtyä S-pankin asiakkaaksi pikkuhiljaa lähitulevaisuudessa.

6

402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keke7

Kyllä joutuu itse ilmoittamaan uudet tilitiedot eihän niitä kukaan sinun puolesta tee.

• Rahat.pois

Valtakirjalla uusi pankki hoitaa. Itse joudut ilmoittamaan työnantajalle.

• TietoaLöytyi

S-Pankki voi antamallasi valtakirjalla: sulkea halutut tilit toisesta pankista, siirtää toisen pankin tileillä olevat varat S-Pankin tilille, irtisanoa halutut kortit ja kortteihin mahdollisesti liitetyt luotot, selvittää yksilöidyt tiedot suoraveloituksessa, maksupalvelussa ja toistuvaissuorituksessa olevista maksuista ja sulkea ne, toimittaa tiedot uudesta tilinumerosta suomalaiselle palkanmaksajalle.

Mitkä asiat sinun tulee hoitaa itse? Irtisanoa pankkipalvelut, joita S-Pankki ei voi irtisanoa puolestasi. Tällaisia ovat esimerkiksi määräaikaistili, arvo-osuustili, kulutusluotot sekä pankin jäsenyys. Huolehtia verkkopankkiin tulleiden laskujen maksamisesta. E-laskut tulee siirtää erikseen S-Pankin verkkopankkiin. Toimittaa tiedot uudesta tilinumerosta verottajalle, vakuutusyhtiölle ja muille mahdollisille tahoille, joille S-Pankki ei voi ilmoittaa pankinvaihdosta.

Ylläolevat tiedot kerrotaan S-Pankin verkkopankin Palkansiirto-osiossa, pankinvaihtajan muistilistassa. Palkansiirto-toiminnolla voi verkkopankissa myös itse tehdä ilmoituksen uudesta palkkatilistä, jolloin ilmoitus työnantajalle hoidetaan puolestasi.

Kela, työeläkeyhtiöt, verottaja, vakuutusyhtiöt ym. joilta voi mahdollisesti tulla tuloja tilille (esim. veronpalautukset), näille pystyy varmaankin aika helposti verkossa ilmoittamaan uuden tilinumeronsa.

• kilpailuttaja

Eikö voi vaan avata tilin uudessa pankissa ja siirrellä vähitellen haluamiaan palveluita vanhasta uuteen pankkiin ja antaa vaikka jonkun toiminnan jatkua vanhassa pankissa? Nykyisin tilin käyttömaksut voivat vaikuttaa halukkuuteen jatkaa entisen pankin tiliä.

• LainaSielläTaiTäällä

Näin voi toki tehdä.

Vanhaan pankkiin voi jättää esimerkiksi asuntolainan tai opintolainan ja sen lainanhoitotiliksi vaikkapa yhden tilin, jonne sitten siirretään tarvittavat maksuerät esimerkiksi automaattisesti toistuvalla tilisiirrolla. Säästötilikin voi kelvata lainanhoitotiliksi, ja säästötili voi olla täysin maksuton. Pelkkä tavallinen käyttötilikin voi olla moninkertaisesti halvempi kuin päivittäispalvelupaketti johon kuuluvat kortti ja verkkopankkitunnukset.

Toki lainan voi myös siirtää uuteen pankkiin, eli käytännössä haetaan laina uudesta pankista. Tällöin pitää harkita onko tämä kannattavaa ottaen huomioon kaikki kulut ja säästöt jotka lainan siirrosta ja laina-ajalla tulee.

• Rahat.pois.heti

Kannattaa ilmoittaa sinne, mistä on odotettavissa rahaa. Muut eivät kankkitietojasi tarvitse. Älä suotta viivyttele

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2642
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      65
      2586
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2310
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1599
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1462
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1260
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe